Monday, October 05, 2015

Humus od graška


Od kad sam probala sirov grašak skoro da mi se kuvani i ne jede. Ali, pričam o smrznutom pa odmrznutom grašku, i to Frikom-ovom, jer sa drugima ne znam kakva je situacija. A situacija je sledeća - i grašak, kao i većina povrća nakon odmrzavanja, gubi čvrstinu, da ne kažem omlitavi, i meni je takav super za jelo, kao da je skuvan na pari dva minuta. 

Klasičan humus od leblebija volimo i rado jedemo svi u porodici, a i ovaj se pokazao kao pun pogodak. Humus od sirovog graška ima po stepen svežine i slasti više nego humus od leblebija. Za stepen je manje gladak, pošto se kuvane mahunarke lepše blendiraju, naravno. Iznosila sam ga i van okvira uže porodice, na neka slavlja nosila, i bivao je hit i po boji, i po ukusu, a vala i po količini neverice da je napravljen od presnog graška :)


Humus od graška

Sastojci:
450 g smrznutog graška
80 ml tahinija (oko dve-tri kašike)
50 ml maslinovog ulja
30 ml soka od limuna (polovina jednog sočnijeg limuna)
4-5 čenova belog luka
1 kašičica soli
1/2 kašičice bibera
1-2 kašičice rena

Postupak:
1. Grašak ostaviti da se odledi u potpunosti. Ako otapate u mikrotalasnoj radite to u posudi sa poklopcem, ili stavite tanjir preko činije, da se gornja zrna ne isušuju.
2. U blender ubaciti grašak i sve ostale sastojke, pa blendirati isprva pulsno, pa u kontinuitetu. Kao i kod klasičnog humusa od leblebija, tokom blendiranja je moguće da će biti potrebno više puta prekidati, promešati, pogurati gornje slojeve ka dole, ako je smesa relativno gusta i blender neće odjednom da je uvuče u vrtlog. Vrlo se uspešno blendira i štapnim mikserom. Ako vam smesa deluje pregusto i želite mekši humus, dodajte kašiku-dve vode.
3. Prebaciti u odgovarajuću činiju sa poklopcem, čuvati u frižideru.

Recept za štampu


komentara: 14

  1. Jutros sam na posao donela humus od leblebije, a valjalo bi probati i ovaj.
    Iz našeg lova na blago, jedino sam ovaj tanjir zapamtila :-)

    ReplyDelete
  2. Bio je hit po količini nevjerice :)

    ReplyDelete
  3. Majo, ovo je odlicno. Svi smo odusevljeni, bice cesto na nasem stolu. Ja sam odvojila manju kolicinu i u to dodala ren. Hvala na jos jednom super receptu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znači, nikad se ne bih setila rena, a već zamišljam kako je dobro, probam idući put! :)

      Delete
    2. Napravila večeras, sa kašičicom rena - oduševljena sam!

      Delete
    3. Napravila po n-ti put, sa dve pune kašičice rena (onog kupovnog, C ili tako neki), mnogo je dobro, idem da editujem recept i dodam i ren :)

      Delete
  4. Filipe, moze zeleni namaz sto je Maja specijalno napravila za tebe za veceru? Gleda me vrlo sumnjicavo :) Kaze Maja da se Vuk i Paja razbijaju i samo traze jos. Pa moze ... a misli se ... A kad je probao :) Mmmmmm sto je ovo super :) Svaka cast :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. [trideset godina kasnije, Filip, Vuk i Pavle, u kafani, uz ćevape i pivo]

      F: ...A sećam se kad mi je keva uvalila nešto zeleno, što je vaša keva pravila, pa se vama to kobajagi svidelo, pa kao i meni će...
      P: Eh, nije to ništa, da ti znaš šta smo mi sve morali da probamo...
      V: Mislim da se sećam tog zelenog, kako se ono zvaše...

      ;)

      Delete
  5. Majo, mnogo ti hvala za ideju i recept! <3

    ReplyDelete
  6. Odlican!
    Naravno bolji u tvojoj nego u mojoj izvedbi ali posto danas pocinje Bozicni post,bice nam na trpezi veoma cesto.

    ReplyDelete
  7. Napravila danas - savršeno je! Hvala za ideju. :-) Majo, otkrila sam tvoj blog pre par dana i navučena sam na iščitavanje recepata. :-) Mnogo mi se dopada tvoj stil pisanja i način na koji prezentuješ recepte. Sve je sjajno, fotografije posebno. ;-)

    ReplyDelete
  8. Mi smo dodali i 4 listica sveze Nane dok smo miksali..fantasticno...

    ReplyDelete