Blogger Widgets
                   

Sunday, January 22, 2012

Palačinke


Ne znam da li više volim da ih jedem ili da ih pravim, ili da uživam gledajući kako ih drugi jedu. A nemam ništa protiv ni kad mi pritom udele po neki kompliment ;)

Pravim ih uvek po meri. Prošlo je neko vreme dok nisam došla do idealne mere, tj. razmere sastojaka. Ranije sam pravila sa malo manje tečnosti, pa bih tokom pečenja uvek dodavala još vode u testo, tek kasnije sam došla do dobre mere za tečnost.

Da bi palačinke bile lepe, tanke, mekane i rastegljive bitne su dve stvari - da je testo prilično retko, i da se peku kratko. Ovo drugo uslovljava da je tiganj dobar. Za mene je jedini dobar tiganj Tefal sa debljim dnom. Oni stalno menjaju imena linijama svojih proizvoda, ali u osnovi, uvek je to isti tiganj, sa dnom debljine 4 mm. Probala sam par puta i u drugim tiganjima da pravim palačinke ali nisam postigla da budu ovako lepe. Možda je ovo više stvar navike i prakse, ali ja ne počinjem da pravim palačinke ako nemam ovaj tiganj. Ne gubite vreme sa tiganjima sa pijace, ima sad gomila tih turskih ili kineskih ili koznačijih, svi oni lepo izgledaju, ali toliko su loši da bi na njima trebalo da piše da su za jednokratnu upotrebu. Čak i Tefal, onaj sa tankim dnom, je bezveze. Izvitoperi se brzo i onda imate ispupčenje na sredini, i na takvom tiganju je teže i razliti palačinku i pečenje je neravnomerno, a i brže zagorevaju jer je dno tanko.

Kad se testo zamesi delovaće retko. Tako i treba da bude. Retko testo će se lako razlivati po tiganju i daće tanke palačinke. Kratko pečenje će im očuvati mekoću i elastičnost. Palačinka mora da se falta poput zavese, nikako da stoji kruto.


Ja blago nauljim tiganj pre izlivanja svake palačinke. To radim tako što u jednu šoljicu za crnu kafu sipam malo ulja, a onda ulje vadim malom metalnom kašičicom, onom koja se nekad služila za mešanje crne kafe. Recimo da zaprema 4-5 puta manje nego obična kafena kašičica. Kad kapnem ulje, razlivam testo. Ovaj deo ide dosta lako jer je testo retko.

Vatra ne sme biti prejaka. Ja pečem na petici, na skali od jedan do šest. Ako je jaka vatra ostaju mi rupice na palačinkama i naravno, lakše zagore tj. prepeku se. Radim na dva tiganja pa sve ide jako brzo.


Sa prve strane pečem dok ivice ne počnu da se odvajaju. Čim mogu da je okrenem to i radim. Lično nisam vešta sa bacanjem, pa se služim širokom plastičnom rešetkom. Protresem malo tiganj napred-nazad da se palačinka cela odvoji od dna, pa podvučem rešetku i brzo prevrnem. Sa druge strane pečem samo nekoliko sekundi, 10 maksimum, koliko da malo dobije boju. Palačinka pri pečenju dobija mehuriće - znak da je testo dobro.


Ovakve palačinke su divne i mekane i drugi dan, i treći dan. Samo treba ivice zaštititi od sušenja tj. pokriti palačinke plastičnom folijom ili ceo tanjir staviti u plastičnu kesu. Pokrivati ih tek kad se prohlade, da se ne bi potparile. Ako se potpare hoće da se cepaju prilikom odvajanja sa gomile.

Samo još da pomenem, da vam za pripremu testa ne treba mikser, jer se grudvice izbegavaju na taj način što se testo najpre zamesi u onoj gustini koju je lako varjačom izraditi glatko, a onda samo razređuje ostatkom tečnosti. Sve ide jako brzo. Kad radim na dva tiganja, treba mi 20 minuta za 20 palačinki, sa sve pripremom testa. Ja stvarno ne znam šta bih drugo mogla da spremim za 20 minuta. Zato su mi palačinke uvek kec iz rukava kad treba brzinski napraviti nešto slatko, ali i kad treba počastiti vojsku ljudi...

Dalje je stvar ukusa, prilike, mašte, inspiracije... Eurocrem je punjenje broj jedan, odmah iza na listi omiljenih su mi palačinke sa kristal šećerom i orasima.


Palačinke

Sastojci:
1 jaje
200 g mekog brašna
prstohvat soli
225 ml mleka
225 ml vode
malo ulja za podmazivanje tiganja

Postupak:
1. U sud sipati brašno, jaje i polovinu jedne tečnosti. Razmutiti varjačom da se dobije glatko testo bez grudvica. Dodati ostalu tečnost, u dva-tri navrata.
2. Dobar teflonski tiganj nauljiti sa par kapi ulja pre svakog izlivanja testa. Jednu kutlaču testa sipati na tiganj i brzo razliti. Peći sa jedne strane dok ivice ne počnu da se odvajaju i odmah okrenuti. Sa druge strane peći bukvalno 10 sekundi, i odmah vaditi napolje. Od ove mere dobije se 9-10 palačinki.

Napomena: odnos mleka i vode može biti i drugačiji, samo neka u zbiru bude 450 ml tečnosti.


Recept za štampu

p.s.
Ovaj post je bio objavljen avgusta 2008. godine. Sada je osvežen, dopunjen i re-objavljen.
Isprobao Zoki.

62 komentara

  1. Kako sam srecna sto sam te nasla! Ti si evo prva blogerka iz Bg-a koja pored mene pise o hrani. :) Blog je divan, samo tako nastavi! Videces, "food blog community" je divno mesto, svidece ti se sigurno.

    Ako hoces, pusti mi mail na palachinkablog at gmail dot com, bice mi drago da te posavetujem i olaksam ti pocetak, znam da je tesko u pocetku i sama sam se malo mucila :)

    ReplyDelete
  2. Palačinke su mi najdraže ovako tanke, poput crepes.
    Ja stavim 2 jaja na tu količinu brašna i mineralne vode (1/3 tekućine): isto mi je trebalo duže vrijeme dok nisam našla pravi omjer po mom ukusu :)

    ReplyDelete
  3. Studena, razumemo se :)
    Pozdravi!

    ReplyDelete
  4. Palacinke su ti kao penica!
    Ja sma inace veliki fun palacinki!

    ReplyDelete
  5. Pravljene barem desetak puta i uvek su fantastične :))
    Jutros beše lepo i sunčano, pa rekoh da ih uslikam malčice :))
    http://img38.imagefra.me/img/img38/2/1/29/tinav/f_vo5dtilx3m_a3e2cb8.jpg

    ReplyDelete
  6. Hvala puno na poverenju!

    Ja otvorila sliku, i zadovoljno se smeskam, a klinac ce "Mama, sta to gledas?", a ja brzo zatvarams sliku, "nista, nista", jer bih morala pravo u kuhinju da ih pravim. Izgledaju super tanko i meko.

    ReplyDelete
  7. Fantastične su :) danas smo ih jeli sa meksičkim prelivom nekim i sirom... Predivne :))

    ReplyDelete
  8. Hvala ti na ovome! Pravila sam duplu smjesu 'činki prekjučer, za jučerašnji ručak, tako da je dio otišao u 'slano', ostatak smo smazali kao desert. :D
    Odlične su!
    Blog je super, otkrila sam ga prije par dana i skinula masu recepata. Slijedi isprobavanje. ;)
    Samo tako nastavi!

    ReplyDelete
  9. ja isto -jedna od retkih stvari koje precizno gledam u papir :)
    ja u srazmeri: 2yaya, 200g brasno, 2 kashike one supene ravno (jok, nego che da bude sa brdashcetom :) ) ulja, 2deci mleko, i uglavnom stavim 2dl mineral wasser i recimo pola kashichice soli.
    *ovo shto ti sa prve strane imaju kozhnu bolest to je od ulja koje buchnesh u tiganj, moje neko misljenje a to par kapi ulja ima svrhe recimo u tiganju gvozdenu, a po teflonu ne mozhe lepo da se razmazhe, pa ondak ni ne stavim-stavim direkt u testo. i to uglavnom stavim u flashu od kisele vode i kad ga promuchkam, meni ne bude dobro - mogu misliti kako je jadnim jajima i brashnu unutra. (flasha je super za doziranje, poshto nemam ni jednu kutlachicu koja mi je ono "taman", nego "donde" na jednoj providnoj sholjici sipam, i zgodna je jer nishta ne zabrljam unaokolo.
    ja recimo nisam neshto gadljiv na malo debljije, ponekad napravim i josh debljije :)
    eve gi moji:

    http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/18415022/2/stock-photo-18415022-pancakes.jpg

    http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/18520284/2/stock-photo-18520284-crepes.jpg
    -ono u zdelici, to je pekmez od shipka x vino(kvalitetno). mozhe i neki slatki likeri. -ma ne bi ja, nego keva i tashta napravile gust dzhe-kmez, pa malo da razredim :)

    ReplyDelete
  10. e da, a omiljen mi je "kremich" za palachinkove (i gle chuda, vino za da zalijem), skontao sam iz diskusije by drugaricom da bi to u osnovi bila neka tapenada - s tim shto sam ja u seckishu turio ljute paprichice iz tegle (validno ljute), i masline razne, i maslinovo ulje, i josh poneshto svashta - vech ko shta voli :)
    odo' sad bash da si ispeckam lebchiche u "topolosendvichatoru", pa chu bash sa gorepomenutim kremichem da ih izmedju ostalog malo popravim.

    ReplyDelete
  11. Doktore, dvoumila sam se da li da pišem i recept broj 2, koji bi bio upravo taj po kome ti radiš.
    200 g brašna
    2 jaja
    200 ml mleka
    200 ml vode
    malo soli

    Zapreminski do dodje na isto kao recept po kome ja radim. Ako jaja proglasimo za tečnost, u prvom slučaju imamo 50 ml jaja (računam jaje S klase kad razbiješ u mericu ima 50-60 ml)+225 mleka+225 vode, dakle 500 ml ukupno.
    U drugom slučaju imamo 100 ml jaja + 200 ml mleka + 200 ml vode, što opet dodje na 500 ml...
    Naravno ne može se natrpati 10 jaja pa izostaviti vode, ali jedno ili dva jaja su taman za 200 g brašna.
    Šta je razlika? Testo koje ima više jaja manje je lepljivo. Ne znam da li si ikada pokušao da narpaviš palačinke bez jaja (ja probala za neku posnu varijantu) i to je jedno mučenje. Nikad da se zapeku da mogu da ih okrenem, a dok to dočekam isuše se, a ako hoću ranije da prevrnem cepaju se... Mislim, moooože, ali jedva, i baš je mučenje. Jedno jaje sasvim lepo promeni karakter te smese, i po meni je jedno jaje sasvim dovoljno. Može i dva, ali ne i više. Sa previše jaja počinju da postaju žilave.
    Ulje - vidiš ja mislim baš suprotno. Mo'š ti da mućkaš do stanja da moraš kod doktora :) ali ulje i mleko/voda se nikada neće sjediniti. Uvek će ulje ostati na vrhu, i završiti u nekoliko palačinki, dok će ostale biti bez. Po teflonu ja kapnem samo malo ulja, i protresem tiganj, i ono se rastrči svuda po malo. Imam neki utisak da je to ulje "spolja" važno za onaj efekat rastegljivosti, da ne kažem prijatne žilavosti palačinke. Ovo ja iz iskustva sa tortiljama, koje znam da si pravio, sećaš se kako su te tortilje nekako maaaalo žilave. No, ajde da ne tvrdim napamet, pošto nikada nisam stavila ulje u testo, a izostavila na tiganju, idući put ću napraviti 10 ovako 10 onako, pa javim da l' ima ikakve uočljive razlike.

    Nešto nisam ljubitelj šatoa niti mi džem+vino zvuči kao nešto što bi mi se dopalo, ali valjda to ima veze što slabo stojim sa vinom, generalno. Moguće da se u poslednje vreme i to menja, jer od nove godine naovamo pijuckam isljučivo vino, onako popodne predveče, sebi za gušt, dok bih ranije izbor uvek bio pivo. Sad mi odjednom pivo uošte ne prija, kao da me neko resetovao od mehurića, ali zato mi jaaaako paše makedonski Vitač, koji spada u poluslatka vina...

    Tapenadu sam pravila par puta za neki terin od krompira, i da znaš da bi valjalo se doda u te masline i nešto ljuto. No, meni to nije naročito skladno uz palačinke (bar ovako u mislima, pošto naravno nisam probala). Od slanih namaza zakon i klasika mi je ova crvena sir salata, a mislim da bi jaaaako dobro leglo i neko a la burrito punjenje, adaptirano prema ličnom ukusu.

    Večerašnja večera - tortilje (ne one) i burrito na srpski način, dve suve tanke roštilj kobaje iseckane na kolutiće pa prepržene, na to se baci mala konzerva crvenog pasulja, a preko svega iseckano meso od 2 bataka (iz supe), i jedno tri dobre kašike (ljutog) ajvara, sve se malo uprži, onda sledi sveža sitno seckana ljuta paprika i chilli sos, a nakon svega sledi - prežderavanje :) Nisam zadovoljna tortiljama, previše su bile žilave (bez kvasca su) i baš razmišljam kako bi ovo punjenje bilo super u palačinkama...

    Pozdrav!

    ReplyDelete
  12. e, da, nisam napisao - ja to sve prvo izmiksujem u mikseru. pošto sam provalio da nema neke razlike a za to ulje grešiš. naravno, neće se sjediniti, ali se napravi kao emulzija (mislim da je mleko emulzija jel?) - znaš kako mleko dok onako baš ne odstoji i ne izdigne se kajmak, u principu u svom mleku imaju i ... kako to nazvati.. "tačkice" mlečne masti. e na tu foru se i ovu ulje napravi. znači ne izdigne se baš brzinski gore kao da ga recimo bućneš direkt u vodu. mislim da je to zbog specifične gustine tog testa, jerbo je ono gušće od vode. t.j. nije gušće-tu je negde identično kao voda, ali je tvrđe - teže je loptici ulja da ispliva gore kroz testo nego kroz vodu čistu.
    a mixer u principu to ulje baš izlupa u male mehuriće. * i pre nego što prolijem dozicu u šoljicu u principu obrnem flajku pošto se tu i tamo ja istripujem da krene brašno da mi se sleže :)
    e, da, ja za prevrtanje koristim neku lopaticu onu za po teflonu, jer nemam ovako plitak tiganj ko ovi tvoji, a ne da mi se da kupujem pošto imam gomilu tiganja :) (baš letos kad dođoh iz belog sveta, mislim da je 1 od prvih kevinih pitanja bilo - i jel si si kupio neki tiganj? (jesam :) ).
    a iz kevinog plitkog gvožđena -koji je čak malo dublji od ovog tvog - obrnem ih k'o pravi. mislim da je pitanje stava :) -kao kad odlučiš da naučiš da plivaš - onog momenta kad doneseš odluku -ja se više ne bojim, jer se neću udaviti - tog dana si propliv'o. ja sam promašio bio od momenta kad sam zaključio da mogu i ja leteći da ih prevrnem mislim sve skupa 3 komada. -prva dva - naravno, vedžbao sam iznad lavaboa :), i još jednom mi je jedan odleteo ... odleteo :)
    *ja evo pijuckam neko vince iz sremskih karlovaca, sad su mi tu pod nosom, pa odem tamo u snabdevanje.
    **zatvorio sam ih u one klaker-kabeza flajke od germanskih piva s onim čepovima i stavio kojekakve mirišljave travice i ladno je cool fora :)
    odo sad da vidim crvenu sir salatu gorepomenutu.

    ReplyDelete
  13. Može biti, doktore, da sam pogrešila, jer zaista ne stavljam ulje u testo, niti koristim mikser, a ako mutiš mikserom, da, sigurno bar raspršiš to ulje u sitnije kapljice. Ja sam naučila testo da pravim bez miksera, stvarno ga smutim očas posla na ruke, i onda sam tu zamislila kako bi ulje isplivalo kad bih ga sipala i promešala. Može čak biti da su jaja odgovorna da malo povežu to ulje, masnoća i žumanca znaju da se povežu u emulziju (majonez, fil za Reformu...).
    Što se tiče bacanja palačinki, naravno da sam morala da probam, prevrnula sam nekolicinu, nije to toliko teško, kad se uhvati fora, onako, malo mora palačinka da se smakne preko ivice, i onda zamane tiganjem, sve se to da uvežbati. Nego ne vidim stvarnu potrebu da to radim, pa se nisam se trudila da uvežbavam. Ok je onako, za publiku (jednom me dete videlo da sam prevrnula palačinku u vazduhu, posle sam morala celu turu tako da prevrćem, a 'oće da bole ruke od toga, a nešto mi glupo da krenem u teretanu da poradim na bicepsima samo zbog palačinki ;), ja sam navikla na rešetku-lopaticu, i teško da ću se te navike odreći :)

    "Klaker-kabeza flajke" :)))) Hvala na ideji :)

    Pozdrav, doktore!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probala sam metodu "ulje u testo", i ok je, u smislu da se ne izdvaja ulje onako kako sam mislila, iako sam samo promutila varjačom, ne mikserom. Ne vidim nikakvu posebnu razliku u ovim ili onim palačinkama (a pekla sam pola ovako, pola onako), i ove s uljem u testu imaju istu "kožnu bolest" :) tako da nije ulje na tiganju krivo.
      Slikala sam brzinski par komada, zakačiću slike večeras.
      Pozdrav!

      Delete
  14. Draga Majo,
    Ovaj recept si vec objavljivala ! Znam da sam se pravljenju palacinki sa tvog bloga naucila odmah posto sam savladala burek :)! Palacinke po tvom receptu su redovni repertoar subotnjeg jutra mom sinu :). I zamisli, nikada nemam priliku da " proverim " da li se kore suse po ivici jer on sve smaze odjednom :). Za tiganj koji ja imam ovo testo je dovoljno za 10 palacinki. Sinu dovoljno, ja testa ne jedem iz zdravstvenih razloga. Narode, ko jos nije probao Majine palacinke ne zna sta je propustio.
    Pozdrav iz snezne Skandinavije
    Mina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Mina. Jeste, ovo je re-objavljen recept, inače je bio medju prvima na blogu. Sad sam ga samo malo osvežila. Hvala i pozdrav tebi i sinu.

      Delete
  15. Jao ja sam se zbunila totalno, imala sam neki cudan deja vu, pa onda vidim da je recept re-objavljen. :D

    Na brzaka sam preletela komentare i slazem se sa tobom za kolicinu jaja. Jedno jaje na 100g brasna.

    Nekada sam i ja uljila tiganj pre svake palacinke ali to uopste ne mora, samo stavis ulje u testo. Mutim rukom, onom zicom. Redosled je: jaja-so, secer-ulje!-voda-brasno-toplo mleko. Posto se ulje muti sa jajima, ono se savrseno sjedini i nema sanse da ti neke kapljice isplivavaju i slicno. A znas koja je lepota ... samo nauljis tiganj za prvu salvetom, i onda izlivas i obrces. Niti se lepi testo, niti ima sanse da ti malo ulja kapne sa strane sto se meni obicno desavlo.
    Puno te pozdravljam i zelim vam Srecnu Novu iako je ona vec uveliko pocela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, meni je "srećna nova" i dalje u toku, još nisam stigla da raskitim jelku, mislim se da li i da je sklanjam, sad će časkom decembar, pa treba je opet vaditi... :P

      Probala sam pre neki dan da stavim ulje u testo, i ne vidim neku razliku ni kod pečenja, ni u gotovim palačinkama. Biće da je sve stvar navike :)

      Delete
    2. Tako je kod nas jelka bila okicena dugo posle NG kad smo bili klinci. Ma sta fali, bar ti je svaki dan svecan. :))

      Nisam ciljala da ce se nesto bitno desiti sa testom, ukusom i izgledom. Meni je to sa uljem u testu samo skratilo muke, jer dok kapnem na tiganj, pa malo razlijem, pa testo, pa sledeca kap itd. I kod svake druge-tece, meni malo sa kasicice kane na sporet ulja, ili na tiganj i tako zasvinjim sve okolo i smrdi ono ulje sa vruceg sporeta, a tiganj je vrlo brzo poceo da lici ni na sta.
      Ali kao sto kazes, sve je stvar navike. Meni je ovako lakse i cistije. :)

      Delete
  16. mamajc

    Da biste napravili POSNE PALACINKE koje su odlicne i ne lepe se za dno tiganja, ZAPAMTITE DA IH PRAVITE SA SOJINIM BRASNOM TAKO DA JE 1 jaje = 1 velika ravna kasika sojinog brasna.

    PROBAJTE, provereno i odlicno.

    Pozzz

    Nikol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Nikol. Sojino brašno sam nekad jaaako davno koristila za nešto (ne sećam se čak ni za šta, verovatno neko pecivo), i probaću, čisto da vidim da li zaista pomaže u nelepljivosti, dobro je znati takve stvari.
      Sve najbolje,
      Maja

      Delete
  17. Da, i slazem se za komentar na Teflonov tiganj tankog dna, kod mene je ispupcen i moram nabaviti ovaj koji preporucujete. U pravu ste i da se odlicno testo umesi i bez miksera, samo smo prelenji/ bar ja/ pa nas mrzi.

    Palacinke, ove Vase, su lepe. Ja pravim jos od detinjstva neki recept iz decijeg kuvara- 12 kasika brasna, 1 jaje, oko 1/2l tecnosti /mleko,voda,kisela/ kako sta imam i malo ulja. Isto kao Vi pre svake palacinke stavim malcice ulja, s tim sto ja i dok se palacinka pece okolo stavim malo ulja uz ivicu. Ne budu masne, sve je to u veoma malim kolicinama.

    Odlicni su Vam saveti i opisi kako palacinka dobra izgleda.

    Svako dobro.
    Pozzz jos jednom,
    N

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam koliko dodje 12 kašika brašna, ali verovatno je oko 200 g, jer ostale mere su nam slične, mislim na jedno jaje i ~500 ml tečnosti.

      Tiganj je baš važan, ja sam nedavno uzela keramički, plitak, za palačinke, ali vratila sam se teflonskom, ovaj mi se ponaša drugačije, nekako kao da vakuumira palačinku za sebe, i iako ne lepi, stvara neku vlagu, pa mi je teže da je prevrnem, nego što je to slučaj na teflonu. Ili je opet stvar navike, što je vrlo verovatno :)

      Znam da ulja stvarno ode minimalno. Ja sipam u jednu šoljicu recimo 50 ml ulja, da bih mogla kašičicu da uronim u to i kapnem na tiganj, i kad završim sa pravljenjem recimo 20 palačinki, imam više od pola te zapremine ulja, znači otišlo gram ulja po palačinki... Smešno :)

      Pozrdav veliki!
      Maja

      Delete
  18. Najbolje palacinke,dugo sam trazila savrsen recept i napokon nasla.Hvala :)
    Pozz
    Slucajna

    ReplyDelete
  19. Majo,recept je super! Vas blog mi se jako svidja. Bilo bi lepo kad bi bilo malo više "starih" recepata.. Veliki pozdrav
    Jelena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Jelena. Biće "starih" recepata, uklapaju se u moj profil, uglavnom me upravo takvi inspirišu. Samo mi vreme večito nedostaje, inače bi češće bilo recepata... Pozdrav!

      Delete
  20. Nemaju svi novaca za skupe tave. Da se najedeš tek toliko da ne crkneš od gladi, odlično služi i najjeftinija kineska tava (i nije za jednokratnu upotrebu). A za ovakve kerefeke o kojima ti pišeš: palačinkama pišeš kao da pišeš o proizvodnji lijeka protiv raka - to si, kolilko vidim, možete pruištiti jedino vi "dame" koje pišete blogove s receptima, mi obični smrtnici ne spiskavamo svaki mjesec novac na kerefeke za kuhinju.

    ReplyDelete
  21. Draga Mamajac,
    Veliko ti hvala na svom trudu koji si ulozila da recepte predstavljas na toliko detaljan, intersantan i pismen nacin. Nemam veliko iskustvo u pripremanju hrane, u poslednje 2.godine ucim i isprobavam razlicite recepte. Nedavno sam te tek otkrila i jako se radujem sto sada imam novo mesto gde zaista mogu da se upustim u kulinarku avanturu sa poznatim ishodom. Upravo sam napravila palacinke po tvom receptu - sjajne su! Jos jednom veliko hvala za trud koji ulazes. Ako si u prilici bilo bi super kada bi postojala opcija da dodajemo fotografije hrane koju smo spremili po tvom receptu.

    Svako dobro,
    Sandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sandra, hvala na lepim rečima i pravljenju palačinki po ovom receptu. Uvek mi je drago kad vidim da je nekom bilo korisno što je pročitao ovde neki recept. Trudim se da obradim recepte što detaljnije, jer i sama volim da naiđem na recept koji će ostaviti što manje potencijalnih potpitanja. Ima tu malo i moje "profesionalne deformacije" da pokrijem što više if-then-else slučajeva uz čist kod i ispravnu sintaksu :)
      Fotogafije isprobanih jela - nemam takvu mogućnost. Ali uvek možeš fotku u neki album da digneš, pa link u komentaru da ostaviš.
      Pozdravljam te.

      Delete
  22. Odlicno! Moja mjera samo dupla :) posto se uvijek hrani armija! :)
    Eurokrem ne gotivim ali zato Nutella je nezaobilazna a tada volim i da upotrijebim koju bananu :)
    To mi je varijanta broj 1.
    Varijanta broj dva je domaci pekmez od sljiva! Takodje nezaobilazan na stolu kada se jedu palacinke, a ako nema PODRAVKA pravi savrsen pekmez od sljiva, ima bas onako kiselkast ukus, taman.
    A naravno orasi i kristal secer su treca nezaobilazna varijanta! :)
    Sto bi rekli "od svega po malo"! :) Sve ostalo moze i ne mora, ali bez ove tri se ne sjeda za sto!

    Jedina stvar, koju radim drugacije, je to da stavljam odmah ulje u tijesto, stvar navike valjda! :)

    ReplyDelete
  23. Palacinke su prelepe , lepse odavno nisam jela :D

    ReplyDelete
  24. Ja sam palacinke pravila po receptu Minje sa bloga Minjina Kuhinjica a onda sam sama modifikovala recept na 1 jaje,200 g brasna,100 ml mleka,350 ml kisele vode i bez soli ali sa 1 kasikom ulja kako je vec i bilo u Minjinom receptu.Bas sam happy sto sam nekako sama dosla do ovog Majinog recepta za palacinke jer je to naaaaaaaajbolji recept.Probajte i uvericete se. A ona 1 kasika ulja u testu definitivno nije neophodna i moze se izbaciti!

    ReplyDelete
  25. Zasto se palacinke lepe za dno
    Sta je pogresno????
    Ja sam pravio nekoliko puta...i uvek ispadnu bez problema...ali u dva navrata se katastrofalno lepile...STA BI MOGAO BITI RAZLOG?
    Ja dodojem FLEX SEEDS i OAT BRAN par kasika
    Jel moze biti razlog previse ulja u testo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Višak ulja u testu ne bi trebalo da može da utiče u tom smeru. Ako si uvek pravio po istom receptu, i ranije se nisu lepile a sad se lepe, analiziraj šta je drugačije nego ranije. Tiganj? Šporet? Temperatura pečenja? Mleko bez masnoće ili neko biljno mleko?
      U mom slučaju svi uslovi su uvek isti, i palačinke mi budu iste svaki put...
      Pozdrav.


      Delete
  26. Veliko hvala Majo na blagovremenom odgovoru
    Nisam pravio po nekom posebnom receptu. Trazim neki moj (nesto kao obogacene palacinke) pa dodajem oat bran, mlevene bademe, flex seeds, sezami seeds. Stavljam kako kazu od oka i vecinom se ne lepe, al kad se lepe onda me to obeshrabri...jer ne znam gde sam pogresio.
    Verujem da je tvoj recept izuzetno dobar...al kako da izmerim dodatne sastojke uz brasno i kolicinu mleka i vode???
    Zar te nekad ne povuce da stavis jos nesto u palacinke...ne da bude samo obicno brasno?

    Ovde se meri ne u gramima nego soljama "CUPS"
    za brasno i mleko...a ostalo kasikama

    Bilo bi super kada bi ti sa svojim velikim kulinarskim iskustvom napravila neke OBOGACENE palacinke pa nam dala recept sa idealnim merama.

    Veliki pozdrav Maji od Novaka iz Beograda koji sada zivi u Torontu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Papir i olovku pored sebe kad kreneš sledeći put da praviš, pa zapiši tačno koliko si čega stavio. Ako se ne bude lepilo, a koliko sam shvatila više puta je ispalo dobro, samo par puta nije, eto ga recept :)

      Nekad ranije sam kombinovala razne vrste brašna u testu za palačinke, to je iz neke moje "zdrave" faze, posle sam se vratila osnovnom receptu. Nedavno sam u testo dodala malo sitno sitno seckane čajne kobasice :) i to je bilo super, naravno za slanu varijantu palačinki. Evo, probaću u skorije vreme da smućkam i neke "orašasto-semenaste" palačinke, pa ako nešto ispadne, javljam.
      Pozdrav!

      Delete
  27. Ovde u Torontu se prodaje hleb al ni priblizno nasem klasicnom hlebu pa sam ja poceo i uspesno pekao domaci hleb jedno 6 meseci...sada sam nesto utanjio. Ali pored brasna dodajem "gore pomenute sastojke" + kumin...i hleb odlican i ukusan. Ispece se svaki put super. Korica je
    fantasticna, plus unutra obogacen...pa sam pomislio eto i ukusnih, nesvakidasnjih palacinki
    u istom sastavu.
    Verovatno si u pravu...treba zaista tacno da merim pa kad ispadne odlicno taj recept da zadrzim. Ja sam mislio laksim putem...da pitam strucnjaka.
    Al eto, zaintrigirao sam Maju pa ce uskoro neki novi recept za palacinke Maja i da objavi.

    Hvala unapred i veliki pozdrav

    ReplyDelete
  28. Stručnjak nisam. Samo volim da petljam :)
    Pozdrav!

    ReplyDelete
  29. Jaojjjjj!!! :) :) :) Godinama pokusavam da napravim odlicne palacinke, i decko me uvek zeza kako sam za to nesposobna. Probala sam vise recepata, nijedan nije dobar, pa cak ni bakin. Ovaj. Ovaj je SAVRSENNNN!!!! :) :):) Hvala beskrajnoooo!!! Decko je raspamecen! A i ja! :) :) :)

    Puno pozdrava!

    ReplyDelete
  30. 250gr brasna T-500 jedno jaje 2 kasike ulja 400ml vode i testo san snova -vazdusasto lako i tanko :-)

    ReplyDelete
  31. mala ispravkica 400ml mineralne (kisele vode) :-D

    ReplyDelete
  32. Ja sam uvek pravila palacinke "od oka" i uvek stavljala bar soljicu ulja. Ne znam zasto.
    Juce sam napravila palacinke po ovom receptu, dakle, bez imalo ulja, a na tiganj sam stavljala po par kapi pre izlivanja svake. Prva mi se zalepila. I taman kazem "O ne! taman rekoh da mi je sve sa Majinog bloga uspelo (a boga mi sam ga na sva usta hvalila, i muz je zadovoljan hranom :D ) desi se da mi nesto ne uspe" Grrrr... Medjutim, to je bila samo prva, ostale su se savrseno okretale, bez ikakvog lepljenja. A sad mi reci, kada bih zamenila obicno brasno sa heljdinim, da li bi kolicina brasna ostala nepromenjena i da li bi heljdino moglo samo bez imalo belog?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam jednom prilikom mešala heljdino i pšenično integralno, i to je išlo malo teže, ali nije nemoguće. Vidi ovde.
      Pozdrav!

      Delete
  33. fenomenalno sve :)

    ReplyDelete
  34. Hvala ti puno! ovo je najbolji recept ikada! najzad umem da napravim palacinke :)

    ReplyDelete
  35. odlicne ! upravo ih napravila! po prvi put da je uspela cak i prva :D

    ReplyDelete
  36. kako god da okrenem, jedna se uvijek zaljepi, ili za napu filter, ili za mene. Treba mi neki sporet koji se sam okrece, ili neko da mi ovo cudo baca u zrak. Mada na kraju ipak ovi moji sve pojedu/

    ReplyDelete
  37. Palačinke su stvarno tanke i lijepe.Dosada sam radila sa pola oštrog i pola glatkog brašna jer mi nikada nisu lijepo ispadale samo sa glatkim, debele i masne. Sve sam radila po tvom receptu Majo, osim, što mi se prva palačinka tako zaljepila da sam ipak dodala malo ulja u smjesu za palačinke, tako sam uvijek radila, zanima me ti uopće ne staviš ulja u smjesu? Pekla sam u Delimano tavi. Martina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, ne stavljam ni malo ulja u testo, ali kapnem po malo na tiganj pre razlivanja palačinke.

      Pošto sam imala i Delimano tiganj za palačinke, mogu ti reći da je Tefal i izvikani teflon (meni) i dalje nenadmašan, i da nikada nisam bacila ni jednu palačniku, pa ni onu prvu u seriji. Delimano mi se ponašao drugačije, iako je premaz navodno nelepljiv, taj premaz u dodiru sa testom reaguje drugačije, imam utisak da se vlaga iz testa ne da sasušiti, i da palačinka nekako ostane duže u fazi "nije još za prevrtanje", a kad konačno u istu dođe, da se već prepekla sa te strane, i osetno smanjila/skupila. Na Tefalu mogu da ispečem palačinke koje će biti skoro u potpunosti bele, i tek par mm skupljene u odnosu na početnu površinu. Na Delimanu to nisam mogla i nakon tih par proba, poklonila sam ga.

      Inače, ni drugi, klasičan, dublji, Delimano tiganj mi se nije proslavio. Super mu je ona sklopiva ručka, i super mu je poklopac, ali sam tiganj se relativno brzo izgrebao i onaj kobajagi nelepljivi sloj postao lepljiv. Jedina prednost je što taj keramički premaz i kad se ošteti, nije škodljiv, za razliku od teflona. Bar za sada, tj. dok se ne dokaže suprotno...

      Pozdrav i hvala ti na javljanju!

      Delete
  38. Hvala Majo. Delimano sam pobacala u smeće, ostala mi ta tava za sada u dobrom stanju, što se spomenutih tiče počelo se sve lijepiti i od nikuda su postale izgrebane. Vrlo su upitni i keramički premazi imaš ovdje

    http://alternativa-za-vas.com/index.php/clanak/article/keramichke-eko-tavice

    najbolje tave i potpuno neškodljive su one od gusa, lijevanog željeza ali su i najskuplje. Hvala ti na komentaru, uskoro ću dobiti jednu staru a kvalitetnu tavu baš za palačinke mislim da je od gusa...ili je Tefal.

    Pratim te na blogu, izvrsna si. Od silnih blogova tvoj mi je najbolji, pozdrav iz Zagreba.Martina

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja bih gusani tiganj, al' ne znam gde bih ga nabavila.

      Delimano, kad sam tek kupila bila sam baš zadovoljna, i čak razmišljala i ceo set da uzmem... Dobro je da nisam :)

      Hvala ti na lepim rečima.
      Pozdrav!


      Delete
    2. Hm...ne znam kakve centre imate kod vas. Kod nas toga ima u Billi,u Mulleru (Miler), probaj ovamo:

      http://www.gasiks.com/index.php/oprema-za-kuvanje-plinska-plin-gas-sporeti/liveni-tucani-tiganji-kotlici-kazance-gas-plin-plinski/komplet-tri-gusana-tiganja-liveni-tucani

      Pozdrav, nema na čemu, zasluženo. Blago onom tko te ima, treba to cijenit.
      Martina

      Delete
  39. Ja sam sinoc napravile palacinke po ovoj mjeri, ali su bile kao guma kad su se ohladile. Stvarno ne znamm sta sam pogrijesila, da ih nisam prepekla ili samm trebala mozda jos jedno jaje da stavim?? Da li znaju mozda iskusne dame sta sam pogrijesila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam, zaista :(

      Prvi sledeći put kad budem pravila palačinke ostaviću par komada da se duže peku, pa ako, kad se ohlade, primetim išta vredno dojave - javiću.

      Pozdrav!

      Delete
  40. Francuski recepat traži 250 g brašna, 3,7 dl mleka, 3 jaja, 20 g maslaca (topljenog), 1 kašičicu vanilin šećera i prstohvat soli. Testo neka odmara 2 sata, nakon toga dodaje mu se 0,5 do 1 dl vode. Milan.

    ReplyDelete
  41. Draga Majo, i ja tragam za gusanim posudjem... Pronasla sam naseg proizvodjaca livenog posudja. Ne znam kakav je kvalitet, tek cu da narucim, ali nije skup, i nadam se da je dobra alternativa svim ovim teflonima i keramikama. Pozdrav! Jelena M
    http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CDgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.gasiks.com%2Findex.php%2Foprema-za-kuvanje-plinska-plin-gas-sporeti%2Fliveni-tucani-tiganji-kotlici-kazance-gas-plin-plinski%2Fliveni-gusani-tiganj-27cm-tucani-posude&ei=EpEZU-jPKu_e7AaCt4H4Bg&usg=AFQjCNHYDfKpp8qYt2KY85Fcvchha6Te1w&bvm=bv.62578216,d.bGE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije nas proizvodjac. Uvoze iz Kine-zvala sam. :( Ja sam porucila svakako. Sve se nadam da je bolje od teflona. Nas proizvodjac je http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ikguca.com%2F&ei=2soZU97yLeb07Aam94CICA&usg=AFQjCNGpPzPrMkVaGB1Rg1xXIXuu4LZl8w&cad=rja mada, ne vidim na sajtu da imaju veliki izbor tiganja. :(

      Delete
    2. Hvala ti puno na svim informacijama, i svaka ti čast što si našla ovog domaćeg proizvođača. Deluje mi super onaj tiganj (2.5 kg 20 cm prečnik!), šteta što nema veći. I ja sam poručila one što prodaje Gasiks, za par dana treba da stignu :)

      Delete
  42. Evo po vašem receptu, sa malko više brašna, bile su preretke iz nekog razloga i raspadale su se..
    https://www.youtube.com/watch?v=8RBMBAaEeD8

    ReplyDelete