Blogger Widgets
                   

Tuesday, July 21, 2009

Spanać


Mi veliki volimo spanać. Deca jok. Ni Popaj lično ih ne bi privoleo da ga pojedu. Biće da ga ne spremam dovoljno često i da nisu imali priliku da se naviknu na taj ukus.

Ja ga uvek spremam ovako - sa belim lukom, malo zapržen i razredjen mlekom. Jednom sam jela spanać bez mleka i bio mi je suviše gorak, ovako mi je draži.

Spanać

Sastojci:
1 kg spanaća
3-4 čena belog luka
3 kašike ulja
kockica putera, kao kocka leda
2 kašike brašna
oko 2 dl mleka
so

Postupak:
1. Spanać oprati i staviti u veliku šerpu. Doliti sasvim malo vode, otprilike 1-1.5 dl pa uključiti ringlu. Kuvati uz mešanje dok sav spanać ne padne na dno i postane tamnozelen i mekan (oko 10 minuta). Kad se malo ohladi, rešetkastom kašikom vaditi spanać i na dasci ga, iz više puta, iseckati sitno.


2. Beli luk iseckati sitno. U dubljem tiganju istopiti puter na ulju, dodati brašno i beli luk, pržiti minut-dva uz stalno mešanje da brašno ne zagori. Zaprška treba da ostane svetla. Na to sipati iseckan spanać i dobro izmešati, pa dolivati mleko sve vreme mešajući, do željene gustine, i na kraju posoliti po ukusu.


Recept za štampu

Recept je isprobala Selma u okviru igre FBI rukavice.

Spinach

Ingredients:
1 kg spinach
3-4 garlic cloves
3 tbsp oil
a peace of butter, ice cube size
2 tbsp flour
about 2 dl milk
salt

Instructions:
1. Wash the spinach and place it in a big pot. Add 1-1.5 dl of water and a teaspoon of salt then turn on the heat. Cook and stir for about 10-15 minutes, or until spinach becomes soft and dark green. Let it cool a little, then drain and cut finely.
2. Use wide pot to melt butter on the oil. Add flour and finely chopped garlic, fry for a few minutes stirring continuously, it should remain light in color. Stir in spinach and mix well. Pour enough milk to get desired thickness, stirring continuously.

komentara: 15

  1. Ja sam imala fazu kad sam bila dijete kad sam jela samo krumpir i meso.. Mama je dobivala slomove živaca i još dan danas govori da joj je bilo muka od te kombinacije. Danas, meso i krumpir jedva trošim. Glavno da ima povrća , na sve načine :)

    ReplyDelete
  2. Meni u ovakvoj kombinaciji treba krumpir, koji mi "pomaže" da pojedm i špinat:)

    ReplyDelete
  3. Obozavam spinat na ovaj nacin!!!!

    ReplyDelete
  4. Ja volim spinat na leso ili svjeze na salatu.

    ReplyDelete
  5. ufff, ja bi ovakav špinat mogla svaki dan...obožavam ga! :) radim ga vrlo slično, samo dio mlijeka zamijenim kiselim vrhnjem...bude kremastije :)

    ReplyDelete
  6. obozavam ga na taj nacin, prefino!

    ReplyDelete
  7. Slično ga i ja radim. I obožavam ga!

    ReplyDelete
  8. Ovo prekrasno izgleda, baš super, iako ja volim ipak više blitvu :)
    Sjećam se da bi mi sin kad je u vrtiću za ručak imao špinat govorio da su papali pišnat to mi je bilo ful smiješno..

    ReplyDelete
  9. Jaooo, pišnat :)))))

    Danas ja malcu perem ruke a on me gura, hoće sam, i kaže "Mama, daj meni taj sampun!" :)))) To je izvedeno od sapun+šampon :))))

    ReplyDelete
  10. Bas tako, veliki vole spinat, mali ne. Ja spinat ublazim vrhnjem za kuhanje umjesto mlijekom, a umjesto sa krumpir-pireom i jajetom "na oko" (kako se obicno kod nas servira), serviram kao skandinavci: varivo od spinata na dno tanjura, gore riba i par krumpira (najcesce je to mladi krumpir ili obicni kuhani krumpir preliven maslacom); tako s ribom i krumpirom, klinci postruzu i spinat

    Hvala za recept
    Jasmina

    ReplyDelete
  11. obozavam ovakav spanac sa jajetom na oko... mmmmm....

    ReplyDelete
  12. Poštovana!
    Vezano za špinatić, probajte brašno zamjeniti krušnim mrvicama a mlijeko vrhnjem za kuhanje.
    Lijepi pozdrav od Alme iz Rijeke!

    ReplyDelete
  13. Najviše volim ovaj način, provereno najbolji recept.

    ReplyDelete
  14. Tako listajuci tvoj blog dodjem do ovog recepta i setim se da moja mama slicno pravi spanac. Za mene je spanac neprevazidjen u sketu tj. kapami, ali posto sumnjam da bi moj sin probao sketo napravim ovako. Pojeo par kasika, dokaz da dece ne znaju sta je dobro, jer je ovako sjajno!

    ReplyDelete