Wednesday, February 04, 2009

Slana popara pita



Od starog hleba obično pravimo prženice ili tost. Ovo je nešto malo drugačije, a jednostavno i poznato. Umesto obične, kuvane popare, stari hleb može da završi i kao popara pita. U osnovi pite su hleb, mleko i jaja, a ostalo je na domaćici. Naša sinoćna verzija je bila sa belim lukom, crnim maslinama, tvrdim sirom i susamom.



Ovo je jedna starija verzija, sa sirom, slaninom i zeljem.


Sastojci:
300 g starog hleba
500 ml mleka
2 jaja
malo soli
4 čena belog luka
10 crnih maslina bez koščice
50 g kačkavalja tj. nekog žutog sira
2 kašike susama

Postupak:
1. Uključiti rernu na maksimum. Beli luk iseći sitno, masline iseći na kolutiće.
2. Hleb iscepkati, naliti mlekom, izmešati. Dodati jaja, posoliti, izmešati i ostaviti 10-15 minuta da hleb upije tečnost.
3. Izliti u manji četvrtasti pleh obložen papirom za pečenje, poravnati, pa odozgo poredjati prvo beli luk, onda masline, preko narendati kačkavalj i sve posuti susamom.
4. Peći na višoj temperaturi dok gornja površina ne dobije lep zlatan ton. Ja sam pekla 15 minuta na 250°C sa ventilatorom, s tim da se pita u rerni mnogo nadula od strujanja vazduha, ali se posle vratila na svoje mesto :) Pustiti da se malo ohladi, mnogo je lepša blago topla nego vruća.

Ebba je probala. I Omnia.
I Mimihumi, i dopada joj se.
U okviru igre FBI rukavice recept su isprobale Selma i Vera.
Kasnije i Alanvla.

komentara: 16

  1. Joj sjetila si me prženica koje nisam jela godinama. Baš mi je super da mi dalmoši to zovemo isto prženice kao i vi, a ovi moji zagorci ih zovu pohani kruh. :)
    Mi uvijek imamo starog kruha u kući jer ga malo jedemo i užasno mi je žao kad ga bacamo tako da mi je ovo odlična ideja, a bogme i kompletan obrok kad se doda špeka. :)

    ReplyDelete
  2. Andrea, prženice su mi najdraži način da upotrebim stari hleb, ja ih pravim na vrlo malo ulja, pa i ne opravdavaju naziv. Maltene svakog vikenda pravimo prženice i svi ih obožavamo. Sve hoću da im posvetim jedan poseban post, pa nikako.

    Pozdravi!

    ReplyDelete
  3. slazem se. jako zanimljivo. ja stari kruh osusim pa sameljem u mrvice tako da ne kupujem krusne mrvice ako poham ili radim nesto drugo s njima. ponekad cak napravim bruschettu ili panzanellu. mogla bih i ovo probati za promjenu.

    ReplyDelete
  4. zanimljiv recept i jako primamljivo izgleda...odlična ideja z iskoristiti ostatke kruha...

    ReplyDelete
  5. na slične načine i ja iskoristim stari kruh, šteta baciti a ovo je tako fino :)

    ReplyDelete
  6. Izvrsno. Sada kada je cijeli svijet u recesiji trebali bi razmisliti i o tome koliko hrane bacamo, a da se može fino reciklirati.

    ReplyDelete
  7. Jao, sjecam se ovog, izgleda fantasticno!!!
    Bas cesto imam starog kruha, i przenice su vec dosadile svima; nikako ne volim bacati hranu! Super fotke!

    ReplyDelete
  8. I ja mrzim kad se baca hrana i bas mi se dopada ova ideja. Jedino mi ostaje misterija kako Majo stizes sve, pa cak i veceru da napravis pored dvoje dece i posla! Svaka svaka svaka cast!

    ReplyDelete
  9. Nikad nisam radila ništa slično, ali mi se jako svidja. Baš zanimljivo!

    ReplyDelete
  10. ..ovo je odlično...sigurno ću isprobati..masline, sezam i kačkavalj..nema šta....:DD

    ReplyDelete
  11. Sanja,
    i ne stizem bas. Nekoliko dana nisam nista skuvala, ali srecom, moj dragi (koji je i dalje bez posla) se primio na kuvanje i uopste mu ne ide lose, tako da on napravi neku corbu, ili pasulj, ili cufte, i imamo rucak :)

    ReplyDelete
  12. mama je teska panicarka kad je o kruhu rijec. voli da ga uvijek ima vise nego sta treba. iz tog razloga, osim sto ga imamo doslovce 'na bacanje, rijetko imam priliku sama svoj kruh ispeci, sta mi je uzasno zao jer uzivam u tome. bas sinoc je dosla doma s po kila obicnog bijelog kruha koji inace nikad ne kupujemo, da se nađe-kaže ona. Naravno, jutros se kupila bio peka od kile jer dolazi brat s krka,ali okej...jer se ona moze i dva dana jesti, a bijeli kruh od sinoc je ko od stijene odlomljen i eno ga doma stoji u ladici, niko ga ne zeli bacit pa cemo dat susidu za kokosi na selu. inace, moj brat je jedini u familiji koji voli jesti bijeli kruh kad ga ima doma, zbog lakseg rezanja za sendvice. obzirom da ga ne kupujemo, on se zadovolji i zdravom pogacom. da skratim pricu, dala si mi super ideju kako iskoristit stari kruh bio on bijeli ili ne, jer ga uvik ima u izobilju, a i ja cu gustat u kreativnosti i pripremi. jaja istouvik ima doma, mlika također a moze se, vidim, dodat sve zivo, pa je i to dobro za iskoristit ostatke ostataka koji cekaju da se pokvare.
    eto- kako se kaze- vuk sit, a ovce na broju.

    ReplyDelete