Thursday, June 11, 2009

Muffins od tikvica i sira


Maslinka je pod FBI istragom. Inspektor mamajac na zadatku.

Maslinka jako lepo kombinuje namirnice, ja već na čitanje recepta znam da će mi se dopasti. Za ove muffin-tikvice sam bila 100% sigurna da su super. I ne da su super, nego su extra-softy-giga-tasty-spicy-ultra-super. E, baš su takvi :)

Minimalnu izmenu u odnosu na Maslinkin recept sam ipak napravila. Umesto šunke stavila sam čajnu kobasicu, a umesto kukuruznog brašna upotrebila sam brašno od prosa. Šta da radim kad sam sam toliko dobro organizovana da nisam ni znala da nemam u kući ni šunku ni kukuruzno brašno, ali bitno da sam nakupovala 300 nekih manje svakodnevnih namirnica, uredno prema spisku. Proso je za mene novi drug u kuhinji, a upoznala nas je upravo Maslinka preko Pite od prosa. Odmah smo se skapirali i zavoleli. U nekoliko radnji zdrave hrane nisam našla brašno od prosa nego samo zrno, i obradovalo me je što Biošpajz na Kaleniću ima i brašno! Kupila sam jedno pakovanje i sada mi je baš dobrodošlo u zamenu za kukuruzno.


Muffinčići od tikvica su sočni i meki. Dopada mi blago gorkasti ton koji im daje proso ali i diskretna ljutina od bibera. Stavila sam samo malo mlevenog belog bibera i oseća se ljutina. Iz mog iskustva beli biber je ljući od običnog, imam jednu mini teglicu i traje mi već 100 godina, baš je jak začin. Napravila sam i preliv od pavlake, majoneza i senfa, za malo macnuti preko. I paradajz salatu, koja super ide uz ovo.

Počupkala sam svež bosiljak i deo dodala u testo a deo razbacala okolo za slikanje. Ma koliko se trudila meni gajenje biljaka ne ide. Ovaj bosiljak sam nedavno nabavila i već je počeo da kunja u saksijici, pa je siroma' brzo završio u tanjiru. Inače, ovo je tzv. grčki bosiljak. Da l' je baš grčki - ne znam, tako me naučio čika sa Kalenića. Ima sitnije i zapravo drugačije lišće od onog klasičnog, italijanskog bosiljka. Ukus je potputno isti.


Sastojci:
2 srednje tikvice, oko 300-400 g
3 jaja
50 g svežeg sira
50-60 g čajne kobasice
100 g tvrdjeg žutog sira
100 g pšeničnog brašna
100 g brašna od prosa (ili kukuruznog)
1/2 kesice praška za pecivo
so
beli biber
svež bosiljak

Postupak:
1. Tikvice oguliti, izrendisati, dodati pola kašičice soli i ostaviti da puste vodu.
2. U posudi za mešenje sastaviti izgnječen svež sir, iseckanu čajnu kobasicu, jaja, izrendisan žuti sir, pola kačičice soli, malo bibera i iseckani bosiljak. Zatim dodati obe vrste brašna i prašak za pecivo, pa sve izmešati da se dobije gusto lepljivo testo. Umešati ocedjene tikvice i sve dobro izmešati.
3. Muffin kalup podmazati, a ako je silikonski ne treba. Rasporediti smesu, otprilike jedna prepuna supena kašika ide u jedan kalup. Peći na 180-200°C oko pola sata.

Oslanka je isprobala ove mafine.

5 comments:

  1. Lijepi su, i ja škicam taj recept:)

    ReplyDelete
  2. super su ti ispali, svaka čast!!

    ReplyDelete
  3. Ovo bih trebala napraviti, pa probati nagovoriti kćer da jede. Možda bih i uspjela. Ima sira a ona ga obožav kao i ja. Mrak! :)))

    ReplyDelete

All rights reserved 2008-2014.
Maja Babić
http://mamajacooks.blogspot.com
kontakt: mamajacooks@gmail.com