Monday, July 27, 2009

Pašteta od patlidžana


Kad na poslu imamo noćnih intervencija (a svi upgrade-i se rade noću), uvek je tu i neka klopa. Ovog puta nisam bila u dežurnoj ekipi, kad sam ujutru stigla na posao zatekla sam noćni tim. Njima je dan počeo odavno i bilo im je vreme za doručak. Kolega Željko je doneo sud pun odličnog domaćeg namaza od patlidžana i mladog sira, i poslužio uz tek kupljen vruć hleb savršeno krckave korice. Kakav početak radnog dana! :)

Svima se dopalo pa smo tražili i recept. Pravila sam, i dobila zaista preukusan namaz za hleb ili tortilje. Od mere koja sledi se dobije otprilike jedna velika tegla namaza.


Sastojci:
600 g plavog patlidžana
500 g mladog sira
3-4 čena belog luka
1 kašika senfa
so

Postupak:
1. Patlidžan oguliti, iseci na kocke, pa skuvati u poklopljenom vatrostalnom sudu u mikrotalasnoj, 5 minuta na 600W. Ili klasično ispeći u rerni, oguliti, ocediti od vode i iseckati. Ispasirati patlidžan štap-mikserom.
2. Mladi sir najpre izgnječiti viljuškom pa i njega ispasirati. Dodati patlidžanu i zajedno izmiksati.
3. Dodati sitno seckan beli luk i senf. Posoliti po ukusu - ja sam stavila 1-1.5 kašičicu soli jer je sir bio skoro potpuno neslan.

Recept su isprobale Selma, Maslinka i Tadeja u okviru igre FBI rukavice.

Eggplant Pâté

Ingredients:
600 g eggplants
500 g cottage cheese
3-4 garlic cloves, finely chopped
1 tbsp mustard
salt

Directions:
1. Microwave peeled and cut eggplants on 600 W for five minutes. Alternatively, half-cut eggplants, bake them in the oven, peel, cut and drain. Blend it using hand-mixer.
2. Crash the cheese using a fork, then blend it. Add it to the eggplant purée and blend together.
3. Add chopped garlic, mustard, and salt to taste. A 1-1.5 tsp of salt is fine if cheese is not too salty itself.

komentara: 11

  1. Divne su ti fotke a i namaz mi se jako svidja. Spremam nesto slicno, ali bez sira, mora da je odlicno sa njim.

    ReplyDelete
  2. volim slane namaze tako da ni ovaj necu preskociti. Davno sam radila nesto slicno tako da znam kako je okus fantastican!

    ReplyDelete
  3. a bas se mislim sta bi radila sa patlidanima! super recept, svakako cu isprovat :)

    ReplyDelete
  4. ovo će sigurno da se proba, obožavam patlidžane na sve načine
    PS
    mamajac, molim te kaži mi ko je domaćica za kuvarigrice, i šta je tema za juli, nisam baš update u poslednje vreme :lol:

    ReplyDelete
  5. Jedno pitanjce,a kada se kuva u mikrotalasnoj da li u posudu treba sipati i vodu ili "na suvo"?Ne zameri na glupom pitanju,znaš ti da sam ja "neobaveštena":-))

    ReplyDelete
  6. Ja samo stavim u suvu staklenu vatrostalnu posudu i sa poklopcem. Ne dodajem vodu. Tako sam "barila" i tikvice, i sampinjone, koji sami malo puste vodu, a patlidzan manje.

    ReplyDelete
  7. fenomenalno izgleda...još nisam probala namaz od patlidžana...vjerujem da je jako ukusan...

    ReplyDelete
  8. Ja moram da se javim jer ja nesto slicno spremam svojoj bebi od 14 meseci. Samo sto umesto mladog sira ja umesam krem sir KREMSY. Takodje ne dodajem belog luka, ali je odlicna ideja i sa lukom pa cemo probati. Inace sve sto malecka ne pojede ja inace smazem ko od sale posto mi je fenomenalna kombinacija.

    ReplyDelete
  9. nesto slicno sam pravila i fenomenalno je...

    ReplyDelete