Monday, December 15, 2008

Pita od karfiola


Inspirisala me je Maslinka i njene kreacije nastale "u letu", od onoga što se nadje u frižideru, pa čak i kad nisu omiljene namirnice u pitanju. Ona tako fino svaku vrstu povrća ubaci u društvo nečeg mlečnog ili diskretno mesnog, spusti na testo i dobije ukusnu a ipak zdravu pitu. Poslednju je pravila od prokelja, koji inače obožavam, pa sam definitivno rešila da probam da napravim nešto slično.

Kad sam stigla kod piljara i videla da nema prokelja, metodom eci-peci-pec odabrala sam karfiol kao domaćina za moju pitu :) Ostali gostujući sastojci su se sami javljali iz frižidera, i na kraju je ispalo sasvim fino. Malo neobičnu notu su dale suve šljive koje sam stavila na površinu pite - kad mogu da se druže sa slaninom u vidu seoskog čekića, što se ne bi našle i ovom malo širem društvu ;)

Sastojci:
1 tabla lisnatog testa (500 g)
1 srednja glavica karfiola (700 g)
100 g slanine
100 g belog sira
200 ml jogurta
1 jaje
so
djumbir
7-8 suvih šljiva
10 zelenih maslina bez koščice


Postupak:
1. Lisnato testo izvaditi iz friza da se otopi.
2. Karfiol oprati i podeliti na cvetove, kuvati u slanoj kipućoj vodi 5-10 minuta. Procediti.
3. Slaninu iseckati na kockice. Suve šljive na tračice. Masline na kolutiće.
4. Sir izgnejčiti viljuškom, dodati jaje i jogurt, promešati. Dodati slaninu, promešati. Posoliti i dodati pola kašičice djumbira u prahu. Probati fil, treba da bude malo slaniji nego što biste hteli da bude završni ukus cele gotove pite.
5. Testo rastanjiti na veličinu pleha plus dodatnih nekoloko cm, obložiti dno pleha i uzdići ivice 4-5 cm. Poredjati karfiol, zaliti belom mešavinom, pa odozgo pobacati suve šljive i masline i ispeći u rerni (kod mene oko 45 minuta na 200°C, pred kraj sa ventilatorom). Sačekati da se malo ohladi pre sečenja (ako ste nestrpljivi kao ja, teže ćete seći pitu i vaditi parčiće).

komentara: 4

  1. pita sjajno izgleda i sastojcu cu odlični...sviđa mi se dodatak suhih šljiva ;)

    ReplyDelete
  2. fenomenalno izgleda...i meni se sviđa dodatak suvih šljiva...

    ReplyDelete
  3. Fino, fino. Pita jako lijepo izgleda. I meni su se šljive baš uklopile.

    ReplyDelete
  4. Stalno zaboravljam da ti kažem, da obožavam tvoje kolaže! Preslatki su!

    ReplyDelete