Friday, April 08, 2011

Pop-corn piletina


Ovo bi bila klasično pohovana piletina, u mini formatu. Ima više poha tj. krckave korice, pa je zaista super za grickanje. Deca uvek vole tako nešto sitno, za po jedan zalogaj. Mi smo se doslovno otimali za ove hrskave zalogajčiće, nismo ni postavljali tanjire, nego onako, svi iz cediljke hvatali prstima i jeli.  Neki su, bog'me, i u tartar umakali. Nema šta, zdrav, domaći fast food :)))

Nije bilo teorije da slikam drugačije osim brzinski. Nego, gledam slike kasnije, pa mi na ovoj sa cediljkom sve malo liči na - čvarke! Mmmmm, čvarci, kud ih pomenuh... Zdrav domaći snack ;)

Ne zamerite što u ovom receptu nema gotovo nikakvih mera. Ma koliko se trudila ne mogu tačno premeriti količinu sastojaka za poh, jer njih obično bude više nego što je potrebno, da bi se lakše radilo. Savetujem da brašno koje preostane od prve faze pomešate sa prezlama, da poh ne bude mnogo oštar. Takodje, u jaja sipati i malo mleka, meso će se lakše ocediti od jaja, a i manje će se prezli zalepiti za meso, ako su jaja razređena. U svakom trenutku se može dodati još bilo čega od poh-sastojaka, tako da, ovde jedino treba da odredite koliko mesa hoćete, a sve ostalo prema tome.

Zahvaljujem Sanji sa bloga Tristo čuda na ovoj jednostavnoj ideji, i preporučujem svim ljubiteljima pohovanog.


Sastojci:
500 g pilećeg belog mesa
so
5-6 kašika brašna
1 jaje
malo mleka
prezle
ulje za prženje

Postupak:
1. Meso iseckati na kockice veličine 2-3 cm, malo posoliti i promešati.
2. U dublji tanjir sipati 5-6 kašika brašna. Ubacivati po šaku kockica mesa, pa ih rukama provući kroz brašno, da se lepo razdvoje. Odlagati u drugu činiju, dok se ne potroši svo meso.
3. U posebnoj činiji izmešati jedno veće jaje i 4-5 kašika mleka. Meso sada provući kroz ovu mešavinu, uzimajuću opet šaku po šaku kockica, i odložiti sve u drugu činiju.
4. U tanjir u kome je ostalo nešto brašna sipati prezle, i dodati još malo brašna, ako treba, da poh ne bi bio previše oštar. Kockice mesa uvaljati u prezle, odvajajući rukama komadiće koji će se sada malo lepiti. Biće potrebno par puta oprati ruke, kad se na prstima nahvata previše poha.
5. U dublji tiganj sipati oko 1 cm ulja, ugrejati na 4 ili 5 (na skali od 1 do 6). Probati temperaturu spuštajući jedan komadić mesa. Ako oko njega počnu da se prave mehurići, dobra je. Pržiti dok se ne stvori hrskava korica, što će se desiti brzo, kroz svega nekoliko minuta. Ako je nivo ulja nizak, okrenuti komadiće da se prže i sa druge strane, inače ne mora. Za pola kg mesa biće potrebno prženje iz bar dve ture. Meso vaditi u veliku cediljku da se ocedi višak ulja, ako ga ima. Dosoliti, promešati. Služiti uz tartar ili majonez.

Napomena: Meso će biti sočnije ako ga nakon seckanja prelijete mlekom da ogrezne i ostavite par sati.

komentara: 17

  1. Moram da isprobam tip sa mlekom i mariniranjem ;)
    Ja pohovano meso ne volim, tako da sam totalno imuna na ovo :))

    ReplyDelete
  2. Ja sam se (jednom davno, kad sam prvi put probala to sa mlekom) iznenadila kad sam shvatila da je meso upilo skoro sve mleko koje sam mu dala. U manji sud stavi snicle i sipaj mleka da ogrezne, ne da pliva, tek da ga ima svud izmedju mesa. Može i soli u mleko. Jednu sniclu nemoj da mariniras. Ostavi preko noći. Sutradan ispečes i jednu i drugu varijantu, kako voliš, recimo onako sa par kapi ulja na teflonu. Videćeš razliku. Tu se najbolje i uoči razlika, jer kod pohovanog je uvek poh glavni, a ono unutra, manje-više, uvek je meko :)

    ReplyDelete
  3. U subotu su proteini na meniju, moram da isprobam ovo sa mlekom obavezno :)
    Tačno sam ovde pročitala baš tu pričicu o mleku, pa zaboravila načisto :(

    ReplyDelete
  4. Odlična ideja sa mlijekom, ovo izgleda dobro pa mislim da bi se i moji ukućani složili s ovime ;) za gledanje neke utakmice i grickanje ;)

    ReplyDelete
  5. Iz iskustva znam da je meso marinirano u mleku em mekše, em sočnije a o ukusu da i ne govorim !! Sjajno izgleda meso draga!

    ReplyDelete
  6. Stvarno je piletina marinirana u mleku l;epsa, isprobala sam. Moracu i ovu varijantu da probam, mi bas volimo pohovano....
    Jeli li probala nekad da sipas malo piva u jaja umesto mleka?

    ReplyDelete
  7. Ovo odlično izgleda
    Fast food uvijek bolje odmaći nego onaj iz McDonald'sa ili otkud već :)
    Jako fino!

    ReplyDelete
  8. obožavam ovako male zalogajčiće piletine, na staroj adresi sam postavila recept sa mariniranjem u mlijeku i uvijek kad imam vremena stavim malo da odstoji, meso bude sočnije

    ReplyDelete
  9. Ovo je klasik mog ručka iz studentskih dana. Društvo stiže a ja imam tri šnicle. Iseckam što tanje i što sitnije, pa inda sve to redom kao ti, pa ispadne kilogram pohovanog mesa. Kako od 3 šnicle nahraniti šestoro. Kasnije samo počela da dodajem ruzmarin, bosiljak, peršun u prezli da bude onako šareno i mirisno. Klasik ostaje klasik!

    ReplyDelete
  10. Ha, ha, cvarci...lici:)
    Nisam ljubitelj przenja u dubokom ulju i pohovanja, ali spomenula si tartar, pa sad zamisljam kako umacem jedan "cvarak" u njega...joj..

    ReplyDelete
  11. :-) Stvarno lici na cvarke. Drago mi je da sam bila korisna i da je taj jednostavni receptic sa moga bloga nasao put do tvoje kuhinje :-)
    Puno pozdrava.

    ReplyDelete
  12. Radim potapanje u mleku i preporucujem svima! Odlican receptic.

    ReplyDelete
  13. Zanimljiv recept!
    Volim meso ot pile:)

    ReplyDelete
  14. Ja radim pohovano meso (piletinu i puretinu) tako da ih isječem na tanke prutiće pa ih onda direktno jedemo bez noža i vilice ;) Super mi je ideja s mlijekom, probat ću sljedeći put!

    ReplyDelete
  15. Super su mi ove pohane pileće minijature. I mene su u prvi tren podsjetile na čvarke :)
    Napraviti ću ovo sigurno .

    ReplyDelete
  16. Probala i odlicno je. Ukus super i lako za spremiti.

    ReplyDelete