Wednesday, June 22, 2011

Testenina sa povrćem


Časopis Repete ima novu rubriku, "Kuhače u akciji", u kojoj nekoliko saradnika priprema jelo prema odabranom receptu čitaoca. Odabran je recept čitaoca Siniše, povrtnice sa manistrom, a Olja, Nevena, Ivana i ja smo ga pripremile i napisale svoje utiske.

Da ne zaboravim, pre nego što krenem na recept. Imam informaciju da će se časopis Repete prodavati i u Srbiji, i čim budem znala na kojim će to mestima biti, javiću. Naime, u Srbiju će stizati manji tiraž, pa ga neće biti "na svakom ćošku". To je za sada sve što znam.

Vratimo se receptu. Moram da vam priznam, da nikada samoinicijativno ne bih odabrala ovakav recept. Mislim, kakva je to testenina bez mesa, ili bar nekog šnita prepržene slaninice, sosa na bazi bešamela ili makar pavlake za kuvanje? :) Malo karikiram, ali ne mnogo, jer uvek mislim da neće biti ukusno ako nema bar nešto od tih jačih sastojaka.

Naravno da je sve stvar navike, ali i začina. Testenina sa povrćem je jako lagan i osvežavajući obrok, u kome sam baš uživala. So i biber, u kolicini od "taman", malo belog luka, i čak ni sir nije potreban, ukus je divan.

Dobro, sasvim malo renadnog pecorino romano sira daje super šmek, ja sam zaboravila da ga nastružem u opštoj žurbi da slikam i da stignem da jedem dok je sve iole toplo. Ali uredno sam se setila pekorina kad sam u tanjir prestala da gledam kroz objektiv, tako da je preporuka da ga ne izostavite. Ima sad i Imlekov pekorino tj. tvrdi sir od ovčijeg mleka, nije tvrd kao italijanski, ali ukus je savršen.

Ovde je navedena okvirna mera za dve osobe, mada su količine zaista prilagodljive. U svakom slučaju - za preporuku.


Testenina sa povrćem
recept za štampu

Sastojci:
200 g testenine
1 mali karfiol, oko 200 g
1 mali brokoli, oko 200 g
2 mlade šargarepe
1 srednja tikvica, oko 300 g
1 čen belog luka
150 g cherry paradajza
50 ml ulja za dinstanje
malo seckanog peršuna
so
biber
malo Pecorino Romano sira, 20-30 g

Postupak:
1. Karfiol i brokoli podeliti na sitnije cvetove pa skuvati u posoljenoj vodi, izvaditi, ocediti.
2. Dok se to kuva, ljuštilicom za povrće iseći šargarepu i tikvice na tračice, kao široke rezance. Oguliti i sitno iseckati jedan čen belog luka, a cherry paradajz iseći na polovine ili četvrtine.
3. U vodu u kojoj se kuvalo povrće spustiti testeninu da se kuva, a na drugoj ringli, u dubljem tiganju ugrejati ulje pa propržiti trake šargarepe, kad omekšaju dodati i trake tikvica, i dinstati još malo. Kad su i tikvice omekšale, isključiti ringlu i dodati beli luk, i sve promešati.
4. Testeninu rešetkastom kašikom vaditi na tiganj, posoliti, pobiberiti, promešati lepo, zatim dodati bareni karfiol i brokoli, kao i iseckan paradajz, i ovlaš promešati. Po tanjiru posuti seckani peršun, servirati testeninu, a preko svake porcije narendati malo Pecorino Romano sira.


komentara: 12

  1. Super za časopis. Malo i mi da uživamo u vašim receptima. Sigurno će ga biti u Beogradu. Pasta je divna i prava stvar za ove temperature. Ja ovakve stvari volim i hladne i často nešto slično napravi unapred, ali uvek dodam malo limunovog soka. Nisam videla Imlekov pekorino, moraću da prošnjuram po radnjama.

    ReplyDelete
  2. Jedva čekam Repete u Srbiji!!! Ja časopis za sada dobavljam od rodbine iz Hrvatske, ali ovako će biti lakše... Mada, ne verujem da će stići u Pančevo. :(
    Ni mi nismo navikli na pastu bez mnooogooo sosa, ali planiramo da to promenimo! Ova izgleda odlično!
    By the way - ja vas sve već duuugo čitam, a napokon sam vam se i pridružila! Pozdrav Majo! :)

    ReplyDelete
  3. I ja volim pekorino vise od parmezana(tradicionalnog).meni on ima nekako bolji meksi ukus:)Divno si ti ispale fotke;)

    ReplyDelete
  4. Majo, ovo je odlicno za letnje dane. Prelepo si ovo odradila, uživam gledajući prvu fotku. Nisam probala pekorino, pa ne znam tačno kakav je ukus u celosti, ali nadam se da ću ga negde naći i probati, kažeš da ima Imlekov...
    Joj, ne mogu da odvojim pogled od fotkice, baš si me oraspoložila koloritom u tanjiru.

    ReplyDelete
  5. Isto ne mogu da zamislim pastu ili bez mesa ili bez sosa. Svejedno, verujem vam da je ovo ukusno i lagano, posebno za ove vruce dane.

    Imlekov pecorino redovno kupujem i bas sam se zarazila, guram ga u sve i svasta, a gde god ide parmezan sad stavljam pecorino. Dragi se malo buni jer mu se bas i ne dopada ukus, ali meni se taj njegov smek jako svidja.

    ReplyDelete
  6. Pohvalila sam verziju sa špagetima, a sad mi se sviđa i ova sa fusillima. Nema druge nego isprobati i jednu i drugu kombinaciju.

    Recept sam vidjela i u časopisu, stoga hvala za podsjetnik.

    ReplyDelete
  7. kako divno izgleda ovo povrće, krasna je boja. sviđa mi se recept

    ReplyDelete
  8. probat cu sigurno, a vas tri ste rasturile ovo jelo:)

    ReplyDelete
  9. Prvo sam videla Maslinkinu verziju kad je objavila recept, a evo sada stizem po "repete" i kod tebe!;)) Ovo zaista sve vrlo lepo izgleda na tanjiru i po ovim vrucinama najvise prijaju ovako lagane stvari...mljac!;))

    ReplyDelete
  10. Lepo izgleda ova testenina, a verujem i da je to sasvim prijatno za jelo. Šteta što, verovatno, morate da se pridržavate zadatih recepata za taj časopis, ali mislim da je šteta što nisi ubacila neku od tih svojih zamisli tipa pavlake za kuvanje ili bešamela. No možda je BAŠ OVAKO ono pravo. Ja na taj način neću nikad praviti, znam sebe, ali lepo je bilo bar zamišljati kombinaciju tih ukusa. Prednost TAKVOG NAČINA KONZUMIRANJA je i ta što sam ladno izbacio beli luk, a ubacio bosiljak. Naravno obilato sam narendao Imlekov Pecorino. Bolje da nisam, jer sam potrošio zadnjih 100 gr, a kad sam otišao u VERO da kupim sledeći vidim da imaju, ali nije više u onakvoj žutoj formi. Sad je tamne boje, bože me sačuvaj, ko da su ga dimili. Baš nevolim dimljene sireve, ako su mi upropastili Pecorino, biću baš ljut. Taman čovek otkrije neki sir koji je fantastičan, a duplo jeftiniji od PECORINO ROMANO, a oni uzmu ba ga "poboljšaju" nekim bespotrebnim glupostima. Nisam obratio pažnju, ali mislim da je ta nova verzija duplo SKUPLJA, što bi moglo da objasni SVE.

    Ma imaju oni sreće što imam rešpekt prema vlasnici bloga, svašta bi im sada izgovorio :)))

    Znaš šta Majče, ogladneo sam od ovog zamišljanja testenine sa povrćem, idem da si napravim jedan mastan i reš burek sa mesom i puno luka. Odavno nisam, a mislim da će mi leći na ovu vrućinu...:)

    ReplyDelete
  11. Ovo je jelo kakvo volim ! iako i meni odgovara poneki jači sastojak, kada je u pitanju kombinacija tjestenine i povrća tada mi ništa drugo ne treba. A kako tek dobro izgleda...., fenomenalno !

    ReplyDelete
  12. divno izgleda!
    boje su jako žive, a boje su zaslužne što se za neko jelo na prvu loptu i zaniteresiram :)

    ReplyDelete