Blogger Widgets
                   

Wednesday, May 20, 2009

Clafoutis sa povrćem


Igramo se. Igra se zove FBI rukavice. Monika je chef pod istragom. Blogeri inspektori češljaju njen blog uzduž i popreko, isprobavaju recepte i objavljuju utiske. FBI je skracenica od Food Blog Inspection, a rukavice anagram od kuvarice. Više o igri pročitajte ovde.

Monika često pravi clafoutis. Nekoliko recepata sa njenog bloga se zovu clafoutis sa ovim-i-onim. Na slici izgledaju božanstveno, meni po nazivu totalno nepoznato, a po sastavu mlečno testo uz dodatak ovoga-i-onoga, zapečeno u rerni. Wikipedia kaže da je clafoutis slatkiš, uglavnom sa trešnjama/višnjama, vezan za franscusku kuhinju. Na prvi pogled izgleda kao okrugla pita od patišpanja i voća. Testo je ipak dosta drugačije. Prilikom pripreme je retko, nešto nalik testu za palačinke, bez dodataka bilo kakvih podizača, a gotovo testo je sočno i meko, prilično glatke teksture.


Za dobru svinju nema loše pomije, kaže se u našem narodu. Ja sam skroz ta dobra gica, stvarno sam svaštojed. Nema puno stvari koje ne volim, ali ni previše onih kojima se baš-baš oduševim. Pre ovoga moje oduševljenje je izazvao kolač od lešnika, a sada clafoutis. Za mene je ovo nešto novo. Nešto jednostavno. Po zvučnosti oštro, u stvarnosti meko. Francusko, i veoma fino.


Dodatni plusevi idu u prilog jednostavnosti pripreme. Nema nepoznanica, ovo i totalni početnik u kuhinji može da napravi.

Ima i minusa. Nekako sam previdela da je Monikin recept ispisan u merama za dve osobe, a ja bih korigovala "za dve ne previše gladne osobe". Idući put minimum duplu meru pravim.


Monikin recept. Pa kaže...

Sastojci:
2 jaja
2 žumanca
1 kašika gustina
4 kašike mekog brašna
250 ml mleka
125 ml kisele pavlake
100 g kačkavalja (žutog sira)
oko 100 g šargarepe
oko 200 g tikvica
oko 150 g mini paradajza
3 čena belog luka
25 g putera
25 ml ulja
so
biber


Postupak:
1. Šargarepu iseći na tanke kolutice. Tikvicu prepoloviti po duzini iseći na listice. Beli luk takodje iseckati na tanke listiće. Mini paradajz na polovine ili četvrtine. Kačkavalj izrendati ili isepkajti na što sitnije komade.
2. Na mešavini putera i ulja dinstati šargarepu sa ravnom kašičicom soli, dok malo ne omekša. Dodati tikvice i beli luk, pobiberiti, dinstati još nekoliko minuta dok povrće ne omekša.
3. Jaja i žumanca razmutiti metlicom ili viljuškom. Dodati obe vrste brašna i dobro promešati. Zatim iz dva-tri puta dodati mleko, a za njim i pavlaku i sir.
4. U dve manje vatrostalne posude rasporediti dinstano povrće, preko staviti polovinu svežih mini paradajza, preliti testom, i to maksimalno do 2/3 zapremine. Poredjati drugu polovinu mini paradajza.
5. Peći u rerni zagrejanoj na 180-190°C oko pola sata. Testo će prilikom pečenja narasti, a posle opet splasnuti. Servirati toplo.

8 komentara

  1. I sama sam ovo pravila... tvoj clafoutis izgleda prelepo... :)

    ReplyDelete
  2. jako lijepo ti je ispao...a fotke su mi skroz chic.. :)

    ReplyDelete
  3. Nikad nisam probala u slanoj varijanti. Ali tvoj odlično izgleda:)

    ReplyDelete
  4. clafoutis ti izgleda savršeno...jako mi je drago što te toliko oduševio...i mene je kad sam ga prvi put napravila...ti francuzi me svakim danom sve više iznenađuju i polako otkrivam čari fantastične francuske kuhinje :)

    ReplyDelete
  5. Odlican ti je ispao! Ja sam jednom probala da pravim sa makom i kajsijama al' mi se sav izduvao :)

    Tako da se do daljnjeg, drzim daleko od clafoutisa.

    ReplyDelete
  6. Правила га и ја :)твој је суперишка!

    ReplyDelete