Thursday, February 12, 2015

Kod Naleta, od jutra do mraka


Nataša a.k.a. Nale je blogo-koleginica čiji je food blog, Coolinarija, pod istragom u okviru igre FBI rukavice. Cilj igre je da se zavučemo u zadatu kuhinju i pretresemo je, svako na svoj način :)

Dugo poznajem Natašu. Iako nismo u redovnom kontaktu, poznajem je dobro. Znam da je od onih osoba koje kad nešto rade daju sve od sebe, i koje ne kukaju ni onda kad im je stvarno teško.

U njenoj kuhinji ima mesta za eksperimente i novitete, ali znam i da veoma voli i poštuje klasiku, što je meni vrlo blisko po nekom generalnom konceptu i načinu razmišljanja. Sećam se dobro kad je na blogu objavila usukanu maslenicu, da sam se zarekla da ću je praviti kad-tad, jer je izgledala predobro i poterivala žlezde na lučenje...



I napravih je za kasni doručak jedne lenje subote. Mnogo, ali MNOGO dobra tvorevina! Testo sa kvascem, razvlače se kore kao za burek, ali ne toliko tanke. Od kvasca kore porastu, pa je završni proizvod ipak više pogača nego pita od vučenog testa, i kao takva je čarobna. Začinjena sirom i spanaćem, pa još ako se konzumira u toplom ili mlakom stanju, to je jedno čisto savršenstvo.

Trebalo je da cela pogača bude veća, a malo tanja, al' nemadoh tepsiju od 38 cm prečnika, pa je kod mene, u tepsiji od 28 cm, pogača otišla u vis. Ta moja tepsija od 28 cm bi bila sasvim dobra za pola mere, tj. za pogaču od pola kilograma brašna, i sledeći put ću je tako i napraviti. Savetujem da sir bude stariji, slaniji, masniji, tipa sjenički. Mladi sirevi bi se ovde zagubili ukusom.



Za ručak, zapečeni karfiol. Izmenu sam napravila u smislu da sam malo povećala mere, pošto je nas ipak četvoro, dodala sam malo šargarepe iako nije pisalo, i umesto ćurećih prsa za mesnu komponentu uzela sam suvomesnati miks za kuvana jela Kosmajske delikatesne radionice, koji sam dodatno iseckala na sitnije komade. 

Pošten obrok sa puno povrća, dopalo nam se i ponovićemo.

Nešto slatko za posle - kolač sličan lenjoj piti, ali umesto gornje kore ima snežno-krckav sloj od belanaca i šećera. Slika ona prva, na vrhu posta. Deo kolača sam odnela u kancelariju, deo ostavila kod kuće, planuo je i tamo i ovamo. Sve preporuke!



Za večeru nešto malo neobičnije. Lemon rice, zaista nestandardan ukus za domaće nepce. Puno limuna, puno začina koji nam nisu u svakodnevnoj upotrebi. Uz pirinač je išla i salata od brokolija i belog luka, a da bih dodala i neki mesni i poznat ukus, ispekla sam omiljene roštiljske kobasice, kao prilog ;)

Meni se dopalo. Onaj miks privlačnog i neobičnog u isto vreme.

Starijem klincu se pirinač jako dopao iako sam oprezno najavila kao vrlo različito od svega što je do sada na temu pirinča probao. Veruje on meni, ali uzima zalogaj, i ubrzo se čuje "mmmmm..." Dete od devet godina je u pitanju, beskrajno iskreno još uvek...

Mlađi klinac je samo probao, i nije hteo više. Kod nas je pravilo da sve mora da se proba, pa ako ti se ne sviđa, ne moraš da jedeš. Nema "neću" apriori.

Dragi je sve vreme ponavljao kako je previše kiselo, ali je ipak ispraznio tanjir.

Tako da, po mom mišljenju, vredi probe, a dalje zavisi od očekivanja i otvorenosti za novitete generalno.

Toliko od mene u ovom krugu, Coolinarija by Nale - za preporuku!

komentara: 14

  1. Ovu maslenicu cu obavezno morati da probam divno izgleda i jos ranije sam je zapazila mada kod nje ima mnogo dobrih recepata pa prosto ne znam sta prije da isprobam

    ReplyDelete
  2. Majo, odličan izbor :) Dobro si me podsjetila na zapečeni karfiol, nisam ga dugo pravila, a ponekad mi ponestane ideja za ručak. Morat ću i ja kod Naleta u istraživanje :)

    ReplyDelete
  3. Super izbor...ja nisam mogla da se odlučim koji recept bih pre isprobala i zato sam na vreme zakočila. Kod Naleta ima mnogo dobrih recepata, koji te mame da ih isprobaš.

    ReplyDelete
  4. Super izbor! Jako mi se sviđa ova riža baš me zanima okus, morati ću isprobati.

    ReplyDelete
  5. Ja sam se nekako fokusirala samo na slatko, a mogla bi se malo prebaciti i na slano. Sve super izgleda!

    ReplyDelete
  6. pa i meni 2 cela limuna na 200g pirinca zvuce da ce da budu malo jaci. eventualno stavi ako im se generalno svidelo, al' kukaju sok od narandze umesto jednog limuna, ili skroz narandzu. ili limetu.
    *vrlo mi se svidja pravilo "prvo probaj - pa onda hvali/kudi" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, limun je ovde bio vodeći ukus, još sam struganu koru preskočila, samo sam sok stavila. I baš pomislila da idući put smanjim malo i količinu soka. A može i narandža da utrči, to je dobra ideja skroz. Primetila sam i da ako ima mnogo kiseline, onda jelo traži više soli nego inače.

      Drugi nestandardan ukus je korijander seme, kad krcne pod zubom, pa se prospe njegova neobičnost...

      U svakom slučaju, vrlo interesantno, drago mi je da sam probala :)

      Delete
    2. ja te korice u principu nema sansi da bi stavio. gledam one drugare tu i tamo po 24kitchen i zgrazam se. the razlog> pa ne znam odakle je taj limun/narandza/stagod (ako je iz prodavnice). ko ga je brao? da li ima hepatitis a be ce de ? :) da li je voce hemijski tretirano? cime? koje je vreme ono (zaboravih onaj strucni izraz) - da posle tog hemijskog tretmana kao mozes da koristis to kao da nisi nista ni stavio i t.d. (isto ko sto bi ih u najmanju ruku nalupao kad za kuvanje koriste extra virgin maslinovo ulje, na temperaturama na kojima zelezare tope gvozdenu rudu :) :) ).

      Delete
    3. Totalno opravdano... samo da pojasnim oko korice (limun, pomorandža) koju koristim... pre pripreme je dobro operem (struzem) sa sodom-bikarbonom i ostavim 20-ak minuta potopljeno u vodi sa malo bikarbone. Posle, samo isperem i koristim, kako za pirinač sa limunom tako i za kolače...
      Ubacila se u vasu prepisku ali samo da prenesem svoja iskustva, pa ako nekom posluži super....

      Delete
    4. dok ja ne vidim braću arabljane i izraelce da su oprali rukice - yock :)
      a slatkiše u principu ne pravim, ono opušteno bi mogao do kraja života bez zrna šečera, bez da se setim da pitam - e a jel ima nešto slatko da se klopa :), pa mi je valjda lakše po tom pitanju
      napisao sam duži post, ali ustvari nije bio ulogovan komp pa nije odletelo. uglavnom - vol'o bi da imam svoje li - munove u sak-sijama.

      Delete
  7. Napravila si odlican izbor, kod Naleta je sve uvek vrlo ukusno.:) Neki receptici su nam se cak preklopili, pa mi je bilo interesantno da procitam i tvoje utiske... fotkice su veoma lepe, svidja mi vecernje svetlo na fotkici sa pirincem, kao i cela koncepcija od jutra do mraka.:)

    ReplyDelete
  8. Majo, prvo se moram izviniti zbog kasnjenja (riknuo mi komp, pa dok sam se nakon par dana docekala drugog..., no sada je sve ok i nadam se da problema nece biti, da ne cuje zlo). Drugo, neobično mi je drago da si me opisala baš onako, tako da tu neću ni dodati ni oduzeti ništa;) Potpuno sam se oduševila odabirom... sve si uklopila u konačnu sliku mog rada... sve je tu, i ovo i ono... Fotke su predivne, hm, kao i uvek ;) Drago mi je da si zadovoljna učinjenim, ja sam i više nego zadovoljna tvojim odabirom i uratkom. Hvala ti, od srca, na podeljenim utiscima i preporukama... Drago mi je da je i pirinač (delimično) prošao ;) Puno te pozdravljam. <3

    ReplyDelete
  9. Odlično Maja, sviđa mi se odabir Naletovih recepata, zapečeni karfiol mi je promakao , a jako dobro si ga pripremila kao kompletan ručak, pita od jabuka je i mene oduševila, a usukana maslenica me tek čeka, napraviti ću je prije ili poslije, mislim da će ipak biti poslije FBI-a , ali biti će :) Jako lijepo si sve prezentirala !

    ReplyDelete