Wednesday, May 12, 2010

Rendana salata


Nije pravilno da se ovako zove, jer ne može salata biti rendana, već povrće koje je čini, ali nekada se ovakva imena jednostavno usele u svakodnevni govor i tu ustale, i ne smetaju mi.

Ova salata je izuzetno osvežavajuća, a ima i neku težinu. Korenasto povrće - keleraba, bela rotkva i šargarepa daju tu punoću, kupus sočnost jer se rendiše na sitno, ali jabuka je ovde ono nešto. Može bilo koja jabuka, naravno, ali lepše je kad se oseti slast. Zlatni delišes bi bio idealan. Soli po ukusu, ne premalo, i ne prerano. Bez dovoljno soli salata je bljutava, koliko god se jabuka trudila da izvadi stvar, a ako se posoli prerano, so će izvući puno vode i dobićete salatu sa čorbicom. Ako salatu pravite unapred, čuvajte je bez soli, pa posolite i promešajte pre služenja. Lepo je da se zakiseli sokom od limuna, ili sirćetom ako vam je draže. Ako se priprema unapred, sok od limuna se obavezno stavlja odmah, da štiti jabuku od tamnjenja usled oksidacije.Ulje je ovde, bar za moj ukus, nepotrebno. Stavim ipak jednu kašiku, eto tako, reda radi :)

Recept se bazira na smernicama dobijem od moje mame, salata je pravljena puno puta, ali odokativno. Ovaj put sam izmerila sastojke, da ne bih ostavljala recept bez mera, jer ni sama nikad takav recept ne bih pogledala :)

Sastojci:
150 g kupusa
150 g kelerabe
150 g bele rotkve
150 g šargarepe
300 g jabuka
sok od limuna
ulje
so

Postupak:
Kelerabu, belu rotkvu i šargarepu oprati i oguliti. Sve povrće izrendisati i pomešati. Na kraju izrendisati jabuku, da ne bi potamnela, pa je pomešati sa povrćem. Dodati kašiku-dve soka od limuna i kašiku ulja, promešati. Pred služenje posoliti i promešati.

Recept za štampu
"Grated" Salad

Ingredients:
150 g cabbage
150 g turnip cabbage
150 g white radish (daikon)
150 g carrot
300 g apples
some lemon juice
oil
salt

Directions:
Wash and peel turnip cabbage, white radish and carrot. Grate all the vegetables and combine. Grate apple and add it at last, to prevent browning due to oxidation. Add a tablespoon or two of lemon juice, stir and let cool. Before serving add some salt and oil and stir.

komentara: 7

  1. Odlično,pravo prolećno osveženje!Ja bi ako može da se doda i celer?He,he...baš ga volim!

    ReplyDelete
  2. Strašno volim ovakve salate i često ih radim, najčešće crveni kupus s mrkvom. Kako za "rendanje" koristim multipraktik priključak, sve izgleda kao u najboljem restoranu.

    ReplyDelete
  3. Prekrasno i šareno izgleda ova salatal. Po sastojcima mi se čini da je prava vitaminska bomba koja će nam svima dobro doći sada u proljeće.

    ReplyDelete
  4. Divna salata, zdrava, osvježavajuća, ukusna, a kada je ovako sve rendano može se i više pojesti :). Jako mi se sviđa !

    ReplyDelete
  5. I meni se salata mnogo dopada, fini svježi vitaminski obrok. Upute sa komentarima su dobro došle.
    Što se tiče naziva, nije mi zaparao uši i da nisi skrenula pažnju ne bi ni primjetila da u tome "renadna" salata nešto ne štima.

    ReplyDelete
  6. baš sam nedavno napravila salatu od korijena celera, zelene jabuke, majoneze i kiselog vrhnja, išlo je otprilike 1 jabuka na 500 g celera i 1 kiselo vrhnje i malo majoneze. Uživala sam u vrlo osvježavajućoj salati, tako da mi se ova tvoja čini svakako ukusnom, a i lijepo izgleda.

    ReplyDelete
  7. Fina salatica, na zalost previse vitamina za moj ukus:)))!
    Hocu da me uvrstis u kuvarijacije, zasto da ne, ako jos uvijek moze!
    Hvala!!!

    ReplyDelete