Thursday, May 10, 2012

Parfe torta sa jagodama i ananasom


Svake godine se isto provedem po pitanju jagoda. Prvo ignorišem one gigantske koje se pojave početkom maja, jer, kao, nisu to prave, neću ja to da jedem. Onda dodje jun, a ja ignorišem i prave, ako su iznete nedozrele, što nije redak slučaj. Čekala sam toliko, šta pravi razliku da sačekam još par dana? Polovinom juna nekako uspem da ubodem par tura tih pravih, koje najčešće jedem onako klot, pošto se toga najviše uželim. Dok me prođe želja, već krenu da nestaju, i ne stignem da ih upotrebim u nekom kolaču, i doviđenja do iduće godine...

Sad sam lepo kupila upravo one gigantske jagode koje inače ignorišem. Namenski, da napravim parfe tortu, dezert nežan i paperjast poput sna. Mana je što kao torta deluje malo više muljavo nego što je poželjno (za oblik torte savetujem 20 g želatina, ja sam stavila samo 10 g). Cela stvar bi bila daleko urednija za posluživanje da sam dezert slagala u činijicama ili većim čašama. Da ukus nije čista poezija, sigurno bih zbog kljok-izgleda odustala od objave ovog recepta.

Inače, recept imam zapisan već par godina, u nekim grubim crtama. Znate ono kad vam neko prepričava recept, bez ikakvih mera, pa sam probala da ga malo uobličim brojevima. Recept šaljem Zoki, koja je kao domaćica igre ajme, koliko nas je! za temu odabrala jagode. A još nekoliko interesantnih recepata na temu jagoda pogledajte u drugom broju on-line magazina Mezze, koji je izašao pre nekoliko dana...


Parfe torta sa jagodama i ananasom
recept za štampu

Sastojci:
za parfe krem
5 žumanaca
150 g šećera
2 kesice vaniln šećera
100 ml mleka
1-2 kesice želatina (vidi napomenu)
500 ml slatke pavlake

i još
350-400 g očišćenih jagoda
350-400 g svežeg, očišćenog ananasa
pakovanje piškota (Soko Štark, 100 g, 14 piškota)
malo mleka za namakanje piškota
nekoliko jagoda za ukras

Postupak:
1. Jagode očistiti i iseckati. Ananas takodje. Ako se koristi konzerviran ananas, ocediti ga od soka i odmeriti potrebnu količinu.


2. Želatin pomešati sa 100 ml mleka u manjem lončetu i ostaviti da nabubri.

3. U manjoj šerpi umutiti žumanca sa šećerom i vanilin šećerom par minuta, dok ne postanu penasta. U većoj šerpi ugrejati vodu do vrenja, pa preko nje staviti manju, nastaviti mućenje na pari još 5-7 minuta dok se žumanca ne ugreju i ne zgusnu. Dodati želatin u mleku (ako se previše stegao, blago ga zagrejati da postane redak pa onda dodati u žumanca) i sve zajedno mutiti na pari još par minuta, da krem postane gladak. Ostaviti da se malo ohladi, ne dugo, nego tek da smesa postane mlaka, jer želatin hlađenjem kreće da steže.


4. U dubljoj činiji umutiti 500 ml slatke pavlake. Dodati prohladjenu smesu od žumanaca i želatina, pa zajedno kratko umutiti, da se dobije nežan parfe krem.


5. U duboki tanjir sipati oko 150-200 ml mleka. Piškote kratko umakati u mleko, i redjati na tacnu na koju je stavljen obruč od pleha za tortu prečnika 25 cm, ili piškote rasporediti u 7-8 individualnih činija za posluživanje. Malo krema rasporediti preko piškota, tek da se sloj poravna i popune rupe. Preko sipati jagode i rasporediti ih po celog površini, pa dodati malo krema i opet poravnati. Zatim sipati komadiće ananasa, i pokriti ga ostatkom krema. Poravnati gornju površinu, koliko je moguće. Ostaviti 12-24h u frižideru.


Napomena:
Jedna kesica želatina ima 10 g. Koristiti 10 g želatina ukoliko se želi dezert koji će se posluživati u činijama ili čašama, a 20 g za oblik torte tj. urednije parčiće prilikom sečenja.

komentara: 26

  1. Ma torta je predivna :) Ja sam isto prije izbjegavala jagode, ali sad sam ih kupila čim sam ih našla na tržnici i super sam ih iskoristila u kolačima.
    Jako volim ovakve torte i sigurna sam da je prefina, kremasta :)

    ReplyDelete
  2. Deluje baš ukusno :) ja i inače volim ananas torte :)
    U poslednje vreme osećam naklonost prema dezertima u čašama, tako da, ako probam ovu torticu (dok ima jagoda), biće u čašama :)

    ReplyDelete
  3. Ista situacija je i kod mene. Dok ih donesem sa pijace one se smuljaju, a blizu stana se uvek prodaju one džinovske, pa uvek nekako ostanem željna tih jgoda. Kad ih kupim onda ih smažemo klot, a u kolačima ne završavaju. Sećam se kako sam se zabezeknula jedne godine kada smo bili u gostima i snaj iznese neku sličnu tortu sa oko 1kg šumskih jagoda, a šumske su imale, i imaju neku astronomsku cenu. Pravi greh da ih stavljaš u tortu, ali kad njenoj baki rastu iza kuće, onda je to prava fantazija u kolaču. Ja bi ovo definitivno u čaša slagala.

    ReplyDelete
  4. meni torta izgleda divno! volim kad su nesavršene i jednostavne.
    i ja sam uvek ignorisala te gigantske, a sad, isto, zahvaljujući Zoki, sam pokleknula:):):)

    ReplyDelete
  5. teško mi je proći pokraj onako lijepih jagoda i ne kupiti ih, iako nisu ni par onim koje mi dozrijevaju doma, prve su, pa makar umjetne moram kupiti
    tortice i deserte sa jagodama i ananasom volim i biti će ovih nekoliko mjeseci stalno na meniju kod mene

    ReplyDelete
  6. Kod mene slična stvar, nikada nisam koristila jagode u kolačima. Moja mama je ranije pravila torte sa jagodama, jer ih je tata voleo, a rođendan mu je bio početkom juna; sada ih jedemo same ili sa šećerom, ali nikako u kolačima. Moram priznati da se nosim mišlju da napravim tvoje princes-krofne ovih dana sa kremom od jagoda, pošto sam se potpuno izbezobrazila po pitanju princeza, pa sada mogu i da izmišljam.
    Sve u svemu, ovaj kolač je boženstven, a voće - koje nam dođe pod ruku, pretpostavljam. Nedavno sam otkrila mus, sad je vreme i za parfe.

    ReplyDelete
  7. Ja isto izjegavam uvozne jagode bez okusa. Ali sad već dvije godine imam provjerenog stričeka za jagode na placu. Dođe sa domačim jagodam i prodaje samo njih a kaka nema više jagoda nema ni njega. Sezona mi je taman počela tako da ovih dana jedemo samo jagode, u kolačima, same jer tako su fine slatke da im ne treba ni šlag a za vikend se bacam i na pripemu pekmeza.

    ReplyDelete
  8. Pravi letnji slatkis, super je sto je napravljen od dve vrste voca, mozda bi sledeci put mogla da ga stavis u onaj duguljast kalupic za hleb, mada mi i kao tortica izgleda sasvim fino (svidja mi se slika sa tanjiricem i kasiciom;). Ovde su jagode jos uvek paprene, mislim da su 400 din/kg, pa mi je sve zao da ih koristim za kolace, nekako mi je najsladje da ih poruckam tako same ili napravim slatko.:))

    ReplyDelete
  9. Ja imam sreću da na vikendici imamo domaće jagode,toliko rode da ne znamo više šta ćemo s njima,tortica je predivna,obožavam ovakve recepte.

    ReplyDelete
  10. uh koja torta, skroz po mom ukusu! ananas i jagode su super kombinacija, a ja volim kad je ovako kremasto :) imam na umu želatinu kad ću ju praviti. I ja kao i ti optilike s jagodama...samo što se ja udavim u onim šumskima. Njih mi je žao za bilo šta koiristiti osim direkt sirove :)

    ReplyDelete
  11. Odlicna, kremasta i osvezavajuca tortica. I ja jagode retko kad iskoristim u desertima, najsladje su mi sa malo secera u prahu i kuglom sladoleda ili šlaga. Dopada mi se ova kombinacija sa ananasom:)

    ReplyDelete
  12. Na svu moju srecu, ima domace jagode. I bas zato mi uvek bude krivo sto jagode kao tema u igricama budu relativno rano. U to vreme moje jagode tek poneka pocnu da zriju... I sad eto cekam sam kraj maja da ih uberem za nesto fino sto cu poslati Zoki... :)
    Inace, obozavam i jagode i ananas, pa ce i ova torta doci na red! :)

    ReplyDelete
  13. Ananas + jagode, sad kad kod tebe vidim shvatam da bi ih pojela u svako doba i u svakom izdanju. A sama ih još nikad nisam pomešala.
    Još jedna crtica u beležnici, to volim :)

    ReplyDelete
  14. Bravo Majo, a opet to kao nesto novo...Svaki post je izvanredan, sa prvom ligom receptima, objasnjenjima. Ako opet krenem da pisem, to ce biti zahvaljujuci tebi, a i to nije nista novo, i prvi put sam krenuo ispirisan tvojim blogom.

    Puno pozdrava tebi i tvojim momcima

    Zoran

    ReplyDelete
  15. Upisujem se u klub onih koji zastupaju tezu da je ovo tipicni kolac za casu...u tom slucaju kolicina zelatina moze drasticno da se smanji a po potrebi i da se potpuno preskoci...case su male i ne dozvoljavaju da se sve to rastrci...zuti gusci krem + ulupana pavlaka...U svakom slucaju: "zivele jagode !!"

    ReplyDelete
  16. Ma lakše je sve lepo tresnuti u čašu, na isto mu dođe;-)))

    Kupujte jagode, pravite nešto ili ih jedite naturale, posle ove kišurine biće još gore nego trenutno:-(((

    ReplyDelete
  17. Sjajna torta, oduševljena sam s tvojim tutorialima.

    ReplyDelete
  18. Torta izgleda odlično, meni je svejedno jer volim domaće torte kad ne izgledaju savršeno, imaju svoj šarm :) U čaši je sigurno bolje "upakovano", ali neka torte, meni je super!! Kombinacija ananasa i jagoda me je osvojila, bilježim recept da isprobam, dok je sezona jagoda!

    ReplyDelete
  19. Ja još uvek izbegavam ove gigantske jagode, a svakog dana ih gledam sa nadom da će se smanjiti! Kao ono ništa...

    Prelepa torta, mislim da još nisam jela jagode i ananas zajedno ali mislim da se baš lepo slažu.

    Jako mi se svidja tanjir, a i fotografije :)

    ReplyDelete
  20. Jako dobar recept. Sviđa mi se što se ostavljaju dosta velike

    kockice voća. Tako torta dobije puno bolju aromu. :)

    ReplyDelete
  21. Kupila sam divne jagode za ajme i napravila neki preliv. Medjutim niti je to slatko kako treba niti ima onaj ukus jagode, razocarali smo se juce. :( Izgleda da svi nesto cekamo pa na kraju ni jedne sezone ne ubodemo one koliko-toliko prave.
    Divna ti je tortica, nista joj ne fali ni na izgled.

    ReplyDelete
  22. Mislim da ne, one su dosta meke kad se odlede. Mada, ako se parfe napravi u čašama, onda možda i da :)

    ReplyDelete
  23. Izgleda Majo kol’ko danas da cu da je pravim. Izgleda vrlo ukusno i osvezavajuce... Javljam prve utiske... a i one kada ostane jos jedno parce pa kad ga, mi ukucani, delimo na ravne casti :)

    ReplyDelete
  24. Majo, imaš li predlog kombinacije drugih voća? Naime, ananas mi je skup, a sezona jagoda je prošla, pa sam se pitala kako bi bilo sa malinama, bananama... Ne znam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maline i banane su odlična kombinacija, generalno, mislim da bi moglo i ovde :)

      Delete