Monday, December 01, 2014

Zebra kolač


Zebra kolač je isto što i mramorni kolač, sa specifičnim postupkom sipanja testa. Crno i belo testo se sipaju naizmenično, u centar okruglog kalupa, pa tako svaka nova doza testa tera ostatak da se širi i razliva, crtajući koncentrične krugove po površini, a čineći presek kolača nalik zebrinim šarama.

Nisam ranije ovo pravila, a viđala sam po netu i blogovima. I uvek mi je izgledom privlačilo pažnju. Onda smo izglasali zebra kolač za temu igre kuVarijacije, i baš mi je drago zbog toga, jer da ne bi tog motiva, ko zna kad bih ga pravila, i po kom receptu.

Mnogo mi se dopao, i deci se baš-baš svideo, i izgledom ali i ukusom. Recept je zaista odličan, i uz minimalne izmene usvajam ga u celosti.



Zebra kolač

Sastojci:
za testo
4 jaja
250 g šećera
250 ml ulja
100 ml mleka
300 g brašna
1.5 kesica praška za pecivo, tj. oko 18-20 g
pola kašičice soli
1 kesica vanilin šećera
25 g kakaa

i još, za serviranje
slatka pavlaka
vanilin šećer
seckani pistaći
sveže mandarine iseckane na komadiće

Postupak:
1. Jaja, šećer, ulje i mleko umutiti žicom ili mikserom. Podeliti na dva jednaka dela.


2. U drugoj posudi pomešati brašno, prašak za pecivo i so. Od toga odvojiti 180 g i dodati jednu kesicu vanilin šećera, to će biti za žuti deo testa, a u ostatak prosejati 25 g kakaa i dobro izmešati, to ćemo upotrebiti za crni deo.


3. Pomešati odvojene suve sastojke sa po jednim delom smese od jaja, pa dobijenim ređim testom napuniti dve čvršće kesice za zamrzivač. Pripremite i dve posude u koje ćete spuštati kese kad krenete sa sipanjem, možete iskoristiti ove u kojima su vam bili odvojeni suvi sastojci iz koraka 2.


4. Dno okruglog kalupa prečnika 26 cm postaviti papirom, pa premazati sa malo ulja. Kesama sa testom iseći mali deo na vrhu, i držati ih vrhom na gore, u onim činijama, kako testo ne bi curelo. Početi sa sipanjem. Istiskivati po malo od jednog, pa drugog testa, u centar kalupa, puštajući da se smesa sama širi ka ivicama, formirajći šare. Tako istiskivati naizmenično, dok se testo ne potroši. Peći na 180-200°C, oko 35 minuta, proverite čačkalicom bocnutom u centar, jer je tu testo najdeblje. Ostaviti da se ohladi, pa seći na tanje kriške.


Predlog za serviranje - sa slatkom pavlakom mekše umućenom sa jednom kesicom vanilin šećera, posuto sa malo seckanih pistaća, uz dodatak komadića sveže mandarine preko svega.

Recept za štampu

Napomena:
Prilikom sipanja imajte u vidu da one prve doze istisnutog testa treba da završe pri obodu kalupa, tj. da postignu veću dužinu kružnice, a one završne doze manju, pa tako i količinu testa koju sipate u centar možete po malo smanjivati kako proces odmiče. Takođe, mislim da zebrasta šara izgleda lepše ako nije ovako gusta kao moja.

komentara: 16

  1. aaa bas ti je super ispao! =)) ovako guste su super kad se gledaju iz pticije perspektive, a u presjeku, sto ti kazes, je ljepse ako su rjedje.. u svakom slucaju pun pogodak je bila ovomjesecna igrica!

    ReplyDelete
  2. Majo, oduševila si me kako ti je dobro ispala Zebra i lijepo si sve prikazala. Zanimljivo mi je i to sto ti nije čak ni pukla prilikom pečenja, što se dešava. Stvarno lijepo, svaka čast :)

    ReplyDelete
  3. Kod tebe je naravno sve savrseno pa i ovaj kolac

    ReplyDelete
  4. Kod tebe su šarice ispale odlične, kod mene su skoro nestale.Ja sam isto koristila kese ali mislim da je bolje sipati sa kašikama i što Nataša reče, tebi nije čak ni pukao,meni jeste,ali to nije umanjilo ukus kolača. Nama se jako dopao.

    ReplyDelete
  5. Odlične šare iako i kod mene prevladava tamniji dio.

    ReplyDelete
  6. Pravila za vikend i naravno ispalo skroz super iako sam tek kasnije pažljivije pročitala da se prvi krugovi prave od više file pa kako se ide pri kraju tako se smanjuje, ali nema veze skoro pa je pojeden. Ja u kući imam čokoholičare pa sam ga prelila čokoladom, a po mom skromnom mišljenju bi odlična fora bila da se čokolada ubrizga na desetak mesta, jer kad se ohladi u frižideru bila bi to čoko iznenađenja u kolaču.

    ReplyDelete
  7. Meni se baš sviđa ovako s gustim prugicama

    ReplyDelete
  8. Savrseno! Pravila sam ovaj kolac nekoliko puta, ali nikada mi sare nisu bile ovakve, ma ni blizu. Nisam se toliko ni bavila detaljima, nego sipala kasikom :) I odlican savet za vecu kolicinu smese u prvim krugovima.

    ReplyDelete
  9. Napravljena, pojedena :)
    Još mi se svi divili kako sam uspela da napravim takve šare.
    Majo, hvala i samo nastavi. Uz tebe sam postala priznata kuvarica :)

    ReplyDelete
  10. Da li mogu po ovim merama da pravim u okruglom plehu precnika 28 cm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala. Nema potrebe da povecam mere?

      Delete
    2. Pa ne znam :) Možda i možeš, za 50% sve da povećaš, i u mom kalupu od 26 je bio relativno nizak kolač, pa možda u 28 bude prenizak.

      Delete