Saturday, April 12, 2014

Cheesecake jaja i vanila tost


Imam jedan predlog za predstojeći Uskrs - posle bogatog ručka za desert iznesite rovita jaja i tost. Pritom se potrudite da ostanete ozbiljni i da ulovite reakcije ukućana bez da prsnete u smeh :)

Naravno, ne radi se o pravim rovitim jajima i običnom tost hlebu, već o simpatičnoj poslastici koja vizuelno na njih liči. 

Inspiraciju sam našla ovde. Videćete da se tamo koriste čokoladna jaja od kojih sam odustala iz tri razloga. Prvi i najveći - ne znam gde da kupim dobra čokoladna jaja, znajući da su sva koja sam unazad imala priliku da probam bila groznog ukusa tj. kvaliteta, sve neke bljak šećerne table. Kinder jaja bi bila ok, ali malo su mi preskupa za ovu igrariju. Drugi razlog je što cheesecake baš i ne mora da bude kombinovan sa čokoladom, što se mene tiče. A treći - u ljuskama od pravih jaja, iznenađenje prilikom serviranja biće veće :)

Takođe, u priču sam uvela i slatki tost. Da dodatno zbunim posmatrače, i da nadomestim manjak podloge tj. kore u jajastom cheesecake-u.

Za beli sirni deo koristila sam sremski sir sa Kalenić pijace pomešan sa malo kisele pavlake, zaslađen i zamirisan vanilom. Za žuti deo sam upotrebila jednu blesavu i super ukusnu marmeladu od pomorandže i šargarepe :) A za tost sam napravila hleb po jednom od mojih najomiljenijih recepata za testo, uz male izmene kako bih ga učinila slađim i mirisnijim.


Usput sam se izigrala praveći postolja za jaja i korpicu za tost a sve od kartonske ambalaže od jaja, koju sam bojila u belo i ukrašavala cvetićima seckanim sa salveta, dekupaž tehnikom. Dodatno, jaja bele ljuske sam skuvala i obukla u iste cvetiće koristeći belance umesto lepka za dekupaž. Ceo taj zahvat je bio pun i bagova i nesavršenosti ali i neke skroz šašave radosti :)


Ako želite da napravite nešto slično - počnite sa skupljanjem ljuski od jaja odmah, pošto nije mnogo ostalo do Uskrsa. A nije ni jednostavno naterati jaje da pukne tamo gde mi želimo. Ja sam se sve vreme trudila da dobijem 2/3 ucelo, ali uglavnom sam završavala sa polovinama : / Takođe, hleb treba napraviti nekoliko dana unapred kako bi imao fore da odstoji. Od svežeg hleba tost nekad neće da bude dovoljno suv i krckav. Uoči Uskrsa bićete zauzeti drugim stvarima, ali kad imate ljuske i hleb spremljene unapred, onda se priprema ove poslastice svodi na samo par minuta da se smućka fil i napune jaja.


Recept je napisan za meru od 16 jaja, a ako vam je to puno, meru možete i prepoloviti. Ipak, hleb napravite ceo. Pola smažite odmah jer je potpuno neodoljiv kad je svež i još mlak, a polovinu sačuvajte za kasnije tostiranje i služenje uz jaja. Ja sam tako uradila, pravila sam ceo hleb i 8 jaja, mada, šta znam, bolje da i jaja ima više, ionako su ona desert za na zub i zapravo tek otvaraju apetit za slatkim. Nisu zamena za glavni desert (za koji predlažem, pogađajte, Medovik), već njegovo predjelo, a ujedno su i maleni razlog za mnogo smeha i radosti :)

Od srca vam želim srećne uskršnje praznike, i da svima koje volite kažete da ih volite ♥

Cheesecake jaja i vanila tost

Sačuvati 16 ljuski od jaja korišćenih za druge namene. Pre razbijanja jaja dobro oprati. Idealno bi bilo jaja razbijati tako da nam ostane više od polovine ljuske ucelo. Ljuske/čašice oprati i sa unutrašnje strane, zguliti belu opnu i ostaviti da se potpuno osuše. Ovo možete pripremiti koliko god želite unapred.

Za tost:
450 g mekog brašna
20 g svežeg kvasca
200 ml mleka
40 g putera
120 g šećera
3 kesice vanilin šećera
1 kašičica soli
1 malo jaje
2 kašike soka od limuna

1. Mleko, puter, šećer, vanilin šećer i so zagrevati dok se šećer i puter ne ratstope.
2. U šolji razmutiti kvasac sa jednom-dve kašike rastopljene smese i kašikom brašna. Šolju poklopiti, ostaviti da se kvasac aktivira i napuni šolju.
3. Za to vreme odmeriti brašno, prosejati u posudu za mešenje. U sredinu sipati rastopljenu smesu, jaje, aktiviran kvasac i sok od limuna. Umesiti glatko testo, posudu pokriti plastičnom folijom kako se testo ne bi spolja sušilo, pa ostaviti na sobnoj temperaturi da narasta dok se testo ne duplira.
4. Izručiti testo na brašnom posutu radnu površinu, posuti brašno i preko testa, lagano premesiti, formirati valjak tj. veknu i položiti u papirom postavljen duguljasti kalup za pečenje hleba (moj je 30x10 cm). Pokriti i ostaviti na toplom da drugi put naraste.
5. Peći oko 30 minuta na 180°C, po potrebi pokriti alu folijom u drugoj polovini pečenja, ukoliko gornja korica brzo tamni.

* Ovaj hleb je božanstven dok je svež, ali za potrebe slatkog tosta, treba ga ostaviti bar 3-4 dana da ostari, pa seći na tanke parčiće i tostirati da postane hrskav.


Za "belance":
400 g sremskog sira
250 g kisele pavlake
120 g prah šećera
1 kesica vanilin šećera
1 kašičica soka od limuna

Sve sastojke izmešati ručno ili mikserom, da nema grudvica, i dobijenim kremom puniti čašice od ljuski od jaja, ostavljajući u središnjem delu udubljenje u koje će kasnije doći "žumance".


Za "žumance":
malo marmelade od pomorandže i šargarepe, ili neke druge, narandžaste boje

Marmeladu treba dovesti u takvu gustinu da na frižiderskoj temperaturi ostane srednje meka. Dakle, ako je marmelada jako čvrsta, malo je razrediti sokom ili vodom, ako je jako retka zgusnuti je ukuvavanjem i sl. Sipati po malo u svako jaje.

Služiti rashlađeno uz vanila tost.

Recept za štampu

If you'd like to surprise your family a bit for the Easter, serve this unusual dessert after the main course, and before main dessert. Try not to laugh while serving "eggs" for dessert so you could catch their impressions :)

Cheesecake Filled Egg Shells
with Vanilla Toast instead of Cheesecake Crust

Reserve the shells from 16 mid sized eggs you use for other purposes. Thoroughly wash the egg before breaking it. It would be ideal if you can brake it in the way to reserve more than half of the shell as a whole. Wash the shells inside, remove the white membrane and set aside to let completely dried. You can prepare the shells as much ahead as you like.

For the toast:
450 g all purpose flour
20 g fresh yeast
200 ml milk
40 g unsalted butter
120 g sugar
3 sachet vanilla sugar (30 g)
1 tsp salt
1 small egg
2 tbsp fresh lemon juice

1. Warm the milk with butter, sugar, vanilla sugar and salt until sugar and butter dissolves.
2. Dissolve the yeast with one or two tablespoons of warmed milk mixture in a cup, add a tablespoon of flour, stir to get smooth batter. Set aside and let the yeast activate and fill the cup.
3. Sift the flour in the mixing bowl, add milk mixture, egg, activated yeast, and lemon juice. Knead the dough using a wooden spoon and don't worry if it is too sticky. It is not necessary to knead the dough by hands, the wooden spoon works just fine (you may use any spoon, of course, the wooden spoon is common tool for all stirring and kneading works here at the Balkans). Cover the bowl with a cling film and set aside at room temperature, to let the dough doubles in size.
4. Flour your working surface and turn the dough onto it, dust it with some more flour to prevent sticking the dough to the hands. Gently re-knead, form the loaf and place into the paper lined bread baking tin. Cover and let rise once again on lukewarm place.
5. Bake for about 30 minutes in the oven preheated to 180°C. If you find the top is getting brown too quickly, cover it with aluminum foil.

* The bread itself is adorable while it is fresh, however, for this purpose we need it old. Let the bread sit for at least 3-4 days, then cut into thin slices and toast as usual before serving.

For the "egg white":
400 g cream cheese
250 g sour cream
120 g powdered sugar
1 sachet vanilla sugar
1 tsp fresh lemon juice

Combine all ingredients using a fork or hand mixer until smooth and fluffy. Spoon or pipe the mixture into the egg shells, reserving the hole in the center for the "yolk". Chill.

For the "egg yolk":
some orange and carrot marmalade, or any other orange colored marmalade of your choice

The marmalade should be semi soft on fridge temperature, so dilute it with some juice or water if it's too thick, or thicken it by cooking some more to let the water evaporate, if it is too runny etc. Place a small amount of marmalade into each egg, and chill them again.

Serve with vanilla toast.

komentara: 26

  1. ovo sam neki dan vidjela sa onim cokoladnim jajima, ali ovo sa pravom ljuskom je jos veca provala!!! bas bas divno izgledaju i svaka cast na strpljenju.. ja nazalost necu imati vremena za ovo, ali mozda se nekad i natjeram (pa i ne mora biti za uskrs).. =)))

    ReplyDelete
  2. Kako je simpatično :) stvarno je divna poslastica posle bogatog ručka :)

    ReplyDelete
  3. Maja draga odavno me nešto nije tako razveselilo kao ova "jaja", ideja mi je predobra, a sve si napravila savršeno, od same poslastice do postolja, ma super mi je ! I hvala ti puno što se ovdje našla i moja marmelada, dobro kažeš da je blesava u kombinaciji i drago mi je da vam se okusom svidjela !

    ReplyDelete
  4. Haaaa, genijalno! Bravo Majo!
    Oduševljena! :)

    ReplyDelete
  5. Ovo je fenomenalno a fotografije su prelepe! :)

    ReplyDelete
  6. Neverovatno mi se sviđa atmosfera na slikama... i cela ideja... prelepo!

    ReplyDelete
  7. Naslov nisam ni pogledala jer sam ostala opcinjena slikom i onda vidim rovita jaja a ja to basssss ne volim i pomislim dobro mozda recept nece da mi se svidi ali moram da vidim ostale slike i da procitam o cemu se tu radi. Slatka prevara garantovano uspeva :).

    Svaka cast!!! Vasi recepti i slike su za neki casopis ili kuvar.

    ReplyDelete
  8. Cao Majo:) Divna jaja . Ja nepisem blog ,al sam cesto u posjeti na blogovima Vas koji redovno pisete. Imam i ja recept za slicna jaja, pravi se bijeli krem sa zelatinom sa dodatkom malo bijele cokolade, a na vrh ide limun krema. Sve to ide u ljusku jajeta kao kod tebe. Topli pozdrav

    ReplyDelete
  9. Fantatsicna ideja! A slike su milina za gledati.Uvek ima[ odlicne aranzmane.Podelila na mojoj Fejsbuk stranici

    ReplyDelete
  10. Одлично и оригинално! :) Све похвале на идеји.

    ReplyDelete
  11. Ovo me je stvarno oduševilo! Sličica je prelepa, prava prolećna, a ideja genijalna! Svaka čast!

    ReplyDelete
  12. Nemam riječi, oduševila sam se ovom idejom, savršeno :)

    ReplyDelete
  13. Predivne fotkice, bas su proljetne i vesele :) i super ideja :)

    ReplyDelete
  14. Hvala svima :)

    p.s.
    Skupljam ljuske ponovo, ovo je bila proba :)

    ReplyDelete
  15. "takes my breath awayyyyy….."

    ReplyDelete
  16. A, kako do ljubičastih cvetića na pravim jajima? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepkaš ili seckaš motive sa salveta i lepiš ih četkicom. U ovom slučaju lepak je bio belance. Mada - nije najsrećnije ispalo, poneki cvetić se odlepio posle par dana. Googlaj "dekupaž" i naćićeš više o tehnici, ja sam ovo radila prvi put, pa bolje da ti neko drugi objasni :)

      Delete
  17. Ovo je nešto najradosnije !!!
    Ponekad škicnem tvoju stranu, a sada - prvi put imam poriv i da nepišem nesto.

    Hvala što si podjelila ovu krasotu s nama!
    Divno je kada se ljudi znaju i poigrati s hranom a ne da sebe i druge ”ubijaju” od silnih prezentacija i sebeljublja.

    Sretan ti Uskrs, od srca! Puno veselja tebi i tvojim voljenima uz veseo stol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa... Baš ti hvala, ulepšala si mi dan :)
      Srećan Uskrs i tebi :)

      Delete
  18. Savršeno, dječije razigrano, super ideja i meni se više sviđa tvoja nego ona od kuda si dobila inspiraciju. Zapravo ovo je tvoj recept i izrada. Super!

    ReplyDelete
  19. E Majo, kada pomislim da sam sve vidio i da ne mozes nesto novo...Nevjerovatno, samo se pokloniti, i bilo sta reci je suvisno...Pozdrav tebi i klanu Babica.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti si, Zoki, majstor da u malo reči upakuješ veliko preterivanje ;)
      Šalim se malo (ali samo malo!), i HVALA ti od srca, zaista!

      Delete
  20. Joj što je sve slatko, ma divno, sad tek videh ovo i žao mi je što nisam pre stigla da obiđem tvoj blog :)
    Videla sam ova jaja na netu i planirala da ih pravim za Uskrs, ali se uvek zeznem kad razbijem jaje pa baš po sredini, tako da nisam imala ambalažu, ali za dogodine ću obavezno probati, beležim recept i spremam jaja natenane bar dve nedelje pre Uskrsa ;)
    Poljubac tvojim malcima, mama im je baš kreativna :)

    ReplyDelete