Saturday, January 19, 2013

Kikiriki keks


Kad sam nabasala na recept  za ovaj keks, triput sam se vraćala da čitam i uverim se da nisam nešto propustila. Nisam. Stvarno mrve brašna u njemu nema.

I stvarno ispadne keks. Možda je bolja definicija - vrlo keksolike puslice. Al' nisu baš ni puslice, kad ide jedno jedino i to celo jaje. Dobro, 'ajde, nebitno da li liči i na šta liči, poenta je da su keksići jako dobri, krckavi i ukusni.

Referentni recept traži kikiriki puter. U Srbiji je kikiriki verovatno najjeftiniji među koštunjavom braćom, ali zato je kikiriki puter skup. Dvesta grama kikirikija je oko 50 dinara, dok je dvesta grama kikiriki putera oko 250 dinara. Prvo što mi je palo na pamet, to je da sama napravim kikiriki puter. Posle se mislim, što bih kikiriki pretvarala u puter kad mi treba za keks, a ne za mazanje? Samo ću samleti kikiriki. Ako vidim da je keks-smesa suva, dodaću malo neke masnoće, putera ili ulja, i kraj priče.

Ispalo je da nisam dodavala ništa, sve se fino povezalo i baš sam zadovoljna kako je ispalo. Krckavo i fino. Svako ko voli ukus slatkog kikirkija, recimo onog presvučenog karamelom i susamom što se kupuje u rinfuz radnjama, voleće i ovaj keks. Preporučujem da se gotov keks ne pakuje u kutiju ili  kesu, nego da stoji na vazduhu. Dragi i ja smo konstatovali da je drugog dana keks bio krckaviji nego prvog, pod pretpostavkom da je to zato što se još prosušio. 

Prijatno!

Sastojci:
250 g pečenog neslanog kikirikija
220 g šećera
1 kašičica sode bikarbone
1 jaje

Postupak:
1. Kikiriki samleti na mašinici za orahe ili u električnoj seckalici, što sitnije.


2. Dodati šećer, kašičicu sode bikarbone i jedno jaje. Sve dobro umestiti, prvo varjačim pa rukom, da smesa postane kompaktna.


3. Smesu oblikovati u valjak dužine 30 cm, preseći na dva dela, pa svaki ponovo razvaljati do 30 cm dužine. Oba valjka iseći na po 20 kolutića debljine 1.5 cm. Dakle, dobiće se ukupno 40 kolutića.


4. Ređati na veliki pleh (pleh sa slike je 43x35 cm) obložen papirom za pečenje. Peći na 180°C oko 15-20 minuta. Možda će biti potrebno duže ili kraće vreme, zavisno od rerne. Ostaviti keksiće da se potpuno ohlade pre služenja.


Napomena: 
Ako se keksići zalepe jedan za drugi, samo treba proći tankim nožem po spojevima, dok su vrući i još uvek mekani. Ako baš želite da u potpunosti izbegnete mogućnost da se keksići zalepe, pecite iz dve ture, po 20 komada, sa većim razmacima između.

Recept za štampu


komentara: 24

  1. Da znaš da jedva čekam da probam ovaj keks. Ne znam da li i u Swisslion-u kikiriki-buter toliko košta? A znam da imaju neki, valjda, njihov.
    Nebitno, verovatno se bolje oseća ukus kikirikija kada je ovako samleven, a to se traži.

    ReplyDelete
  2. Nešto jako slično ovim keksima sam radila i ja, kikiriki maslac, jaje, šećer, samo sam još dodala sjeckanu čokoladu.I prefini su, mogu dugo stajat, jako dekorativni, a zbilja ukusni :)

    ReplyDelete
  3. genijalno! :) Sve najbolje želim tebi i tvojoj obitelji u ovoj, novoj godini!! :)

    ReplyDelete
  4. Extra dobro! Ovo pravim vrlo uskoro. Čim pojedemo speculas koji sam pravila u subotu.
    Pravila sam kikiriki puter, po Marijinom receptu. Namučila sam se sa mlevenjem, ali je ekstra ispao.

    ReplyDelete
  5. Peanut butter cookies su američka legenda od keksa. Nisam naročito marila za njih, jer nekako mi nismo odrastali na kikiriki puteru pa ga jedino jakoo volim u Snikersu. Verovatno da sam kremasti kikiriki puter daje drugačiju strukturu ali i ovi tvoji su super.

    ReplyDelete
  6. Još ako bi se šećer zamenio maltexom ili medom bio bi ali totalno zdrav snack! Obavezno probamo!

    ReplyDelete
  7. Nisam imala mira, dok ovo nisam isprobala. Keksići su fenomenalni i ja sam gotovo sigurna da će biti veoma često na našem stolu. Fantastično krckavi, a opet se divno tope u ustima.

    Majo, hvala na predivnom receptu!!!

    ReplyDelete
  8. Ja sam ovo danas napravila,Prvo smesa mi uopste nije ispala kompaktna,pa nisam mogla da pravim valjke.Vadila sam ih kasikom..a ukus je zaista presladak,sam secer,probacu drugi put sa manje secera,i mozda da dodam nesto tipa kokos ili rendanu cokoladu.Znaci samo manje secera:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Interesantno za čvrstinu, moja smesa je bila baš dosta tvrda. A ovo, slatko ili preslatko, stvar je ukusa i navika, nama je bilo dobro :) Da, ako biste hteli da smanjite količinu šećera, onda svakako nešto treba dodati, da se dobije čvrstina, jer sa manje šećera sigurno bi smesa bila još mekša.
      Pozdrav i hvala na probanju i javljanju!

      Delete
  9. Zdarvo, odlicni kikiriki keksi! Jas gi pravam samo so belka i prevkusni se... spored originalnit recept e od Kenija! Eve link:
    http://menuitaly.blogspot.it/2012/03/biscotti-di-arachidi.html Pozdrav i ubav den!

    ReplyDelete
  10. A jel to samo poređaš, ne spljeskaš ih, već sami narastu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samo poređaš isečke od one kobasice. Rastu tek u rerni, kad belance i soda krenu da rade.

      Delete
  11. Uh, ja ih danas pravila...Imala sam slučajno puter od kikirikija koji se baš nešto razvlačio po frižideru I rekoh eto zgodne prilike da ga se rešim...Elem, kad se radi sa puterom teorije nema da se naprave valjci, što znači-radila je kašičica...A zatim su se tako lepo nadigli pri pečenju I onda nakon nekih 12-tak minuta puf...ravni kao palačinke :(Eh, a onda ukapiram da pogledam referentni recept, a kad tamo...peći 9-10 minuta....Probaćemo ponovo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh, baš mi je žao što nije ispalo kako si očekivala, izgleda da je ipak dosta drugačije ponašanje kad se radi baš sa kikiriki puterom. Može biti i da kikiriki putera ima raznih, gušćih, ređih itd. A jesu ipak bili jestivi keksići na kraju, ili prepečeni?

      Biće da sam ja ovde imala sreće, obzirom da ništa slično ni pre ni kasnije nisam pravila, a odmah krenula u modifikaciju.

      Razmišljam o tom izduvavanju, i nešto mi ne deluje logično da bi kraćim pečenjem izbegla splašnjavanje. Molba - ako budeš pravila ponovo, javi šta je ispalo po referentnom receptu, i koji si kikiriki puter koristila. Hvala puno i pozdrav!

      Delete
    2. Koristila sam "TEDDIE"-proizvodjač LEAVIT CORPORATION uveženo iz USA. Bili su jestivi, ali su već drugi dan smekšali :( Zaista je frustrirajuće kada nesto tako prosto ne uspe, što mi se zaista retko dešava. Šta se desilo nemam pojma, probaćemo ponovo pa javljam. Pozdrav!

      Delete
  12. Napravila sad. Pravila sam u obliku srcaaa... Ukus je odlican, jedino nisu mi narasli,
    Sve ostalo je ok. Izmena: Kupila sam samo 200 gr kikurikija, jer sam zaboravila koliko mi treba, pa sam dodala 50 gr. mlevenog lana i super je. Nego nigde ne mogu naci Vasu mail adresu, posto bih Vam sliku poslala, a ovde ne moze. Pozdrav i hvala za recept.
    Bogi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na javljanju i probanju!
      Na samom dnu stranice su kontakt podaci, a evo i ovde - mamajacooks et gmail tačka com.
      Pozdrav!

      Delete
    2. Hvala za mail adresu.
      Evo ih tvrdi, ali se istope u ustima kao bombon :) Ali ima to i svoju dobru stranu. Kao prvo manje cu pojesti, a kao drugo, ako se naljutim na muza, pocnem ga gadjati :) :) :) Medjutim, "blizanac" ne bi bio" blizanac" da nema resenje. U mikrotalasnu, pred upotrebu, na kratko i mekani, a hrskavi i super su.
      Kod sledeceg pravljenja cu postupiti precizno po receptu.
      Hvala na predivnim receptima i kompletnom slikovnom objasnjenju.
      Ja sam "mlada" imam samo 61 godinu, a kuvati sam pocela tek posle 50-te, silom prilika, tako da mi uputstva kakva Vi dajete dobro dodju.
      Bogi

      Delete
  13. Napravila sam kolac i odlican je. Brzo i lako se pravi, hrskav, ukusan... Moze trajati par dana (ukoliko uspete da ne pojedete sve odjednom). :)

    ReplyDelete
  14. Ovako!
    Počeo sam da kuvam. Za sada mi ide nekako porodica ponekad pojede sve nekad ponesto.
    Sto se tice ovih kolaca pravim ih sa medom i pecenim bademima. Zbog zdravstvenih razloga.
    Odlicni su!
    Klinci me teraju da im pravim svaki dan. Da imaju za popodne!
    Hvala za ovaj sajt i samo napred!

    ReplyDelete