Monday, May 02, 2022

Banana bread


Odličan banana bread, baš odličan! Sočan, mek, vlažan... Imam na blogu već jedan recept, ali taj je sa integralnim brašnom i bez šećera. Ovaj je malo konkretniji, i malo ukusniji :)

Jednostavni sastojci, jednostavna priprema. 

Peče se malo duže, mora tako, jer ne sme na visokoj temperaturi. I hladi se malo duže, a treba da se ohladi u potpunosti pre sečenja. 

Banane neka budu što zrelije, i to je sva mudrost.

Recept je viđen na Food networku (al' link koji sam sačuvala, više ne radi, i baš me nervira).


Banana bread

Recept za štampu 

Sastojci:
200 g šećera
125 g omekšalog putera
2 jaja
700-750 g zrelih banana (3-4 komada)
1 kašičica mlevenog cimeta
250 g brašna
1 kašičica praška za pecivo
1 kašičica sode bikarbone
1/2 kašičice soli



Postupak:
1. Mikserom umutiti omekšali puter sa šećerom. Dodati jaja, promutiti sve zajedno.



2. Banane ispasirati štapnim mikserom, pa umešati u prethodnu smesu.





3. U odvojenoj posudi pomešati brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu, so i kašičicu mlevenog cimeta. Dodati u prethodnu mešavinu i kratko promutiti mikserom, samo da se sve sjedini. 



4. Sipati u duguljasti pleh (30x11x6 cm) postavljen pek papirom. 



Peći na 175°C oko 1h 15 minuta. Proveriti čačkalicom ili, pošto je čačkalica za ovaj kolač verovatno kratka, ražnjić štapićem stanje testa u sredini, treba da izađe čist, bez tragova sirovog testa po sebi. Kolač ostaviti da se u potpunosti ohladi pre sečenja.
 





Recept je inicijalno objavljen 2015. godine, a 2022. osvežen novim fotografijama.


komentara: 43

  1. Svaka cast Majo, super izgleda,pravim ga na veoma slican nacin samo ja mojima sluzim za dorucak prelivenim mesavinom slatke pavlake i cokolade.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala.
      Kad pomenu slatku pavlaku, sad mi pade na pamet da bi ovo bilo super sa malo razmućenom kiselom pavlakom...

      Delete
    2. Pa da, kiselkasti ukus pavlake i slatkoca banane. Savrseno! Probacu to pa kacim na svoj blog.

      Delete
  2. Banane nikad skoro ne jedem i ne volim ih baš pretjerano, ali zato banana bread obožavam. Ja još dodam nasjeckanu čokoladu unutra i malo oraha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, ni čokolada ni orasi neće da škode i ovde, sigurna sam :)

      Delete
  3. Pre par meseci na kafi blizu posla platim zestoko dva komada banana bread-a, koji ovom tvom nije ni do kolena - barem po izgledu, a sigurna sam i po ukusu. Red je da impresioniram kolege :-)

    ReplyDelete
  4. Odlično izgleda, moram probati apsolutno smo se navuki na banana bread za doručak.

    ReplyDelete
  5. A meni se bas svidja onaj tvoj recept bez secera i cesto ga pravim, super mi je. Izbegavam maksimalno da stavljam secer u kolace, banane su same po sebi slatke jos kad se ubace komadici cokolade secer je suvisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa, sad, to je stvarno stvar navike i ukusa. Ili neke faze u navikama i ukusima. Ranije sam i ja više volela te neke, uslovno rečeno zdravije kolače. Sad sam više za one druge :)

      Delete
  6. Ja pravim baš ovako, uz dodatak lešnika/badema i kockica čokolade... Njam!

    ReplyDelete
  7. Super mi zvuči pogotovo što nema nikakvih dodataka osim cimeta. Nisam nikad kombinirala bananu i cimet

    ReplyDelete
  8. Banana bread jako volimo, dok su deca bila manja, pravila sam ga i u muffin kalupu, bilo im je lakše da ga ponesu u školu za užinu a orasi i cimet su obavezan dodatak. Sviđa mi se i tvoj hleb/ kolač.

    ReplyDelete
  9. Super je stvarmo, ja sam se odusevila! Nastavite da staljate nove recepte

    ReplyDelete
  10. Naletela sam na tvoj blog slučajno dok sam tražila baš banana bread. Isporbala sam recept. Svi koji su probali ovu poslasticu bili su oduševljeni. Pozdrav!

    ReplyDelete
  11. Sjajan je.. evo ga opet u rerni pece se. Postao je redovan clan.
    Muz je stvarno navucen na ovo :)
    Doduse ja imam malo manji pleh (ili ti kalup) pa ispadne malo kraci i bucmastiji pa samim tim iziskuje malo duze becenje. Ali na 01h15m krecem sa cackalicom da bockam pa dok ne nestane lepljivog sadrzaja sa iste pecem.
    Ili mozda imate neki predlog/ideju koliko bi duze (onako orjentaciono) trebala da pecem?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banana bread se zahvaljuje što je postao i vaš član :)

      Što se tiče pečenja, ne znam, 10-ak minuta duže, možda? Najbolje je da sama izmeriš koliko je vremena prošlo do suve čačkalice, pa posle znaš za idući put.

      Delete
  12. Probala sam, iako sam mislila da ce biti otuzno sladak :) Tu sam se zeznula - savrsen je. Dodala sam nekoliko sjeckanih suvih kajsija, saku sjeckanih badema i pekla 1 sat. Mislim da mi je kalup malo veci, i da je zbog toga za pecenje trebalo manje vremena. Majo probala sam dosta recepta s tvog bloga, i uglavnom sam zadovoljna, tacnije prezadovoljna. Mislim da je to zbog toga sto ti realno opisujes stvari, nije sve savrseno, divno, najbolje ikad. Greske se desavaju, ukusi se razlikuju, samo nisu svi spremni da to iskreno napisu. Da ne duzim - hvala ti od srca :* Alex

    ReplyDelete
  13. Cao Majo, juce sam napravila banana bread, ispao je fenomenalno, kao sa tvoje slike.
    Hvala za recept. Pratim tvoj blog, i uzimajuci svoje skromne i pocetnicke korake u obzir, svako detaljno uputstvo kao i slike su dobrodosle, pozeljne a i od ogromne pomoci! Hvala!
    Da li si ikada pravila minjone? Ako nisi, da li ces? Hehe...:):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! U tome i jeste suština, da uspem da nešto objasnim i približim i onima koji nemaju mnogo iskustva, i veoma se radujem kad god dobijem potvrdu da je nekom nešto uspelo, a pravljeno prvi put i po smernicama sa bloga!

      Minjoni - ako misliš na one poslastičarske kockice prelivene fondanom u raznim bojama - nisam pravila, i mislim da neću :) Ja ih obožavam i svojevremeno su mi bili u top 3 omiljena poslastičarska proizvoda, ali to je toliiiiko nezdravo i preslatko i puno onih raznih aroma i boja, da jednostavno ne mogu da se bavim pravljenjem takvih slatkišta kod kuće. Kad se baš zaželim, odem u poslastičarnicu, i mirna Bačka.

      Pozdrav!

      Delete
  14. Majo draga, sa čokoladnom glazurom koju sam ja stavila odozgo je čist hedonizam. Meni licno neocekivano lep kolač (nikada nisam pravila, niti imala priliku da probam nesto slicno). Bile su tri ucveljene banane za koje niko nije bio zainteresovan i nastade čarolija...Imala sam neke izmene, jer su moje banane bile teske jedva 300g dodala sam 1 jaje pride i 1 kasiku kakaoa sve ostalo po receptu (čuj sve ostalo...kao da ima 30 sastojaka). Zaista je ispao sjajno. Puno pozdrava za moju omiljenu blogerku čijim se receptima rado vraćam. Pozdrav Slađa ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. E baš si me obradovala :)
      Veeeliko hvala na svemu!

      Delete
  15. Колега одлучио да промени радно место у фирми па рекох у то име да направим неки слаткиш. Припремио сам се да правим ,,кey lime pie'' чак купио лимете и онда се сетим да сам оставио банане у некој чинији са стране пошто ја волим када буду зрелије и рекох себи ,,правиш банана хлеб''(свакако је био у плану да га правим ових дана). Синоћ направио и однесем јутрос на посао и сви траже рецепт па и тај коме је намењен што у преводу значи похвале и са њихове стране :) Што се мене тиче мораће опет да се купе банане да поновим рецепт да и моје непце мало ужива обзиром да сам појео само једно парче када сам га паковао да видим какав је укус. А укус...мало је рећи да је добар треба ту самоконтроле и стати на једном парчету. Хвала Мајо за рецептић и наравно иде у оне који ће се правити више пута.

    ReplyDelete
  16. Ne znam koliko puta sam ga pravila i drugima preporucila. 😊

    ReplyDelete
  17. Sta mislite da li bih mogla puet da yamenim kokosovim uljem i melko biljnim mlekom? Sin je alergican na melcne proteine...

    ReplyDelete
  18. Majo, ja dodam i kasiku zacina za medenjake i kasiku kakaoa u testo, a cokoladnu glazuru odozgo. Deca se raduju i kazu da opet imamo medenjak kolac �� Hvala ti na trudu. Pozz Slađa

    ReplyDelete
  19. Recept je fenomenalan. Upravo ga isprobah. Nisam mogla cak ni da sacekam da se lepo ohladi da ga probam, tako dobro mirise.

    ReplyDelete
  20. Majo, pravim ga godinama po ovom receptu ( ne pasiram banane štapnim), i uvek dodajem seckane orahe i čoko kapljice ( ili nožem iseckam čokoladu). HVALA ti za sve što si me naučila da spremim mojima.

    ReplyDelete
  21. Ni sam ne znam koliko sam banana bread-ova napravio otkako sam isprobao ovaj recept....ništa ne menjam osim povremenog ubacivanja seckanih oraha ili čoko kapljica. Zgodan je da se pripremi ranije i ostaje vlažan i posle par dana, a zahvalan je i za poneti. Postao je "hit" na jednoj od planinarskih tura kada su ga probali 😃

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moraću i ja orahe da dodam, kad već svi hvalite tu kombinaciju :)
      Hvala Nenade, i pozdravi planinare :)

      Delete
  22. Napravila ga već bezbroj puta ,i kao muffine i kao kruh,mislim da je red da ostavim i komentar . Kad imam 3banane radim muffine od pola smjese..ispadne 10kom i kraće se peče naravno..izvršni u svakom obliku.hvala na receptu

    ReplyDelete