Blogger Widgets
                   

Sunday, April 26, 2009

Čorbast pasulj


Prosto kao pasulj.

Još jedan post kao podsetnik za mog dragog, koji je već par puta vrlo uspešno kuvao pasulj, ali stalno gubi recept ;) Najčešće pravim pasulj sa suvim kostima sa kojih nakon kuvanja skidam meso i vratim nazad, a ovaj put nisam imala suve kosti već slaninu. Slanina je tu zbog ukusa koji će dati celom jelu kuvanjem, posle može da se izvadi.


Satsojci:
400 g pasulja
2-3 glavice luka
200 g slanine ili 500-600 g suvih kostiju
2 kašičice soli

10-ak zrna bibera
2 lista lovora

2 kašike ulja
2 ravne kašike brašna
1 kašičica slatke aleve paprike
1/2 kašičice ljute aleve paprike


Postupak:
1. Veče pre kuvanja pasulj potopiti u vodu i ostaviti preko noći. Pred kuvanje isprati pa naliti novom vodom. Staviti da se kuva, kad provri baciti vodu i sipati novu, otprilike 2 litra (?) i vratiti na ringlu.
2. Luk iseckati sitno, dodati pasulju. Ako se koristi slanina - iseći na krupne komade i dodati pasulju. Ako se koriste kosti - u odvojenoj šerpi skuvati prethodno dobro oprane kosti, ohladiti, skinuti meso pa dodati pasulju, a vodu od kuvanja kostiju koristiti za dolivanje. Sipati 2 kašičice soli, 10-ak zrna bibera i lovorov list, pa sve zajedno kuvati na srednjoj temperaturi (3 od 6) oko dva sata uz povremeno mešanje i dolivanje vode ako puno uvri.
3. Na manjem tiganju zagrejati 2 kašike ulja, dodati dve ravne kašike brašna, pržiti kratko, recimo jedan minut. Isključiti ringlu pa dodati alevu papriku i pržiti još 30-ak sekundi (paziti, paprika hoće začas da izgori). Sipati zapršku u pasulj pa kuvati još 15-20 minuta dok se pasulj malo ne zgusne.

22 komentara

  1. Nažalost ne volim okus graha tako da ga uopće ne jedem :( Čorba izgleda slasno!

    ReplyDelete
  2. ovo je prava domaća hrana...svi obožavamo grah :))

    ReplyDelete
  3. Kuvamo ga skoro identično. Moj muž bi jeo pasulj, da se on pita :) svaki dan.

    ReplyDelete
  4. za ovo moj dragi ubija:))))) evo mi i prilike da ti kazem da mi je jako drago sto smo se upoznale i vec se veselim iducoj prilici:)))veliki pozdrav!

    ReplyDelete
  5. Corbast pasulj volem i reberca suva.....:)))

    ReplyDelete
  6. Obožavam pasulj... pravim ga slično sem što je moj bez mesa

    ReplyDelete
  7. Svratila sam da ti poželim sve najlepše za tvoj rođendan, da si mi živa i zdrava sto godina!!!!

    ReplyDelete
  8. odlično....i ja ovo volim :D...moja mama bi ovo jelo najradije svaki dan radila ;)

    ReplyDelete
  9. A pasulj samo da je gust.

    ReplyDelete
  10. pasulj je vrh ima zena da padne na dupe kad dodje sa posla i vidi da sam skuvao nesto i to extra

    ReplyDelete
  11. Majo ja imam jedan problem, a smatram da si ti dovoljno kompetentna da resis. Meni nece da se raskuva pasulj.I ne znam gde gresim. Uvece nalijem mlakom vodom, prospem je ujutru i sipam hladnu dodam zacine tipa nana, zalfija, kim, lovor i kada provri i vri neko vreme procedim i nalijem toplom vodom (ranije sam nalivala hladnom pa sam mislila da je zbog toga), zatim dodam luk sargarepu biber i kuvam, kuvam, kuvam.... i moj pasulj stoji u zrnu. Muka da te uhvati. I nikako da se lepo raskuva. Jestiv je on, ali stoje zrna, tek neko malo napuklo. Nije do sorte jer kazem isti, sa iste njive kuva i moja mama. Pomagaj ako imas ideju. Puno hvala!!!! Ako nemas vremena da se bavis mojom problematikom i to je o.k. i dalju cu citati tvoje recepte. ;) Pozdrav,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prvo na šta sam htela da posumnjam je upravo vrsta pasulja, a vidim da kažeš da to nije... Stvarno nemam ideju, po nekoj logici stvari svaki pasulj mora da se raskuva posle izvesvnog vremena, a ako neće za dva sata, onda će valjda za tri... Ne znam, samo glasno razmišljam.

      Ja češće imam problem da mi se pasulj raskuva više nego što bih želela, pa meni zapravo tvoj problem i ne deluje kao problem, sem ako pasulj ne ostane baš tvrd unutra?

      A da probaš ovako - veče pred kuvanje, umesto da samo naliješ toplom vodom, nalij hladnom i stavi da provri. Čim provri isključi i ostavi na ringi, i tako neka prenoći. Pa sutradan nastavi kako inače radiš.

      Pozdrav! :)

      Delete
    2. Hvala Majo. Probacu pa javljam kako je bilo! <3

      Delete
    3. A da probas da ga kuvas u expres loncu?
      Ja ga tako kuvam, mada me uvek strah da ga ne prekuvam xD

      Nemam ja vremena da ga krckam ceo dan :)

      Delete
  12. Majo stvarno si carica :-D ovaj tvoj blog zlata vredi.Jako mi se svidja sto je sve egzaktno napisano kod recepata i nema nagadjanja ili pitanja sta cu da uradim nakon ovoga jer svaki postupak prilikom pripreme je u tancine objasnjen a imaju i slidze :-)
    Inache i ja spremam ovako pasulj s tim sto ga kuvam u Ekspres loncu mnogo je brze -za 30-45 min je skuvan a zrna su celovita i mekana taman koliko treba
    Inace voleo bi da nadjem neki recept za pasulj prebranac ...moja pokojna baka ga je pravila sa zapecenom slaninom ili srpskim kobasicama i taj ukus je bio neprevazidjen .....samo sto ja nemam pojma koji je tu odnos crni luk pasulj kobasice inace bi ga rado spremio

    ReplyDelete
    Replies
    1. Damire, hvala :)

      Evo preko veze hint za prebranac :)
      Koliko pasulja, luka x 3! Dakle na pola kg pasulja, kilo i po luka, da! Nije previše, veruj mi!

      Ja sam pravila bez mesa, ili sa nekim suvim umuvanim tu i tamo, pa ne znam tačno šta bih ti savetovala po tom pitanju, mada evo lepo mi ide voda na usta na pomisao na kobasice i prebranac u zajednici :)

      Pozdrav,
      Maja

      Delete
  13. hvala Majo !! Stvarno deluje puno ta razmera 3x ali nema veze....koliko sutra cu spremiti.Samo jedno pitanje da li se u przeni luk stavlja kasika aleve paprike kao za zaprsku ? posto mi se cini da je onaj bakin pasulj bio crvenkast a mislim da je to od aleve paprike
    Uglavno ja cu to isprziti pa redjati red pasulja red luka a po vrhu srpske kobaja pa u rernu sve da se zapece i javljam rezultate :-)
    Hvala jos jednom i pozzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, kad se luk izdinsta, na kraju dodaš alevu.
      I kad ređaš pasulj-luk, na svaki sloj sipneš i malo ulja. Ako imaš veliki narodni, pogledaj tamo recept, ja sam odatle preuzela smernice. S tim što oni kažu 2 kg luka na 500 g pasulja, pa ti vidi šta je ključ dobrog prebranca! :)

      Ček' sa'ću da ti škljocnem recept iz narodnog.

      Delete