Wednesday, April 22, 2009

Koka na popravnom

I ćorava koka neko zrno ubode.

Pa i ja ubodem pravi oblik ponekad. Dva dana posle Uskrsa, pravila sam hleb i umesto najobičnijeg rešim da probam ponovo oblik koke. Sad kad nema frke i jurnjave koku sam smotala očas posla, nije neka vrhunska ali je remek delo u odnosu na ono što sam dobila u nedelju. I vala je ćorava, nisam joj stavila ništa da izigrava oči :)


Sastojci:
600 g mekog brašna
30 g svežeg kvasca
300 ml mleka
1 kašičica soli
60 g šećera
50 g putera
sok od jednog limuna
1 jaje
karanfilić za oči (ili semenke lana)

Postupak:
1. Mleko, šećer, puter i so zagrevati dok se sirovine ne rastope. Dodati sok od limuna.
2. U šolji razmutiti kvasac sa malo mlake rastopljene smese (1-2 kašike) i kašikom brašna. Šolju poklopiti, ostaviti da se kvasac aktivira i napuni šolju.
3. Za to vreme odmeriti brašno, prosejati u posudu za mešenje. U sredinu sipati rastopljenu masu i jaje, i aktiviran kvasac. Umestiti glatko testo pa ostaviti na toplom da narasta.
4. Kad testo jednom naraste premesiti i podeliti na dva jednaka dela. Jedan deo će biti za korpu/gnezdo a drugi za koku. Prvo se pravi korpa, a koka prema njoj, zbog veličine. Korpa se pravi tako što se okrugli vatrostalni sud spolja oblozi testom. Obloga može biti pletenica u dva reda, ili jedna deblja pletenica, ili samo valjci od testa u 4-5 redova + obloga za ravnu povrsinu posude tj. za dno korpe. Prvo napraviti dno, pa praviti i lepiti obod. Ispeći na velikom plehu (180 stepeni, 20-25 min), a na dnu rerne treba da bude sud sa vodom.
5. Dok se korpa peče napraviti koku. Koka se pravi tako što se napravi duži valjak pa se zamota u čvor. Čvor treba da bude lagan, jer će testo dosta narasti. Jedan kraj čvora biće kokin rep - njega malo pritisnuti i raseći nožem. Drugi kraj čvora će biti kokina glava - prstima izvući krestu i kljun pa zaseći makazama. Dva karanfilica upotrebiti za oči, ili dve semenke lana ako kao ja ne volite miris karanfilića. Podmetnuti neku manju posudu pod kokin rep kako ne bi bio skroz spljošten. U istu svrhu može poslužiti i malo zgužvanog papira za pečenje. Ispeći koku kao i korpu. Po potrebi prekriti alu-folijom da ne izgori, ja sam više od polovine vremena pečenja držala foliju.
6. U ispečenu i ohladjenu korpu poredjati jaja, ušuškati rezancima za supu ili papirnim trakama, pa položiti koku preko.

Poreklo recepta: časopis "Unikat", broj 8 (april/maj 2004.)

komentara: 10

  1. Koka je odlična! a jedna nagradica te čeka koju možeš preuzeti na mom blogu...:))

    ReplyDelete
  2. volim sto ne odustajes vec ako nesto ne uspe iz prve probas opet... koka je inace super...

    ReplyDelete
  3. Slično ovome, samošto sam ja to zvala ptičice, radila mi je pokojna baka svaki put kad sam joj pomagala mijesiti kruh :)
    Ako želiš kalupiće za oraščiće mogu pokušati naći pa ti poslati :)

    ReplyDelete
  4. Masatera, hvala na ponudi za kalupcice, raspitacu se ovde, mora da postoji negde nesto slicno da se nabavi, samo ja ne znam. Hvala ti od srca!

    ReplyDelete
  5. Za Uskrs 2022. pravila pogaču od 1 kg brašna, pa beležim brojeve, jer nije sve linearno povećano.<

    1 kg brašna
    3 kk soli

    500 ml mleka
    100 g putera
    100 g šećera
    40 g kvasca
    1 jaje
    50 ml soka od limuna

    + puter za premazivanje, jer je pogača bila od "lisnatih" elemenata, 30-50 g

    ReplyDelete