Monday, December 05, 2011

Špagete a la bolonjeze


U Srbiji postoji navika jedenja testenine koja bogato pliva u sosu. Svako ko je odrastao sa takvim navikama, kad u restoranu dobije testeninu koja je samo "zamazana" nekim sosom ima strah da će ostati gladan. Navike su čudo, pa i nakon što se uvere da nisu ostali gladni i da je klopa bila baš dobra, za "po kući" će se uvek odlučiti za bogato natopljene varijante. Ovde ode litar soka od paradajza, može i više, može da se doda i čaša vina ili vode, niko se neće buniti. A bunili bi se, kad bi se ukupni čorbasti deo sosa sveo na dve-tri kašike paradajz pirea i čašu tečnosti, kao što neke verzije recepta traže.

Špagete a la bolonjeze su prvo konkretno jelo koje sam naučila da spremam. Ostalo je zapisano na prvoj strani moje prve sveščice u koju sam beležila recepte, a kako slučajno ima i datum, mogu komotno da izjavim da već 20 godina spremam ovo jelo (kuku al' sam matora). Instrukcije je, naravno, davala mama, ja samo zapisivala i sledila, kasnije malo menjala, ali u osnovi po istom receptu radim sve vreme. 

Navodno je ovaj sos bolji što se duže kuva. Verujem, ima nečeg u tom dugom krčkanju. Ali ja ne dinstam mleveno meso nikad preko pola sata, i sasvim sam zadovoljna ishodom. 

Kad god sam bez ideja i previše vremena za ručak, izbor lako padne na bolonjeze, jer mlevenog mesa obično uvek imam, kao i špageta. Celer daje fini ton, ako ga nemam onda dodam celerove soli. Deca obožavaju. Jedemo dva dana ovo za ručak a trećeg su razočarani jer nema više. Pritom i dalje lome jezik kad treba da izgovore reč bolonjeze.

Hmmm, upravo mi pade na pamet da batalimo bolonjezu, jer mlađi klinac treba da vežba slovo Š pošto ga još uvek ne izgovara, i lepo počnemo da pravimo pašta šutu  :)))

Prijatno!


Sastojci:
500 g špageta
2 glavice crnog luka
2 šargarepe 
50 ml ulja
500 g mešanog mlevenog mesa
1 manji koren celera
1 l soka od paradajza
so
1 kašičica šećera
1/3 kašičice bibera
1 list lovora
1 kašika gustina, opciono
malo parmezana, za serviranje

Postupak:
1. Celer iseći na sitne kockice ili izrendisati, šargarepu iseći na sitne komadiće.
2. Luk iseckati na sitno, posuti kašičicom soli, pa dinstati na 50 ml ulja u šerpi srednje veličine dok ne omekša. Dodati pripremljen celer i šargarepu i dinstati dok i ovo povrće malo ne omekša. Zatim dodati meso pa na tišoj vatri dinstati dok ne promeni boju i ne postane rastresito. Poklopiti pa ostaviti na tihom bar još 15-20 minuta, povremeno mešajući, a u veću šerpu staviti vodu za špagete, i u nju sipati malo ulja i dve kašičice soli.
3. Preko mesa sipati litar soka od paradajza, dodati kašičicu šećera, trećinu kašičice bibera i list lovora pa kuvati poklopljeno. U zavisnosti od toga koliko je paradajz slan, dodati još soli ako je potrebno. Ako se želi gušći sos, na kraju umešati ravnu kašiku gustina razmućenu sa malo vode i kuvati dok se ne zgusne.
4. Špagete skuvati po uputstvu sa ambalaže, isprati ih kratko pod mlazom hladne vode, pa preliti sa nekoliko kašika maslinovog ulja i promešati.
5. Servirati špagete prelivene sosom. Preko sosa nastrugati parmezan.

Recept za štampu

komentara: 46

  1. Redovno na dečijem jelovniku! Prosto obožavaju bolonjeze sos.

    ReplyDelete
  2. Prekrasno izgleda! :-) Ni ja ne krčkam meso duže od pola sata, ali umak od rajčice, ako su svježe, onda duugo pirjam na laganijoj vatri, da ispadne kao šalša. Ako su kupovni pelati tada manje pirjam.

    ReplyDelete
  3. Ja ih obozavam i rado uzivam u njima, narocito u toku jeseni, tada i ne kupujem pelato ili neki paradajz sos, pire... vec obican paradajz upotrebim jer mu je ukus najbolji u jesenjim danima, pun je soka i ukusa, najsladji je tada:)
    Stvarno si odlicno pripremila ovu gozbu!
    Sto se datuma tice, ko jos broji godine, bolje da brojimo koliko puta si ih pravila i uzivala u njima, zar ne?
    Srećno sa učenjem slova "Š":)

    ReplyDelete
  4. tjestenina je zakon. stvarno nikad nisam vidjela dijete koje ne voli spagete ili neku drugu inacicu paste. odlicne fotke :-))

    ReplyDelete
  5. Ni ja ovo ne kuvam propisanih 2 sata i em je ukusno, em smo (još uvek) živi i zdravi. Moj sin je uprostio stvari pa Bolonjeze zove makarone u crvenom sosu, a Karbonare - makarone u belom sosu. Eto rešenja kada delija nauči da kaže šišmiš :-)

    ReplyDelete
  6. Da Bečka šnicla sa pireom i zelenom salatom, nije na prvom mestu, špagete Bolonjeze bi se sigurno srčono borile sa Pečenom sarmom za primat na toj listi :)))

    Mene nije imao ko da nauči, tako da sam ja "sirot" za receptom morao da tragam na izvoru zbivanja. Taca je morala da ide u Italiju da kupuje cipele, jer nosi broj 34, a ja... šta ću....kad sam već tu...I tako se desilo da sam otkrio restoran u kome prave SAVRŠENE ŠPAGETE. U lepoj uspomeni mi je taj događaj, jer nakon četvrte porcije je gazdarica ustala od svog stola da me pozdravi, a šestu mi je sipao LIČNO KUVAR :))) Krasni ljudi ti Italijani.

    Savršenstvo ima i svoju ogromnu manu. A to je želja da otkrijem TAJ recept. I jesam, ali tek nakon 20 godina. Sram me bilo, ali postojalo je nešto u špagetama, kockice nečega, svetle boje...što je davalo savršen ukus a ja nisam mogao da se dosetim šta je to. I nisam nikad otkrio..., ali sam jednom pročitao neki recept u nekom Politikinom dodatku, i video da treba staviti CELER. Joj moje sreće. Jer jeste CELER bio taj dodatak koji ja nikako nisam mogao da utvrdim ša je.

    Drago mi je što si ga i ti stavila u svoje špagete. Šargarepa može i ne mora, ali CELER MORA. Žao mi je što nisi umesto lorbera, stavila BOSILJAK, ali mlada si ti i verujem da ćeš prvom prilikom ispraviti TU GREŠKU :PPP

    Srdačan pozdrav....uzgred, savršeno izgledaju...BRAVO MAJČE

    ReplyDelete
  7. recept je sjajan, ali ja moram da pitam - kakav je ovoj escajg? predivan je!

    ReplyDelete
  8. Oduvijek moje obožavano jelo koje sam kao mala prvi puta jela u hotelu u Senju, odveo me moj voljeni tetak! Od tada (sigurno su bile grozne te špagete) ljubav traje do danas, a prenijela sam i na svoju djecu. Recept je odličan, radim isto, uvijek jednako uživamo.

    ReplyDelete
  9. Svaka kuća ima svoj recept za bolonjez. Sećam se kad smo u srednjoj školi na prvom samostalnom letovanju kupovali one špagete sa sosom u prahu, mislim da su bile hrvatske, na kojima je pisalo Bolonjez i tako se hranili svaki drugi dan, dok nismo odrasli i shvatili da to nije to.

    Ja u moje obavezno dodam kašiku ili dve dvostrukok koncentrata paradajza i malo mleka. Svež paradajz je zakon, ali i sok posluži tokom zime. Ja volim da je šargarepa sitno rendana pa je pržim sa lukom prvo dok se skoro ne istopi pa onda sve drugo. Celer nisam stavljala. Volim da ali nekada zna da preovlada u jelima. Probam prvom prilikom.

    ReplyDelete
  10. Odlične su ti ove Bolonjeze. I ja ih često pravim ali ja to radim u ekspres loncu. Jer, talijanski dio moje obitelji kaže da se moraju kuhati najmanje dva sata i zato ja to obradim u ekspres loncu. I još nešto što oni moraju dodati je neki alkohol, ako nema vina bar jedan štamplić rakije loze:)
    Pa, prema svemu sudeći, svi ih pravimo ali svaki na svoj način i mislim da nema osobe koja ih ne voli!

    ReplyDelete
  11. Bolonjeze su zakon i mojoj deci i uz par varijacija na temu i sama ga slično pravim... nekad sa svežim paradajzom, nekad sa sokom, nekad sa celerom nekad ne... sve zavisi šta i kako imam ali krajnji rezultat je uvek savršena pasta :)

    ReplyDelete
  12. Fotke mrak. Prica jos bolja. Bravo majo.

    Ako mogu da kazem, probaj iduci put da ne ispiras spagete hladnom vodom. Voda sapere skrob sa spageta, sos se ne 'hvata' bas najbolje. Samo ih procijedi, ne trebas dodavati ulje. Tako spagete sa sobom uzmu sos bolje. Tjesteninu prati samo kada se ne zeli da bude sa sosom.

    Vidi mene, dajem Maji savjete :)...

    Puno pozdrava

    Zoran

    ReplyDelete
  13. Pazi kad su i meni prvo konkretno jelo koje sam napravila... Kad vec govorite o celeru mislim da je bolje dodati celerove stabljike, koje se na zalost ne mogu naci u Srbiji, nego koren... sto zbog teksture sto zbog manje intezivnog ukusa. Ja sam cula da se u bolonjeze stavlja i mleko, ali nikada to nisam probala. I slazem se sa Dadetom, bosiljak je pravi zacin za ovo jelo. Inace, bas si ih lepo servirala, svidja mi se tvoj silverware.

    ReplyDelete
  14. Super izgleda. To je naš brzinski ručak kada nemam bolje ideje. I uvijek ga jedemo dva dana.

    ReplyDelete
  15. ovo baš volim :) kako samo privlačno izgleda na ovim tvojim fotkama!

    ReplyDelete
  16. Interesantno mi je kako je ovo jelo dobro, vole ga i deca i odrasli, prilagodljivo je, i jednostavno.

    Shacky, Ebba, Nale, lusitania, razumemo se :)

    Opasna, hvala za ŠIŠMIŠ, ponestaje mi ideja za reči sa slovom š, a ova je šampion jer ga ima čak tri komada :)))

    Gde si Dade :)
    Ako mene pitaš pečena sarma je bolja, ali razumem dilemu :) I kao da te gledam kako ubijaš vreme dok žena juri cipele :))) Bosiljak je super, slažem se, jedino se retko se setim da ga kupim. Pozdrav!

    Little voice, escajg je posrebren, nasledjen, i ne znam vise od toga :)

    Κάθαρσις, pozdrav!

    Jelena, jeli smi i mi te varijante iz kesice, ne jednom, ali to vreme pripada prošlosti. Behu neke u belom sosu, to je ubijalo kako je ukusno i jako bilo, a sad kad pomislim koliko je sigurno nagurano onim pojačivačivma i čudima, bolje i da se ne sećam :/ Pozdrav!

    ReplyDelete
  17. Snježo, to sa ekspres loncem zvuči snalažljivo. Ja ga nemam pa nemam ni naviku da mislim na tan način.

    Maslinka, kod tebe je svaka pasta savršena, ja bih rado bila tvoje dete :)))

    Zoki, saveti su dobrodošli i sasvim si u pravu. Ja po navici isperem kratko testeninu i uvek sipam maslinovog ulja. To je navika iz vremena kad nije bilo ovolikog izbora dobre testenine, a domaća je uvek nekako brašnjava, jer nije od durum pšenice i/ili se tehnološki nešto razlikuje od većine uvoznih. Mada ima sad i domaće dobre testenine, da ne grešim dušu. U ovom konkretnom slučaju jesu špagete bile prilično neposlušne tako nauljene a u ovom sosu. Drugi omiljen sos u našoj kući je na bazi bešamela, i tu su špegete nešto poslušnije. Zabavno je i što bih ja zbog dece uvek radije odabrala neke spiralice ili kratke makarone, ali oni se tolio raduju upravo špagetama, da moram da ih pustim. Da vežbaju motanje i usisavanje (i brljanje :) Pozdrav Zoki!

    Dolce Fooda, hvala. Stabljike tog "stabljikastog" :) celera sam videla ponekad u hipermarketima, ali stidljivo to stiže na naše tržište, koren je i dalje najzastupljeniji. Odavno čekam da ga opet vidim pa da kupim za neko grickanje uz namaz, pa nikako. Mada retko i idem u te velike markete, može biti da ga zato ne nalazim ;)

    ReplyDelete
  18. Majo, samo da dodam za celer, stabljiku, da sam bila fascinirana da se u Merkatorovim prodavnicama slobodno može odlomiti sa one velike stabljike koliko ti treba i izmeriti. Ne moraš da kupuješ sve, jer je stvarno mnogo. 2-3 stabljike ti dođu oko 20-ak dinara.

    ReplyDelete
  19. Ovo ću morat probat :D
    Inače, sjajan blog imate, samo naprijed :)

    ReplyDelete
  20. Šuškaš šeširom kod ošišanog šišmiša (ništa gluplje nisam smislila odavno). Dakle, u subotu sam na pijaci na Vidikovcu na nekoliko tezgi videla one prave stabljike celera, velike zelene, koji me odmah podseti na Bloody Mary :-) Dakle, ko je u prolazu, tamo ima.

    ReplyDelete
  21. Beautiful photographs. Everything here I like. With best wishes from Bulgaria.

    ReplyDelete
  22. Eto mene opet. Jutros sam bio bunovan pa pola stvari nisam napisao :)))

    Imam neke odgovoroe u vezi sa dilemama oko dužine kuvanja, stavljanjem mleka, količine paradajza...

    Naravno sve što sledi, je bazirano na mom ukusu i iskustvu, znači krajnje je subjektivno, tako da slobodno možeš pola baciti u vodu, a drugu polovinu preskočiti, jer je potpuno netačna :)))

    Sos za špagete se pravi od junećeg mlevenog mesa. Meso ne sme da bude dva puta mleveno nego jednom. Ovakvom mesu treba najmanje dva sata da se stvarno dobro skuva i da postane meko, a mora biti meko. Otud ovo ispravno mišljenje da se taj sos kuva bar 2 sata. Od svinjskog mesa ili pilećeg mlevenog mesa, ovaj sos može biti gotov već nakon 45 minuta kuvanja. I sasvim je ukusan. No ako ćeš pravi Bolonjeze sos onda ga pravi od junetine. Znam da ćeš da me pogledaš mrko kad ovo čuješ, ali ovo meso se ne dinsta sa lukom. Samo na malo ulja. Luk i paradajz se NE SLAŽU. Nemoj me pitati zašto, ali evo napravi ovakav eksperiment. Napravi paradajz čorbicu, kako god da je praviš, i probaj je. Onda ubaci glavicu luka unutra (celu) i kuvaj još jedno pola sata. Probaj je i videćeš da to nije ONA paradajz čorbica. Može biti da ćeš ti reći da ja sa lukom bolja, ali to je zato što si tvrdoglava :P a ne zato što jeste bolja. Valjda ja znam ja sam stariji:)))

    Štp se mleka tiče, ono sluđi da se napravi neka vrsta gustina. Mleko i brašno/gustin, su tu da bi se sos malo zgusnuo, a pošto je to i vrlo jak sos, onda tako pripremljen bešamel ublaži jačinu. Sa vodom napravljen ovaj klaster, ne ublažava ukus, samo daje gustinu.

    Količina paradajza je nešto oko čega se lome koplja. Jeo sam u Italiji i jedne i druge. I sa sasvim malo paradajza, a i one koje su još crvenije od tvog sosa. Da ti pravo kažem, još nisam odlučio koje su bolje. Zato ih pravim naizmenično. Jednom ovakve a sledeći put sa sasvim malo soka od paradajza.

    Samo jednom sam probao da napravim i sa vinom. Može biti da je meni u stvari žao vina, pa sam sklon da tvrdim kako te špagete nisu nizašto, ali činjenica jeste, kad pečem prasence, nikad ga ne zalivam pivom. Mislim donesem ja pivo, imam i dobru volju, bar na početku...ali u neko dobo, ja ga na kraju ipak popijem. Onom prasetu koje me zapanjeno gleda iz rerne, obično kažem: "Šta me gledaš, tebi je svejedno a ja sam ŽEDAN"

    ReplyDelete
  23. Petra, hvala, i kod nas je ovo za dva dana, eventualno neko izvisi drugi dan (čitaj JA) :)

    Tamara, pozdrav!

    Jelena, hvala za info, nego, mislimo li na debele mesnate stabljike celera, onako udubljene kao čamčić? Nisam znala da može da se kupuje "na lom", eto mene put Merkatora čim pre :)

    Marko, hvala.

    The witch, thank you, I am glad you like it.

    Dade,
    biće da je to stvarno stvar ukusa, meni se recimo baš slažu luk i paradajz. Jedan od boljih primera njihove blistave sreće dok se krčkaju zajedno je bećar paprikaš. Ustvari, ja ne znam da li mi se uz nešto crni luk ne slaže :) Milsim na dinstan crni luk, ne svež, naravno.

    Paradajz čorba se kod nas u kući počinje tako što se prodinsta luk :) Pa ako i u tim uslovima misliš da ima smisla da bućnem celu glavicu kasnije, hoću, probaću :)

    Ni ja ne pravim sos sa vinom, jer kod nas se slabo pije vino, pa nemam naviku da ga kupujem, logično (ovo belo na slici se slučajno zadesilo :) U sos bi valjda trebalo da ide crno vino, i verujem da daje neki šarm ukupnom ukusu, ali eto, ne praktikujem.

    Koliko sam ja pročitala, mleko koje se pominje u nekim receptima nije mleko+brašno, nego samo mleko. No, ni to ne praktikujem, pa i nisam sigurna.

    A za raspodelu piva se slažem se u potpunosti sa tobom :))

    Pozdrav!

    ReplyDelete
  24. Opasna, vidi se da si mama sa razumevanjem za mame :) Hvala na jezičku vežbicu i za info o celeru!

    ReplyDelete
  25. Mali tip: ako nemate svog kasapina, ono chovek od poverenja i tako dalje - a u smislu mlevenog mesa - imajte svoju mashinu za mleveje istog :)
    * ko voli sam da se fektuje s' testom (ja da), ovo je isto vrrrrlo vrlo dobro i za rezance one domache ruchno napravljene shiroke.
    *ja od kad sam pocheo da se ne brijem, (mada kad se malo prisetim - oduvek) - poprilichno me nervira kad shpageti / rezezanci "plivaju"
    -vidish, bash chu da pitam kevu sledechi x kad se zadesim kod nje a ona pravi to tako "jeli kevo, je l' ti to frka da chesh da ostanesh gladna?"

    ReplyDelete
  26. Volim Bolognese, to je jedan od prvih recepta koje sam usputno "pokupila" dok sam onako studentski radila u restoranu :)
    Moram ti reć da su ti fotke u zadnje vrime jako lijepe, svjetlije i da mi se mnogo sviđaju :)

    ReplyDelete
  27. dok sam bila mlađa mrzila sam pašta šutu (nisu moji znali za bolonjeze) jer su je uvijek napravili jako rijetko, gotovo jušno... prvi pravi bolonjez sam jela na moru u jednom restoranu i shvatila zašto je tako omiljeno i postalo isto kod mene
    tvoje odlično izgledom a kako mogu da vidim i okusom

    ReplyDelete
  28. Doktore, kako misliš rezance na mašini za meso?
    Nedavno sam uzela jednu mašinu za mlevenje mesa, električnu. Ne zbog mlevenja mesa (imam onu livenu rumunsku, to je mašina), nego zbog dodatka za mlevenje oraha, lešnika, badema... To me uvek ekstremno mrzi da meljem na maloj ručnom mašinici, a u seckalici nije isto.
    Meso tražim da mi samelju od komada koji odaberem samo ako uzimam čistu junetinu ili nešto izvoljevam, inače mešano uzimam sa gomile. Znam da tu može svašta da se poturi, no za sad su mi dobra iskustva u toj radnji gde uvek uzimam.
    I nemoj da ljutiš mamu. Bre :)

    Majo, Nina, hvala i pozdrav!

    ReplyDelete
  29. Prije 3 sata razmišljala sam šta, da radim za ručak, e to bi mi baš dobro došlo :).

    Fotke su super. Hvala ti za recept, moram priznati, da ovo rijetko radimo :).

    ReplyDelete
  30. Majo, da na te stabljike mislim. Mama mi je rekla, a onda sam ja da ne bi dotrčao neko pa da me privedu u Merkatoru što kasapim povrće pitala prodavačicu i rekla mi je da može. Pitaj lepo ponovo, a sigurnoo će reći da sme. Ako ne potrošiš, iseci pa zamrzni i iskoristi u supici. Moram priznati da u poređenju sa Američkim ova stabljika nije ista. Ameri to jedu tako što celu stabljiku umaču u razne dipove, a ona rupa im služi kao kašika na stabljici. meni je to uvek bilo prejako, ali ovaj naš nije tako intenzivnog ukusa. Jeste intenzivan, ali može to još.

    ps Majo ni mi ne konzumiramo puno vina, ali se ja snalazim tako što kupim bočice od 200ml vina u Merkatoru, oko 80 dinara su i onda imam za kuvanje finog vina. Kauciju ne plaćaš.

    ReplyDelete
  31. ma nisam se lepo odrazio - htedoh reći da su i domaći široki rezezanci skroz cool ovako napravljeni.
    kad sam bio mali ja sam rekao dedi (koji se kartao "na putu" sa drugarima), a po instrukcijama babareze: deeko ajde lucati lezezance batak. (instrukcija: idi zovi dedu na ručak; primečeno - verovatno su bili na programu rezanci s nekim živinjskim paprikašem ili tako nešto) :)
    napraviću sutra rezezance s'ovim, pa prijavljujem utiske kad se oporavim od klope

    ReplyDelete
  32. Kod dece uvak prolazi i redovno se sprema.I kod nas mora da se sos preliva iz tanjira.

    ReplyDelete
  33. Cinnamon and Thyme, hvala.

    Jelena, od sada tebe zovem za savete pri kupovini :) Znaš kad bi se ja setila da uzmem flašicu vina?! Nikad. Mada, kad bih je videla, tj. kad bih išla u velike prodavnice, možda bih i sama došla na tu ideju :))) Dragi obavlja sam te velike nabavke, ja posle one sitne dnevne u lokalnoj radnjici. A tamo nema ni flašica vina, ni stabljika celera, ni štošta još...

    Doktore, ma ti si ok "odrazio" :) nego ja povezala rezance sa prethodnom rečenicom o mašini za meso. Čekam tvoju full domaću verziju rezezanaca :) Btw, nisam nikad radila domaću testeninu, a uredno kupila mašinu još pre jedno dve godine.

    Irena, upravo tako :)

    ReplyDelete
  34. Fotkice su savrsene.Moji-mislim deca obozavaju bolonjez i inače im spremam da tako kažem "na gusto", nekako ne volu kada saft curi!

    ReplyDelete
  35. evo ja obavio svaštanešto, i sad odo' na radne zadatke :) (čitao sam na netu da ima tipova što imaju žene, i onda oni kad tako se muvaju po gradu (na primer idu da kupe kupus da imaju kis'o), i lomataju se po gradu cel dan, i onda dođu kućama - 'ladno ih na astalu dočeka neka klopa). - baš lepi tekstovi internetski.
    nažalost, to nije moj slučaj. odo da si pravim nešto za klopu (ovo).
    *zeejzaš bre da nisi nikad napravila neke rezezance i tako to? silni kolači/testa/ovo/ono, i ništa rezezanci? -da ne poveruje živ čovek.

    ReplyDelete
  36. Ništa rezanci, doktore. Biće jednog dana :)

    ReplyDelete
  37. Obozavamo bolonjeze! Bas preneki dan sam pravila sa gorgonyolom i piletinom i mm kada je dosao kuci gleda razocarano i kaze a ja se nadao onoj crvenoj varijanti :)

    Istina je da su mnogo bolje sa sargarepom i celerom. Prosle zime sam vidjala na pijaci tu vrstu celera, bas cu da pogledam da li ga i sada ima....Vrlo slicno pravim bolonjez s tim sto uvek meso prvo proprzim na malo ulja, dok ne postane mrvicasto, pa onda dodam luk pa dinstam. Probaj tako...

    ReplyDelete
  38. Knjiški moljcu, moj dragi bi se uvek više obradovao toj verziji sa gorgonzolom, piletina može i ne mora, ali gorgonzola mu je mnogoobožavan sastojak :) Probaću i meso-pa-luk redosled...
    Pozdrav!

    ReplyDelete
  39. ne kazhe se mnogoobozhavan, nego mnogobozhavan. tako chesh na dva ziliona spomena te rechi ushtedeti dva ziliona slova o.
    znaaam, znaaam, nije knjizevno, ali profanka iz sh-hs jezika me nije volela.
    nego ustvari sam teo rechi da sam napravio predebele rezance. mislim, moglo je da se ruchka, ali nije bio "pokid" - poshto kad ja napravim klopicu, meni je to uglavnom pokid.

    ReplyDelete
  40. Bolonjeze su odlične, ali se najčešće prave. Bio bi zanimljiv ukus sa prženom paprikom ....

    ReplyDelete
  41. E ko ovo ne voli, bas bih voleo da ga vidim! Ekstra je bolonjeze u svakom smislu, obozavam da ga pravim i klopam, kad god imam prilike!

    ReplyDelete
  42. Evo konacno jednog odlicnog recepta za Bolonjeze!Danas sam pravila,fenomenalan je.Celer je pun pogodak :)

    ReplyDelete
  43. Da li može da se umesto mešanog mlevenog uzme pileće meso pa da ga skinem sa kostiju i to istučem onim čekićem kuhinjskim i posle sve odradim po receptu? Hoće li biti isti ukus kao kad se pravi sa mešanim mlevenim mesom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ukus svakako neće biti isti, što ne znači da nećeš dobiti nešto što će ti se na kraju dopasti.
      Pozdrav!

      Delete
    2. Hvala na odgovoru. :) Onda ipak da probam pa šta bude :D

      Delete
  44. Jurim konkurenciju za linkove ka mom sajtu, nadjoh ovaj sajt i sad sam gladan :) . Ajde, idem da jedem bologneze :)

    ReplyDelete