Tuesday, September 27, 2011

Lučene paprike


Pečena crvena paprika i beli luk, ukusi koji su pojedinačno sami po sebi lepi i posebni, ali u paru postaju totalno nova celina. Doslovno obožavam taj spoj.

Lepo je da se među paprike uglavi i neki šnit plavog patlidžana, zarad malo kontrasta. Inače se patlidžan super slaže uz paprike, toplo preporučujem da probate tumbet ako još niste, a u ovoj postavci patlidžan je čak počeo da se ponaša kao paprika. Zapravo, beli luk i sirće vode glavnu reč, i patlidžan se tu ne ističe preterano, pa se njegova karakteristična i prijatna gorčina gotovo i ne oseti.

Ova salata je jako popularna u Srbiji, samo što u severnom delu često možete sresti nekoga ko nije čuo za  termin lučene, već ovo zove jednostavno salata od pečenih paprika. Na jugu su ovo lučene paprike, tako se zovu zbog luka, belog, naravno. Neko ih zove i belolučene.

pronađite razlike :)

Sastojci:
crvene mesnate paprike
plavi patlidžan
beli luk
ulje
sirće
so
svež peršun

Postupak:
1. Paprike oprati i ispeći na roštilju ili u rerni, okrećući ih da uhvate boju sa svih strana. Ako se peku u rerni, potrebno je oko 1h. Na jedan pleh od rerne staje oko 1.5 kg paprika, mogu se peći i dva odjednom, pa im na polovini pečenja zameniti mesta. Ispečene ostaviti još neko vreme u isključenoj rerni, pa poslagati u vanglu, da se potpare. Zatim paprike očistiti od kore, drške i semena, ne ispirajući ih, zarad jače arome.
2. Patlidžan bez ljušćenja kore iseći na šnite debljine 1 cm, pa  ispeći na roštilju ili na suvom teflonskom tiganju dok ne uhvati tamnu koricu po površini.
3. Slagati naizmenično paprike i patlidžane, pritom malo posoliti, posipati sitno seckanim belim lukom i peršunom, pa obilno preliti mešavinom ulja, vode i sirćeta. Odnos ulja, vode i sirćeta bi otprilike trebalo da bude 2:2:1 ali to već treba prema ukusu odrediti. Može slobodno i više ulja. Salata treba skoro da ogrezne u tom prelivu. Belog luka, ako su mali čenovi, treba 1-2 čena po paprici.
4. Služiti kao salatu uz jelo, ili uz svež hleb i beli sir kao lagani obrok. Čuvati u posudi sa hermetičkim poklopcem.

Recept za štampu

komentara: 30

  1. Baš sam ih pravila danas :)
    Doduše bez patlidžana.
    Volim ih mnogo, naročito uz sir :))

    ReplyDelete
  2. Woow, za prvu fotku... ili "mljac" po naski!:D Da znas nisam nikada probala da "ususkam" i patlidzane u ovu salatu, ali sad si mi dala dobru ideju... ranijih godina smo tako pecene paprike cak zamrzavali, po 10-tak kom. u kesice, pa se i zimi mogla napraviti ova salata.;)) p.s. jel treba da biramo izmedju salate sa hlebom, pogacom ili bez... ako treba, ja bih malo od one sa trece fotke, molim!;D

    ReplyDelete
  3. Nista mi ne pricaj, sve znam:)))
    Pogaca, sir i belolucene paprike, leleee, cu se utepam! Sta da radim kada mi prorade tatkovi geni:)
    Majo, kod mene si postigla željeni efekat, hipnotisana sam fotkama:)

    ReplyDelete
  4. Ja sam hipnostisana i fotkama i salatom. Patlidzani su i meni novost, moracu probati.

    ReplyDelete
  5. Jos uvek nisam ljubitelj ove paprike, verujem da ce se to vremenom promeniti:)

    Ali-zato-prva-slika-WOW! Hipnotisuca, sa primesama neceg orijentalnog, verovatno zbog persuna i tanjira koji mi izgleda kao da ima neki rad po sebi. Jesu to ona svetla?

    ReplyDelete
  6. Ovo je moja omiljena salata, kombinaciju sa plavim patlidžanom nisam probala, ali bih mogla. A što se tiče razlike na slikama, ne biram, mogu je jesti sa hlebom, pogačom ili samo nju...

    ReplyDelete
  7. Pozdrav, Tina :)

    Mignonne, to na trećoj slici je krompir pogača, inspirisana tvojim Đjulićima, namirisala si je :)))

    Dade mi je preporučio da probam salatu od patlidžana, ali bez belog luka, sa kiselo-uljanim prelivom u koji još dođe i malo šećera, i dosta peršuna, i to je vrlo fino. Ali ja vooooolim beli luk, i meni je tu nedostajao, pa sam patlidžan drugi put umuvala među paprike :)

    Nale, hvala, a sećam se ja dobro i tvojih slika lučebih paprika, koje su meni odmah poterale vodu na usta :)

    ReplyDelete
  8. Casa de vainilla, hvala i pozdrav!

    Ana, hvala :) Da, ovo je slikano pod svetlošću dve blic glave, ali i prošlo je malo korekcije boja i svetla, to mi nikad po defaultu ne izgleda dobro.

    Zoro, hvala, pozdrav!

    ReplyDelete
  9. Ovo izgleda predobro. Obožavam paprike i padliždan, a češnjak baš mami.

    ReplyDelete
  10. uh, obožavam ovu salatu, baš kao što si napisala: tako prosti sastojci zapravo, a čine tako dobru cjelinu zajedno :)

    ReplyDelete
  11. Ja mislim da bi se svi složili da je ovo nezamenjiva poslastica na svim stolovima Srbije :) Ja lično ovu salatu jedem samu ako treba, u pola dana i pola noći, ovisno o raspoloženju u datom trenutku :)
    Fotografije - nikad lepše :)

    ReplyDelete
  12. Joj, imam u frižideru crvanih paprika, mi to zovemo rog, i idem ih odmah ispeć, ludo sam se navukla na ovu salaru. Ali... ono jelo, kako je pisalo Tumbe? to mi je lani promaklo, pa to je fantazija, i ja i svi moji će poludit od tog tumbija, pravim do konca tjedna obavezno, pa javim.
    No, blago vama u Srbiji, vaša paprika je kvalitetnija i deblja, ovo kod nas, ah da ne pričam.

    ReplyDelete
  13. Mogla bih ziveti na ovome.Jako ukusno.Divne slikice;)

    ReplyDelete
  14. Obozavam ih!

    Majo, prva fotka je savrsena!

    ReplyDelete
  15. Bravo za fotografiju! Sve si potrefila, i jelo i boju i atmosferu...sve! To je savršena fotka.
    Da, odmah sam se setila Dadeta da on ne voli beli luk, i da bi ga rado preskočio, ali ovde je neizostavan. Moram ovo jelo da proučim, kako to nisam bookmarkirala, pitam se.

    ReplyDelete
  16. Nemam ja što puno više za dodati, osim da još nisam preboljela one paprike uz cestu kad smo išli na Adu.
    Tuka, tek sam se neki dan sjetila da sam u nedjelju prije nego li sam se krenula naći s tobom trebala ponovo otići u onom istom preavcu prvo pogledati ima li paprika :(
    Ja ih mogu jesti uvijek i na sve moguće načina, a ove koje zovete lučene, dok mi ne pozli ( pritom nemam mjere sa češnjakom), a najbolji mi je onaj sok koji puste i naprave pa još sa češnjakom, pa se u hladnjaku sve malo pretvori gotovo u žele, uhhhhhh fotke su ti kao da su žive :)

    ReplyDelete
  17. nisam čula do sad za taj naziv. no, kako god se zvale, paprike na ovaj način su stvarno izvrsne i jako ih volim. pečenjem pustu tu neku specifičnu slatkoću koja je u isto vrijeme i pikantna. teško mi je opisati kako doživljavam taj okus :)

    ReplyDelete
  18. Obožavam pečene paprike. Kod nas se rade bez patliđana. Te paprike sa kruhom za točati u umak koji puste paprike. Savršen ručak.

    ReplyDelete
  19. I ne samo ove crvene, već i sezonske paprike, one duguljaste zelene, pa ovako spremljene i još ako se zadesi koja ljuta, leleeeeeeee
    Uz vruć lebac, svježi paradajz i slani ovčji sir, mogla bih mjesecima da živim samo sa ovim društvom :)))
    Inače, mi ovo zovemo salata od pečenih paprika (pošto ima verzija i sa prženim paprikama).

    A što se patlidžana tiče, kod nas je baka, majka moje mame, patlidžan spremala isto kao i ove, kako vi kažeš lučane paprike. I ekstra su!

    Uglavnom, ne bih odbila ništa sa tvojih fotki, nit papriku, nit patlidžan, a bome ni one dodatke što si ih posakrivala tamo po ćoškovima. :)))

    ReplyDelete
  20. Davim se u ovome,ne znam kad je dosta...

    ReplyDelete
  21. čula sam za belolučne paprike, ali nisam isprobala, mora da su jako dobre jer prema ovim sastojcima ne može drugačije biti

    ReplyDelete
  22. Ovo ne da obozavam, nego... Ma, ne znam kako recima opisati! :)

    ReplyDelete
  23. Kako ja to volim! Obožavam. I ovaj patlidžan izmedju mi se jako svidja....moraću tako sledeći put.

    Odlične fotografije, prva savršena a meni se dopada i ona sa patlidžanom....

    Pozdrav!

    ReplyDelete
  24. pronadjite razliku je moja omiljena razbibriga, tako da prijavljujem nedostatak i razlicitost kruha, a i lijevi cesnjak se malo nakrivio na prvoj slici.
    paprike bih jela za dorucak, rucak i veceru...

    ReplyDelete
  25. Obozavam ovu salatu, bez patlidzana jer nisam probala tako do sada, i omiljena mi je uz gust pasulj sa kobasicama. Teska kombinacija ali prava stvar.
    Slicice su odlicne kao i uvek!

    ReplyDelete
  26. We love that recipe in Bulgaria so much.:)
    Kind regards.
    Veronika

    ReplyDelete