Monday, March 27, 2017

Kolač od heljde, rogača i jabuka



Za kraj serijala recepata sa heljdom stiže i jedan desert. Jednostavan za pripremu, blage naravi, bez jakog ukusa heljde. Vlažnjikav od jabuka, mirišljav na cimet, a ipak i čokoladan. Ja ne tražim više. Osim parčeta više :)

Od Tanje, čitateljke koja mi je poslala recept za grisine od heljde, stigla je i preporuka za ovaj kolač. Probala sam, malo ga doradila, smanjila količinu tečnosti jer sam želela nešto više "patišpanjasto" tj. manje kompaktno. Heljdu sam sama samlela u brašno u električnom mlinu za kafu, a deo brašna sam zamenila rogačem, onim finim, poput pudera sitnim, što ima da se kupi u DM-u. Rezultat - baš fin kolač, koji se dopao svim ukućanima, deci naročito :)

Mislim da je recept zgodan kao osnova za razne custom-izacije, pa vi javite ako napravite bilo ovu ili neku svoju verziju.

Prijatno!


Kolač od heljde, rogača i jabuka
recept za štampu

Sastojci:
100 g sirove heljde samlevene u brašno
50 g fino mlevenog rogača
200 g šećera ili 150 g fruktoze
150 g mlevenin oraha
1.5 kašičica praška za pecivo
2 kašičice cimeta
4 jabuke, oko 700 g, tj. oko 450 g struganih
1 jaje

za preliv
100 g čokolade za kuvanje
3 kašike mleka ili vode
3 kašike ulja

Postupak:
1. Jabuke oguliti i izrendisati, dodati šećer, cimet, prašak za pecivo i jaje i sve promešati. Dodati ostale sastojke i varjačom dobro izmešati, da se dobije lepljivo testo.


2. Manji četvrtasti pleh (20x30 cm) obložiti papirom ili podmazati uljem i posuti brašnom, presuti testo u pleh i poravnati. Peći oko 30 minuta na 180°C.

3. Na pari ili na najnižoj temperaturi ringle otopiti čokoladu sa mlekom i uljem (sve zajedno), mešajući da postane glatko. Preliti preko prohlađenog kolača, ostaviti na sobnoj temperaturi neko kraće vreme, pa kasnije prebaciti u frižider da se glazura stegne. Seći na kocke, čuvati poklopljeno (ja pokrijem plastičnom folijom ceo pleh, tako da ne dodiruje kolač).

komentara: 11

  1. Na sam naslov sam se, što bi rekla moja deca, osrećila :) a možeš da zamisliš kada sam pročitala recept jer... ovo je kolač mog detinjstva. Naravno sa belim brašnom (bez oraha i sa više jaja) i pretpostavljam da si takve recepte već viđala. Jedva čekam da potrošim ovih 400g kupovnog brašna od heljde pa da se bacim na tvoje recepte. Ja volim ukus heljde i ne bi mi smetalo da probam i sa kupovnim ali zbog ostalih ukućana neću, na kraju sve sama pojedem :) Ustvari, ovo opet ispada da zbog sebe neću...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A mene tvoji komentari uvek osreće :)
      I ja jedva čekam da potrošiš to brašno, pa da čitam još komentara :D
      Pozdrav veeeliki!

      Delete
  2. Majo, ovo izgleda super i , vjerujem ti da je ukusan kolac. Ako smem pitati , sta je sledece? :) Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala.
      Sa heljdom sam završila, a šta ću dalje - ne znam! :)
      Pozdrav!

      Delete
  3. Ja gledam, gledam, kako li je ovako tamno...kad ti stavila rogač. Danima mi se jede ovaj kolač, počeću da ga sanjam. Kile moraju dole, biće kolač kao nagrada za izgubljene kile 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, to nagrađivanje slatkišima nam je svima loša navika, izgleda :)
      Pozdrav veliki!

      Delete
  4. Kolac je fenomenalan, danas sam ga pravila. Hvala puno na receptu. Ja sam umesto secera stavila urme (5 kom.) i dve manje ispasirane banane.

    ReplyDelete
  5. Draga Majo, pravim tvoj kolač već treći put. Sada sam polovinu heljde zamenila ovsenim pahuljicama i svima se sviđa. Puno, puno hvala na receptu! Moja deca su se uverila da i mamini zdravi kolači mogu da budu ukusni :)

    ReplyDelete
  6. Draga Majo,
    vec par godina (samo) u nazad, pratim tvoj rad redovno. Zaljubljivanje se desilo preko zelenog humusa, meni od svih kombinacija ubedljivo najukusnijeg, a ljubav se razvila isprobavanjem mnogobrojnih recepata.��
    Prvi put ostavljam komentar i to bas na ovom kolacu koji mozda nije siroko isproban, ali je pre, predivan, barem meni i to i bez glazure. Ono sto hocu reci je za one koji bi ipak mozda da izbegnu rogac, vrlo lako je zamenjiv sa 20g kakaa i 30g vise oraha, mada ga ja pravim i sa lesnicima. Za one koji bi da izbegnu i jaje, posto je samo jedno u pitanju, laneno jaje potpuno zamenjuje pravo. Umesto cimeta, malo vanile i eto ga potpuno nov kolac. ��
    Hvala ti sto ovako nesebicno i predano siris svoju ljubav prema hrani i svoje znanje u pripremanju iste, inspirisuci i druge da se upuste u eksperimentisanje i stvaranje divnih zalogaja...
    Sladja sestra slatka

    ReplyDelete