Tuesday, February 09, 2016

Keks mede sa bademom + poklončić


Pre otprilike dve godine drugarica mi je poslala link na neki stranjski blog gde je videla keksiće presimpatičnog oblika, male mede koji grle po jedan badem. Nisam pristalica velikog ukrašavanja i zidanja dvoraca od hrane, ali na ovakve minimalizme padam oduvek!

Pola godine kasnije napravim ja medvediće koji grle po badem za jedno blogersko okupljanje na Adi. Nema čiju pažnju nisu privukli, svima su se dopali :) Ali, ako mi verujete, nabavka modle je bila čitav projekat. U gradu Beogradu uopšte nije jednostavno kupiti modlu u obliku mede, pa još odgovarajuće veličine. Kupih neki prilično skup set od tri meda-modle, jer se samo tako prodavalo, gde ni jedan medić nije bio baš formatiran za badem. Najveći bi, recimo, mogao da prigrli brazilski orah, najmanji je baš bebica koja bi eventualno neki suncokret mogla da ponese, a srednji je za nijansu prevelik za badem. Mada je poslužio, tad za Adu, u nedostatku boljeg.

Par meseci kasnije, u poseti kod sestre i zeta, pričam ja njima o modlama, tek će zet meni:
- Pa što nisi rekla, da ti ja isprintam jednu.
- Šta bre da mi isprintaš?!
- Pa modlu! Ono tamo što liči na neki čudan akvarijum, to ti je 3D printer.
- Ne riiiiiiseee... Ups, izvini :)

Da, zet je pribavio 3D printer, sa namerom da sa drugarom pokrene dodatni posao, a dotle se igra po kući, vežba softver i narezuje modle za svastiku :) I tako ja dobih nove meda-modle u dve custom veličine. Manji meda, da obgrli jedan badem, a veći da pridrži dva, postavljena "u srce".

Imam još dva primerka od ovih većih modli, na poklon! Ako biste da usvojite jednu, a živite na teritoriji Srbije, ostavite komentar i u njemu kontakt e-mail, pa u četvrtak uveče proverite poštu, ili se vratite ovamo da vidite da li ste osvojili starateljstvo. Modle šaljem u petak 12. februara, Post Ekspresom, tako da u subotu stižu na odredište, pa imate šansu da u poslednji čas pripremite ove keksiće za 14. februar :)

---------
Update, dva dana kasnije:
Metodom "Sine, reci mi jedan broj od jedan do trinaest", jer prijava ima trinaest a sina imam dva, odlučeno je da meda-modle otputuju kod Ane Đokić i Milene Petrović. Čestitam! :)



Keks mede sa bademom
recept za štampu

Sastojci:
za testo
400 g brašna
200 g masti
2 žumanca
150 g žutog šećera
2 kesice burbon vanila šećera
50 ml hladne vode
1/2 kašičice soli

i još
1 belance
30 g šećera
100-150 g badema

Postupak:
1. Mikserom umutiti omekšalu mast sa žumancima, dodati žuti šećer i burbon vanilu, pa nastaviti mućenje. Sipati polovinu brašna, promešati, dodati 50 ml hladne vode u kojoj je prethodno razmućeno pola kašičice soli, pa ostatak brašna. Umesiti varjačom, pa rukom, da se dobije kompaktno i glatko testo.

2. Radnu površinu posuti brašnom, rastanjiti testo na debljinu od oko 4-5 mm pa modlom u obliku medvedića vaditi keksiće i ređati na pleh od rerne postavljen pek papirom. Moja modla ima nešto preko 6 cm visine, i takvih medvedića staje oko 24 na jedan pleh, a biće ih otprilike za dva pleha. Restlove premesiti i ponoviti postupak.


3. Odvojiti onoliko komada sirovih badema koliko ima medvedića, pa puta dva. Jedan badem je otprilike jedan gram, pa treba imati pripremljeno oko 100-150 g sirovih badema. Mikserom kratko umutiti jedno belance sa kašikom vode, provući bademe kroz belance, rasporediti na neki poslužavnik i posuti kristal šećerom. Ovaj deo možete i preskočiti, tj. korsititi čist, sirov badem. Ili blanširan, ako više volite da sve bude u svetlijem tonu.


4. Na svakog medu postaviti po dva badema, tako da formiraju srce, pa pažljivo sklopiti medine "ruke" preko donjih delova badema, i malo pritisnuti da se ne bi otvorile tokom pečenja, što ume da se desi pošto je testo masno. Čačkalicom otisnuti po dve rupice da glume medine oči.


5. Peći na 180°C oko 15 minuta ili dok ne primetite da su ivice keksića dobile tamniju boju, a miris postao intenzivan.


Napomene:
- U zavisnosti od kvaliteta i mekoće masti, možda zatreba još malo brašna, da testo ne bi bilo previše meko.

- Možete koristiti bilo koje vaše omiljeno keks testo koje u sebi nema sodu bikarbonu, prašak za pecivo ili belanaca, da ne bi raslo, tj. gubilo formu. Recimo, testo za limunove zvezdice je savršeno u tom smislu, mislim čak i bolje od ovog. Ipak, ovo testo je meni jaaako ukusno, a kako i ne bi, kad je varijacija na vanilice :)

komentara: 37

  1. Toliko su slatki da pristajem i da platim modlu, samo da mogu da napravim medvedice :) jovaninkutak@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Mnogo su medeni, svaka cast na strpljenju!:) p.s.samo sam svratila da te pozdravim, meda modlicu sam nabavila za n.godinu, valjda ce moci da "zagrli" badem, samo nikako da stigne na red za probu... bravo za projekat!:)

    ReplyDelete
  3. Keksici su divni! Spadam u one koji su se odusevili njima na Blogerijadi, i takodje sam posveceno preduzela cijelu akciju da nadjem modlu... Jedna je cak iz Lujzijane stigla :) Uglavnom, sada imam medvjedice koji mogu da drze od tikvice do susama a evo sada je tu i orginalni recept :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaahahahaha :)))) Tikvice!!! :D

      p.s.
      Nije ovaj recept bio na Adi, mada jeste neki sličan, i tada sam nešto na temu vanilica varirala, samo beše i neko skrobno brašno unutra, sad nema toga.

      Delete
  4. Čitam i izgovaram ne see...i, fenomenalno :) A moj dragi već uveliko pati što ne poseduje printer :)Pa dok isti ne nabavimo jednog lepog dana pridružujem se želji da posedujem custom made kalup :) ana_dj011@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Redovno pratim vaš blog, najviše od svega mi se dopada pojašnjavanje postupaka u izradi, komentari, korak po korak. Za nekoga ko tek počinje da mesi jako korisno. Hvala!
    savaslena@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Originalno, svedeno i vrlo simpaticno. :)
    Moja 5-godisnja devojcica obozava da pomaze mami oko slatkisa, a jos vise voli kada je sve tako srcasto i u minijaturi, pa se zbog nje prijavljujem za pokloncic.
    Srdacan pozdrav,
    Jasmina
    djonkoslav@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. Jesu baš su medeni. Ija padam na takve stvari kad ih vidim, jer znam da će se moje devojće obradovati kao i njeno malo društvo. Divna ideja sa bademima. Ja ne bih da učestvujem u nagradnoj igri jer svakojake modlice lako ovde nabavim ali sam sigurna da će se lako i lepo udomiti. Lep pozdrav..još uvek ne stigoh na druženje na Adi...

    ReplyDelete
  8. Bila sam impresionirana kad sam ih videla i probala na Adi! I tada i sada kažem: to samo Maja i Lana mogu :-)
    Meni bi to bilo džaba slati :-)

    ReplyDelete
  9. Slatki medvedići za mog medu. Zlatokosa
    danijelajakovljevic78@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Nemam reci kako su lepi,jel iznajmljujete zeta,♥
    nevenkasimic68@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Preslatki su.I ja ih videh davno na netu i nikako da napravim,a setim ih se svake godine.Mada kalup nisam ni trazila.Hvala na sansi za nagradicu.
    pprincipeta@yahoo.com

    ReplyDelete
  12. Mene od kalupa više fasciniraju medići poređani kao vojska: svi pod konac, dva tuceta. Još sto godina da živim, neću ni prići takvoj pedantnosti.... Kada već zet ne može da odštampa ono što ti rekoh, onda ništa :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. drugarica nam je streberka :) :) :)

      Delete
    2. Majka mu stara, pa valjda smo to znali i pre medvedića :)

      Delete
    3. ja sam znao jer si mi rekla :) :) :)
      ali pazi kad sam posle procitanog tanjinog komentara dodatno obratio paznju. znaci stvarno su k'o za paradu. mozda ti putin dodje u inspekciju dvadeset petog oktobra koji ce postati dvadeseti oktobar samo za tu priliku :) :)

      Delete
    4. Jesi li ti video, drBouz? Mene blam što se deklarišem kao štreber, koji defakto i jesam. Sada ću da preispitam stavove.
      Što se parade tiče, i negde u aprilu ćemo proglasiti oktobar, ima i kikilopter da dignu za šetnju po gradu, samo da imaju ovakvu vojsku!

      Delete
    5. ja kontam da kad bi ja nešto ovako picn'o pedantno - odma grom mi kuca na vrata - i kad otvorim - spuca me po sred čela.
      a kontam da bi mi žena već na neki način namontirala nekog psihijatra ili psihologa u najmanju ruku, pošto bi bila ubeđena da nešto nije u redu sa mnom :)
      doduše, ja nikad za sebe nisam ni rekao da sam štreber - a maja je rekla - ja bre sve volim štreberski / tačno / precizno ... (parafraziram).
      ma dobra nam je drugar'ca, pčelica vredna :) :)

      Delete
    6. Ma nemo' sad da se čupaš, doktore :P

      Jeste, oduvek je tako, samo nisam oduvek znala da definišem taj... Poremećaj :) Često čujem pohvale i divljenje, a ja zapravmo mislim da je to jedno prokletstvo :/ No, šta da se radi. Da nije to, bio bi neki drugi bag, niko nije savršen :)

      Delete
  13. Prelepo...
    petrovicmilena@live.com

    ReplyDelete
  14. Preslatki su! Ja uvijek velim da treba na sva usta razglasiti kada se nešto teško nalazi uvijek će netko imati ideju gdje se to može pronaći ili 3D printer :)

    ReplyDelete
  15. Stvarno fenomenalna ideja,klasika al za nezaborav,svaka cast!
    Mogla bi zetu da pomognes da zapocne sitan biznid ;)mislim da vec ovde ima dosta musterija koje bi porucile i za sebe i za poklon,odmah bi se i sama prijavila.Pozdrav:)
    natasadjuric.bgd@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Toliko sam u guzvi ovih dana desi se da prodje i više od nedelju dana da ne zvirnem kod tebe da vidim šta ima. I mogu ti reći da si me zainteresovala za medvediće jako, ali bez modlice teško da bih se upustila u avanturu. Pa srećno mi bilo i pozdrav :D sanja.mladenovic@gmail.com.

    ReplyDelete
  17. Preslatki su :)pozdrav iz Dervene, Republika Srpska
    thesremcevics@hotmail.com

    ReplyDelete
  18. Ne zivim na teritoriji Srbije, a i vec sam dobila sjajan poklon-nagradu, tako da ne ulazim u konkuenciju. Ali, ako kojim slucajem izvuces mene - daj poklon Tanji (Opasnoj) jer je napisala ono sto sam ja pomislila kad sam videla fotografiju. Ovakva preciznost - divota koja je za mene nedostizna.

    ReplyDelete
  19. Jeeeeeeee pada pečenje medica što pre, sigurno neće biti ovako pedantni ali obećavam da ću se potruditi :) Hvalaaa slatkićima što su me izvukli i tebi na divnom poklonu :)

    ReplyDelete
  20. Hvala na divnom poklonu, jedva cekam da stigne...:-)

    ReplyDelete
  21. Preslatki su, divna ideja ovo s bademima.

    ReplyDelete
  22. Samo sam htjela da pohvalim blog! Prvi put kad sam naisla na njega, jako mi se dopalo sto slikama prikazujete svaki dio izrade nekog kolaca ili jela. Iako sam mlada, ali mogla bi reci vec iskusna u pravljenju kolaca, svidja mi se ovaj vizuelni prikaz izdrade korak po korak..."Kupili" ste me za vjernog pratioca. Samo tako nastavite! :)) Pozzz...

    ReplyDelete
  23. Neverovatno, I ja pratim ove medvedice vec dve godine, I nekako mi ti kinesi ili japanski recepti "ne piju vodu", salim se deluju mi obicno, I danas listam blog I ODUSEVLjEnje...probacu sigurno!! P.s.modlice za mede u radnji za 160, I u hobi shop_ovima!!! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, super :)

      Samo da napomenem, mada već stoji u napomeni ispod recepta - da je testo za Limunove zvezdice pobedilo u smislu nerasplinjavanja, pa preporučujem da to bude prvi izbor!

      Delete