Thursday, December 29, 2016

Saher torta



Ne pravim torte često, par puta godišnje, uglavnom za rođendanske potrebe. Reforma i Medovik su mi najomiljenije i najuvežbanije torte, pa najčešće njih i spremam. Slede Moskva i Saher koje veoma volim, ali ih spremam nešto ređe. Volim ja još i Esterhazi, Doboš i Vasinu al' njih jedva da sam po jednom u životu pravila, pa dok ne navežbam, bolje da ih i ne pominjem.

Moskvi već duže vreme želim da posvetim post i recept, "samo da utvrdim do tančina to-i-to...", pa to utvrđivanje traje jedno pet godina. Jer je u proseku pravim jednom godišnje, i svaki put nešto štelujem, i svaki put mi treba još jedan put.

Za Saher (Sacher) tortu imam proveren, mamin recept, koji sam objavila na početku blogovanja. Ali u međuvremenu sam maaalčice modifikovala recept i postupak, i ne ukrašavam je više na isti način, i tada još nisam praktikovala da slikam postupak pripreme, tako da sam imala nameru da pre ili kasnije ponovo obradim taj recept. I tako, prilikom jedne pripreme Saher torte, uslikala sam detaljno postupak pripreme. Ali pošto sam tu tortu nosila na poklon, nisam imala priliku da je načnem i slikam isečeno parče, "a kako ću, pobogu, objaviti post bez slike preseka, ne ide...", i ostalo je sve da čeka neku novu priliku. Nakon n meseci, nova prilika je takođe bila za nošenje van kuće, i opet ništa od načinjanja i slikanja parčeta.

Nedavno kopam nešto po slikama, i naiđem na Saher u postupku. Gledam datum na fotkama... Dve godine tome ima! Shvatih ja da nikada neću post objaviti ako ne budem napravila jedan primerak torte "za po kući", bez ikakvog povoda, što sam i učinila, na opšte zadovoljstvo svih ukućana. Ko primeti da parče torte na tanjiru nije isečak od torte sa naslovne slike, sad zna i zašto :)


Inače, Saher torta koja se u ovim našim krajevima odomaćila po kućama sigurno nije previše bliska originalu, puna je oraha i nema brašna uopšte. Ako je sudeći po onima koji su imali priliku da probaju i original u Beču i "srbijansku zahericu", ova naša je ukusnija i vlažnija. Ja je volim jer je u samoj suštini veoma jednostavna, a opet bogata i otmena.

Eto, pa tako. Ja vas ne bih vas više gnjavila relativno nebitnim podacima, nego idemo na ono bitno - recept.

Za slučaj da još uvek niste smislili šta biste slatko spremili za doček Nove godine, nadam se da ste upravo prestali da smišljate dalje ;) Srećnu Novu godinu vam želim, čitamo se ponovo u 2017-oj!



Saher (Sacher) torta
recept za štampu

Sastojci:
za kore
8 jaja
250 g šećera
125 g putera
150 g čokolade za kuvanje
250 g mlevenih oraha
1 ravna kašičica praška za pecivo
2 kašike ulja

za premazivanje kora
300 g džema od kajsija srednje gustine

za glazuru
150 g čokolade za kuvanje
4 kašike ulja

za dekoraciju
100 g čokolade za kuvanje, za tarabice
oko 50-70 g džema od kajsija, za premazivanje oboda i za kapljice
malo čokolade za kuvanje, oko pola štangle, nastrugane

Postupak:
1.U šerpicu sa debljim dnom staviti 150 g čokolade i 125 g putera i ostaviti da se zajedno rastope na najnižoj temperaturi ringle, uz povremeno mešanje. Ostaviti sa strane da se sve malo rashladi, tek da ne bude vruće.


2. Mikserom mutiti 8 žumanaca sa 125 g šećera nekoliko minuta, dok smesa ne postane svetla i penasta, pa umešati rastopljenu čokoladu sa puterom i promutiti mikserom ili žicom sve zajedno još malo. Dodati mlevene orahe prethodno pomešane sa ravnom kašičicom praška za pecivo, sipati dve kašike ulja, promešati varjačom da se sve sjedini. Smesa će biti relativo gusta.


3. Umutiti 8 belanca sa 125 g šećera u čvrst šam pa ga u par navrata dodavati prethodnoj smesi, mešajući varjačom posle svakog dodavanja, da se belanca ravnomerno rasporede svuda. Završna smesa će biti srednje gusta, i ne previše penasta.


4. Pripremiti kalup za tortu sa pomičnim dnom prečnika 20 cm i iseći dva kruga od pek papira. Jedan malo veći od kalupa, recimo, prečnika 26 cm, za oblaganje dna, i drugi malo manji od kalupa, recimo prečnika 19 cm, kojim ćemo zaštititi gornji sloj testa od preteranog isušivanja. Donji papir ovlaš premazati uljem i sipati testo u kalup. Preko sirovog testa položiti drugi krug papira, takođe premazanog uljem sa strane koja ide u dodir sa testom. Peći oko 70-75 min na 170°C. Pečenu tortu ostaviti da se u potpunosti ohladi, bar 2-3 sata. Treba nam ohlađena ne samo spolja nego i u sredini, da bismo mogli lepo da je isečemo.


5. Ohlađeno testo tankim nožem odvojiti od oboda kalupa, osloboditi tortu i skinuti gornji papir. Prevrnuti je na drugu stranu, pa odlepiti i donji papir i vratiti sve zajedno u prvobitan položaj. Žicom za sečenje biskvita preseći testo na dve kore (u nedostatku žice, iseći pažljivo nožem). Uz pomoć dve špatule podići gornji isečak, spustiti na pomoćni papir, jednu ruku podvući pod papir, prevrnuti koru na raširen dlan druge ruke tako da sečena strana dođe gore, sve pažljivo i bez savijanja kore jer je sklona pucanju, i položiti je na tacnu za posluživanje. Obod tacne prethodno treba zaštititi trakama od pek papira.


6. Namazati koru džemom od kajsija (150 g), poklopiti drugom korom tako da sečena, tj. ravnija strana dođe gore, malo je pritisnuti, pa i nju premazati džemom (još 150 g). Na tihoj vatri otopiti 150 g čokolade za kuvanje sa 4 kašike ulja i ostaviti sa strane 15-ak minuta. Preliti preko torte, izlivajući najveći deo glazure po površini torte, a ostatak po rubovima. Špatulom razmazati čokoladu koja je curila po obodu. Gornju površinu ne dirati, ona će se sama poravnati jer je glazura u momentu sipanja relativno retka. Staviti tortu u frižider da se glazura stegne.


7. Za to vrememe pripremiti čokoladne tarabice. Pripremiti parče pek papira ili celofana koji treba učvrstiti/zalepiti za neku manju, prenosivu radnu površinu (u mom slučaju to je jedna tabla od pleksiglasa, koju sam obukla listom celofana i zalepila selotejpom sa donje strane). 100 g čokolade za kuvanje bez ikakvih dodataka istopiti u manjoj šerpici sa debljim dnom na najnižoj temperaturi ringle ili na pari (manja šerpa iznad veće u kojoj vri voda).Otopljenu čokoladu razmazati ravnomerno da se dobije jedan A4 ili veći list "čokoladnog papira". Ostaviti u frižideru da se stegne pa iseći na tarabice. Da čokolada ne bi pucala tokom sečenja, ostavite je neko vreme na sobnoj temperaturi, a možete i nož blago zagrejati. Tarabice treba da su malčice više od visine torte, a široke 1-2 cm, po želji.


8. Tankim nožem proći uz donji obod torte, kako bi se presekla stvrdnuta čokolada koja je ostala na zaštitnim papirima, i pažljivo izvući papire. Žicom za sečenje biskvita označiti buduće linije preseka, prosecajući samo čokoladnu glazuru (u nedostatku žice označite linije uz pomoć lenjira i tankog noža ili skalpela). Ako je glazura veoma tvrda ostavite tortu malo na sobnoj temperaturi ili zagrevajte žicu upaljačem pre prosecanja. Obod torte ovlaš premazati džemom od kajsija, pa ređati tarabice u krug, izbegavajući da se nađu na mestima obeleženog preseka. Uzimati po malčice džema na vrh najmanje kašičice i kapnuti na svako parče, blizu oboda. Pola štangle čokolade za kuvanje sastrugati nožem ili izrendisati pa tim mrvicama posuti ivice torte, između tarabica i kalpljica džema. Čuvati u frižideru, poklopljeno. Seći tankim nožem


Napomene:
- Ako koristite kalup od 26 cm, sloj testa će biti tanji, pa treba skratiti vreme pečenja na okvirno 1h. Za premazivanje kora spremite 2 x 200 g džema umesto 2 x 150 g, pošto je površina veća

- Kora je lomljiva, budite pažljivi sa odizanjem i prevrtanjem. Ako se slučajno desi da kora pukne, samo je nakon polaganja rukama postavljenim poput obruča malo stisnite kao da lepite delove, i nadalje se pravite kao da se ništa nije desilo. U vreme sečenja najverovatnije niko osim vas neće znati da je ikad išta bilo prelomljeno.

- U prikazanom postupku koristila sam celofan kao podlogu za razmazivanje čokolade za tarabice. Ipak, taj kulinarski celofan nije kao (nekadašnji) cvećarski - cvećarski je bio čvrst i gladak, dok je ovaj mekši i kao da je od plastike. Sa njega se čokolada ne skida onoliko lako kao što (mislim da) bi se skidala sa tog glatkog, cvećarskog, pa sam nadalje za ovu namenu uvek koristila pek-papir. Prednost papira je ta što se sa njega čokolada veoma lako skida, a mana je što je više mat od celofana (čokolada, sa te strane sa kojom je bila u dodiru sa podlogom, bude onoliko sjajna koliko je ta površina glatka - zato su profi kalupi za praline uvek od tvrdih i glatkih materijala, ne od bilo koje plastike).

- Moja mama, od koje sam i dobila recept, stavlja i kašiku ruma u testo. Ja sam to izbacila, a vi slobodno vratite, ako volite. Dugo nisam volela nikakve primese ruma ni u čemu, sad mi je OK, ali po inerciji ne koristim.


komentara: 60

  1. Predivna torta. Bas po mom ukusu bez brasna.
    Srecnu i uspesnu predstojecu godinu, puno zdravlja, recepata i jos slatkih trenutaka tebi i tvojim momcima od srca zelimo moj " malac " i ja :)

    ReplyDelete
  2. Torta je prelepa, čokoladu ne volim ali bih je trebala napraviti mojima, koji obožavaju čokoladu.
    Srećnu i uspešnu Novu 2017 godinu, tebi i tvojima, od srca želim!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blago svima koji ne vole čokoladu! :)
      Srećno Zoki tebi i tvojima!

      Delete
  3. Original je "leba i džema" torta, ali je poseban gušt kada se sedne u onaj starinski kafe, naruči kapućino, parče torte i dobije se kugla šlaga. Sve skupa košta Boga-oca, naše su nemerljivo bolje, ali je gušt, i dalje. Ja ću sa željama da pričekam, pa te zovem da ti ispričam šta želim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Originalna Saherica obican leba zaista.. nase su 20 puta ukusnije i bolje a Saherica u Becu kosta djavo i po,,

      Delete
    2. Nikakva torta!!Bas vala leba i dzema! nase su torte zakon

      Delete
  4. Predivno, i naravno sve pod konac. Kako se i ocekuje od Maje. Kod mene u subotu po narudzbini jace polovine nesto iz tvog slatkog repertoara. Nije Saher torta, ali bas kao i 2016-tu, docekujemo 2017-tu sa Majinim poslasticama. Ovaj put klasikom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eee, sećam se, pravila si onaj sočan crno beli kolač, je l' tako beše? A sad će verovatno da padne reforma, čim pominješ klasiku :) Sve najbolje, Slađo!

      Delete
    2. Ne, ovaj put princes krofne, jedna tura, taman za moju bolju polovinu :-) Napravljene, na sigurnom jos koji sat. Sve ispalo tip-top, mada dresir kesa i ja nismo bas najbolji prijatelji.
      Tebi i tvojima sve najbolje u 2017 godini!

      Delete
  5. Recept došao kao poručen :)
    Već par dana čitam razne recepte za saher tortu i nikako da se odlučim. Tvoj recept mi baš odgovara jer nema ni trunka brašna, što meni sa celijakijom dođe kao poklon :)
    Divna je činjenica da mogu da se oslonim na recept i pravim tortu bez straha da će da omane. Reforma po tvom receptu ubira ovacije i pojede se brzinom svetlosti. Da nisi objavila recept za saher, mislim da bi reforma bila na meniju.
    Neka Nova godina, tebi i tvojima, donese zdravlje, radost, puno ispunjenih želja i mnogo ljubavi!
    Tanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Tatjana! Baš se radujem što će ova tortica biti sa vama za doček :) Sve najbolje vam želim!

      Delete
    2. Majo, torta je fenomenalna! Toliko je sočna i kremasta. Hvala ti!
      p.s. nisam imala herca za tvoju dekoraciju, a i glazuru sam pravila ganaš sa slatkom pavlakom (ne koristim nijedno ulje, osim kokosovog i maslinovog, u kuvanju)
      Biće ova torta često u mojoj kući.

      Delete
  6. Pozdrav, prezentacija je odlična, medjutim, orasi nikada nisu bili jedan od sastojaka saher torte. Nije ni rum, koji si, srećom, izostavila :)

    SNG

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je tačno, a i napomenuto je u tekstu :)
      SNG i tebi :)

      Delete
  7. Mozda se Saherica nece naci na mom stolu u novogodisnjoj noci, ali verujem da cu joj naredne godine posvetiti malo vise paznje, jer vec odavno imam zelju da je isprobam. Tvoja Saherica odlicno deluje, a dopada mi se i to sto izgleda socnije od originala, pa ako ne isprobam original, tvoja verzija je vec u opciji :-) Srecni praznici i sve najbolje u Novoj godini!

    ReplyDelete
  8. Ja nemam recpt sa orasima ali jako mi se sviđa.
    Sretna nOva 2017 i tebi i cijeloj tvojoj obitelji.

    ReplyDelete
  9. Хвала Вам Мајо на још једном дивном рецепту. Нестрпљиво чекам рецепт за Москву, а надам се и Васину торту. :)
    Све најбоље у Новој Години жели вам
    Јела

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moskva možda i bude tokom 2017-te, a Vasu cenim na 2021, znajući svoj tempo... ;)

      Srećna Nova godina!

      Delete
  10. Pošto sam svoj blog privremeno zaključala, ne viđam više novosti pa zakasnih za ovaj recept, a baš sam htela za doček neku čokoladnu tortu a da se ne kuva fil na pari (toliko sam ispala iz forme!). I tako završismo 2016. sa keks tortom XD. Nema veze, ovaj recept zlata vredi, dočekaće on već svoje. Želimo tebi i tvojima srećnu NG svi moji i ja XD pošto smo se skupa svi u neko doba okoristili o tvoje recepte. One orasnice sa plazmom, pa sačuvaj Bože koliko puta ih je mama spremala XD.

    Tajana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti VELIKO! <3
      I vama sve najbolje, i jedan poseban pozdrav za mamu ;)

      Delete
  11. Definitivno drugačija od originala ali izgledom a vjerujem i okusom je i nadmasuje
    Sretna nova od srca tebi i tvojoj obitelji

    ReplyDelete
  12. Ti si Majo doktorka ... za kuvanje... za ukrašavanje! Svaka čast na strpljenju i urednosti! Sve najbolje u 2017. tebi i tvojoj porodoci!

    ReplyDelete
  13. Propustih recept u mom ludilu oko NG al odlično što ga videh bar sad. Savršenstvo kao uvek!
    Dugo ti je trebalo da objaviš recept jer nisi imala sliku preseka, hahaha :-) Rudolf pravi razne torte, neki put me oduševi, uglavnom ne al presek je mislena imenica a nekad je on baš važan s obzirom koliko ga tupi oko pripreme :-)
    Posle Jeleninog izveštaja iz Beča i priče o Saher torti, nisam imala želju da je probam i ako sam videla dugačak red ispred poslastičarnice. Prethodno sam dobila jednu u kutiji, beše suva da zaseda... Tvoja deluje sočno i moćno!!!

    ReplyDelete
  14. Posle pogačica sa čvarcima sam napravila ovu tortu i mogu reći da je neko jako mudar ovo prozvao tortom, za mene je ovo kolač ali nema veze preukusno je i jako lepo izgleda.
    Malo mi se ulegla sredina, jako malo i zabašurila sam ja to nekako, na kraju se ništa nije videlo ali me zanima kako da to izbegnem? Jeste da se pekla na nižoj temp. ( na 160 stepeni) ali ipak na kraju se već osećalo kao da spoljni sloj gorucka i sat vremena je prošlo, pa sam zato prekinula sa pečenjem. Je l' se i kod tebe oseća taj miris, da li je to normalno? Inače unutrašnjost je bila fantastična, lepo sočna a ukus, mislim da mi je to omiljeni tj. omiljena kombinacija prvo gorka čokolada, pa kiselkasto i na kraju sve to nekako slatkasto...mmmmm, njam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imaš pravo, nama sa ovih prostora je torta nešto što ima nekoliko slojeva kora i fila, a kolač sve ostalo. A torta, kao i tart, zapravo samo ukazuju na kružni oblik, i mogu biti i sasvim jednostavne.

      Za sleganje sredine - nemam pojma, zaista. Al' vidim da se i meni na starom receptu malo slegla.

      To sa rernama i dužinama pečenja je prilično relativno, ako se osećalo kao da gorucka moguće da je u tvom slučaju i 160°C prejako. U principu se dosta sasuši i ukruti taj površinski sloj, a pre nego što sam počela da stavljam papir imala sam i ja ponekad utisak da je mrvicu prepečena ta gornja površina. Hoću reći, jeste očekivano da se ona sasuši više od svih drugih delova, ali naravno ne treba da miriše na zagorelo.

      Delim mišljenje o ukusu, i meni je mmmmm... :) Nekako nepretenciozan a divan, pun ukus. I čini mi se da stajanjem postaje još bolja. K'o kuvana jela ;)

      Pozdrav veliki!
      Maja

      Delete
  15. Pozdrav Majo! Pročitala sam kod tebe da ova torta može da se zamrzne ali bez glazure pa me zanima šta se desi sa glazurom ako se ipak zamrzne? Pravila bih za nas u kući pa nije mnogo važan izgled... I kakva je glazura na kupovnoj, zamrznutoj, saherici?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, Ljiljo :)
      Ne dešava se ništa mnogo strašno, osim što će zbog kondenzacije (prilikom otapanja) doći do pojave sitnih kapljica po glazuri. Meni se to dešava sa svakim zamrznutim kolačem sa čoko glazurom, mada ako je glazura čvrsta (ova jeste) može se spustiti preko papirni ubrus ili maramica, i samo tap-tap, i podigneš papir.

      Nemam pojma za kupovnu, ne znam ni da li sam videla ikad.

      Srećno + čestitke (ako je praviš nekim "zvaničnim" povodom) i prijatno! :)

      Delete
  16. Nemam sumnje da ovo nije jako ukusna torta i stvarno prekrasno izgleda, ali nažalost, to nije Sacher torta. U Sachericu ne ide prašak za pecivo, a pogotovo ne orasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sve je tačno, i sve se slažem :)

      Ovaj recept, nasleđen od mame pa malo preinačen, je samo svedok kako poznate torte uvek postanu inspiracija za kućne varijacije...

      Delete
  17. Majo, divan vam je recept, isproban, savrsena tekstura, socna saherica...sledeci put cu se vise bazirati na dekoraciji, ako mozete malo da mi pojasnite, znaci cokoladu otopim na pek papir je namazem, kad se prohladi lenjirom i nozem napravim tarabice, pusti da se skroz ohladi. Kakko kasnije da je isjecem da mi ne pukne i da mi se ne zaljepi na pek papir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izvinjavam se, nekako mi je promakao ovaj komentar, pa nisam odgovorila na vreme.

      Otopljena čokolada se razmaže na papir ili celofan i ostavi da se ohladi tj. potpuno stegne. Izvadi iz frižidera, ostavi 5 minuta napolju (nekad se malo savije cela ta tabla, kao koritance, pa da se opusti), i tek onda se seci. Kad kreneš da sečeš i, ako vidiš da puca, onda zagrevaj nož u vreloj vodi i briši posle svakog reza.

      Pozdrav!

      Delete
  18. Po prvi put sam se odlucila da napravim saher tortu i naisla sam na bas ovaj recept. Zapisujem ga u knjigu recepata jer nema potrebe traziti drugi :) odlicna, hvala

    ReplyDelete
  19. Rešio sam da u ponedeljak obradujem kolege sa nekom torticom pa istražujem i čitam... I tako čitajući od ovog tvog recepta ovde (pominješ Moskvu) prošle su skoro pa 3 godine, a nisi još izašla sa receptom za Moskvu pa mislim stvarno :) Šalim se naravno, mada bi bilo lepo da možda za 2 maksimum 4 godine objaviš i taj recept. Ja nastavljam da tražim torticu za moje kolege. Gledam onu Baron da li da se upuštam u koštac sa njom ili da idem na lakšu varijantu sa Saher ili čokoladnu tortu sa višnjama. Slatke muke 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, primedba je na mestu skroz! Imam još par obećanih, a nerealizovanih recepata, nije Moskva jedina...

      Btw, ako ti treba recept za Moskvu, javi se na mejl :)

      p.s.
      Blago tvojim kolegama :)

      Delete
    2. Da li postoji neka verzija posne Saher torte? Pozdrav

      Delete
  20. Prava Saher torta se ne sece popreko vec se pravi iz komada. U tome je caka da recept bude takav da patispanj bude fin i socan. Patispanj se odgore premaze razmucenim pekmezom od kajsija pa na to ide glazura od cokolade. Najgore st moze da se desi Saher torti je secenje patispanja na pola a jos gore na dva dela. Godinama tragam za pravim receptom (onaj koji sam imala je sa knjigom recepata nestao prilikom selidbe) ali je moje traganje postalo uzalud. Pokusacu sa Vasim receptom ali bes poprecnog secenja. Javicu Vam rezultat

    ReplyDelete
  21. te sočne torte kućne izrade obično imam naziv seljačke torte. sa puno brašna, puno šećera, puno jaja, puno orasa, šlag koji se topi na 5 stepeni gnjecave, vodene ono prilagođene za one koji nemaju zube da mogu nepcima da ih rastope. energetska vodena bomba.

    ReplyDelete
  22. Prvi put pravila saher tortu, pritom i nisam neka domacica :-) sve je ispalo vrhunski, cak i tarabice. Hvala puno na detaljnom receptu ♥️♥️

    ReplyDelete
  23. Previse mali kalup 20 cm. Minimum 22 cm... saljem racun za ciscenje rerne
    poz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha :)
      Nadam se da je makar torta bila ukusna :)

      Kod mene nikad nije iscurelo ništa, ali dođe do vrha.

      Delete
  24. Predivan kolac,a vrlo jednostavan.interesuje me moze li se umjesto putera staviti margarin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tehnički može.
      Ali margarin generalno treba izbegavati.
      Pozdrav!

      Delete
  25. Već drugi put pravim ovu tortu i svi moji ukućani je vole. Brza jednostavna i ukusna! A posebno mi se dopada detaljni do savršenstva recept gde nema nagadjanja, već sve provereno i tačno. Razmišljam, da li bi umesto oraha moglo bademovo brašno i da li bi to bila ista količina?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verujem da može.

      Pošto je bademovo brašno suvlje, možda ipak malo manje staviti, npr. 200g (ovo ja napamet - ako probaš, javi koliko si stavila i kako je ispalo!)

      Pozdrav,
      Maja

      Delete
    2. Pravila sam 2 putasa bademom umesto oraha, okvirno 200-220g, bude izuzetna :)

      Delete
  26. Divan recept ,pravila 3 puta na oduševljenje porodice i kolega sa posla .Zahvaljujem na ovako detaljnom receptu ,pratim vase recepte i divim se vasoj preciznosti ,hvala Majo!

    ReplyDelete
  27. Recept sam probala, ali sa djemom je bila preslatka. I kalup od 20 je premal, pa cu narednog puta umjesto okruglog kalupa staviti u malo vecu cetvrtastu tepsiju i necu prerezati na pola. Mislim da su me vase slike gotove torte inspirisale da probam recept, ali na kraju nista posebno.

    ReplyDelete
  28. Molim Vas za savjet. Ja iz hobija nekad uzmem da napravim i kolače i pravio sam saher tortu po nekom drugom receptu (ide i brašno u koru, to je osnovna razlika). Svi smo bili zadovoljni ali ja volim svaki put da eksperimentišem pa sam malo i taj recept modifikovao. Nisam baš vješt sa tim rezanjem kore poprijeko pa sam izmjerio težinu mase i podijelio na ravnomjerne dijelove i pekao 4 kore (to je modifikacija :) ). Svaku koru naizmjenično sam mazao marmeladom i čokoladom. ukus je opet odličan, ali se taj unutrašnji sloj čokolade stvrdne pa je malo teže rezati.
    Sad bih da probam vaš recept bez brašna pa me dvije stvari zanimaju. Prvo, mogu li opet peći kore odvojeno? Da ne moram rezati, pošto tu baš nisam vješt. A drugo, može li umjesto ulja u čokoladu za glazuru maslac? Hvala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobar dan,

      Možete peći dve kore, s tim da treba i vreme pečenja skratiti.
      E sad, jedino što je kora po površini suvkasta, tj. ima neku svoju pokoricu, pa možda džem bude "klizao". Sa druge strane, kad se peče jedna kora pa preseče, i filuje ta sečena površina, džem se dobrim delom "upije" u koru. Tako da i jedno i drugo ima prednost i manu.

      U glazuru generalno možete bilo koju masnoću, čak možete i bilo koju čoko glazuru koju inače koristite i volite.

      Srećno i prijatno! :)

      Delete
    2. Hvala Vam na brzom odgovoru. Nekako sam to i pretpostavljao da bi mogla biti mana kod odvojenog pečenja. A na vremenu nešto i ne gubim. Mjerio sam otprilike, ako pravim 3 kore odvojene umjesto jedne pa da se siječe na tri dijela, otprilike se i svaka zasebno 3 puta kraće peče. Izgubi se možda vrijeme oko same pripreme tepsije, a opet dobije se vrijeme i živci koji se potroše za poprečno sječenje kora :)
      Za vikend ide ova Vaša torta, bez brašna a sa dosta oraha. Hvala :)

      Delete
  29. Draga Majo, kolika količinski bude gotova torta?
    Unapred hvala na odgovoru!
    Pozdrav

    ReplyDelete