Tuesday, October 30, 2012

Nuts about Nutella


Kremovi tipa Nutella kod nas se koriste skoro isključivo za filovanje palačinki ili mazanje na hleb. Mislim da nikad nisam pravila neki kolač gde se koristi Nutella. Onda je Irena zadala temu za igru ajme, koliko nas je!, i ja našla ovaj recept, pa rešila da probam. Po sastavu bomba, po izgledu bombica :)


Nema velike filozofije ovde, sve se istopi, ohladi do čvrstine da može da se oblikuje, formiraju se bombice (rukavice su spas protiv lepljenja) i ostave u frižideru do punog stezanja. Za "lude" bombice i malo dečije radosti - u stegnutoj fazi prave se oči od par mrvica krupnije mlevenih lešnika, ili već na neki drugi način, a brusnice zadevaju u zareze napravljene nožem, da liče na jezik...


Kad smo kod brusnica, je l' ide neko na Cranberries? Beograd, 4. decembar, trebalo je da bude u Areni pa prebaciše u Halu sportova. U mom najužem krugu nema interesenata, svi me gledaju kao da sam luda, osećam se skoro k'o ova bombica ispod :))) što uopšte želim da idem na taj koncert. A ja ne znam koji bi me bend ikada izvukao iz kuće i naveo da odem u gužvu, sem eto, njih. Baš, baš, baš ih volim. I baš sam se obradovala što su se ponovo okupili, i super im je zadnji album, i zvuče mi jednako dobro kao i pre dvadeset godina, i dalje mi izmamljuju emocije napolje, i ovu stvar naročito vrtim u poslednje vreme, i ovu odmah za njom i... I eto kako zalutam časkom na drugi front, a ovo je post o bombicama :)


Nuts about Nutella
recept za štampu

Sastojci:
270 g crne čokolade, 70% kakao delova (Bambi, tri table od 90 g)
50 g putera
120 ml slatke pavlake
150 g Nutelle ili Eurocrema ili Linolade
1 kašičica tečnog vanila ekstrakta
malo čokolade u prahu
suve brusnice
mrvice krupno mlevenog lešnika

Postupak:
Sve sastojke istopiti zajedno, na pari. Kad se malo prohladi, smesu izliti u manji pleh obložen plastičnom folijom i ostaviti da se upola stegne, do čvrstine u kojoj je moguće oblikovati bombice, otprilike jedan sat u frižideru. Formirati loptice, tokom valjanja koristiti rukavice, da se smesa ne bi lepila za dlanove. Bombice uvaljati u čokoladu u prahu ili ukrasiti po želji. Npr, za "lude" bombice koje se plaze - kad se dobro stegnu, nožem napraviti zareze, za usta, u koje se stavi po jedna suva brusnica, za jezik, a oči utisnu od dve mrvice krupnije mlevenog lešnika. Od ove mere dobije se oko 30-35 bombica veličine kupovnog Raffaella ili nešto sitnijih.

Napomena:
U receptu je korišćena originalna, industrijska Nutella. Naravno, u pogledu kvaliteta bolja je domaća nutela, ali ona je mekša, pa bi u smesu moralo doći nešto mlevenog keksa ili još bolje, mlevenih lešnika, da bi kuglice dobile potrebnu čvrstinu.


komentara: 17

  1. Haha, ovo je super :D. Izgledaju mi prigodno za Halloween. Prvo sam pomislila da su mali zombiji :D

    ReplyDelete
  2. Sviđaju mi se, zgodne su kao finger food (tj. finger dezert :P) za veća okupljanja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bogami kako nestaju, pre za manja okupljanja :))

      Delete
  3. http://www.youtube.com/watch?v=6Ejga4kJUts
    Podržavam te mojom omiljenom!

    Bombice su baš simpa, mora da su se deca mnogo obradovala. Sigurno bar jedno:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sva deca su se radovala, uključujući i mene :D

      Delete
  4. I ja sam pomislila da su za Holloween. Sigurno da su momci uživali u degustaciji. Samo je malo mašte potrebno da se deca usreće.

    CRanberries, da sećam ih se ali jedinii koncert koji čekam je Annie Lennox ako ga ikad i bude i U2, a ostalo može i kod kuće da se sluša. Treba da odeš, pa makar i sama, za svoj groš, ako voliš.

    ReplyDelete
  5. Isla bih ja sa tobom, mnogo ih volim, ali ne mogu zbog Ićka. A i ne znam kako bih se vratila u Pančevo...
    Jedna od mojih omiljenih bendova...

    Inače Majo, upravo sam krenula da objavim recept sa Nutellom i vidim da je jako sličan tvom. Nadam se da ti neće smetati. Ja sam punila korpice od tankih kora i dodala mlevene lesnike...

    Pozdrav,
    Milkica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daj Iću 'vamo, da ga čuvaju Vuk i Paja :D Pa zorom kad se ti i ja vratimo, lepo hvatate prvi jutarnji :)))) Ma, ja sam prva koma od umora već u ponoć, kakva crna zora, al' simpa mi zvuči :)

      A recepti i sličnosti, pa, sve je sa nečim slično, ne brigaj...

      Delete
  6. Joj što su ludi. Ideja za jezičak ti je za 10. Mnogo mi se dopadaju i kako izgledaju i po sastavu. :)

    ReplyDelete
  7. ¡Qué bella propuesta me encanta esta genial! saludos abrazos y abrazos.

    ReplyDelete
  8. Što su dobre ove bombice!!! Super dizajn:):):)
    Nadam se da ćeš ići na koncert. Sigurna sam da će biti odličan. Ja bih išla da nisam dekintado:):)

    ReplyDelete
  9. Jako lijepo i iznutra izgledaju odlično! A i brusnice su prefine u toj kombinaciji :)

    ReplyDelete
  10. Ove lude bombice su stvarno LUDE! Extra interesantne i verujem veoma ukusne, zato ISPROBAVAM!

    ReplyDelete
  11. Predivne su... baš maštovite i slatke ...

    ReplyDelete
  12. So cute, sto bi rekli... Cranberries, da i ja sam volela tu grupu, nisam nista slusala novo... Animal Instincts.

    ReplyDelete