Wednesday, November 26, 2008

Seoski čekić


Pre deset godina sam prvi put bila u kafani "Dačo". Na meniju, u delu sa predjelima je bilo nešto što se zove seoski čekić. Nisam odolela da poručim, jer me je zainteresovao naziv a cena je bila neobično niska u odnosu na druga predjela. Kad mi je stigla jedna suva šljiva u još vrućem hrskavom omotaču od slanine nabodena na čačkalicu - sve sam shvatila :) Sladak i sočan unutra, slan i hrskav spolja, čekić je kombinacija ukusa koja me je prosto omamila...

Sada sam prvi put pravila seoski čekić kod kuće, obzirom da nije nikakva mudrost, a palo mi je na pamet da može biti jako interesantno da ga poslužim uz roštilj na porodičnom okupu. Zajedničkim snagama dragi i ja smo zarolali 40-ak komada. Čekić je stvarno bio hit medju posluženjem, ostalo je svega par "stidaka", iako je svega ostalog, uključujući i roštilj, ostalo poprilično. Ni hladni nisu loši, ali topli su najlepši.


Sastojci:
suve šljive
slanina

Postupak:
1. Slaninu iseći duge tanke listove, dužine dovoljne da može da se obmota oko šljive.
2. Šljive uvijati u slaninu i svaku pričvrstiti čačkalicom, ili ih nizati na ražnjić štap.
3. Ispeći u rerni 10-15 minuta na 200°C, ili dok slanina ne postane blago reš.

komentara: 10

  1. ovo obozavam... unutra jos ponekad stavim kockicu sira ili badem... ma savrseno :)

    ReplyDelete
  2. i ja ovo obožavam, iako moram priznati da prvi put čujem za taj naziv...ja samih prvi put jela na jednoj svadbi, oduševila se i od tada su često na meniju, pogotovo kad dolaze gosti :)

    ReplyDelete
  3. za naziv pretpostavljam da su vlasnici kafane sami morali nesto smisliti da bi ga stavili u meni, ne verujem da je nesto generalnijeg porekla ;)

    ReplyDelete
  4. Ja znam za nesto slicno - naime datule se omotaju slaninom. Iskreno meni to nije nesto. Ja sam ljubiteljica ili/ili - znaci ili slanina, ili sljive:)

    ReplyDelete
  5. I ja ovo obozavam! Imala sam priliku da to jedem u Vidovdanu. Od tada svaki put kada je nesto na rostilju, srolamo par komada. Svaka cast na strpljenju za vasih 40!

    ReplyDelete
  6. I meni je ovo vrlo drago predjelo, iako ga sama nisam nikada radila.

    ReplyDelete
  7. ja nisam ljubitelj suhih šljiva ali ovo mi je izvrsna ideja kao što monchi kaže da gostima poslužim nešto drugačije:)

    ReplyDelete
  8. Volim ovo predjelo,cak sam probala i smokvu sa mozzarelom umotanom u slaninu,i to je ok.

    ReplyDelete
  9. svaka vam cast na strpljenju da zamotate 40 komada...:)
    inace se ovi zalogaji u originalu zovu devils on horseback i bili su jako popularna hrana na partyima 70tih. ponekad se sljive pune sirom, mangom ili kakvim chutnyem. takoder znaju ih marinirati u brandyu prije pecenja. Heston Blumenthal preporucuje da se poprskaju s nekoliko kapi limuna nakon pecenja jer to pomaze u okusu buduci da je okus dosta bogat.:)))

    ReplyDelete
  10. Ovo sam probala pre par godina na jednom rodjendanu,a danas sam napravila po Majinim instrukcijama.Divno,ali definitivno praznik za nepca...Fantastican spoj slatkog i slanog,totalno egzotično i obavezno za probanje...Zacas se napravi a o ukusu da ne pricam...Divno,divno!

    ReplyDelete