Friday, December 21, 2012

Kod Irene, od jutra do mraka


Mogu vam reći, kod Irene se klopa vrlo fino i domaćinski. Recepti su joj full upotrebljivi, namirnice jednostavne i dostupne. Fotografije uvek jasne, živih boja, verodostojno najavljuju šta da očekujete ako krenete u pripremu nekog jela. Sweet and Salty je jedna vedra, raznovrsna, uredna i stabilna kuhinja, i za svaku je preporuku!

Naš dan kod Irene počeo je kroketima od kukuruza i fete. U mom slučaju više su bile debeljušne palačinkice, što se vidi na prvoj slici, jer sam ih razlivala po celoj površini malecnog tiganja, ali to je to. Gušće palačinka testo sa malo praška za pecivo, kome se dodaje kuvani kukuruz i izmrvljeni feta sir. Mnogo dobro! Šećerac daje slast i svežinu, iskreno, nikad mi ne bi palo na pamet da ga upotrebim na ovaj način. Svima se svidelo.

Zagrevanje kari čorbom od paškanata. Kod nas u kući se najčešće sprema pileća čorba, to je sinonim za čorbu, pa druge retko stignu na red. Čorba začinjena karijem, dosta neuobičajeno za naše navike. A realno, uopšte nije loša kombinacija, svidelo mi se iako nisam neki ljubitelj karija, bar nisam bila. Starijem klincu se jako dopala, jeo je tri puta tog dana :)


Za glavno jelo, riblje pljeskavice. Ustvari, krompir-riblje pljeskavice. Klinci jako vole ribu, i ovim su ručkom bili oduševljeni. Ima malo petljanja oko svega, što je Irena lepo i rekla, ali rezultat je stvarno, stvarno odličan. Od mleka u kome se kuvala riba napravila sam sos, redji bešamel, fino zakiselila i dodala seckani kapar, umesto klasičnog tartar sosa.


Za dezert, kolač sa brusnicama i orasima. Ljudi, koliko je ovo bilo dobro! Jak, konkretan kolač, sa slojem lepljivog karamela zagubljenim među komadićima oraha i brusnica, na vrhu. Nije baš lako iseći ga uredno, malo se roni i mrvi, ali ne mari. Izuzetnog je ukusa. Igraću se malo i sa drugim kombinacijama voća i orašastih plodova, a po ovom modelu, jer mi se template prilično dopada.

Čula sam od mnogih mama da im deca ne vole brokoli, karfiol i slično povrće. Kod nas suprotan slučaj. Moji kad vide da donosim u kesi nešto od ta dva, skaču oko mene k'o da nosim čokoladu :) Zapečeni brokoli i sočivo sa sirom bila je naša večera. Nešto nisam sigurna da mi je ovo ispalo kako treba. Brzinski sam kuvala sočivo pa je svo siroto izletelo iz opni, sir sam imala neki koji skoro da nije hteo da se topi, moguće i da nisam lepo začinila ili negde drugde podbacila, ili sam naprosto imala druga očekivanja, ne znam, tek, ovo mi se najmanje dopalo od svega isprobanog.


Nakon večere, kokos kiflice. Ma, ne samo nakon večere, nego tokom celog dana, kako ko prođe trpezarijom, makne po jednu :) Klasične, odlične!


Irena, nadam se da nismo ostavili veliki krš nakon njuškanja po tvojoj kuhinji :) Super si nas nahranila, zaista, vratićemo se po još neki slatkiš koji sada nije našao mesto i vreme da bude isproban. Veeeliki pozdrav!


komentara: 11

  1. Na stranu sve ostalo - odličan koncept posta! Mene s nogu obaraju knjige koje su na neobičan način pisane (npr. Pitanja i odgovori, Jedan dan itd.), a i ovaj je post jedan od tih. Izbor odličan, slike fantastične.

    ReplyDelete
  2. I mene je odusevio tvoj koncept posta. Ne samo da me je naterao da po ko zna koji put idem na Irenin blog, vec me je naterao da po ko zna koji put, opet procesljam i tvoj :)

    ReplyDelete
  3. pa nishta, sledechi x povedi i mene kod te irene.
    paj' sad> fin sam mladich, finiJeh manira, drushtven i tako to.
    mane> ne skupljam kako salvete, tako niti znachke... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proš'o voz za Irenu, al' mogu da te vodim kod nekog sledećeg ko bude pod istragom :)

      Delete
  4. Lepo si odabrala nema šta:-) Ove plačinke sam pravila stvarno je mnogo ukusno!

    ReplyDelete
  5. Au,pa baš ti hvala! Sve izgleda super i baš mi je drago da sam manje-više zadovoljila vaš ukus.Iskreno,tvog posta sam se nekako najviše i 'plašila',ali sad mogu da odahnem.Hvala,Majo!
    Odavde moj favorit je kolač sa brusnicama,meni se jako dopao.

    ReplyDelete
  6. Sve izgleda kao iz magazina, prekrasno <3!

    ReplyDelete
  7. Sviđa mi se tvoj izbor Ireninih recepata, sviđa mi se i kako si ih pripremila, zbilja mi sve odlično izgleda ! Ali prije svega jako mi se sviđa koncept posta, ovo je pravo gostovanje u jednoj kuhinji. Odlično !

    ReplyDelete