Sunday, August 17, 2014

Sokovi i zimnica za preporuku


Gotovi su radovi u stanu, bar oni grublji.

Mesec i po dana sam živela kod mame i tate. I skoro svakodnevno jurila posle posla do stana, da obiđem radove, i po pravilu saznajem za zaplete.

Električar je prevideo da sam htela po dve UTP utičnice na tom i tom mestu, iako sam mu sve napisala, ilustrovala, odštampala, čak i po zidu nacrtala, i uštemovao je po jedan kabl. Pa je ponovo štemovao i dodavao i drugi. Kad je na kraju kačio utičnice, ustanovili smo da na nekom trećem mestu fali UTP. Sad kad je sve izgletovano i okrečeno, nema šanse da bih ponovo lupala zidove, i tako je ostalo. Takođe, nešto što je rekao da ne može, drugi električar je laganica uradio.


U kupatilu, nova WC šolja je postala moja nova noćna mora. Kad legne na postojeći kanalizacioni otvor, odstoji cela sa sve kotlićem jedno 15 cm od zida u mom inače minijaturnom kupatilu! Pa budžili jednom da šolja priđe zidu, ali ukoso, što nije valjalo. Onda došao novi čovek, da prebudži sve ponovo, i slupa tek postavljene podne pločice da bi to izveo. Ali je izveo.


Stolarija ofarbana neprihvatljivo loše. Reklamirala sam i rađeno je ponovo. Ni drugi put nije bilo idealno, ne može od babe devojka, ali bilo je daleko bolje i primila sam radove. Međutim, pre par dana vidim neki klobuk u dnu vrata, krenula rukom da ljuštim, i skinem nove farbe jedno pola metra! Nisu ogulili staru farbu ispod, a očigledno je nisu ni prešmirglali čim se nova nije lepo primila, a dogovor je bio da se sva stara boja skine, i videla sam da su gulili, ali izgleda ne svuda...


Kad je ušao parketar, počela sam da se opuštam, jer on je uvek poslednji u nizu majstora. A ispade da mi je naviše muka doneo, jer je tri puta hoblovao, bajcovao i lakirao jednu istu prostoriju, istanjio mi parket ne znam koliko. Čak hteo da digne ruke posle drugog pokušaja i izjavio da neće više da bajcuje, ali ja nisam htela da odustanem i sa nula znanja iz hemije krenula u lov na kompatibilne materijale. I ulovila sam, netu hvala. I ponovo smo hoblovali. I ponovo smo bajcovali. I uspelo je.


Ali živci su mi utanjili, kao da su i oni triput hoblovani. Znam da ću vremenom zaboraviti na sve pikanterije kojima mi je ovo leto bilo začinjeno, al' sad sam još friška, pa šištim kud stignem.

Sad samo još da raspakujem onih milionidvestahiljada kutija iz podruma, u jednoj od njih su šerpe i tiganji, pa ću i ja opet da kuvam. A ne samo da kukam :)

Do tada, živeli sendviči, šopska salata i Jelenini sokovi. Bistri od borovnice je pravila ove godine prvi put, i baš mi se dopada.


Sećate se Jelene? Žene iz Aranđelovca, koja nema posao, ali ima četvoro dece i nemerljivo mnogo snage? Jelena je i ovog leta vredna kao i prošlog, i marljivo sprema zimnicu.

Za sada u ponudi ima:
- bistri sok od borovnice
- sirup od zove
- sirup od nane
- sirup od višnje
- sirup od drenjine
- sirup od kupine

Spremila je još i:
- slatko od šumskih jagoda
- slatko od višanja
- slatko od belih trešanja

Kako leto bude odmicalo, u asortimanu će biti i:
- džem od šljiva
- slatko od šljiva
- slatko od kupina
- džem od šipurka
- ajvar, samo od paprika, najbolji na svetu, bez ikakvog preterivanja
- kiseli krastavčići
- kuvani paradajz
- kečap

Za kontakt, javite mi se na mejl.


komentara: 12

  1. Neću o majstorima, grrr.. Ova prva fotografija ti je predivna... Srećno useljenje i polako se opuštaj. :)

    ReplyDelete
  2. Pravim coko-sljivo pitu.Testo se hladi u frizideru.Pitala sam se gde si,cak sam htela da posaljem komentar na poslednjem postu...Bas si mi nedostajala...Da ne poverujes...A nikada se nismo videle...Jedva cekam naredne recepte :) Pozz i dobronam dosla ponovo na blog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, imenjakinjo. I ja kažem, da ne poveruješ... Iako se nikad nismo upoznale, ja osećam iskrenost u tvojim rečima, i to mi jako znači! :)

      Delete
  3. Bravo za vrednicu Jelenu! Ako ne proradi obećana kombinacija sa kumom i pečenjem paprika kod nje na placu, javiću se Jeleni za kontigent istih, da i u mojoj kući zamiriše ajvar :-)
    Znam da ti nije ni do čega, ali već ispod prve sledeće jelke ćeš se slatko nasmejati svojim radovima. Nego - mnogo ti je lepa boja parketa! Znaš po mom nameštaju da volim hrast i tu nijansu. Ipak, moraćeš biti mnogo vredna, jer se na njemu savršeno lepo vidi prašina... Ali nema veze, baš je lep!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je hrast bajcovan u orah :) Ispalo je tamnije nego što sam imala nameru, i da, svaka trunčica se vidi, ali posle svih peripetija, taj bag je obična sitnica ;)

      p.s.
      Bićemo u kontaktu u vezi paprika i ajvara :)

      Delete
  4. Tvoji kablovi su barem u zidu, a zamisli kako je kada je kuća stara 30 godina i Internet, kompjutori i slično još nisu bili ni u primislima! I ja sam označila gdje će biti svaka pojedina utičnica, a još se dan danas pitam što mi je bilo jer negdje ih imam premalo, a negdje previše. O tome kako mi razne žice gmižu po podovim kuće neću ni pričati. Ni jedno rješenje nije dobro, osim da dižem podove i smještam ih ispod ili bušim zidove. Što ni jedno ni drugo ne dolazi u obzir. Zato jako dobro znam kako ti je i zaista ćeš puno toga zaboraviti, ali nešto baš i nećeš moći (mali prostor u kupatilu) i morati ćeš iapk promijeniti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdrada/stan u kom živimo zidana je posle drugog svetskog rata, pa iz tog vremena datiraju i svi kablovi, sve cevi i ostalo što spada u krvotok i centralni nervni sistem jedne stambene građevine. Obzirom da mi tu živimo već podosta godina, i znam gde mi šta stoji i gde mi koja utičnica treba, ovogodišnje renoviranje trebalo je, između ostalog, da smanji broj gmižućih kablova. I jeste, al' eto, desilo se da je električar "zaboravio" po neki kabl da sprovede. To je njemu samo jedan kabl, a meni je bag zanavek. Ili bar dok ne zaboravim da sam tu išta htela. :)

      Delete
  5. ja samo da pohvalim Jelenu, sve preporuke za saradnju
    divna zena i ukusna zimnica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahvaljujem u svoje i Jelenino ime, i apelujem da se, bar kad dajete preporuke, potpišete. Na taj način preporuka dobija više na vrednosti.
      Pozdrav!

      Delete
    2. Ja ga obavetzno pravim,svi ga obožavamo a ovde imamo baš kvalitetnu borovnicu koju većina koristi za mafine.I tvoj je odlično uspeo!

      Delete
    3. Nije baš moj, al' je odlično uspeo :)

      Delete