Thursday, October 22, 2009

Griz sa jabukama


Nešto poznato sa malo nečeg drugačijeg. Sezona je jabuka i dodala sam ih grizu spremljenim na uobičajen način. Probala sam letos griz+jabuke kombinaciju kad sam pravila žele od jabuka i dobra je.

Sastojci za 4 porcije:
500 ml mleka
4 kašike griza
5 kašika šećera
500 g jabuka

Postupak:
1. U pola litra mleka sipati po tri ravne kašike griza i šećera. Kuvati dok se ne zgusne. Poklopiti i ostaviti da se malo ohladi pa sipati u čaše.
2. Jabuke oguliti i iseckati na kockice, preliti sa 1 dl vode i dve kašike šećera, pa kuvati dok jabuke skroz ne omekšaju. Ispasirati, dodati kašiku griza pa kuvati još malo dok se griz ne upije tečnost. Rasporediti u čaše preko belog dela i ostaviti da se ohladi.
3. Pred služenje ukrasiti kriškama sveže jabuke i rendanom čokoladom.


Semolina Apple Cream
serves 4

Ingredients:
500 ml milk
4 tbsp semolina
5 tbsp sugar
500 g apples

Directions:
1. Cook milk with 3 tablespoons of semolina and 3 tablespoons of sugar until it thickens. Cover and cool a little, then arrange in four glasses.
2. Peel and dice the apples, add 1 dl water and 2 tablespoons of sugar, and cook until apples become soft. Blend, add a tablespoon of semolina and cook some more, to let the semolina absorb the juices. Spread evenly over white layer and cool in the fridge.
3. Decorate with some fresh apple slices and grated chocolate just before serving.

komentara: 20

  1. fantastične slike i jako fin pripravak...Pozdrav, mmmary

    ReplyDelete
  2. Cosmo, hvala!

    Marijana/mmmary!
    Hvala i pozdrav!

    ReplyDelete
  3. Verujem da će mojoj deci ovo da se sviđa, isprobavam još danas :)
    Žele jabuke sam pravila i mnogo im se dopalo.

    ReplyDelete
  4. Prekrasan desert a slike su predivne!

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Sviđa mi se ovaj lagani desert. Jako volim griz.

    ReplyDelete
  7. slike su predivne!!! nisam jos nikad s nicim griz kombinirala (kao desert), a ovo mi bas fino izgleda.

    ReplyDelete
  8. Došla sam da prenesem posebne pohvale teta Maji za ovu poslasticu od moje dece. Danas sam pravila i oduševili se..sutra moram opet hahhahah

    ReplyDelete
  9. Teta Maja salje poljubac decici i mamici :***

    ReplyDelete
  10. nešto samo naizgled obično si pretvorila u prekrasan desert... oduševile su me fotke! :)

    ReplyDelete
  11. fenomenalno! ja taman ovih dana smišljam što ću sa silnim jabukama...dio je završio u džemu, dio planiram ukomponirati u puding i taman sam smišljala kako bi malo mogla i sa grizom spojiti...preduhitrila si me ;)

    ReplyDelete
  12. Prekrasno, iako se ja toga ne bih nikada sjetila. Kod mene su griz i čokolada, dobitna kombiacija. Moram probati i ovo. Možda moja mala "winksica" pojede voće u ovoj kombinaciji, jer inače je voće kod nje out!

    ReplyDelete
  13. Ovo bi moj dragi sigurno voleo.
    Jako su ti lepe slike.

    ReplyDelete
  14. Amazing recipe, I loved it...

    Thanks,

    C.

    ReplyDelete
  15. Jos jednom hvala na divnom, osvezavajucem receptu! Dva puta sam morala da ga pravim vec, a sigurna sam da cu jos puno puta. Jako brzo se sprema a ukus je izvanredan!
    Ivana

    ReplyDelete
  16. Upravo sam pravila ovaj desert. Lagano, ukusno, brzo, jednostavno!

    Jabukama sam dodala cimet - to mi je uvijek dobitna kombinacija!

    Pozdrav,
    Nela

    ReplyDelete
  17. Ostalo mi nekih 5-6 jabuke pocele da se suse jer ovih dana samo tresnje i jagode jedemo. I ja na brzaka pretrazim tvoj blog i naravno nadjem brz i jeftin recept. Ovaj dezert je napravljen za 15ak minuta a pojeden za 5! Hvala i pozdrav. Super kombinacija ja mislim za svako voce kome preti kanta za djubre ;) Razmisljam nesto, jagode bi bile isto fantastične.

    ReplyDelete
  18. I da dodam, ja sam jabukama dodala nacedjenu pomorandzu jer mi se jelo nesto osvezavajuce i isto je super! Znači kombinacija je pregrst!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja i zaboravila da ovo postoji :))
      Hvala ti na poverenju!

      Delete