Tuesday, March 02, 2010

Nasuvo sa krompirom ili Grenadir marš


Jeftino, zasitno. Krompir i testo. Idealno da bude vojnička hrana, otuda i ime Grenadier March. Navodno, ova kombinacija je poznata kao vojnička hrana širom centralne i istočne Evrope. Vojvodjani ga zovu i "nasuvo sa krompirom".

Po receptima se moze naići na razne odnose krompir-testo, meni odgovara ovaj sa više krompira i dosta luka. Još ako se doda malo propržene slanine... :)

Sastojci:
1 kg krompira
300 g sitnije testenine
300 g crnog luka
100 ml ulja
1 kašičica šećera
so
aleva paprika

Postupak:
1. Krompir oguliti i iseći na kockice, pa skuvati u slanoj vodi. Testeninu skuvati u drugoj šerpi, takodje u slanoj vodi.
2. Na ulju izdinstati sitno seckan luk, koji prethodno treba malo posoliti i posuti kašičicom šećera. Kad je luk mekan umešati dve kašičice slatke aleve paprike i propržiti još minut. Prebaciti luk u dublji sud, pa umešati testeninu i dosoliti. Zatim ubaciti i kockice krompira i sve promešate, pazeći da se krompir ne zgnječi. Može se dodati i par kašika vode u kojoj se kuvao krompir. Služiti uz kisele krastavčiće ili drugo povrće iz turšije.

Recept za štampu


Grenadier March (Potatoes & Pasta)

Ingredients:
1 kg potatoes
300 g farfalle or other short pasta shapes
300 g onions
100 ml oil or pork fat
1 tsp sugar
salt
ground paprika

Directions:
1. Peel, then dice the potatoes, cook them in a lot of salted water. Cook the pasta al dente. Drain.
2. Heat oil in a frying pan, add finely chopped onions, a teaspoon of salt and a teaspoon of sugar, fry until onions become soft and shiny. Add two teaspoons of paprika, fry for a minute. Transfer the onions in a big bowl, add the pasta, add salt to taste, stir to combine. Add the potatoes, stir, but be careful not to get potatoes mashed. Serve with pickles.

komentara: 16

  1. Cula sam za ovo jelo i bas me je interesovalo kakvo li je.
    Drago mi je da si stavila recept :)

    ReplyDelete
  2. Za gernadir marš sam čula i vidjela recept u Culinaria-Hungary, nisam probala. Vjerujme da je vrlo zasitno, a ne znam kako bi mi odgovarao krumpir uz tjesteninu, jer inače nikada ne jedem takve kombinacije škrob "ovako"+škrob "onako"
    A fotke su vrhunske, osim tehnike (u koju se ne razumijem) umjetnički dojam koje ostavljaju na mene je vrhunski.

    ReplyDelete
  3. Baš si me vratila u djetinjstvo! Često smo to doma jeli, uglavno subotom kad je mama čistila i prala i na brzinu nešto morala i skuhat. Ovaj moj nikad čuo za to jelo, a ne mogu ga nagovorit. Zgražava se od same pomisli na tjesteninu s krumpirom. :)

    ReplyDelete
  4. i ja sam čula za ovo jelo i znala sam otprilike što je to ali nikad ga nisam probala. na prvi pogled kombinacija krumpira i tjestenine zvuči nespojivo, ali kad malo bolje razmislim i pogledam ove tvoje fotke, možda ipak to i nije tako loše. još kad se doda malo one popržene slanine koju spominješ... :D

    ReplyDelete
  5. Čula, ali nikada do sada vidjela ili znala kako se pravi. Kao što Cosmo kaže, sumnjam da bi nam odgovarala tjestenina s krumpirom. Nikada ni kruh ne jedemo s krumpirom, njokima, tjesteninom ili slično. Naravno, znam puno ljudi koji kruh jedu uz apsolutno sve i ne mogu zamisliti obrok bez njega. Svatko voli nešto drugo.

    ReplyDelete
  6. gde si ti bila celog mog "kuvarskog"zivota NA tvoj blog dodjoh po p[reporuci i odmah se zaljubih(koji arhaicni izbor reci:))) Sve u svemu maznucu ti par recepata(lazem sve recepte)
    Hvala....
    Jesy

    ReplyDelete
  7. Kombinaciju krompir testenina sam probala u nekom drugom receptu i jako me je odusevio ukus. Ovo je savrseno za moju trenutno improvizovanu/vojnicku kuhinju :)

    ReplyDelete
  8. I ja sam se grozila na kombinaciju testo i krompir,sve dok se ne udadoh za Sremca.Promenila sam mišljenje,moja svekrva to sjajno pravi,mada ja još uvek nisam.Super izgleda na tvojim slikama.

    ReplyDelete
  9. Kao što neko reče vratila si me u djetinjstvo, to je pravila moja baka, moja mama a sada i ja, sviđa se i mojoj djeci, čak mi starija kćer to zna sama spremiti kad sam ja na poslu a ne znamo šta bi ručali.
    Btw blog ti je super a na naletila na njega preko Coolinarke i teme o Tibetanskoj gljivi :)

    ReplyDelete
  10. Ja sam mislio da je to Vojvodjansko, jer u Vojvodini svi znaju sta je NASUVO, a ostali delovi Yuge i ovde u Austriji niko ne zna...
    Super recept. Zahvalni Vojvodjan.

    ReplyDelete
  11. Probala...... Odlicno!! Samo sam umesto ulja proprzila 150gr slanine, potom izvadila slaninu i u toj masti proprzila luk i dodala papriku. Sve preporuke za recept!

    ReplyDelete
  12. Jao! Omiljeno jelo iz detinjstva. Pravljeno subotom, u kolicini za "sto gladnih". I sve bilo pojedeno!
    Sremica

    ReplyDelete
  13. Ja sam braziljanka, mama je bila rozena u Sarajevu ( imam 65 godina). Grenadir mars, krpice...to sve ja se sljecam...Izvinite ako neznam vise pisati...Sve ja to kuham i moji braziljanci voliu...Odlicno!

    ReplyDelete
  14. Evo jos jedna Vojvodjanka se javlja :) da, interesantno je kako ljudi ne mogu ni da zamisle ovu kombinaciju a kad je probaju opet ostanu u cudu jer je stvarno ukusno. I ja sam od onih sto ne kombinuju dve vrste skroba ali to se uglavnom odnosi na to da ne jedem hleb uz testeninu, krompir, pirinac, ponekad cak i pasulj. Moj muz se iznenadio (da ne kazem razocarao:) kad sam mu ovo servirala za rucak i taj pocetni stav je uticao i na ukus, nije mu se svidelo, ali danas (posle 6 god.braka) obraduje se kada skuvam ovo :)
    Kod nas je priprema malko jednostavnija, tj. isprljamo manje serpi :) kockice sirovog krompira se bace na taj izdinstani luk sa zacinima, nalije se vodom i kuva dok krompir ne omeksa, a cula sam da neki ovde ubace i testeninu dodaju vise vode pa sve tako zajedno kuvaju. Pretpostavljam da je to posao za one koji vec par godina jednom nedeljno pripremaju ovo jelo pa tacno znaju kad i koliko cega treba da ubace.
    Ja sam malo modifikovala, uz luk dinstam jos i sargarepu i postrnjak ili neku drugu belu zelen pa jelo ima malo bogatiji ukus... inace uz ovo jako dobro ide salata od svezih krastavaca sa belim lukom, mmm jedva cekam leto :)

    ReplyDelete