Saturday, December 16, 2017

Slani kolač sa sirom i suvim mesom



Veoma fino pecivo, prikladno za svečane prilike, umesto ili uz običan hleb.
Ovu vrstu testa sam prvi put probala kod Tanje, pod nazivom hleb sa pivom, i baš sam se oduševila bila!

Zgodno je što se sprema sa praškom za pecivo, pa nema čekanja na dizanje testa, zaista se smućka očas posla, čekanje se svodi samo na pečenje i hlađenje.

Jedina tečnost koja se koristi u ovom hlebu je - pivo :) Bez brige za one koji ne vole pivo - ne oseća se na klasičan način kao kad ga pijete, ne raspoznaje se izolovano, a daje jedan fin ukus.

Zbog prisustva šećera hleb malo i sladi, otud i asocijacija na kolač.

Uloga suvog mesa je tek da malo aromatizuje celu stvar, zato ga i ima količinski malo, a na vama je koji će to komad biti. Ovog puta sam upotrebila odličnu Kosmajsku sremsku kobasicu, a pravila sam i sa sitno iseckanom pancetom. Suvo meso treba dobro usitniti, zbog sečenja, da se ne "čupaju" i ne ispadaju veći komadići.

Ovo sam nosila kod mame na slavu, uz mesnu pitu i Baron tortu (biće recept!) i svima se baš-baš dopalo!

A ako vi budete probali, javite mi kako se vama svidelo :)


p.s.
Predlažem još jedan recept za fino, blago slatkasto, hlebno testo sa kvascem i puterom. Ja sam ga više puta pravila za Uskrs, može i ono poslužiti za slavsko ili novogodišnje posluženje, recimo u formi manjih loptica tj. lepinjica. Ono nema dodataka sira ili suhomesnatog, u tom smislu je pogodnije za uz čorbu, sarmu ili pečenje. Mada, uz sarmu najbolje ide proja, slažem se...



Slani kolač sa sirom i suvim mesom
recept za štampu

Sastojci: 
400 g brašna
100 g rendanog kačkavalja
100 g krem sira
50 g suve sremske kobasice, preporučujem Kosmajsku
330 ml piva
50 g šećera
15 g soli (tri ravne kašičice)
1 kesica praška za pecivo


Postupak: 
1. U posudu za mešenje prosejati brašno, dodati šećer, so i prašak za pecivo, promešati. Zatim dodati rendan kačkavalj i vrlo sitno iseckanu sremsku kobasicu, promešati. Sad sipati krem sir i pivo, pa varjačom dobro sve izmešati, da se dobije meko i lepljivo testo.


2. Duguljasti kalup (30 x 10 cm) obložiti pek papirom i rasporediti testo. Peći na 190°C oko 1h. Ispečenu veknu izvaditi iz kalupa i osloboditi pek papira, pa staviti na neku rešetku, da se hladi sa svih strana. Slani kolač seći tek nakon što se potpuno ohladi.



komentara: 8

  1. Na vidiku je jedan super kuglof na našem stolu za praznike! Konačno da neko da dobar predlog za slanu varijantu. Hvala ti puno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu! U obliku kuglofa je odmah još za broj finije i svečanije :)

      Delete
  2. Ovaj recept je odlican. Pravila sam ga dva puta za 4 dana, uz malu modifikaciju. Naime, krem sir koji nisam imala u frizideru zamenila sam u istoj kolicini puterom i neutralnom pavlakom. Retko se deca sloze da im se nesto iz moje kuhinje svidja:-(, a ono cetvrto, najstarije nekako precutno izgubi pravo glasa - cuti i jede sta mu se da :-).
    Majo vec neko vreme te citam i kuvam, uz do sada neiskazano poverenje, po tvojim upustvima. Danas je na redu prhka strudla sa visnjama.

    Pozdrav,
    Vanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leleee, četvoro?! Svaka čast!

      Sigurno da ovaj hleb/kolač trpi razne izmene, pavlaka i krem sir nekako uvek daju dodatnu mekoću, verovatno i neutralna radi isto, dok puter mislim da iako miriše divno, utiče na stezanje/tvrdoću gotovog testa. Znam po biskvitnom testu, sa uljem je uvek testo mekše i vlažnije nego sa puterom.

      Prhka štrudla sa višnjama je odličan izbor, nisam je odavno pravila, pošla mi voda na usta na samo pominjanje iste :))

      Hvala na poverenju u recept i zaista divnom komentaru! Sve najbolje tebi i tvojoj porodici.

      Delete
    2. Cetvrti je tata. Rekoh naslutice se po gubitku prava da kritikuje... :-) barem dok ne prosiri svoj spisak kulinarskih poduhvata.

      Pozdrav

      Delete
    3. Hahaha, nisam naslutila, a sad kad si mi pojasnila, jest logično :) Pozdrav za ekipu i sve naj!

      Delete
  3. kao uvek sve je savrseno, jos jednom hvala

    ReplyDelete