Friday, July 03, 2009

Običan kolač sa višnjama


Ko ume da uživa u običnim stvarima, našao je sreću.

Običan kolač je za mene patišpanj sa nečim. Ovakvi kolači se lako prave, i obično ih svi vole. Niko ne pravi ovo kada dolaze gosti, jer je suviše obično. I dosta o običnosti.

Recept provereno daje sočan kolač kod koga voće neće potonuti na dno. U testu ima nešto kukuruznog brašna, a umesto ulja ide puter. Sa višnjama mi je najdraži. Volim da popijem šolju hladnog mleka uz parče ovakvog kolača, ta mi je kombinacija baš dobra, inače mleko baš nikada ne pijem čisto. Količina je prilična, za pleh 40x30 cm.



Sastojci:
400 g brašna
100 g kukuruznog brašna
300 g šećera
1 vanilin šećer
1 prašak za pecivo
4 jaja
125 g putera
500 ml jogurta

1 kg višanja
200 g šećera
1 kašika prezli ili mlevenog keksa

Postupak:
1. Očišćene višnje posuti sa 200 g šećera i ostaviti sat-dva da puste sok. Sok odliti i sačuvati za piće (tu je sav šećer, treba razblažiti vodom), a višnje prebacitiu cediljku i ostaviti da se ocede još pola sata. Posle tog vremena postuti ih jednom kašikom prezli ili nekog mlevenog keksa.
2. U dubljem sudu pomešati suve sastojke - ove vrste brašna, šećer, vanilin šećer i prašak za pecivo. Dodati jaja, pa istopljen puter, promešati. Dodati jogurt, izmešati.
3. Pleh 30 x 40 cm postaviti papirom za pečenje pa sipati testo. Preko rasporediti višnje. Peći oko 45 minuta na 180-200°C. Kad se ohladi iseći na kocke i pred služenje posuti prah šećerom.

Sanja sa bloga Kuvanje i kuzinavanje je pravila ovaj kolač kombinujući višnje i breskve, njene utiske pogledajte ovde. Recept je isprobala i Selma, u okviru igre FBI rukavice.

11 comments:

  1. Jednostavno i neodoljivo. Prekrasan kolac i sumnjam da bi se gosti bunili kada bi dobili ovaj kolac na tanjuru :)

    ReplyDelete
  2. Kazes obicni,a izgledaju bozanstveno.
    Kada ih napravim moj muz pojede sve sam.

    ReplyDelete
  3. najviše volim ovakve voćne kolače... možeš da ih praviš sa kojim god voćem hoćeš, osnova je svuda ista, varijacije od recepta, do recepta, vrlo male :)

    ReplyDelete
  4. ovo sa kukuruznim brasnom moram obavezno provat! recept je super :)

    ReplyDelete
  5. Ovaj kolac moj tata stalno pravi...eh, od kad ga nisam jela..:(

    ReplyDelete
  6. Najlepši i najčešći kolač, pored crnog kolača sa jabukama, u mom domu od kada znam za sebe, a kažu i pre :) baš ga i ja stavljam kod mene sad. Nisam bacila oko na tvoje mere, ali izgledaju isto :)

    ReplyDelete
  7. danas sam ga radila. nisam imala doma dovoljno visanja pa sam stavila pola visanja pola bresaka. PREFINO!!!!

    ReplyDelete
  8. Obican, ali i odlican vocni kolac.
    U nedostatku visanja, pravila sma ga sa malinama i bio je prste da polizes.
    Zorana

    ReplyDelete
  9. Zorana,
    jako me raduje kad nesto probas i narocito kad budes zadovoljna ;)
    Pozdravi!

    ReplyDelete
  10. Mmm najlepsi i najjednostavniji kolac na svetu ♥

    ReplyDelete

All rights reserved 2008-2014.
Maja Babić
http://mamajacooks.blogspot.com
kontakt: mamajacooks@gmail.com