Thursday, January 28, 2016

Rolat od oraha i kisele pavlake


Pre godinu i po dana, dok smo istraživali Suzanin blog Taste of life, probala sam ovaj rolat i oduševila se. Biće da sam slaba na kolače sa kiselom pavlakom, znate već kako sam prošla s medovikom.

Za razliku od medovika kome sam se često vraćala i stalno nešto dorađivala, ovaj rolat nisam više pravila. Obećala sam bila da ću mu posvetiti pažnju i zaseban blog post, pa nisam dok su utisci bili sveži, a kasnije sam zaboravila. Dobro je da imam pažljivih i strpljivih čitalaca koji pamte šta sam rekla i povremeno me podsećaju :)

Ovaj rolat ima starinsko-moderan ukus. Kora od jaja, šećera i oraha obezbeđuje prvu komponentu ukusa, a fil koji je čista kisela pavlaka sa ili bez mrvice šećera drugu. Jako dobro funkcioniše taj spoj, definitivno. U rashlađenom stanju je pravi osvežavajući zalogaj, poput neke sladoled torte.

Mera je mala, rolatić koji se dobije je za, rekla bih, maksimum dve osobe. S tim da bih ga ja celog pojela sama, kad me ne bi bilo sramota. Malen je prečnikom, samim tim i vrlo šarmantan, kad se naseče na kolutiće može na tacnu sa sitnim kolačima da ide. Pravi se ekspresno, pa zbog toga, a i svega drugog navedenog, ne vidim ni jedan razlog da ga ne isprobate što pre :)

Prijatno!

p.s.
Ignorišite ove jagode na fotografijama, bio je neki pozni maj kad su slike nastale :)



Rolat od oraha i kisele pavlake
Recept za štampu

Sastojci:
4 jaja
100 g + 1 kašika šećera
1 kesica burbon vanila šećera
50 g mlevenih oraha
1 čaša kisele pavlake, 180 g

i još, za ukras
malo kisele ili slatke pavlake
malo lomljenih oraha


Postupak:
1. Belanca umutiti sa 100 g šećera i burbon vanilin šećerom u čvrst šam, dodati žumanca i promutiti zajedno. Isključenim mikserom ili skinutim žicama umešati mlevene orahe, da se svuda lepo rasporede.


2. Pleh 34 x 24 cm obložiti pek papirom, izliti smesu i peći na 180°C oko 12-15 minuta.


3. Pečenu koru prevrnuti na čist papir ili krpu, a zatim pažljivo skinuti papir na kome se pekla. Dok to radite, vucite papir što više po horizontali, ne u vis, manje ćete oštetili koru tako. Kiselu pavlaku pomešati sa jednom ravnom kašikom šećera i premazati preko kore, ostavljajući mali deo nenamazan, pri udeljenijoj ivici, onoj gde će se završiti motanje rolata. Uviti rolat, pa ga celog umotati u papir ili plastičnu foliju i ostaviti u frižideru da se rashladi.


4. Ukrasiti po želji, recimo "tufnama" od slatke ili kisele pavlake i komadićima lomljenih oraha.

Napomena: 
Smesa bi se mogla rasporediti i na veću površinu, kao što je pleh od rerne, u tom slučaju kora će biti tanja i osetljivija prilikom skidanja papira, ali će rolat biti malčice lepši i imati više navoja. To vam je zapravo slučaj sa naslovne, i naredne slike, dok je rolat iz prikaza postupka imao jedan navoj manje (vi ne vidite, ali verujte mi na reč). Takođe, obzirom da se dobije zaista mali rolat, mislim da je čak i poželjno uzeti pleh od rerne, a meru povećati za 50%. Dakle, 6 jaja, 150 g šećera, itd.


komentara: 29

  1. Bas sam naglas komentarisala kako u Beogradu ima finih jagoda i u januaru :-) Delim tvoje oduseljenje u vezi sa kiselom pavlakom u kolacima, pa cu da isprobam ovaj rolat u blizoj buducnosti. Mozda kad prave jagode stignu u niske zemlje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, da, ti si probala onaj sočan crno beli, i tu ima kisele pavlake prilično :)

      A jagode u januaru u Beogradu - pa, dalo bi se naći u boljim hipermarketima, al' nisu obavezne, ni uz rolat, ni ovako :)

      Delete
  2. Odlično izgleda. I ja onbožavam kiselo vrhnje u kolačima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da se razumemo :)

      Kod nas u kući jedna od omiljenih "poslastica" je kiselo mleko ili kisela pavlaka sa malo šećera ili meda. To ono, kad nema ništa drugo, a treba ti nešto hitno :)

      Inače, sećam se iz detinjstva, da je ćale jedno vreme redovno jeo kiselo mleko sa mekinjama i žutim šećerom, zbog nekih probavnih smetnji, i ja sam baš volela da mu maznem malo tog "leka" :)

      Delete
  3. Jeee ... stigao dugo trazeni recept! Ali nesto mi cudno da od 4 jaja ispadne tako mali rolat? Inace genijalne su mi tvoje programerske mere: 100 gr + 1 kasika secera :), koju bih ja u startu odbacila. I meni su ovi filovi sa pavlakom odlicni, daju fini kontrast testu. A ovo je ipak jednostavnije od medovika! Prvom prilikom isprobavam!

    Tanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100 g ide u koru, a jedna kašila u fil, zato je tako napisano, a ne zato što baš u toj i tolikoj zbirnog gramaži šećera leži neki tajni balans :) Inače, umesto te jedne kašike šećera u filu može jedna kesica vanilin šećera, a može i potpuno bez ičega.

      Pozdrav i javi ako napraviš :)

      Delete
    2. Napravljena dupla mera! Jedino mi pukla kora pri rolanju ... ali nebitno, planuo je u roku od odmah. Jedina mana tvojih recepata je sto nista ne prezivi u frizideru makar jedan dan :)

      Delete
    3. E, da, i meni je malo pukla kora pri rolanju, posle se mislim, možda je ipak trebalo da spolja dođe ona strana kore koja je bila do papira, pošto ona nema onu tanušnu koricu. Kako god, videla si i sama, rolat traje kraće nego motanje ;) pa i nije toliko bitno.

      Hvala ti na jaljvanju, kao i podsticaju da poradim na obećanom receptu :)

      Delete
  4. Ne znam kada sam ovo jela milsim s aovakvom korom i nisam nikad više napravila.To da ga se sećam ,znači da mi se onda svidelo..pa vredi isprobati.Jako lepo izgleda

    ReplyDelete
  5. A ja taman pomislih - dal' je moguće da se setila da napravi (i) nešto bez šećera... ...kad ja tamo-a ono međutim.
    e, kul je onaj tvoj čepić vakuumski za vinčugu - fala još 1dnom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Šećer je droga, znam :)
      Čepić je kul, znam i to, nema na čemu ;)

      Delete
  6. Sjajno izgleda, pamtim i probam prvom prilikom.

    ReplyDelete
  7. Pozdrav Majo, ja sam ovaj recept upravo isprintala s nekog drugog bloga i stoji u kuhinji par dana, čeka probu. Kod mene doma ja obožavam ove kolače s orasima i volim kisleo vrhnje, a ostali kako kada. Super mi je što si napisala da je kolač mali, znači baš me briga da li se još nekome sviđa, ja pravim ja pojedem. Kada takvi kolači odstoje i ohlade se baš mi paše okus ni slatko, ni neutralno, a orašasto ne znam kako bi se izrazila, ugl. fino. Suzana

    ReplyDelete
  8. Majo, hvala ti sto si me podsetila na ovaj mali, divni rolatic, totalno sam ga zapostavila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi što si me upoznala sa ovim malim, divnim rolatićem :)

      Delete
  9. Meni je ovaj kolacic predivan. Napravila sinoc. Uzivancija :) neocekivan spoj, a tako zanimljiv ukus. Majo, ovo je vec ko zna koji put da pravim nesto po tvojim receptima. Fenomenalan blog!

    ReplyDelete
  10. Majo rolat je napravljen u verziji sa lješnjacima, u velikoj tepsiji, kao da bude malo veći, pa sukladno tome u kiselo vrhnje (kod nas je čaša 1,8 dcl) dodano 0,5 dcl vrhnja za šlag + 2 kavene žlice šećera. Odličan je, lako se pravi, super se mota i iako sam gore napisala da samo ja u kući volim kolače sa kiselim vrhnjam svima se dopao. Koliko vremena treba da se popije kava, toliko je trajao i kolač. 10-ak min i nestalo. Zaključili smo da bi bio savršen i sa drugim punjenjeima; vanilija, čikolada, marmelada..., sočan je i mekan. Hvala ti za tvoj osvrt koji me potakao da napravim. Veliki pozdrav, Suzana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi na odabiru recepta, isprobavanju i javljenim utiscima! Lešnici u kori - ne može bolje!

      Delete
  11. Isprobali smo - neočekivano divno s obzirom na jednostavnost pripreme. Samo treba izdržati dok ne odstoji nekoliko sati u frižideru, jer što duže stoji to mu je lepši ukus.
    Srdačan pozdrav od Dragane

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo mi je drago što si odavde ponela inspiraciju za probu recepta, i vratila se da javiš utiske! Hvala! :)

      Delete
  12. Posto bih pravila ovaj rolat za 4 osobe od duple mere koju bih pekla u plehu od rerne, da li je u redu ta velicina pleha?

    ReplyDelete
  13. Baš me je prijatno iznenadio ovaj jednostavan rolat od samo par sastojaka. Vidim da ima preporuke i za lešnik umesto oraha probaću i to sledeći put. Hvala Majo za receptić.

    ReplyDelete
  14. e ovo bih mogla napraviti, izgleda bas lepo (valjda ima dovoljno oraha u kuci)

    ReplyDelete
  15. Svaka cast! Svaki recept razbija. Lepe slike, lepo objasnjeno, u gram...Odavno ste zasluzeno stavljeni u ‘Favorites’ iliti Bookmarks.Pozdrav

    ReplyDelete