Sunday, July 12, 2009

Muffins od prosa sa spanaćem


Kuvarigrice su na raspustu. Maslinka je poslednja bila pod FBI istragom, a kako nisam u junu stigla da isprobam sve što sam markirala, koristim letnji raspust da prijavim popravni iz junskih FBI rukavica :)

Sa prosom nisam imala nikakvog kontakta do Cool susreta u Korpivnici, kada sam probala Maslinkinu pitu od prosa. Pita je predivna. Minimalistički jednostavna. I u ovim mafinima je proso glavni glumac. Koristi se kuvano zrno, što mi se posebno dopada, jer brašno od prosa nisam lako mogla da nadjem a nemam dobar mlin koji bi mi samleo proso u prah (kasnije ipak nadjoh brašno od prosa u Biošpajzu na Kalenić pijaci).


Spanaća sam stavila manje nego Maslinka, jer sam toliko imala. Nisam imala mozzarellu pa sam stavila dva trouglića topljenog sira, tipa Zdenka. Odstupila sam još u količini vode u kojoj se proso kuvalo. Maslinka je kuvala 200 ml prosa u 400 ml vode, što sam i ja uradila, pa sam dolila još malo jer je proso jako brzo upilo svu vodu a nije bilo baš skroz kuvano, dodala sam možda još 100 ml, otprilike. Ostalo sam sve pravila prema receptu. Kad sam sipala masu u mafin kalupe punila sam ih do 2/3 i kad sam napunila 12 regulanih ostalo mi je još testa, pa sam imala još tačno toliko da napunim i 12 mini mafin kalupa.

Rezultat su super zdravi i ukusni slani mafini. Deca nisu baš bila oduševljena, kao što sam i pretpostavila. Ja sam ih jela za večeru i nosila sutradan na posao za doručak.


Sastojci:
200 ml prosa u zrnu
500 ml vode
300 g svežeg spanaća
4 jaja
250 g mladog sira
pola čase pavlake (1 dl)
pola kugle mozzarelle ili 2 trouglasta sira tipa zdenka
so
biber

Postupak:
1. Na suvom, zagrejanom teflonskom tiganju prepeći proso. Tek malo da počne da hvata boju.
2. Proso prebaciti u šerpu, naliti vodom, dodati pola kašičice soli. Pustiti da provri pa smanjiti i kuvati dok proso ne omekša a sva tečnost uvri. Ostaviti sa strane.
3. Spanać oprati, blanširati kratko u kipućoj vodi ili na malo vode obariti u teflonskom tiganju.
4. U sudu za mešenje izgnječiti sir, dodati pavlaku, seckanu mozzarellu ili topljeni sir, so, biber. Umešati spanać i promešati, dodati proso i još jednom promešati. Smesu rasporediti u muffin kalupe (ako nisu silikonski treba podmazati) i peći na 200-220° stepeni oko pola sata.

Proso Millet and Spinach Muffins
adapted from Maslinka, my great cooking inspiration

Ingredients:
200 ml proso millet seeds
500 ml water
300 g fresh spinach leaves
4 eggs
250 g cottage cheese
1 dl sour cream
50 g mozzarella cheese
salt
ground black pepper

Directions:
1. Dry fry proso millet seeds on a teflon pan 'till it gets golden.
2. Transfer to a pot, add water and a teaspoon of salt. Let it boil, then cook on lower temperature until proso absorbs all water and becames soft. Set aside.
3. Wash spinach. Blanch it in boiling water, or cook on a teflon pan with a little water.
4. Mix cheese, sour cream, sliced mozzarella, salt (if needed), pepper. Stir in spinach, mix well. Add cooked proso millet, stir again. Pour batter in muffin molds. Bake on 200-220°C in preheated oven for about 30 minutes.

komentara: 8

  1. Super su mi maslinkini svi ti slani muffincici,proso jos nikada nisam koristila,...uskoro..

    ReplyDelete
  2. prekrasni su! meni se proso isto jako svidio...napravila sam maslinkinu pitu i mislim da ću ga češće koristiti...mogli bi i ovi muffini uskoro doći na red s obzirom da sad imam priliku nadoknaditi istragu fbi rukavic :)

    ReplyDelete
  3. proso nisam još koristila, no kako čitam maslinkin blog sve me više interesira, tako da imam u planu nekoliko stvari isprobati

    ReplyDelete
  4. yummy!!! What is it? Spinach? Looks so delicious!! The translater never work well, can you gimme the recipe in English? I'd love to bake them.

    ReplyDelete
  5. Talita, thanks. Yes, it is spinach and proso millet seed. I'll do my best to translate receipe in next few days.

    ReplyDelete
  6. :) drago mi je da su ti se svideli... predivno izgledaju...

    ReplyDelete
  7. http://www1.serbiancafe.com/lat/kuvar/recipe/9/8653/mafini-eng.-muffins-od-prosa-sa-spanacem

    ReplyDelete