Wednesday, April 15, 2015

Vladičin hleb


Patin kuvar, kasnije prekršten u Veliki narodni kuvar, neiscrpna je inspiracija za iskrenog foody-ja. Jedna od njih je i Milkica sa bloga Mimi's Kingdom, koja je pre nekoliko meseci pokrenula igru za food-blogere, u kojoj svakog meseca imamo zadatak da isprobamo jedan recept, a koji smo zajednički izglasali od ponuđena tri. Igra se zove Patin petnaesti, jer utiske objavljujemo petnaestog u mesecu, a ovog meseca izbor je pao na Vladičin hleb.

Nisam odolela porivu da napravim male izmene u receptu. Kaže, 150 g masla, 150 g šećera, 190 g brašna... Da l' još nekog vuče, kad čita ove brojeve, da smanji količinu brašna i stavi isto 150 g, pa da mere kasnije budu "lake za pamćenje", ili samo mene? :)

A i mislim, kakva je to mera, 190 g?! Ja bih to svakako zaokružila na 200 g jer apsolutno sigurno znam da 10 g gore-dole ne bi promenilo ništa, ali sad sam išla na 150 g, jer su me povukli drugi brojevi. Što je verovatno razlog što su mi suve voćke i bademi popadali ka dnu kolača, testo je samo po sebi bilo malo ređe. Ali ne mari mnogo, jer kad se istrese iz kalupa, ono što je bilo na dnu, sada je na vrhu, pa iako dodaci nisu raspoređeni po celom testu, makar izgleda zanimljivije kad plutaju nego kad se dave.

Ukus je divan, a tekstura predivna. Svi sigurno imate neki recept za kolač ovog tipa, al' meni je ovaj recept, nekako baš baš... Kolač je ostao je vlažnjikav, nije suv, a u isto vreme je i kompaktan i mek. Imam nameru da ovo testo iskoristim za koncept nekog lemon bread-a, dakle bez suvih voćki i dodataka tog tipa, samo da se testo dobro aromatizuje limunom.

Eto toliko. Nemam šta više da vam kažem, osim da moja veknica nije doživela starost od 24h. Jedina primedba koju imam je na konto istinitosti prve rečenice u receptu "Ovo je kolač, koji se drži poduže"...

Vladičin hleb

Sastojci:
5 jaja
150 g putera
150 g šećera
150 g oštrog brašna
50 g suvog grožđa
50 g suvih kajsija
50 g sirovog badema
2 kašike likera od vanile

Postupak:
1. U činijici pomešati badem, suvo grožđe i iseckane suve kajsije, pa preliti sa dve kašike likera od vanile. U nedostatku istog, stavite dve kašičice tečnog vanila ekstrakta i kašiku vode.
2. Mikserom umutiti 5 žumanaca sa polovinom šećera, dodati omekšali puter i ostatak šećra i promutiti sve zajedno.
3. Zatim dodati brašno pa polako umešati prethodno umućen čvrst sneg od belanaca. Dodati badem i suvo voće.
4. Duguljast, rebrast kalup dobro namazati puterom (kockicu putera rukom utrljati svuda po kalupu, pa isti ostaviti par minuta u frižideru) i posuti brašnom. Uliti testo i peći u rerni zagrejanoj na 180°C oko 40 minuta. Ostaviti nekoliko minuta u kalupu, pa prevrnuti i staviti na žicu da se kolač hladi sa svih strana. Tek potpuno ohlađen kolač seći oštrim nožem. Tup nož će zapinjati o bademe i "čupati" ih, oštar će ih preseći.

Recept za štampu


komentara: 9

  1. Divan kolac. Kuvar imam ali ga nisam uzela u ruke vec par godina a nekad mi je bio glavni izvor recepata.

    ReplyDelete
  2. Baš mi je žao što nisam uspela da na vreme pravim ovaj kolač, a mnogo volim taj tip. Kako god, a naročito nakon ove tvoje preporuke, uskoro ću nepravdu Vladičinom hlebu ispraviti i lično ću se uveriti u njegov kvalitet.

    ReplyDelete
  3. i ja mislim da treba ista količina brašna, putra i šećera. Ja sam po receptu , pa je suvonjav.

    ReplyDelete
  4. Mene nikada ne vuće na smanjivanje neke namirnice samo da lakše upamtim recept, ja samo čitam čudeči se te stare recept, nema ih u kojem ima ispod 200 g šećera a cijeli putar je norma za kremaste kolače. No što sam htijela reći, da ja samo smanjujem šećer.

    ReplyDelete
  5. Kod mene je kolač ispao totalno drugačije....ja sam smasnjila samo šećer, jer mi je suvo voće, samo po sebi, slatko,ali brašno nisam i meni testo je bilo baš gusto.
    Ja sam izuzetno zadovoljna sa ovim kolačem

    ReplyDelete
  6. Bas predivno izgleda! Izaziva da se napravi!

    ReplyDelete
  7. Baš mi je interesantno kako je svima ispao barem za nijansu drugačiji. Volim ovaj tip kolača i dopada mi se kako izgleda tvoja verzija.

    ReplyDelete
  8. Ono sto mene cudi, kao osobu koja tvoje recepte prati, a bogami i isprobava, je da nisi isprobala i verziju gde brasna ide 190 g ili 200 g, pa da das svoj finalni sud :)
    Ja pravim Vladicin hleb, ali po nekom malo drugacijem receptu koji nadjoj ko zna kad i gde na netu, a gde se puter prvo istopi i ostavi da vri dok cestice masnoce ne dobiju bez boju. Ostalo je manje-vise isto. Da, i premazuje se pekmezom od kajsija na kraju..
    Mila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, desilo se da sam nečim zadovoljna iz prve, pa sam usvojila te brojeve odmah, bez daljeg bavljenja :)

      Delete