Monday, April 06, 2009

Kosjerićka musaka


Baš je ovaj net zgodna igračka. Svašta sam tu naučila, stekla sam nekoliko prijateljica, neke sam i lično upoznala. Nikada nije bilo lakše naći ljude istih interesovanja nego sada, putem neta.

Svojevremeno sam visila na SerbianCafe forumu Trudnice i mamice. Dobre tri godine taj forum je bio nešto bez čega nije mogao da mi prodje dan, makar samo svratila na pet minuta. Puno mi je značila podrška i razmena iskustava sa drugim ženama. Tamo sam provela prvu trudnoću, postavila milion pitanja, porodila se, iskusila gomilu početnih muka sa bebom, postavila novih milion pitanja... Tamo sam provela i drugu trudnoću, pitala i odgovarala podjednako, porodila se, snimak porođaja uz detaljnu priču načinila javnim. Taj moj post je stajao dugo medju izdvojenim temama, a posle sam videla da se provlači po drugim forumima... Posle drugog porođaja sam opet malo pitala, a više odgovarala drugima, i tako... Tamo sam se zbližila sa par diskutantkinja i stvorila lepa prijateljstva.

Neobaveštena je nick mamice iz Užica čije su ćerke vršnjaci mojih sinova. Nismo se još upoznale ali sigurna sam da hoćemo :) Prolazile smo "zajedno" učenje na nošu, bronhitise, probleme sa jaslicama... Nedavno sam od nje dobila e-mail sa nekoliko recepata. Ona zna da volim da petljam po kuhinji pa mi je poslala neke svoje favorite. Pogledam ja, i iako ne verujem u ljubav na prvi pogled odmah se zaljubim u recept za Kosjerićku musaku. Počinje ovako "2 kg luka..."!!! Pa da li ovo može da ne bude dobro?!

Krenula sam da pravim i usput sam neke stvari izmenila, jer jednostavno nije bilo izvodljivo da uradim prema receptu. Trebalo je da složim red izdinstanog luka pa red mešavine kajmaka i sira, ali ja nisam mogla jer mi je taj namaz bio mnogo čvršći od podloge i nije bilo šanse da napravim sloj preko sloja. Tu sam odlučila da sve izmešam umesto da redjam, zajedno sa jajima kojima je trebalo na kraju preliti sve.


Ljudi moji, koliko je ovo bilo dobro... Luk dinstanjem postaje slatkast, a punoću ukusa daju masni sastojci - sir i kajmak. Jaja malo povežu celu stvar, a dimljeni kačkavalj odozgo doda famoziju mirisa. Dragi je bio jako skeptičan jer "Kakva je to musaka bez mesa?" ali kad je probao potvrdio je da je odlično. Dvogodišnjak je takodje bio više nego zadovoljan, pojeo je porciju veću od moje.

Draga Neobaveštena, znaj da si nas tog dana lepo nahranila, hvala!


Sastojci:
2 kg crnog luka
kašičica soli
1 dl ulja
1 dl vode

250 g kajmaka
250 g sira
5 jaja
so
50 g dimljenog kačkavalja
malo suvog peršunovog lista

Postupak:
1. Luk očistiti, preseći na pola pa iseći na šnitove, ne mnogo tanke. U veću šerpu staviti luk, kašičicu soli, ulje i vodu pa dinstati dok ne omekša, 15-ak minuta. Ne mora da bude skroz mekan tj. staklast.
2. Kajmak i sir izgnječiti viljuškom i dobro sjediniti. Umešati jaja. Posoliti ako treba, tj. ako sir i kajmak nisu već dovoljno slani. Sipati preko luka pa sve izmešati.
3. Prebaciti u vatrostalnu posudu, odozgo namrviti dimljeni kačkavalj pa sve staviti u rernu da se peče. Vreme pečenja je okvirno 45 minuta, treba da se "ukrčka" i da dobije lepu boju odozgo. Ostaviti da se malo ohladi, posuti suvim peršunom, pa seći.

komentara: 15

  1. Kako dobro izgleda! Realno, sa 2 kg luka ni ne moze da bude lose jelo :) samo sto bih ja, kakva sam, dodala i nesto belog luka :)

    ReplyDelete
  2. Mene je u ovom postu vise odusevila tvoja prica o porodjaju, slike i video (doduse jos ga nisam uspela videti ali sama cinjenica da je snimljen :) )... saznala sam jos mali delic tebe o kome pojma nisam imala :)... a sto se tice musake fenomenalno izgleda, kao i sve od tebe... :)

    ReplyDelete
  3. Maslinka, treba ti Real Player za gladnje videa. Ako imas Real a opet nisi mogla da otvoris fajl, moguce da je kodiran nekim matorim softverom za konverziju u rm, secam se da mi se jos par ljudi pozalilo da ne moze da vidi snimak. Sredicu to ovih dana.
    Pozdravi!

    ReplyDelete
  4. Kao što je maslinka rekla, lijepo o tebe što si s nama podijelila neke detalje svog života:)
    A recept je odličan,budući da sam vegetarijanka, oduševljavaju me bezmesne musake:)

    ReplyDelete
  5. odusevila si me s dvije kg luka, ovo mora biti dobro:))))

    ReplyDelete
  6. Malo si me šokirala s 2 kg luka, ali vjerujm da je musaka super. Odlično izgleda!

    ReplyDelete
  7. taman se zamislih kako te nisam provalila na roditelju, ali sam onda videla zbog čega... ja sam na onom drugom :))))), ima već tri godine.

    musaka mi se baš sviđa, baš što je sa toliko luka, obožavam ga.

    ReplyDelete
  8. Pogledala sam snimak,svaka cast mamajac!Musake volim i ovu cu bas praviti.

    ReplyDelete
  9. Pogledala sam snimak,svaka cast mamajac!Musake volim i ovu cu bas praviti.

    ReplyDelete
  10. Uf Majo pročitala sam tvoju priču u jednom dahu. Video nažalost nisam mogla pogledati jer jedini player koji imam je KM. Možda je i bolje tako jer nisam sigurna da sam spremna vidjeti pravi porađaj. Meni je to jedna od najstrašnijih stvari i nešto što mi zbilja utjeruje strah u kosti. Dok sam čitala tvoju priču imala sam osjećaj da je to nešto vrlo jednostavno i zato ti svaka čast. E sad ono što je mene najviše zaintrigiralo je ova priča o rezanju/pucanju. Ja sam bila uvjerena da te moraju rezati jer da u suprotnom pukneš i onda nije dobro? Zar zbilja može bez toga? Evo nisam čula da se itko u Zg tako porodio, a baš znam par cura koje su rodile u zadnjih godinu dana.
    Joj ja sam toliko pod dojmom ove priče da ne mogu komentirat musaku iako ove 2 kg luk djeluju ko garancija za dobru stvar! :)

    ReplyDelete
  11. E i još sam te zaboravila pitati, znam da kod nas, gotovo pod obavezno, ženam uvaljuju drip. Tebi to nisu dali? Moja sestra se borila rukama i nogama da joj ne daju drip jer je to navodno grozna, neprirodna bol.

    ReplyDelete
  12. Andrea, niko nije otisao da se poradja bez straha, a svako je prica za sebe. Ja nisam imala rez ni prvi ni drugi put. To se danas radi maltene rutinksi, a ne znaci da ce svaka zena da se "pocepa". Zato dr i jeste tu, da vidi i da napravi procenu. Ja sam gledala koliko je drugim zenama bilo tesko posle u smislu kretanja, o sedenju nema govora, a ja sela prvi dan i dojim bebu... Niko me me moze ubediti da bas u 90 i kusur procenata svih porodjaja MORA da se uradi epiziotomija, nego je eto, lakse lekarima.

    Ne znam sta je drip - ako je to intravenska indukcija, primila sam je na prvom porodjaju ali samo pred sam kraj, da se ubrza cela stvar. Drugi put jedva da sam stigla do sale, nije bilo ni potrebe ni vremena za indukciju.

    Pozdravi!

    ReplyDelete
  13. jaoo ovo bi mi se garant svidjelo!.. .. obožavam i juhu i pitu od luka i sve što je s lukom...ma fantastičan recept!

    ReplyDelete
  14. musaka mi se jako sviđa
    a ostalo sam pročitala u dahu, mene isto strah porođaja i svega toga, no dok dođe vrijeme za to sad ću barem znati kome da se obratim s pitanjima

    ReplyDelete