Tuesday, May 03, 2016

Lovačke šnicle

Sponzorisan post

Iza svakog uspešnog muškarca stoji žena, a iza svake uspešne food blogerke stoji - muž koji kuva!

Šalu (sa sve ono pola istine) na stranu, nego - da li ste primetili da u food blogerskom svetu ima jako malo muškaraca? Dok u stvarnosti, bar ovoj mojoj, u svakoj drugoj porodici kuvaju (i) oni.

Kakvo je stanje u vašem okruženju? Kuvaju li vaši momci, muževi, braća, kolege, prijatelji? Ako poznajete nekoga ko dobro kuva i voli u društvu da priča o klopi, javite mu da je u toku Staropramen konkurs za novog blogera, da se mogu prijaviti preko FB aplikacije do 8. maja, i da su nagrade vrlo simpatične!


Moj dragi kuva, a ušao je u kuhinju relativno kasno. Sećam se dobro kad me je pitao, na pragu svoje četrdesete, nakon više od decenije zajedničkog života, kad su šanse da smo propustili nešto da upoznamo jedno kod drugog bile skoro pa nikakve, da li mogu da mu napišem recept za prženice. U prvi mah se zbunih, u drugi brzo napisah recept, dok se ne predomisli! Jedne uspešne prženice, probijen led i uskoro više nije ni pitao, nego sam guglao recepte. Počela sam, po povratku sa posla, da zatičem paradajz čorbe, ćufte u sosu, lovačke šnicle...

A stvarno nije bio kuhinjski tip, baš nikakvo interesovanje nije pokazivao ranije, niti sam pa ja smatrala da je to sad nešto, pod obavezno, da oboje kuvamo. Valjda zato što sam odrasla u porodici u kojoj je samo mama kuvala, tata ne samo da ne ume ni jaje da isprži nego nema pojma ni gde stoji tiganj, niti ima ikakav problem što ne zna, pa su njih dvoje srećno proslavili zlatnu svadbu pre nekoliko godina. Tako da, nisam to smatrala kao neki bug, već kao jedan od mnogih predefinisanih parametara naših ljudskih sistema, tipa boolean - imaš ili nemaš. Isto kao što imaš ili nemaš sluha, otprilike.

Danas dragi kuva svu klasiku, i to odlično. Preuzeo je većinu kuvanja "za svaki dan" i time, osim ručka za porodicu, obezbedio dvojici malih dečaka mogućnost da izgrade, i sutra u svoje porodice ponesu, sliku u kojoj je kuvanje podjednako tatin i mamin posao. Pre neki dan je mlađi klinac, devetogodišnjak, ničim izazvano pitao da l' može on svima da nam spremi večeru, testeninu sa tunjevinom i kupus salatu. Pomogli smo malo oko ceđenja testenine i otvaranja konzerve, ostalo je sve uradio sam, uključujući i sečenje kupusa, onako, na froncle, što tanje, za salatu, znate već. Da li mi je, i koliko, bilo drago zbog toga, mislim da nema potrebe da vam objašnjavam.

Dešava se i to da me dragi pozove telefonom u sred dana, dok sam na poslu, samo da bi podelio sa mnom neku woooow reakciju nastalu dok je probao to nešto, što upravo sprema. Znam koliko je dobar osećaj kad si zadovoljan nečim što sam smućkaš i napraviš, ali njegova potreba da pod hitno taj osećaj podeli sa mnom - to je meni prelepo nešto. Jedinica pažnje, topla pahuljica...

Jednom prilikom sam ga pitala da li bi hteo da mi demonstrira pripremu lovačkih šnicli, za potrebe slikanja za blog, ali onako sve polagano, na beloj podlozi, van kuhinje, sa sto puta "nosi tamo, nosi 'vamo", kao što ja radim, i stvarno, ali stvarno se nisam nadala da će pristati bez trunke dvoumljenja. Ja pitala više onako, rekreativno, kad ono... :)



Lovačke šnicle a la Srki
recept za štampu

Sastojci:
1 - 1.2 kg svinjskog vrata bez koske
500-600 g crnog luka
nekoliko čenova belog luka
1 sveža ljuta paprika
1 veza peršuna
2 kašike tj. 100 g masti
3 kašičice soli
1 kašičica bibera
80 g brašna
3 kašičice aleve paprike
1 litar vode (ili 8 dl vode + 2 dl belog vina)



Postupak:
1. Meso iseći na šnicle. Mi vrat volimo deblji, pa ne tanjimo šnicle čekićem. Poređati šnicle na dasku ili poslužavnik u jednom sloju, pa ih posuti kašičicom soli i kašičicom bibera, ravnomerno. Složiti šnicle jednu na drugu i ostaviti sa strane.


2. Sitno iseckati sve što je za seckanje - crni luk, beli luk, svežu ljutu papričicu i peršun.


3. U širem, plićem sudu pomešati brašno sa 2 kašičice aleve paprike. Svaku šniclu panirati, tj. položiti je u ovu mešavinu jednom pa drugom stranom, pritiskujući je rukom ili viljuškom da se brašno dobro zalepi za meso. Na kraju, odižući meso iz brašna, otresti višak da ne bi zagorevalo tokom prženja. Ostatak brašna sačuvati.


4. Zagrejati mast pa pržiti meso relativno kratko, otprilike par minuta sa svake strane, da se uhvati korica, pa odlagati u pomoćni sud. Odjednom pržiti samo onoliko šnicli koliko može da stane u jednom sloju. Biće potrebno nekoliko tura. Prženje treba obavljati na ne-najjačoj vatri, npr. na petici, ako je skala od 1 do 6.


5. Na masnoći na kojoj se pržilo meso prodinstati crni luk sa dve kašičice soli, oko 10 minuta, uz često mešanje. Dodati beli luk i ljutu papričicu, prodinstati zajedno još malo. Dodati jednu kašiku brašna, od onog preostalog nakon paniranja, dodati ekstra još jednu kašičicu aleve paprike, propržiti sve uz mešanje minut-dva, pa sve naliti litrom vode i opet dobro promešati. Vratiti šnicle, sniziti tempreraturu, poklopiti sud i ostaviti da se kuva sat, do sat i po vremena, uz povremeno mešanje. U drugoj polovini kuvanja vatra treba da je baš slaba, recimo dvojka, da sos ne bi zagorevao po dnu, ali da vidite da sve vreme tiho vri, tj. krčka.


6. Izmaći sa ringle, umešati peršun, servirati uz krompir pire i svež paradajz. I Staropramen pivo :)


Napomene:
  • Ova količina sosa je nešto što nije uobičajeno za lovačke šnicle, one se najčešće prave sa manje sosa, dobijenim od onog brašna sa mesa i malo tečnosti. U slučaju porodice Babić, svi vole jela sa više sosa, pa Srki pravi ovako, i nikad se ne desi da nestane mesa, a pretekne sosa :)
  • Meso može i neko drugo, teleće, pa i juneće mada ono ima najviše šanse da ostane tvrđe. Kod junetine ima smisla uzeti tanje šnicle i dodatno ih tanjiti čekićem, jer se ta tvrđa mesa lakše jedu kad su u tankom sloju (moje mišljenje).
  • Masnoća koja ostane nakon prženja mesa će biti tamnije boje nego na početku, i moguće da će po dnu šerpe biti braonkastih slojeva, što je OK, to će sosu dati lepu boju. Ali ne sme biti crnih, ugljenisanih slojeva niti crnog, pregorelog brašna u ulju. Ako kojim slučajem ima, baciti masnoću i oprati sud, pa ugrejati novu mast, 1 kašiku, tj. oko 50 g, što će biti dovoljno za dinstanje luka. U tom slučaju sos će biti nešto svetliji. 
  • Navedeno vreme kuvanja uzmite kao okvir. Svinjski vrat će svakako biti mek nakon tog vremena, dok je moguće da neko drugo meso neće. Probajte viljuškom, procenite na pritisak da li je dobro.


komentara: 28

  1. Odlican recept a narocito mi se svidja to sto ima vise sosa. Ja imam neke moje lovacke snicle ali to su one klasicne sa sosom od brasna i aleve paprike tako da cu i ove obaveznoprobati.
    Sto se tice kuvanja kod nas je situacija takva da vecinu onog svakodnevnog kuvanja obavljam ja a dragi pomaze tj pazi, mijesa, postavi sto, pravi salatu, skokne jedno 5 puta do terase da mi doda nesto... Bilo je perioda kad je samo on kuvao ali naravno po mojim uputstvima jer recepte ne zna ali umije da skuva kad treba. S druge strane pravi fantastican rostilj i tu se ja uopste ne mijesam jer ni vatru ne umijem da zapalim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobro, ipak je uključen i kad treba može da uskoči. To je lepo čuti. A roštilj - jest' uvek se muškarci petljaju oko vatre, valjda im je to negde ugravirano... :) Pozdrav za tebe i tvoju ekipicu!

      Delete
  2. Ha, istina, nema puno muškaraca food blogera. Mislim da je to isključivo zato što im je mrsko pisati. :))Moj muž zna nešto skuhati, ali nije baš rođeni kuhar. S druge strane, moj sin je baš dobar kuhar koji ima smisla i volje uvijek probati nešto novo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da. Muški pre svega vole da jedu, a neki vole i da kuvaju. Al' baš retko ko voli da meri, zapisuje, ili ne daj bože fotografiše :) Super za sina, ja se nadam sličnom scenariju, bar kod jednog potomka ;)

      Delete
  3. A da prijavimo Srkija na konkurs? Ne šalim se, stvarno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ijuuu Tanja, naopako! Pa ti k'o da ne poznaješ Srkija!? A i ženu mu :)
      Ali, angažovaćemo ga još koji put za Cooks and Bakes, to bi moglo biti višestruko korisno...

      Delete
  4. Kod nas "man in the house" ide i u lov da ubije zeeercove, i mora da im odere krzno, i mora da ga sprzi...

    ... jbg, nekim zenama zapadne g. Srki, nekima Bouz, a neke ... a sta da se radi - neke nemaju srece. tako je to u zivotu :) :)

    Pozdrav za cika Srkija i gospodzhu im, i juniore od nas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Možemo stvari postaviti i drugačije, kad već pomenu lov - neke žene imaju dobar njuh, a neke su osuđene na kockanje srećom ;)

      Delete
  5. Bravo za Srkija! I mi volimo snicle sa sto vise sosa - probacemo ove lovcke, sigurno. Moja jaca polovina voli da kuva i sto je najvaznije dobro kuva. Tako da smo pola-pola u kuhinji. I junior je tu stalno, prosli vikend pravio princes krofne (sta mislis po kom receptu) sa mamom, doduse ubacivao je ljuspe od jajeta tamo gde ne treba, li sve se da nauciti!

    ReplyDelete
  6. Isprobano, ukućanima se dopalo. Uvek sam se pitala kako da postignem da svinjski vrat bude mekan - dosad sam ga ili przila i pekla u rerni i bude malo zilavo. Hvala Srkiju ;-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala i tebi! :)

      A vrat kad pržiš, samo kratko, morao bi biti mek! Ja ga uvek uzimam za brzinsko grilovanje na tiganju, i uvek bude fino. E sad, on ima one svoje bele delove koji ne vole svi, al' to je druga priča.

      Sa rernom i mesom malo slabije stojim, ali Srki je pekao vrat bez koske u komadu, po ovom Oljinim receptu, i to je bilo baš lepo i meko i ukusno (slika)!

      Delete
    2. Probaću, deluje primamljivo ☺. Hvala za nove ideje!

      Delete
  7. Extra! Znaci i Srki pozirao za blog post ...
    Kod ove Maje nikad nije dosadno :)

    ReplyDelete
  8. E pa Majo, sto puta pravih lovačke šnicle ali ovog puta prema tvom receptu pravljene, ispale su s a v r š e n o. Uz tvoja uputstva i recepte nije teško biti sjajna kuvarica. Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaaa! Nemaš pojma koliki si mi osmeh izmamila sada! :)
      Hvala ti!

      Delete
  9. Majo svaka cast. Ovo izgleda veoma ukusno.
    Usecu ti recept ako nije problem. poz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam šta podrazumevaš pod "uzeću ti", tako da ne znam da li je problem. Javi se na e-mail mamajacooks@gmail.com.
      Pozdrav!

      Delete
  10. Ja moram da ostavim komentar, posle one prelepe čokoladne torte sa višnjama, okušala sam se i u ovom receptu. Htela sam da probam nešto drugačije, da malo razbijem monotoniju kuvanja (grašak, boranija, pasulj, kelj, kupus,...). Moja deca (9 i 7) nalaze se u nekoj proždrljivoj fazi, ne mogu da ih nahranim. Nemam puno ni vremena za kuvanje, a stalo mi je da imaju jedno kuvano jelo dnevno. Ove šnicle su san snova, jednostavno premekane, preukusne, nisam stavila puno bibera zbog dece, ali dovoljno da zaljuti. Na skali od 1 do 10, dobila sam čistu desetku. Sada ću malo da pročešljam još neke tvoje recepte, da dobijem ideju za glavno jelo, ali i za neke slane užine da mogu da ponesu u školu. Još jednom, odlično jelo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HVALA! Ako mogu da sugerišem - musaka klasična, ili musaka od tikvica, ili sladak kupus, ili boranija, ili pilav, ili špagete bolonjez - to je sve klasika, prijemčiva za nepce kom su se svidele lovačke šnicle :)

      Pozdrav!
      Maja

      Delete
  11. Upravo se krckaju, za mene i Icka. Sigurna sam da ce biti odlicne. �� A pravila sam pre neki dan i tvoju musaku sa lukom, a mama (po ko zna koji put) Lenju pitu. ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da je bilo dobro :) Hvala veliko i tebi i mami na poverenju!

      Delete
  12. Majo, juce sam ih pravila, istina zamena je bila samo u sniclama, moje su bile od buta. O koliko je ono dobro! Zasigurno ga ponavljamo ponovo, ono je milina :)

    Hvala puno Srkiju, eno juce mu je i moj dragi zahvaljivao onoliko :) :) :)

    Ali sos, tj moca..vrh! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Nemaš pojma koliko mi je drago zbog ovih vesti! :)
      Pozdrav za dragog od dragog ;) + za tebe od mene :)

      Delete
  13. Recept je odlican,slike pogotovo,ogladnim kad ih gledam.Moj jedini predlog ovome je kasika senfa na kraju,tako je moja baka pravila.Naravno ko voli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Predlog se usvaja za prvu sledeću priliku :)
      Pozdrav!

      Delete
  14. Upravo ručao ove fantastične šnicle po ovom receptu, a tek sos mmm...fantazija.
    Ne znam zašto, ali dok su se šnicle krčkale nešto sam bio skeptičan zbog mirisa koji mi je odavao neku dozu sumnje da mi se neće baš nešto previše svideti, koliko sam samo pogrešio :) da nije bilo ukućana jezikom bih olizao tanjir.
    Bravo za recept Srle i bravo za Maju što nam je to pretvorila u grame i mililitre.

    ReplyDelete