Sunday, June 23, 2013

U špajzu knjiškog moljca,
od jutra do mraka


Tokom maja i juna 2013, a po zadataku igre FBI rukavice, njuškali smo po špajzu knjiškog moljca.

Sanja je knjiški moljac. Taj je nick na netu sama sebi odabrala, da je opiše u dve reči. Dakle, da vam sad ne prevodim i ne skiciram, jasno vam je da je ona neko ko je zaljubljen u književnost, i ko puno čita. Ali, srećna ljubav nije garancija da vam se ne može desiti još koja. Tako se desilo da se Sanja zaljubila u food-blogovanje i food-fotografiju, pa postala moljac u špajzu. Pardon, knjiški moljac u špajzu :)

Sasvim neobična okolnost dovela je Sanju i mene u kontakt, koji je neosetno prerastao u pravo prijateljstvo. Neću vas time sada daviti, pošto sam to već učinila ovde, već napominjem samo iz razloga da bih objasnila zašto se ja u njenoj kuhinji nisam osećala kao inspektor na FBI zadatku, već kao na mestu gde mi je udobno, i gde sam već bila. Iako realno nisam bila :)

Idemo na recepte. Dan proveden u špajzu knjiškog moljca izgledao je, otprilike ovako.



Projice. Recepata pod ovim imenom na netu ima pun... net :) Ovaj jeste malo drugačiji, jer koristi griz, i kukuruzni, i pšenični, a ne brašno. Nama se dopalo.




U mesecu kad smo svi krckali ili krčkali leblebije za ajme, Sanja je napravila ovu finu čorbicu. Volim, brate, te jednostavne stvari. Par sastojaka, nula egzotike, fin, a opet neobičan obrok. Neobičan, jer leblebije i dalje nisu full odomaćene u našoj kuhinji, a trudimo se da to promenimo. Potrebno je neko vreme da se svest o kuvanim leblebijama otkotrlja od "Ahmmm, raskuvan kikiriki?", do "Mmmm, malo drugačiji pasulj!". Ova čorba je svakako saveznik na tom putu.


Za dezert - cupcakes sa čokoladom i višnjama. Probala sam ovaj kolač na prvom okupljanju na Adi i baš mi se dopao. Ali ja sam nešto uspela da zeznem, pa mi nakon vađenja iz kalupa, zbog delimično oštećenih bokova, cupcakes nisu izgledali baš nešto, tako da su završili zaista kao cupcakes, u pravom smislu. Servirala sam ih u šoljicama, tj. u činijicama. Krem rasporedila okolo, umesto preko. To vam je ona slika s vrha posta. Ukus - poezija.



Posle relativno laganog ručka, malo jača večera neće škoditi :) Brodići sa jajima i sudžukom, s tim da u nas ne beše sudžuka, ali garantujem da čajna kobasica Kosmajske delikatesne radionice odlično služi svrsi. Problem je jedino - kako se zaustaviti?! Spolja krckavo, unutra mekano, sa svih strana ukusno...

komentara: 8

  1. Bravo Majo, baš si napravila odličan izbor!
    Meni su promakli oni kapkejks a kao neko ko obožava kapkejkse to je nedopustivo!
    Idem odmah da ispravim nepravdu:)

    ReplyDelete
  2. I ja planiram isprobati te cupcakese :) Odličan izbor s odličnog bloga!

    ReplyDelete
  3. Sve si tako lepo pripremila i uslikala !

    ReplyDelete
  4. Bravo Majo! Divan izbor (Cupcakes su i kod mene bili na listi, ali nisam stigla)... A fotografije prelepe! :)

    ReplyDelete
  5. Jel moze recpet za desert na prvom fotografijom?
    Izvinite na moj srpski, pozdrav iz Makedonije :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo ga recept, samo sam ja servirala u činijicama, i sa kremom okolo.

      Delete