Friday, June 08, 2012

Čokoladna torta sa višnjama


Ne pamtim snove. Možda prvih par minuta nakon buđenja, posle netragom nestaju, tek poneka slika preživi. U tom kratkom intervalu granica između mogućeg i nemogućeg se briše, stvarno i nestvarno se dotaknu, nežno poput prvog poljupca. Nisam od onih koji umeju da žive u snovima, nepopravljivi sam realista, ne mogu čak ni da maštam a da nema bar mrvice realnosti u svemu. Valjda upravo zato, to stanje laganog izranjanja iz jednog sveta u drugi, taj ples svesti i besvesti, zapravo jako volim. Traje dovoljno kratko da bih se plašila da mogu postati iluzionista, a dovoljno dugo da zagolica maštu i ostavi čežnjivu želju za još.

Jedan nedavni san bio je predivan. Čudesno stvaran, toliko da sam bila sigurna da mi se nedge i nekad dogodio. Plakala sam dugo nakon buđenja, iako nakon par trenutaka, kad su slike nestale, više nisam znala zašto plačem. Od svega, sećam se jedino da sam nosila neki lepo upakovan poklon, ne znam ni da li sam ga primila ili davala, sećam se toplog vetra što se igra dugom trakom satenske mašne, i sećam se neba boje višnje, na granici horor krvave i požudno ljubavne.


Ova torta je nastala kao uteha za one suze. Višnje su moje omiljeno voće. Želela sam tortu koja je lagana, bez teških kremova punih masnoće, ali snažnog ukusa. Napravila sam je prvo u glavi, pa na javi. Kora je izrazito čokoladna, bez brašna, sa orasima, kompaktna, po teksturi podseća na mud cake, ili onu verziju Saher torte u kojoj nema brašna. Fil je baziran na kiseloj pavlaci i višnjama, htela sam ukus kao Imlekov voćni jogurt od višnje, otprilike. Fil je obogaćen žumancima, nema dodatne masnoće sem one iz kisele pavlake i blago je stegnut želatinom.

Na kraju, torta je ispala... Dostojna sna. Prijatno!


Sastojci:
kora
50 ml ulja
200 g čokolade za kuvanje
150 g šećera
6 belanaca
150 g mlevenih oraha

fil
300-350 g višanja
200 g šećera
6 žumanaca
700 g kisele pavlake 20% mm (jedna Imlekova kofica)
10 g želatina

glazura
125 ml slatke pavlake
125 g čokolade za kuvanje
1 malo jaje

Postupak:
1. Pripremiti višnje za fil - u manjoj šerpi ih pomešati sa 100 g šećera, ostaviti da puste sok. Kuvati do vrenja, smanjiti temperaturu i kuvati još 12-15 minuta uz povremeno mešanje. Ohladiti do sobne temperature.


2. Pripremiti koru. Otopiti ulje i čokoladu. Belanca mutiti mikserom par minuta, dodati šećer i umutiti do čvrstog šama. Umešati mlaku čokoladu, a zatim i orahe. Dno kalupa za tortu prečnika 20 cm obložiti papirom, a stranice zamastiti i posuti brašnom. Sipati smesu, peći 10 minita na 200°C pa još oko pola sata na 180°C. Izvaditi iz kalupa i ostaviti da se ohladi. Žicom za sečenje biskvita poravnati gornju površinu (krckava je i ne treba nam), pa koru preseći na dva dela. Pažljivo podvući list papira između presečenih kora, radi lakšeg odvajanja.


3. Žumanca kratko umutiti sa 100 g šećera, skuvati na pari 7-8 miunta dok se ne zgusnu. Ostaviti žumanca da se malo prohlade, pa im umešati par kašika kisele pavlake, da se razrede. Želatin sipati u lonče, preliti sa 4 kašike hladne vode. Kad nabubri blago ga ugrejati da se zrnca otope, pa sipati u razređena mlaka žumanca i promešati. Uliti sve to u kiselu pavlaku koja je prethodno lagano razmućena žicom, dodati višnje (sa sirupom) i sve izmešati. U ovom stanju fil je relativno redak, što je ok. Ostaviti ga u frižideru dok ne počne blago da se steže, a onda filovati tortu.


4. Na tacnu staviti jednu koru, presečenom stranom na gore, a oko nje obruč od kalupa. Sipati ceo fil, pa poklopiti drugom korom. Obzirom da je kora lako lomljiva, treba je pažljivo preneti uz pomoć dve špatule. Ostaviti tortu 12-24h u frižideru da se ohladi i stegne.


5. Pripremiti preliv. Na tihoj vatri otopiti čokoladu i slatku pavlaku, procediti ako ostane mrvica. Vratiti u šerpicu i umešati jaje blago razmućeno viljuškom, pa zajedno kuvati vrlo kratko, mešajući, tek da se jaje zagreje ali da smesa ostane retka. Tankim nožem proći po obodu torte, skinuti obruč, sipati sav preliv, špatulom ga rasporediti po celoj površini, do ivica, pustiti da malo curi sa strane, pa ili ostaviti "slapove" ili razmazati i sa strane. Vratiti u frižider na još par sati. Ukrasiti po želji.


Savet:
Pre nego što se kalup odvoji od stegnute torte, moguće je celu tortu malo odignuti od tacne, i podvući trake od pek papira, isečene tako da zaštite tacnu od glazure, i da dopiru par cm ispod torte, kako bi se kasnije mogle lako izvući.

Recept za štampu

Tortu je, u verziji sa ribizlama, isprobala Miki.

p.s.
Višnje su jedna od tema junskog izdanja Mezze magazina koji obavezno treba prelistati, sadržinski je najbogatiji do sada.

komentara: 185

  1. Ne volim baš višnje ali torta jako lijepo izgleda. Možda bi mogla umjesto višanja staviti jagode, sigurno bi bilo jednako ukusno.

    Divim se prvoj slici - kako uspiješ tako ravno narezati kriške torte? I kako ti je čokoladni preljev tako ravno, glatko razmazan na površini? Divim se tvojoj vještini!

    http://artonmyway95.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aria, moglo bi i sa jagodama, što da ne, ali ja bih i njih malo prokuvala, da ne budu mnogo vodene.

      Na prvoj slici torta je samo označena za sečenje, nije isečena. Ravne ivice se lako postižu tako što žicu za sečenje biskvita prislonim na glazuru, i malo uronim da ostane usek. Čokoladni preliv je dosta redak u momentu sipanja, tako da se sam izravna. Špatulom se samo rasporedi da ga ima svuda, eventualno malo protrese ako treba.

      Za lep presek, tortu treba seći tankim nožem (može i skalpelom) zabodenim vertikalno u centar, koji se dalje samo vuče (bez mnogo cik-cak odizanja) od centra ka rubu. Tako se biskvit najmanje rasipa po filu.

      Pozdrav!

      Delete
  2. Sve mi se jako sviđa, od fotografija (prva fotka me oduševila) do recepta. Jako lijepa krema, s kiselim vrhnjem, i dobro da je tako jer vidim da je biskvit sočan i, čim je s orasima, malo jačeg je okusa (barem su meni takvi biskviti s orasima). Višnje su odlične u kombinaciji s čokoladom, ovo mi je baš prava, romantična, preukusna torta. I super mi je što je poslikana svaka faza postupka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jel moze kora da bude i bez brasna?meni jednom nije bila ok sa bjelancima

      Delete
    2. Može. Kore za mnoge starinske torte su na bazi belanaca, šećera i orašastih plodova - bez brašna.

      Delete
  3. Divna je, Majo!
    Zanimljiv fil sa zumancima i kiselom pavlakom, nisam jela nista slicno.

    ReplyDelete
  4. Svaka cast...! Prelepo izgleda i mora da je sjajnog ukusa...! Nisam preterani ljubitelj visanja, ja bih to napravila sa malinama koje po meni najbolje na svetu idu sa cokoladom, ali to je naravno stvar ukusa...
    Sto se fila tice, moze da se proba da se napravi bas sa jogurtom...skoro sam pravila neke korpice koje sam mislila da stavim na blog (mislim da cu to jos koliko odmah i uraditi) i probala sam da napravim neki laki letnji mus...jogurt i slatka pavlaka sa malo meda, a moze i secer...i zelatin. Kada bi se u to stavilo voce (visnje, maline ili jagode), mozda bi mogla da bude dosta dobra alternativa a bez jaja...sta mislis?
    U svakom slucaju, bozanstveno izgleda i probacu..!
    Pozdrav,
    Marina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marina, hvala :)
      Apsolutno može i bez žumanaca, ona se skoro i ne osećaju u filu, dominira baš ukus voćnog jogurta u čvršćem stanju. Ja sam stavila žumanca, jer verujem da daju neku punoću, ali kažem, ne osećaju se izolovano. A i šta bih sa 6 žumanaca koja mi ostanu od kore? :))

      Mislim da bi moglo i sa jogurtom i slatkom pavlakom, fil bi bio penastiji (ovaj nije puno penast), i naravno, terbalo bi znati koliku tu tačno treba želatina. Za ovu verziju sa kiselom pavlakom je jedna kesica od 10 g taman-taman.

      Pozdrav!

      Delete
    2. Naravno da ne pazis na kalorije...! Ja moram da pazim i na kalorije napisane na blok notesu a kamoli u tanjiru, ali ako se vec jede baza od cokolade onda moze i krem sa jajima...jel' tako? Ne, nije kritika, samo sugestija jer sam se bas pre nekoliko dana bavila prethodno pomenutim musom od jogurta...
      Cao..!!
      p.s. od 6 zumanaca moze i majonez za Rusku salatu za Djurdjevdan za 35 ljudi...najmanje...!

      Delete
    3. Sad nešto mislim... Možda ipak ne bi valjalo da fil bude penastiji, bar ne među ovim korama. Mislim da bi takav fil tražio i nežnije kore. Ove su punačke, i kad krene kašičica kroz gornju koru, sve ispod se uleže. Pa se bojim da bi penastiji fil samo istrčao sa strane... Naravno, samo nagadjam.
      Pozdrav!

      Delete
    4. Nagadjas ali dobro nagadjas...da bi fil bio manje penast, odnosno da ne bi istrcavao kada ga se napadne kasicicom i korom od cokolade odozgo, trebalo bi onda u njemu da bude mnogo vise zelatina a onda postane nekako kao da je od stiropora...ne bas nesto narocito...
      Auf, al' smo ga po naucnoj bazi razradile...
      Cao...

      Delete
  5. torta ti je san snova :)
    ono sto me interesuje je, jesi li negdje u beogradu kupila kalup 20cm?
    pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesam, ali stvarno se ne sećam gde. Mislim u Merkuru ali nisam sigurna, ima tome... Čini mi se da sam videla u Coin Casi. Pozdrav!

      Delete
    2. Evo da se i ja umešam: naručila sam kod limara (u Beogradu, u Sarajevskoj ulici) kalup sa mehanizmom, prečnika 20cm. Trenutno se radi (bar se nadam :-)) i sledeće nedelje treba da ga preuzmem. Znači, ukoliko si u mogućnosti, Anonimna, jedna od ideja može da bude da se poruči kod limara, ukoliko već nemaju gotove u radnji (ovaj je imao od 24cm, ali ne i manje).

      Delete
    3. E da... Sad kad je Opasna pomenula, sećam se i ja da sam videla nekih plehova raznih, kod limara na Bulevaru, gde sam pravila par plehova za rernu. Radnja je sa leve strane, kad se penješ od Vuka ka Djermu, pa tu negde na pola puta, ustvari bliže je Djermu. Ne sećam se da li su plehovi bili sa mehanizmom, valjda jesu.
      Pozdrav!

      Delete
  6. Rekoh prvo koja glazura...kad ono ganache (samo sa jajetom, ali nema veze). U sv. sl. torta izgleda svjetski!

    ReplyDelete
  7. višnje su moje omiljeno voće u kolačima, kakva torta! sigurno će biti isprobana, spremila sam si recept. Zaintrigiralo me jaje u glazuri, jako zanimljivo, a vjerujem i ukusno. Posebno mi se sviđa što je krema obogaćena žumanjcima. Nisam nikad isprobala baš ovakvu kombinaciju, bit će mi drago. Torta izgleda savršeno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tamara, hvala :) Znam da su višnje i tvoje voće, sećam se kako sam se prijatno iznenadila temi za "ajme" :)

      Jaje u glazuri - preuzeto kao kocept iz glazure za Reform tortu. Malo menja ukus, a više svojstva. Glazura sa jajetom održi malo više sjaja od obične, belance valjda utiče na to. Takođe, učini glazuru maaalo lepljivom, što je po meni baš lepo, pod nepcem. Nije savršena, jer uvek ima u sebi malih mehurića. Iako jaje ne mutim mikserom, nego tek malo viljuškom, ipak se napravi malo pene od belanaca, nije to sad neka velika pena, ali ostaju sitni sitni mehurići u glazuri. Vidi se na drugoj slici, ako se dobro zagledaš.

      I obavezno javi ako probaš tortu!

      Delete
  8. Jao, kakva torta!!! Višnje mnogo volim, ali ne i da ih jedem sveže - skupe mi se usta k'o stipsa :-) Torta je dostojna sna, zapravo je san snova. Samo ti, draga, nastavi da sanjaš, na kraju, znaš kako je nastala jedna od najpopularnijih serija nekada - Tvin Piks? Tip je snove pretočio u scenario. Mada, kakvih je tu budalaština bilo, mora da je loše jeo pred spavanje :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh, ja sveže višnje volim, ali ne svake, samo marele. One sićane koje nemaju slast i nisu mesnate i meni skupljaju usta. Btw, nisam gledala Tvin Piks, muziku pamtim i mnogo je lepa, ali seriju nisam gledala. A sećam se da su svi ludeli za njom.

      Delete
  9. Torta iz snova. Prekrasna je. Slike su fantasticne, volim te slike postupka izrade.

    ReplyDelete
  10. a tek bazgini cvijetici za opci dojam!!!!!!!!!! jako mi se svidja torta, nazalost ovdje od visanja ni v....

    ReplyDelete
  11. Torta je stvarno ko iz snova.
    Jako volim višnje i to baš u kolačima ali, ja ne volim želatinu. Nikako!
    Svi snovi su dobri: Ako ti je lijepo dok sanjaš, ku'š bolje. Ako ti je ružno: probudiš se i sve što je bilo ružno nestane.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa, jeste :) Sasvim si u pravu :)

      A zašto ne voliš želatin? Uvek me to interesuje kad čujem da neko kaže da ga ne voli - koji je stvarni razlog tome? Do sad sam čula dva - jedan je da neko ne može da svari misao da jede neku supstancu koja je nastala od životinjskih kostiju, hrskavica i čega sve, a drugi je da ne voli teksturu "želea". Kod ovog drugog slučaja, zapravo se radi o odbojnosti prema previše želiranim smesama, jer tekstura "tog nečeg" u šta se stavlja želatin zavisi osim od količine želatina i od teksture same smese koja se želira. Nije isto kad se želira voćni sok, ili kao ovde kisela pavlaka sa žumancima, ili nešto penasto-vazdušasto sa slatkom pavlakom... U nekim mekšim kremovima ne možeš ni znati da li imaju želatina ili ne, naprosto su kremasti.
      Ma, ne nagovaram te ni na šta :) samo me uvek interesuje razlog.

      Pozdrav!

      Delete
    2. Da me ubiješ ne znam:) samo znam da ne mogu ni probati. Odbojnost, što li?

      Delete
  12. 'U tom kratkom intervalu granica između mogućeg i nemogućeg se briše, stvarno i nestvarno se dotaknu, nežno poput prvog poljupca.' Predivna recenica... Ja spadam u sanjare, slab sam realista i ne volim tu svoju osobinu...
    Torta je savrsena! Probacu ju sigurno. Ako propustim visnje, mozda mogu sa smrznutim?
    I glazura mi se mnogo dopada. Uvek su me odusevljavale torte sa tako lepom i glatkom cokoladnom glazurom...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miki, hvala. Svakako mogu zamrznute višnje, dva puta sam ovu tortu pravila upravo sa njima. Jedno pakovanje Frikomovih višanja je tačno 300 g. Glazura je retka kad se sipa, zato se lepo poravna, nikakva veština ravnanja tu nije potrebna. Važnije je da se kora poravna, da bi i glazura sela ravnomerno i ravno.
      Pozdrav od sanjara koji se boji da prizna da i to jeste, u strahu od onog realiste u sebi, koji takođe jeste...

      Delete
  13. majo i opasna, hvala za ideju :) super ste!

    ReplyDelete
  14. ...*ples svesti i besvasti*...mnogo mi se svideo tekst o snovima.
    A torta je prelepa i jako pedantno urađena.
    Slažem se za MEZZE novi broj, oduševljena sam.

    ReplyDelete
  15. Juče sam pročitala i ostavila za danas komentar. Da ne zaboravim, ako je već nemaš, onda obavezno nabavi knjigu Ivana Nastovića Psihologija snova (jednorog na naslovnoj strani). Top 5 knjiga na mojoj listi za pročitati. Nekad je nema u prodaji, aliistalno štampaju nova izdanja.

    Tortica je divna i da ne komentarišem savršen čoko ukus ove kore pošto mi je već jasno sa slike da je savršeno čokoladna, gotovo iste konzistencije kao moja Sacher. Nego, mene fascinira ovo jaje u glazuri, e to mi je novo. Šta to jaje radi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za jaje u glazuri, vidi malo iznad, gde sam odgovorila Tamari :)

      p.s.
      pogledaću šta je ta knjiga, hvala na preporuci.

      Delete
  16. Wow, "žica za sečenje biskvita"... :) Ja mislila testerica za opštetehničko! Sve imaš, skroz si profi. Na ovom close-upu parčeta torte se veoma lepo vidi koliko je kora sočna. Ni ja nisam ljubitelj želatina, malo ko ume da ga dozira s merom. Da se ta konzistencija tj. tekstura želea ne bi osetila, treba ga staviti samo malo, a ponekad je to malo nedovoljno da se fil stegne. Ali nije sad da ga ne volim toliko da ga ne jedem. Postoji i biljni želatin za one koje ne vole svinjske hrskavice u kolačima, ali njime se ne rešava problem gumičaste konzistencije.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) Može i testerica za OTO, ako je dovoljno velika :)) Ova žica za biskvit je jedna super sprava, u životu ne bih ja to nožem presekla a da bude jednako debelo svuda. A sitna neka para, da se kupi.

      Želatin - da, to je jedno od objašnjenja koje sam čula, i kapiram, jer i ja ne volim kad je nešto prejako želirano pa dodje kao guma. Iz tog razloga verujem da svako ko kaže da ne voli želatin, a nema problem sa njegovim poreklom, zapravo ne mora da znači da ga ne voli, ako je dobro doziran.

      Delete
  17. jako volim višnje, ovdje gdje živim postoji samo jedna vrsta, amarene, koje su svježe tako kisele da kad staviš jednu samo u usta prođe te volja da ih ikad više probaš, ali su dobre za pekmez, kompot i dr.
    Torta mi je prelijepa, jako volim kombinacije čokoladnog biskvita i voćnog, kremastog, laganog fila. Nešto slično sam pravila u kombinaciji mascarponea i šumskog voća.

    ReplyDelete
  18. C'est terrible ce gâteau.
    Reste à savoir dans quelle langue tu écris ton blog pour faire faire une traduction.
    En tout cas, il est magnifique.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) It's Serbian langage. If you speak English and need any help, let me know.
      Regards!

      Delete
  19. Woooow!!! kakva torta, svaka čast!
    ja nešto nisam ljubitelj višnji ali jako mi se sviđa kora i fil. kontam da mogu i neke druge voćkice.
    divan san kada te je inspirisao za ovakvo remek delo.

    ReplyDelete
  20. Majce, evo napokon necega sto i ja mogu jesti a sa tvog je repertoara :)) ! Samo jos secer da zamenim drugim sladilom :) ! Torta pre pre predobro izgleda, mogu misliti kako je ukusna !

    ReplyDelete
  21. Draga Majo,
    Bas razmisljam sta cu da prvim za Anin prvi rodjendan i htela sam neku tortu sa visnjama. Kada sam pogledala tvoje recepte bila sam iznenadjena, bas sam takvu tortu htela da pravim. Puno visanja i cokolade a da bude lagana. Torta super izgleda,obavezno cu je praviti.
    Veliki pozdrav
    Natasa Simic ( Radic )

    ReplyDelete
  22. Kakva torta!
    Izgleda tako sočno i čokoladno primamljivo! Višnje i čokolada su po meni dobitna kombinacija....

    Odlične fotografije :)

    ReplyDelete
  23. Majo, Majo! Ovo parče na trećoj slici treba da se zabrani, uostalom višnje i čokolada su vrlo opasna kombinacija, ja se ne bih igrala s tim:)Luda sam za višnjama a ni čokolada ne zaostaje, jedino što moj organizam ne podnosi želatin. Medjutim, ostali organizmi u mojoj kući vole želatirane, hladne kremove u ovim ljetnjim danima, pa ih ja često i pravim.
    Oduševljena sam fotografijama pripreme, čitav post je vrlo čitak i pitak... Toliko truda ulažeš u svaki recept, što se i vidi jer je tvoj blog veoma kvalitetan!

    ReplyDelete
  24. Zaboravih da kažem da mi se veoma dopada onaj tanjir na kome je torta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TEK SAM SAD VIDELA OVU TORTU.
      KAKO MOJA PORODICA OBOZAVA TESKE TORTE U KOJIMA JE PUNO COKOLADE ,0RAHA... a JA LAGANE ,OVO JE PAVA STVAR ZA POMIRENJE UKUSA I ZELJA.

      HVALA
      BILJANA

      Delete
    2. Hvala tebi, i javi utiske, ako probaš :)

      Delete
  25. Mene ovde najviše fascinira količina slika pripreme... ja kad pravim tortu nije mi do života a kamoli do ovolikog slikanja ;)
    Inače uvodni tekst mi se JAKO dopada... baš sam pod utiskom...

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://drive.google.com/file/d/1iweFV1a0lijBGdWI5Ydd1FiwL515TmC_/view?usp=drivesdk

      Delete
  26. I ja rijetko pamtim snove, nažalost u rijetkim trenucima kada se sjećam to su loši snovi.
    Torta genijalno izgleda, obavezno ću isprobati.

    ReplyDelete
  27. Torta divno izgleda, odlična prezentacija :)

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. E, znači kakav si san odsanjala svaka ti čast! :))) Ama ne zbog sna, već zbog ove višnjoline! Volem višenje, volem ih samo ako su termički obrađene inače se skupim ko puž :))))))

    A, sada ozbiljno! Dakle, svaki put prvo pogledam fotografije, skrolam gore-dole, divim se, uzdahnem par puta, pa onda pređen da čitam. I tu par uzdaha udijelim jer si tako precizna i pedantna da ti ozbiljno zavidim! :)

    Torta izgleda odlično! Samo me ta želatina malo plaši, pošto ja još uvijek nisam naučila kako se trebam igrati s njom. Mislim, kada se sjetim torte Havana i kako je odskakivala kao teniska loptica, pocrvenim kao ove višnje. Ali od blama! :D

    ReplyDelete
  30. Nataša :) Hvala ti. Možda mi nećeš verovati ali ja zavidim onima koji nisu pedantni - i to im ne smeta. Ne šalim se uopšte. Jer su generalno opušteniji i recimo, srećnji. Ono što je najzabavnije je što niti njih možeš promeniti (niti treba), niti ove druge možeš preobratiti u njih (nisam sigurna da ne treba, da bi imali više razumevanja za ove prve, ali svejeno, pokazalo se kao nemoguće).

    Što se tiče želatina, ima tu neke relacije koja bi se dala iskazati brojevima, u smislu odnosa između početne gustine/težine tog nečeg što se želira, i količine želatina. Voda i tečnosti se želiraju po pravilu tako što na 400-500 ml tečnosti ide 10 g želatina. Tako i piše na uputstvima na kesicama. Za neke smese koje nisu tečne kao voda, kao što je fil za ovu tortu, ili za neke penaste smese tipa umućena slatka pavlaka i žumanca i blabla, ne važi više taj odnos... Elem, hoću da ti kažem da sam ovu tortu pravila dva puta u kratkom intervalu, i imaš jednom da pogodiš razlog tome.

    Da. Prvi put mi je sredina bila previše želirana jer sam omanula u proceni. Krknula bila 20 g želatina, velikodušno :) Drugi put stavila 10 g, i tek tada materijalizovala san ;)

    Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, to! Tekućinu znam obuzdati, ali kremeeee... hehehheheh sad flešbekujem i vraćam film na pojedine epizode sa želatinom. Kuku! :)

      Delete
  31. Slike su bolesno dobre, ostala sam bez reci....

    ReplyDelete
  32. Zaista, slazem se sa svima gore, svaka cast na ovako preciznim i detaljnim receptima, a o ukusu i kvalitetu da ne pricam. To se zove prava domacica! Od kad sam skoro videla Vas blog,svim prijateljicama ga preporucujem! Ja sam odusevljena, vec nekoliko recepata, i slatkih i slanih, sam probala i nema pogreske. Alal vera, i hvala puno!

    ReplyDelete
  33. A za ovo samo moj duboki naklon uz opasku da je lijepo vidjeti da je na površinu isplivao jedan potpuno drugačiji dio tebe, za kojeg bismo obzirom na detaljne i vrlo praktične postove koje objavljuješ, pomislili da i ne postoji! :)

    ReplyDelete
  34. Apsolutno je savrsena. Prvo sam pomislila cime li si je ovako perfektno isekla, a onda kasnije i videh. nabavila sam tu testericu aqli je jos nisam koristila. ja imam problem sto pravim torte jako jako retko...bukvalno samo za neke vece dogadjaje, jer niko nesto specijalno nije fan slatkog. Tako da, zapravo nesto nisam ni u prilici da se iyvestim posebno. Uvek kad pomislim da je napravim pomislim i : a sta da radim sa tolikom tortom.

    ReplyDelete
  35. Пробао да направим за једну свечаност (читавих 6 комада), пошло за руком... Све похвале за рецепт!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikola, hvala, i svaka čast za količinu!
      Pozdrav

      Delete
  36. probat cu i kad napravim saljem odgovor jako dobro izgleda pa vidjet cemo .pozdrav i hvala na trudu

    ReplyDelete
  37. Nisam pročitala komentare, pa ne znam je li tko radio ovu glazuru. Ja sam ju pokušala napraviti i uvjerena sam da to ne može uspjeti, ne zato što smatram da sam ja vrhunska kuharica kojoj se ne može dogoditi da nešto nije u stanju napraviti, pa kad joj nešto ne uspije kaže da je kriv recept - nego zato što ovi omjeri i vrijeme kuhanja u receptu ne mogu biti točni.
    Rastopila sma 125 g čokolade sa 125 g slatkog vrhnja, procijedila sam to i dodala malo umućeno jaje i vratila to na štednjak. U receptu piše da se to kuha "par minuta". Kuham ja to oko 30ak sekundi na laganoj vatri, miješam ja to - to se tako zgusnulo da je kuhača stajala u tome (bilo je čvršće nego kuhani puding!). Meni sad već blesavo - kuham to tek 30ak sekundi, a već je čvrsto, kako će to izgledati nakon par minuta kuhanja???
    Ništa, nakon 48 sekundi kuhanja (gledala sma na sat), ja sam to maknula sa štednjaka i izlijala na kolač, ili bolje reći nagrnula žlicom iz lonca jer to uopće nije bilo tekuće, ta hrpa smjese je stajala nasred kolača i nikud da se razlije: razmazala sam ju žlicom kao što se razmazuju kreme. Ta masa bila je tako čvrsta da sam slastičarskom špricom mogla raditi ukrase od nje još dok je bila vruća(!).
    Kolač je na kraju izgledao kao da je premazan nekom kremom na bazi pudinga, o glazuri nije moglo biti ni riječi.
    Upotrijebila sam čokoladu s 52% kakaa, stvarno ne znam na što bi ta "krema" ličila da sam ju kuhala "par minuta", u mom slučaju je 48 sekundi bilo previše.
    Ne znam kakve veze ove postavljene slike imaju s glazurom u receptu (ja smatram da nemaju nikakve veze). U tom receptu ili u glazuru ide šećer koji se otapa zajedno s čokoladom, ili ide puno više slatkog vrhnja, ili se možda dodaje maslac - inače recept nema smisla.
    Nikolina

    reći da meni nikako nije janso kako se od 125 g slatkog vrhnja, 125 g čokolade i jendog jajeta . i ond ase sve to kuhadobiti tekuća glazura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikolina, žao mi je što je glazura tako završila. Jedino što priznajem to je da ne znam koliko se kuva nakon dodavanja jajeta, pa je ono par minuta bilo zaista proizvoljno i vrlo verovatno netačno, i odmah ću da ispravim. Ali na slikama je upravo ta glazura, to garantujem, jer sam lično pravila kako fotografije, kao i glazuru. Znači nije greška u odnosu sastojaka, možda samo u temperaturi i vremenu kuvanja.

      Pozdrav,
      Maja

      Delete
    2. Ja sam stavljala celu imlekovu slatku pavlaku i 200 g cokolade sa jednim umucenim jajetom i ispalo je super... Odlican recept, savrseno osvezava!

      Delete
  38. Ako se mera udvostruči koji kalup treba koristiti - prečnika 26, 28 ili 30cm? Torta je predivna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 28 cm, za sličnu visinu torte. Možda bi moglo i 26, ako su ivice kalupa baš visoke.
      Pozdrav!

      Delete
  39. Juce sam pravila ovu tortu mami za rodjendan, danas smo probali i jednom recju SAVRSENA! Svi smo odusevljeni ukusom (malo sam zeznula coko preliv, ali nema veze), a najbolje od svega sto nije ni komplikovana za pravljenje ni skupa. Hvala puno na recptu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi na probanju i javljanju :) Srećan rođendan mami :)

      Delete
  40. Pravila sam tortu za svoj rođendan. Malo je reći da je svako ko je probao bio oduševljen.
    Od momenta kada sam pronašla recept, jedva sam dočekala zgodnu priliku da ga isprobam. Isplatilo se :).
    Već sam podelila recept prijateljicama, a ja ću je praviti ponovo, već za vikend.

    Hvala Vam za ovaj divan recept!

    Dušica

    ReplyDelete
  41. Majo, torta je prelepa... htela bih da je pravim, ali imam kalup prečnika 26 cm, pa me zanima koliko bih trebala da povećam količinu sastojaka..? unapred hvala:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Par komentara iznad me je neko pitao koji kalup da uzme za duplu meru, sećam se da sam preračunavala zapremine i rekla da treba kalup od 28 cm. E sad, moooožda bi to stalo i u 26 cm, ali mislim da je sigurnije da se ide na 1.5 meru.
      Pozdrav!

      Delete
    2. Majo,izvini što sam dosadna, ali moram da pitam..:) evo opet čitam ovaj post, utvrđujem gradivo, jer planiram sutra da pravim totru.. ali nešto razmišljam..:) ako stavim jednu i po meru, onda znači da u fil treba 1050 g pavlake.. šta ti misliš, da li će to biti mnogo fila?

      Delete
  42. Odlicna torta! Isprobana juce :) a evo i fotografije http://goo.gl/CJMUi

    Jako je ukusna, ali se ne bih slozozila da je lagana jer jedno parce ima 850cal i 60% masnoce. Ako zanemarim ovu informaciju, torta je savrshena!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fotografija je skoro bezobrazno provokativna!

      Kalorije - pa, znaš kako, relativno je to. U odnosu na ono što je u mojim navikama sinonim za reč "torta", ovo jeste lagana torta. Hoću reći, komparacija nema smisla, ako se ne zna tačno sa čime se poredi. Ako uzmeš reform tortu za nulu, onda ovo jeste lagana torta :)

      Hvala ti puno na probanju recepta i javljanju, kao i na predivnoj fotografiji! Pozdrav!

      Delete
  43. ako se pravi u kalupu u obliku srca 26,5×24 koliku meru da staviim???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo pitanje je, moram priznati, dovoljno komplikovano da sam, obzirom da ne znam matematičku fomulu za izračunavanje površine srca, kao i da mi je nepoznato kako se uopšte uzimaju dimenzije srca, i koliko je srce "špicasto" ili "buckasto", nakon konsultacije sa kolegom (iskusnijim programerom) nekako došla do okvirnih proračuna da tvoj kalup ima 25% veću površinu od mog kružnog prečnika 20 cm. Što bi dalje značilo da treba da vadiš proporcije i računaš svaki sastojak x 1.25 - ili jednostavno upotrebiš osnovnu meru.
      Pozdrav!

      Delete
  44. Uh...Izgleda dobro, a vjerujem i da je takvog ukusa!
    Probaću je uskoro. Ako se slažete, postaviću Vašu sliku na Pinterest, slika vodi do Vašeg bloga...Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislila sam na sliku torte :)

      Delete
    2. Jasno, jasno :) Sve ok, hvala Vam.

      Delete
    3. Postavila sam slike i torte i vaših princes krofni. Nadam se da će još neko tim putem otkriti vaše diiiivne recepte, pripremu i uživati u njima kao i ja. Veliki pozdrav
      Ivana

      Delete
  45. Pravila sam tortu, ali sa ribizlama. Jako je ukusna! Malo sam se mucila sa korom, tj. sa prenošenjem. Jedan delić je pukao, pa sam ga slepila. :) Ali, ukus - najbolja voćna torta ikada! Hvala na receptu! Slikala sam ju i objaviću post na blogu... Inače, pravila sam ju mami za rođendan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako mi je drago da si je pravila, i sigurno je super sa ribizlama! Kora je takva, malo hoće da zeza kad se prenosi, ali neće to ništa da se vidi kad se sve stegne zajedno.
      Hvala ti puno, i veliki pozdrav tebi i mami :)

      Delete
  46. Pravila sam torticu i mnogo je ukusna. Inace ne volim orahe u korama, ali ovo je pun pogodak.
    Fil sa visnjama mi se nije najbolje stegao. Mozda sam pogresila sto sam umutila pavlaku mikserom?
    Naknadno sam dodala jos jedan zelatin, pa je uspela da se odrzi.
    Sigurno cu je praviti ponovo. Svaka cast!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Moguće da se pavlaka previše razvodnila zbog mućenja. Ja sam prvi put pravila sa 2 kesice želatina pa mi se učinilo previše. Pa sam drugi put smanjila količinu.
      Pozdrav!

      Delete
  47. Sto se tice izracunavanja kolicine u zavisnosti od dimenzija kalupa, imam resenje :).
    Od zaove, matematicarke sam dobila formulu, doduse za okrugli pleh. Za srce ne znam.

    Dakle:
    k=(novi kalup/dati kalup)2
    ova dvojka je stepen, sto znaci na kvadrat.

    konstantu k mnozimo sa datim kolicinama sastojaka i dobijemo nove kolicine sastojaka.
    Kada kalup smanjujemo konstanta je manja od 1, a kada kalup povecavamo, veca.

    eto, nadam se da ce biti od pomoci...

    pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam racunala zapreminu jednog i drugog pa odredila procentualnu razliku, a ovo je mnoogo elegantnije resenje.
      Pozdrav:)

      Delete
  48. Torta je predivna, cvetici preslatki!!! Gde se ti cvetici kupuju?
    Ili se mozda prave?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cvetići su prirodni, sa drveta zove :) Uskoro će sezona zove. Mana je što cvetići brzo venu, pa ih ne treba ređati mnogo unapred, već malo uoči posluživanja.
      Pozdrav!

      Delete
  49. I ja sam napravila tortu. Pošto sam preživela prvi poriv da je gotovu bacim s prozora (samo zato što mi se deca igraju ispod), htela sam da je slikam i da ti je pošaljem, da ti bude reklama kao kod zubara: dobri zubi i loši zubi. :) Sve mi je išlo naopako, zaboravila sam da mi je kalup mnogo veći od planiranog, a ostavila sam navedene mere, sekla sam vruću koru nožem, pa se sve to nekako zgnjecavilo, a sve to sam radila sa trogodišnjim sinom, u odnosu na kog je Denis napast mirno dete. Da te ne udavim, ispala je komično, sve je svuda curelo, ali je ukus prosto fenomenalan i svima se svidela!!! Torta je divna, kao i ceo blog. Svaka čast za fotografije postupka izrade, vrlo su inspirativne! Isprobaću svakako i ostale recepe. Veliki pozdrav od još jedne Maje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam da ti nije baš bilo do smeha, ali mene si nasmejala slikovitim i realističnim opisom :) Ako je imalo za utehu, nama je nakon načete četvrte godine počeo period u kome smo ispratili Denisa u svakom smislu, a epizode sa porivom za bacanjem neuspeha kroz prozor su mi uglavom onemogućene jer živimo u prizemlju i imamo rešetke po prozorima, a bilo ih je :)))
      Hvala ti puno na probanju i javljanju!

      Delete
  50. kolač veoma lijepo i bogato izgleda, super kombinacija, hvala na receptu i slikama.

    ReplyDelete
  51. Napravila i postavila na blogu, doduše sa malinama i malo veću. Ovo mi je drugi put da je pravim i to za neko relativno kratko vreme, a ovoga puta napravila sam još neke male, malecke izmene. Recimo nisam ispekla jednu koricu pa presekla na dva dela, već napravila dve, jer mi je mnogo teško bilo prvi put da onu veću od 26 cm presečem lepo, bez obzira što imam istu spravu sa strunom za sečenje, a i kako je dosta velika jedva sam je nekako prenela, čak mi se i slomila, i kao što već rekoh pored još nekih sitnih izmena, suština je indentična, osim voća, naravno. Hvala Majo, odlična je. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila, videla, super je, hvala :)

      A recepti i treba da se menjaju i prilagođavaju, jer to znači da su živi :) Ja to stalno radim, uprkos drugoj, potpuno suprotnoj težnji, da sve premerim i zapišem precizno, da bih drugi put mogla da ponovim isto tako...

      Pozdrav!

      Delete
  52. Cao, ja imam kalup od 26cm....Da li preporucujes da dupliram meru, ili samo 1,5 puta? DA li ce torta od 26cm biti dovoljna za 20 ljudi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 26 cm kalup, ako je dovoljno dubok, možda i može duplu meru da primi, dalo bi se i iseći na 20 parčića, a li će to biti dovoljno za 20 ljudi, teško je reći. Ja sam pravila samo ovu malu, i sekla na 8 parčića.

      Delete
  53. za tortu ne sumnjam. sigurno je odlicna. uostalom, isprobacu je uskoro pa cemo i uzivo imati priliku da se u to uverimo. medjutim, ja sada zelim da prokomentarisem tekst pre samog recepta jer me je on, zapravo, privukao i doveo do ove strane. u stvari, ne znam ni sta bih komentarisala. ostala sam bez teksta. toliko da cu ovo negde prepisati, naravno, ako za to dobijem dozvolu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa, sad sam ja bez teksta :)
      Možeš, naravno.
      Hvala ti.

      Delete
  54. Torta izgleda prosto fantasticno. Ali i komplikovano za izradu. U svaki slucaj bi probala. Moram napomenuti da su vam fotografije prelepe. Ja cu pa definitivno da sledim vas blog!

    ReplyDelete
  55. Majo hvala za recept, torta je savrsena. Vec duze vrijeme planiram da napravim nesto od ovih tvojih besprekorno uradnjenih kulnarskih izvjestaja, i evo napokon sam skupila hrabrosti i vremena. Sad jedva cekam jos malo slobodnog vremena pa da probam jos po nesto.
    Ljubac od svih nas 5 Komada :)

    ReplyDelete
  56. Da li je moguce napraviti u obicnoj tepsiji ili bas mora kalup?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teoretski može, samo je pitanje kako ćeš je izvaditi kad se stegne, kao i koliko je duboka tepsija. Ovde fil mora da bude u "oklopu" dok se steže. Recimo, možda bi mogla da postaviš samo dno tepsije papirom, složiš kora-fil-kora, kad se sve stegne prođeš nožem po obodu, poklopiš sve tacnom, pa prevrneš - trebalo bi da ispadne napolje.
      Pozdrav!

      Delete
    2. Postovana,
      da li bi ovo bilo ukusno, ako bi se secer zamenio vestackim zasladjivacem ?
      Unapred zahvalna!
      P.S.Torta izgleda predivno, a verujem i da je ukusna...Od 20 izdvojenih recepata sa cokoladom i visnjama, odabrala sam bas nju! Nadam se da ce biti makar upola lepa kao Vasa (nemam kalup)...

      Delete
    3. Za ukus ne znam, ali znam da bez šećera ne možete umutiti belanca u željenoj čvrstini. Takođe, ne znam kako bi se ponašala žumanca na pari, a bez šećera.

      Ako nemate kalup, onda tepsija od 20-22 cm, okrugla duboka, pa dno postaviti papirom i tu slagati tortu, a kad se sve stegne, obrubiti i preklopiti tacnom, pa prevrnuti.

      Pozdrav!

      Delete
  57. Majo, samo da Vas obavestim da se neko uredno služi vašom sliko za ovu tortu.:)

    http://receptisapotpisom.blogspot.com/2014/03/maarska-coko-torta.html

    ReplyDelete
  58. Zdravo Maja,
    ja sam isprobala ovaj recept i oduševljena sam.
    Ono na šta sam htela da ti skrenem pažnju je ova stranica koja je uzela tvoju sliku.
    http://receptisapotpisom.blogspot.com/2014/03/maarska-coko-torta.html

    Ovo mi je jedna od omiljenih torti i nisam mogla ostati ravnodušna.
    Pozdrav, Irena

    ReplyDelete
  59. Hvala vam. Ostavila sam komentar i zamolila da uklone fotografiju, ako to ne urade, sledi prijava Google-u.

    ReplyDelete
  60. Torta je divna,nego kako u receptu za kore ne pise da treba da se stavi prasak za pecivo,kako bi onda kore narasle? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umućena belanca smesu čine penastom, i kora tokom pečenja sasvim malo raste (pogledaj slike testa pre i posle pečenja). Nema poterbe za praškom za pecivo, naročito u "testu" u kome nema brašna.
      Pozdrav!

      Delete
  61. moja ćerka i ja smo sinoć napravile ovu tvoju tortu sa narandžama i savršena je hvala za ideju , uvrstićemo recept u redovne kolače naše kuće :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala vama za ideju, i moja će drugi put biti sa pomorandžama, odlično zvuči! :)

      Delete
  62. Ciao Majo! Jedno pitanjce.. dekoracija od cokolade koja je na fotografiji na ovoj torti je nspravljena posebno? Ovi cokoladni blokovi nisu ukljuceni u recept? Na koji nacin si ih napravila? Hvala ti!
    Iva

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam pisala taj deo, jer sam prvi put radila takvu dekoraciju i nisam bila skroz zadovoljna, malo su bili predebeli parčići. Inače to je čista čokolada, otopljena pa razmazana (što tanje) na pek papir ili celofoan, pa kad se stegne zagrejanim nožem isečeš pločice.

      Pozdrav!

      Delete
  63. Правила сам је, сјајног чоколадног укуса. :) Једино што сам се бојала да кисела павлака не доминира, али сасвим се лепо све уклопило. Моја је имала једну, доњу кору и фил мало жући (домаћа јаја). :) Хвала за рецепт.

    ReplyDelete
  64. Pravila sam ovu tortu tati za rodjendan. Fantasticna je! Naravno, nije izgledala tako profi kao na tvojoj slici ali bez obzira je fantasticna. Gornja kora mi se malo raspala ali se nakon stajanja 12h u kalupu i od glazure to nije ni najmanje videlo. Sledeci put malo vise paznje i bice jos bolje mada smo mi svi i ovako prezadovoljni. Hvala za recept.

    ReplyDelete
  65. Pravila sam tortu,samo mi kora nije ok. Ostane ziva iako je sve bilo po receptu,fil je extra. :D Tako da sam sledeci put pravila sa dve manje korice. Al sto se tice torte vrhunska je. :D

    ReplyDelete
  66. Poštovana Majo,
    tvoj blog tačnije ti me oduševljavaš koliko imaš strpljenja da sve pokažeš do detalja. Vrlo rado probam neke tvoje recepte i naravno da uspe :) kao što pratim i još jedan blog. Hvala vam što uopšte postojite.
    Mene interesuje jedna stvar.
    Pravila bih ovu tortu vrlo uskoro. Imam kalup od 26cm i videla sam pojašnjenja za njega samo što ja ne bih da mi bude ogromna torta. Bojim se da hoće ako povećam mere.
    Šta da radim ? Da li da se držim date količine a nema veze koliki je kalup ?!
    Pozdrav Iva

    p.s. Danas pravim ćerki tvoje palačinke :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ćao Iva,

      Pre svega, hvala na podršci i isprobanim receptima :)

      Možeš i u većem kalupu da napraviš tortu, samo će biti niža, i možda više ličiti na kolač nego tortu po visini, a i treba malčice skratiti vreme pečenja kore.

      Pozdrav!

      Delete
  67. Nisam neka domacica kada su u pitanju torte, skoro da i ne pravim, ali na ovu sam se bas nameracila, dugo planiram, i evo, odlucila sam sa da svoje ukucane obradujem. Nije ispala kako treba, mnogo sam se razocarala i jako sam tuzna. Potpuno sam u svemu sledila recept. Kore nisu dobro ispale, vrlo tesko sam prepolovila na 2 dela, osim toga, nekako su se dosta skvrcile, pa kada sam stavila kalup ponovo da bih sipala fil od visanja, kalup je bio pa bar nekoliko santimetara siri. Fil skroz vodnjikav, ne znam, stoji sada u frizideru, videcu kako ce to sve sutra ujutro da izgleda. Ma, nemam reci koliko sam se iznervirala. Torte su, ocigledno, za neke nadljude, a za mene poslasticarnica....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaoooj, ne tuguj, molim te!

      Skoro da sam uverena da će torta biti dobra, a sva tvoja zapažanja su na mestu, i sve što si iskusila je tačno! Samo što neko ko pravi torte češće ne posmatra stvari isto kao neko ko pravi svoju drugu ili treću tortu u životu. Znam dobro kako se osećaš, i sećam se dobro kako sam se ja osećala u sličnoj situaciji pre podosta godina.

      Dakle. Testo se fakat malo teše seče (i meni hoće gornja kora da se prelomi kad je nosim), i fakat da testo ume skupi pa kad se vrati deluje za broj manje od kalupa, i fakat fil jeste redak u fazi sipanja (želatin će ga stegnuti)... Ali to sve JESTE tako! :)

      Nemoj da misliš da svaka zanosna torta koju vidiš u izlogu izgleda zanosno u svim fazama pripeme :)

      Uverena sam da će krajnji proizvod biti dobar, i molim te javi mi kako je protekla završnica, i naročito obrati pažnju na tuđe utiske. Utiske onih koji će tortu samo konzumirati, i koji nisu videli ništa od faza pripreme...

      Hvala ti javljanju i iskrenim utiscima!
      Maja

      Delete
    2. Majo, hvala ti na odgovoru, osecam optimizam izmedju redova:) Evo, ja, svako malo pa bacim pogled u frizider da vidim sta se desava:) Mozda nije trebalo da se latim posla na Veliki petak, ali kada bih, inace, napravila tortu za Uskrsnji rucak? To je trebalo da joj bude namena, Uskrsnja torta, okupljam familiju, pa da im pokazem svoje umece, a deci da i njihova mama moze kad hoce:) Eto, javicu kakav je finalni proizvod, u svakom slucaju. Srecni Uskrsnji praznici!
      Tanja J.

      Delete
    3. Majo, evo, kao sto sam obecala, da javim kako je protekla sama zavrsnica. Ono sto se na kraju desilo, prevazislo je i u potpuno drugi plan i zaborav stavilo sve moje muke i zalopojke tokom spravljanja torte. Torta je jednostavno san snova, takav ukus je nesto fenomenalno. Plasila sam se da ce mozda pavlaka da se puno oseti, medjutim, tako se sve lepo stopilo tokom noci sa visnjama. Bila si u pravu, reakcije su bile fantasticne, svi su trazili i parce vise, tako da sam bila u panici da necu imati za sve. I one kore koje su mi izgledale smezurane, nekako sam ja to utapkala i lepo popunila glazurom, tako da je stvarno sve na kraju izgledalo savrseno. Muz mi je odao priznanje, on prvi nije mogao da veruje u cudo koje se desilo:)
      Ja cu ovu tortu ponovo da pravim, ovo je za mene pravo otkrovenje, broj 1, torta nad tortama. Ono sto cu da korigujem, mozda je tu bila moja greska, nabavicu manji kalup, moj je bio nesto veci, pa je verovatno zato bio problem sa korama koje su se malo raspadale prilikom secenja.
      Tanja J.

      Delete
    4. Eto! Znala sam da će biti dobro na kraju! :)

      Što se tiče lomljivosti kora - lomljive su i u manjem kalupu, samo malo manje (jer su manje površine a veće debljine).

      MNOGO mi je drago što si i sama na kraju bila zadovoljna, i veliko hvala što si se javila!

      Delete
    5. Majo, tvoj recept sam odlucila da isprobam, juce sam tortu napravila I sada je u frizideru. danas sipam glazuru. Brine me secenje torte? Hoce li fil izdrzati pritisak, kada se torta bude sekla, obzirom da su kore tvrdje a fil ipak od pavlake? Neki savet? Hvala.

      Delete
    6. Stegnuće se fil od želatina. A sečenje - poželjan je tanak i oštar nož, ništa specijalno drugačije nego kod bilo koje torte.

      Hvala na probanju i javljanju, nadam se da ćeš biti zadovoljna konačnim rezultatom :)

      Pozdrav!

      Delete
  68. Torta izgleda super! Da li bi podnela dekoraciju fondanom ( zbog mekog fila u sredini)? Hvala unapred!

    ReplyDelete
  69. Ja bih sa slagom na sprat pravim dvorac? hitno mi treba misljenje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikakvog iskustva i znanja nemam u vezi sa tim.

      Delete
  70. Probala sam tortu predivna je,svi su bili oduševljeni ukusom,pravim za 10-ak dan ćerki za rođendan,hvala za recept!Pozdrav!

    ReplyDelete
  71. Ovo je prva torta koju sam pravila i prezadovoljna sam! Recept je bas lepo napisan tako da mi je sve bilo jasno sta i kako treba da se uradi. Preukusna je, hvala za recept, svi ljudi na mom rodjendanu su bili odusevljeni ^^

    ReplyDelete
  72. Ovo je prva torta koju sam pravila i prezadovoljna sam! Recept je bas lepo napisan tako da mi je sve bilo jasno sta i kako treba da se uradi. Preukusna je, hvala za recept, svi ljudi na mom rodjendanu su bili odusevljeni ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala i tebi! Mnogo mi je drago što smo "bili deo" tvog slavlja i što ste i gosti i ti bili zadovoljni! :)

      Delete
  73. Da li pri dodatku pavlake u zimanca mut im mikserom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mlaka žumanca sa želatinom dodaješ u kiselu pavlaku, koju prethodno malo razmutiš žicom za mućenje, ručno. Isto tako i kad uliješ žumanca, žicom promešaš, ne treba mikser. Pozdrav!

      Delete
  74. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da će biti OK sve! Kora će biti dobra, 99% sam sigurna. A u fil nemoj da stavljaš nova žumanca, nek ide skroz bez žumanaca. I javi obavezno kako je prošlo do kraja! :)

      Delete
  75. Evo, da javim svoj feedback. Ovo je treci put da pravim ovu fenomenalnu tortu, pa sam se malo opustila, mislila, ma znam kako to ide, sve sam vec apsolvirala. Ali, potkradu se greske, i lekcija koju sam naucija jeste da treba da se sledi recept bukvalno kako pise. Ja sam slucajno dodala zumanca u koru, i OK. dobro je to bilo, ali je nekako bilo previse patispanjasto, ta tako kazem, nekako obicno. Prosli put je kora bila ta koja je imala poseban smek. Nisam sipala u visnje secera koliko si preporucila, nego opet, odokativno, malo vise, tako da sam dobila tortu koja je bila vise slatka za moj ukus. U proslom slucaju, visnje su se lepse osetile. Onda i cokoladni fil preko, i tu sam sipala vise pavlake, pa se i tu malo izgubio ukus cokolade, tj. nije bio tako naglasen. Sve u svemu, svi su bili odusevljeni tortom, samo je majstor torte znao gde je falilo do savrsenstva:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, ne znam da li da čestitam, ili da zažalim na toj perfekcionističkoj crti :) HVALA TI MNOGO što si javila kako je sve prošlo do kraja, i ja sam potpuno sigurna da je jedini ko je imao ikakvih sumnji i zamerki - domaćica :)

      Delete
  76. Pozz Pravila sam ovu tortu po snahinoj preporuci. i fantastična je.. morat cu je opet praviti.

    ReplyDelete
  77. Napravila sam tortu. Ukusi su veoma prijatni i ideja je odlična. Nalazim da kore u svakom slučaju treba peći dvije odvojeno. Napravila sam ganaš po ponuđenom receptu ali to nije najsrećnija opcija za prelijevanje ove torte. U pravi poslastičarski ganaš sa jajetom se stavlja i šećer. Omjer je: čokolada 500g, šećer 100g, žumanca 3, sl. pavlaka 250gr. Nakon sjedinjavanja svih sastojaka smješa se zagrijava do 85°C.
    Meni je zbog domaćih jaja nažalost krema izašla žućkasta, ali je ipak veoma ukusna. Zahvaljujem na receptu i čestitam na maštovitosti. Mislim da recept treba u tim sitnicama unaprijediti, u suštini konstrukt je dobar. Zahvalna je za ukrašavanje. Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na probanju recepta i na javljanju! Sigurno je da svašta može da se promeni, prilagodi, hvala na sugestijama. Pozdrav!

      Delete
  78. Upravo je pravim sebi sutra za rodjendan :) S tim sto mi je kalup malo veci, klasican za cheesecake kora mi je ispala tanja tj nedovoljna da se presece na dva dela, posto nemam sastojke da ispecem jos jednu takvi, ja cu samo sa jednom korom i da se nadam da ce fil da se stegne da se ne raspadne kad se sece? Dodala sam vise zelatina..a za dekoraciju mozda samo rendana cokolada posto je preliv nemoguc preko fila..pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fil će se stegnuti, sigurno. Preliv - možda i može dok je torta u kalupu, jer ako čak i da porvršina fila omekša od toplote glazure, opet će se sve stegnuti, a nema kud da iscuri. Ostaje jedino obod bez ičega.

      Predlog #2 - klasična glazura od čokolade i ulja (150 g čokolade, 4-5 kašika ulja), jer nju možeš da napraviš, ostaviš da se malo ohladi, i u nekom srednje toplom stanju sipaš - i dalje će biti dovoljno retka da može da se razlije, a dovoljno prohlađena da neće da topi fil.

      Srećan rođendan! :)

      Delete
    2. Ne diram je d sutra dok ne vidim jel fil na mestu :) hvala za predloge i cestitke! :)

      Delete
  79. Pravila sam ovu tortu prošle godine po preporuci moje snahe i odlična je.. krema kao divni vocni jogurt. prava punina okusa.
    Divna kombinacija i tijesta i naravno cokolada i visnje... svaka cast.. LP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! Divno je čuti da vam se dopala torta, i da se recept širi dalje :)

      Delete
  80. Da li je neko pravio u kalupu 24/26/28 ? (bilo kom od ova tri)
    Ako jeste, koje su mere za sastojke, a da ispadne uspešno?

    ReplyDelete
  81. Ukoliko bih koristila kalup precnika 24 cm,da li da kolicine pomnozim sa 1.4 ili da ostavim ove? Hvala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za tortu slične visine, trebalo bi pomnožiti sa 1.4. Ili 1.5 lakše je. Ako ne mari da bude malo niža, možeš recimo za koru ostaviti originalne mere, a sastojke za fil pomnožiš sa 1.5 (osim žumanaca, da ti ne ostaju belanca).

      Pozdrav!

      Delete
  82. Torta je odlicna. Pravila sam i divna je. Sad samo traze ovu tortu. Hvala za recept.

    ReplyDelete
  83. Da li moze da se koriguje recept i da se umesto kisele pavlake iskoristi maskarpone pomesan sa slatkom pavlakom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verujem da može, al' biće ukus drugačiji (manje kiselkasto osvežavajuć). Ako probaš, javi koliko čega je išlo u fil, i kako je prošlo :)

      Delete
    2. Hvala ti na odgovoru, jos razmisljam da li da menjam jer mi se tvoja varijanta isto svidja. Imam jos jedno pitanje. vidim da se koristila kalup od 20 cm. Ja imam od 26cm pa me zanima da li slucajno znas gramazu sastojaka za tu velicinu kalupa?

      Delete
  84. Hvala ti mnogo! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cao. Htela sam da ti javim, i zahvalim na merama, torta je fantasticna, juce smo je probali. Savrsena je. Hvala!

      Delete
    2. Mnogo mi je drago! Hvala tebi na izboru torte, i na javljanju! :)

      Delete
  85. Torta je u frižideru. Moj sin priznaje samo višnje i cokoladu tako da ću, verovatno, da diplomiram sa ovom tortom. Sledeći put pečem 2 kore. Nisam imala orahe pa sam stavila badem, ne može da kvari. Preliću je sutra sa ganašom bez jajeta jer imam jedan drugi kolač sa vašom glazurom pa da se ne ponavljam. Sledeći put moram da prepolovim trešnje, ove su neke king size pa se bojim šta će biti sutra kad budem sekla tortu.Kod nalivanja glazura važno je da torta bude dobro rashladjena pa se svaka glazura brzo hladi i ne curi. Hvala za recept.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala i Vama na probanju i javljanju! Nadam se da je sin bio zadovoljan, a i Vi :)
      Pozdrav!

      Delete
  86. Gde mogu da nabavim ove cokoladne stangle za ukrasavanje? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam ih pravila - otopi se čista čokolada (ili sa malčice ulja) i razmaže tanko po pek papiru pričvršćenom za neki poslužavnik ili nešto ravno/glatko. Kad se stegne u frižideru, ostaviti malo na sobnoj, pa nožem seći štanglice. Ako puca, malo ugrejati nož

      U recetpu za Saher tortu, koju sam takođe ukrašavala tarabicama, imaš u slikama i taj deo postupaka.

      Pozdrav!

      Delete
  87. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala!Pogledala sam baš. Odlični su recepti, svašta lep ću od tebe da naučim :)

      Delete
  88. Isprobana juče, odnosno, biće probana danas. :D Dečku je rođendan, pa sam se malo potrudila. :) Hvala na ovom divnom receptu, Majo. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi :)
      Nadam se da je torta bila dobra i da se dečku dopala :)

      Delete
  89. Tortu sam pravila prosle godine, ja sam bila odusevljena ukusom, moji ukucani su imali zamerku zbog oraha u korama. Znam da nije po receptu da li bi mogla umesto oraha da koristim lesnik ili badem sa ljuskom, a umesto visanja zmrznute maline? Hvala unapred, zahvaljujuci Vasem blogu sam naucila mnoga jela da sprenam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Može zamena oraha drugim orašastim plodovima, i može zamena višanja malinama. Naravno, i ukus će biti malo drugačiji, ali tehnički nema razloga da nešto ne uspe.
      Pozdrav!

      Delete
  90. Upravo sa spremala tortu, deluje jako ukusno.. i jedva cekam da je probam, al je meni posle svih torti koje sa pravila ova jako teska i zahtevna, od kore, do fila, a sutra cu videti sta ce biti sa cokoladnim prelivom, al vec sam previse nevolja dozivela dok sma je spremila, da mi dodje da je bacim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam kakve su nevolje bile, ali verujem da ste tortu u slast pojeli i da nije bačena! :)

      Delete
  91. Draga Majo, mnogo Vam hvala na ovom receptu. Torta je vec par godina deo naših porodičnih gozbi i svi je obožavamo. Spaja ukuse svo četvoro nas u kući jer ima i voća a ima i čokolade:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divno je pročitati ovako nešto! Hvala veliko i pozdrav za sve članove četvorke :)

      Delete
  92. Ne znam kako sam uopste dosla do ovog recepta, guglala sam jedno sat vremena torte sa visnjama. Ali vredelo je jer je torta predobra!

    ReplyDelete
  93. Draga Majo, hvala vam za divan recept. Odlucila sam da ga koristim jer je plod vase maste i iskustva. Moj kalup je veci, tako da smo imali jednu koru, fil i glazuru. Predivan ukus, dominira cokolada, visnja osvezava... Milina! Koristila sam lesnike umesto orasa, i ukus je nesto sto bih opisala kao coko, nutela, visnja. Zaista je predivna torta, i laka za napraviti (cak i za pocetnike kao ja). Puno vas pozdravljam i zelim vam uspeh u daljem radu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmmm, sigurno je divna sa lešnicima!
      Veliko hvala na odabiru baš ove torte i svim lepim rečima!

      Delete