Saturday, July 18, 2009

Čokoladni keks sa rogačem


Prijavljujem popravni iz FBI rukavica za mesec maj, u kom smo istraživali Monikin blog Sweet Sensation. Čokoladne kekse sa rogačem sam probala na Cool susretu u Koprivnici, i od tada su na to-do listi. Nisam sitgla da ih isprobam u maju, al' evo ih sada.

Keks ne pravim često i nisam baš previše samouverena kad treba da ga radim. Sledila sam Monikine mere do u gram, pa sam opet dobila testo koje ni posle dvočasovnog hladjenja nije bilo moguće sa lakoćom raditi. Ne znam zašto, možda je falilo još brašna, možda su jaja bila prekrupna. Testo je bilo masno ali lepljivo, svaki pokušaj da ga razvaljam oklagijom završio je neuspehom. Testo se lepilo i za podlogu i za oklagiju. Najpre sam se umereno iznervirala, a onda smislila kako da se izbavim.


Podelila sam testo na dva dela, za dva velika pleha od rerne. Isekla papir formata pleha i "zalepila" ga na namašćen sto. Rukama sam rastanjila testo po celoj površini tapkajući ga. Pokrila ga drugim komadom papira i onda prešla oklagijom, da ga izravnam. Testo sam prenela na pleh sa sve donjim papirom, i onda ga izbrazdala na kockice 3x3 cm. Proradio je inženjer u meni pa sam lenjirom merila i označavala tačkice na svaka 3 cm, a lenjir mi je poslužio i za sečenje ;) Ovo sa kockicama mi je dobitna kombinacija, nema škarta pri seckanju, a i koristim celu površinu pleha. Kroz pečeno toplo testo sam, po istim onim brazdama, prošla pizza sekačem. Pustila da se malo ohladi i pravila sendvič keksiće, filovala kremom od slatke pavlake i tamne čokolade.

Keks je divan, divan! Monchi, hvala!



Sastojci:
200 g mekog brašna
200 g oštrog brašna
100 g mlevenog rogača
1/2 praška za pecivo
prstohvat soli
250 g putera
75 g prah šećera
1 vanilin šećer
5 kašika gorkog kakaa
75 g izrendisane tamne čokolade
2 jaja
džem ili čokoladni namaz za spajanje keksića

Postupak:
1. Pomešati brašno, rogač, so i prašak za pecivo. Dodati hladan puter iseckan na komadiće i utrljati ga u brašno. Zatim dodati šećer, vanilin šećer, kakao, izrendisanu čokoladu i jaja i zamesiti testo. Umotati ga u plastičnu foliju i ostaviti u frižideru bar pola sata.
2. Iseći papir za pečenje u formatu pleha od rerne (u tri primerka). Testo podeliti na dva dela.
3. Namastiti radnu podlogu pa zalepiti papir. Polovinu testa rastanjiti po celoj površini papira, rukama, tapkanjem. Prekriti drugim komadom papira pa oklagijum preći preko, kako bi se izgubili tragovi prstiju. Skinuti gornji papir pa preneti razvaljano testo na pleh. Iseći testo na kockice 3x3 cm (poslužiti se lenjirom za merenje i preciznije sečenje). Ponoviti postupak sa drugom polovinom testa.
4. Peći na 180°C oko 10-12 minuta. Ispečeno vruće testo ponovo raseći pizza sekačem, radi lakšeg vadjenja i izbegavanja krunjenja prilikom odvajanja pojedinačnih kockica. Ostaviti da se malo prohlade, a zatim spajati po dve kockice džemom ili čokoladnim kremom.

komentara: 9

  1. ne znam što se točno dogodilo sa tijestom i zašto je bilo ljepljivo do te mjere da ga nisi mogla razvaljati, ali odlilčno si se snašla...ja se vjerojatno ne bih ovako nečeg sjetila :)) krajnji rezultat izgleda fe3nomenalno i čim ih vidim odmah dobijem volju da ih odem napraviti :)

    ReplyDelete
  2. Nemam pojma, Monchi. Znam da je i Josipa pravila, i da je recept sigruno ok. Kasnije mi pade na pamet da mi se mozda na vagi pomerila "nula", jer mi se to stvarno desava povremeno a ja i ne primetim.

    U svakom slucaju, keksici su super, rogac se oseca mada mislim da nije bio bas najsvezije samleven, i svi koji su probali dopalo im se.

    ReplyDelete
  3. Joj ovo je prekrasno, ful sam oduševljena !!
    Slike su predobre, nekako posebne, mislim zbog promjene onog slaganja keksa na keks kojeg većina koristi ;), ovo kao domino, uh a tako uredno radvni.. moram priznati da i ja ponekad koristim metar ;)

    ReplyDelete
  4. Izgledaju kao poredane kockice za domino :) prekrasni su!

    ReplyDelete
  5. Mmm, baš bi mi jedan (ili dva, tri :))) super zasladio popodne

    ReplyDelete
  6. bas si ih lijepo napravila i super si se snasla!

    ReplyDelete
  7. ti si uvijek puna super ideja, kako si se samo toga dosjetila... sad kad ih vidim, i meni se jedu jer su prekrasno mekani... jedni od boljih koje sam u životu jela :) prelijepo su ti ispali :)

    ReplyDelete
  8. pravila sam ih i jako su nam se dopali a i tebi su lepo ispali....

    ReplyDelete