Sunday, December 19, 2010

Repete


U Hrvatskoj se pojavio novi kulinarski časopis. A u njemu, gle čuda :) - recepti. Ali ne bilo kakvi recepti. Recepti food blogera. Recepti koje pripremaju žene koje zaista uživaju dok kuvaju, kojima je kuvanje više od obaveznog zadatka, koje vole i da pišu, fotografišu, komentarišu...

Koliko imate kuvara u kući? A koliko njih zaista koristite? Čak i kuvari proverenih autora su uglavnom svedeni na suvoparne brojeve i objašnjenja. Nekako, pred receptom u kuvaru se uvek osetim kao pred recimo, bankomatom. Nema tu priče, ni emocija, ubaciš karticu, ispritiskaš nekoliko tastera, dobiješ ili ne dobiješ pare, okreneš se i odeš. Ništa "Hvala. Molim, nema na čemu". Ništa podpitanja. Nekako je meni to sve hladnjikavo. Kad su pare u pitanju, možda i nije loše da odnos bude takav, ali sa hranom je baš bezukusno raditi na hladno.

Veću težinu od recepta iz štampe uvek mi ima isprobani recept nekoga iz moje okoline, bez daljeg. A najviše onaj koji sam recimo probala kod komšinice pa odmah pitala i zapisala. To je više od sume instrukcija zapisanih na papiru. To je već recept sa pričom. Ništa nije tek tako samo u svemiru, sve je povezano. U vezama i jeste sva suština. "Aha, to su one perece koje sam probala kod Vesne, odlične su bile, i klincima su se dopale..."

Zato volim food blogove. Odjednom je moj komšiluk postao veliki. Imam gde da pronadjem proverene recepte, imam i koga da pitam ako me nešto zanima. Na food blogovima se oseća da iza recepta stoji čovek, stvarni utisci, realne fotografije, komentari... To je za mene prednost nad štampanim receptima, u klasičnom smislu.

"Repete" je prvi kulinarski časopis koji ovaj koncept prenosi na papir. "Repete" nije zbirka recepata, nego ljudi. Tačnije, za sada, žena ;) Žena koje uglavnom nisu profesionalno vezane za gastronomiju, koje imaju svoje redovne poslove, ali koje su istinski zaljubljene u kuhinju, koje biraju šta kuvaju svojim porodicama, i takve recepte preporučuju čitaocima. Recepti sa dušom. To vam je "Repete".

Prvi broj, koji je trenutno u prodaji (u Hrvatskoj) pripremile su Olja, Jasenka, Nevena, Andrea, Dunja, Anita i moja malenkost. Časopis je dvomesečnik. Web i fejs.

komentara: 13

  1. Sve čestitke drage moje, želim vam srećan i uspešan dugogogdišnji rad :) Zajedno ste jače i uspešnije, a naravno veliki trud i zalaganje stoji iza vas kao garant da ćete uspeti u ovome što se započele. Sve najbolje!!!

    ReplyDelete
  2. Radujem se vasem uspehu i zelim vam jos puuuunoooo izdanja. Sudeci po autorima receptica za tiraz se ne treba brinuti. Sve majstor do majstora!!! Pozzz

    ReplyDelete
  3. Bilo bi super kad bi se casopis mogao nabaviti i ovde, a verujem da ce vrlo brzo postati i mesecno izdanje... samo napred!:)))

    ReplyDelete
  4. Čestitam!Čestitam na preduzimljivosti i hrabrosti,radujem se što ste pokrenule posao iz hobija i želim vam da uspete i da vas ovaj poduhvat ponese visoko,visoko,visoko...Ideja vam je fenomenalna,a još je važnije to što ste je realizovale!Obožavam vas i šaljem poljupce ,pozdrave i najlepše želje za uspeh!Ankica

    ReplyDelete
  5. draga majo, bas mi je drago da sam te preko repeta upoznala :) cestitam ti na tvom doprinosu casopisu i zelim puno uspjeha u daljnjem kreiranju cooks and bakes :)
    puno pozdrava, anita

    ReplyDelete
  6. Već sam rekla da mi je zaista drago i da se baš radujem zbog vas cure.
    Krivo mi je samo što ga neću imati u rukama i diviti se i tako vašim divnim receptima.

    ReplyDelete
  7. Cestitke! Svaka cast i puno uspeha u daljem radu....

    ReplyDelete
  8. ČESTITKE Majo! Ja sam već dvije godišnje pretplate poslala kao božićni poklon.
    pozdrav,
    Ana

    ReplyDelete
  9. Puno hvala svima na cestitkama i lepim zeljama :) Pozdravi!

    ReplyDelete
  10. Zaista inspirativna ideja i više od svega bih volela da držim jedan primerak u rukama i da ga prelistavam danima i danima... :)

    Mnogo sreće, milion čitalaca, velike tiraže i još samo beskonačno mnogo lepih recepata :)

    ReplyDelete
  11. Cestitke i od mene!!! Odlicna ekipa i ovo sto sam uspela videti na netu izgleda fantasticno!!!

    ReplyDelete