Blogger Widgets
                   

Sunday, March 29, 2009

Paprikaš iz rerne


Minja je skoro pravila paprikaš iz rerne. Mnogo mi se dopalo kako izgleda i napravila sam nešto slično.

Iz paprikaša sam isključila papriku (al' sam ostavila ime ;) i dodala nešto što se zove slatko od crvenog luka koje sam dobila od Ane na nedavnom Cool susretu u Novom Sadu (Hvala, Ana!). To slatko je nešto zaista posebno. Slatko i kiselo, sa dugim trakama luka. Boja neobična, tamno crvena, skoro ljubičasta. Ukus me je odmah naveo da treba da bude dodat nekom slanom jelu, jer volim kiselo-slatko-slane kombinacije. Dodala sam i jednu iseckanu jabuku, učinilo mi se da će biti dobro društvo ostalim sastojcima.


Odavno nisam imala ukusniji ručak, sve je bilo tako sočno i fino, da nemam reči! Mislim da bi sa batacima bilo još bolje. Deca su malo mrljnula i otišla da se igraju, a dragi i ja smo se provalili od ovoga. Mislim da i neko drugo slatko može čudo da napravi u ovakvom jelu, naročito ako se doda i malo sirćeta. Imam već duže vreme teglu slatkog od dunja u frižideru, stoji i nikom ne pada na pamet da pojede makar malo, ali mislim da znam kako će početi da se troši - kao začin!



Update, 2009/04: Ovaj post šaljem kao ulaznicu za igru FBI rukavice u kojoj u aprilu 2009. istražujemo blog Minjina kuhinjica.

Sastojci:
1 kg pilećih krilaca

50 ml ulja za dinstanje
50 g slanine
2 glavice crnog luka
70-80 g korena celera
so

400 g šampinjona
1 dl belog vina
1 kašika brašna
1 jabuka
2 kašike slatkog od crvenog luka (ili nekog drugog uz kašiku dve sirćeta)

1 veza peršunovog lista
1 struk mladog luka

Postupak:
1. Slaninu iseći na listiće. Luk na najsitnije. Celer na male kocke. Šampinjone na pola ili ostaviti cele ako nisu preveliki. Jabuku na kocke. Peršun usitniti. Mladi luk iseći na kolutiće, sa sve peruškama.
2. Krilca malo posoliti i poredjati u vatrostalni sud.
3. Na ulju i slanini izdinstati luk i celer sa malo soli. Dodati šampinjone i smanjiti temperaturu, pa dinstati još 5 minuta. Sipati belo vino i kašiku brašna, dinstati uz mešanje još par minuta. Isključiti ringlu pa dodati jabuku i slatko od crvenog luka. Promešati.
4. Ovaj nadev rasporetditi preko i izmedju krilaca. Peći pokriveno alu folijom 45 minuta na 200°C, pa još 15-ak bez folije. Pred služenje posuti seckanim peršunom i mladim lukom.

10 komentara

  1. prvi put čujem za paprikaš iz rerne ali jako mi se sviđa... :)

    ReplyDelete
  2. jako zanimljivo zvuci i fantasticno izgleda... :) i eto meni ideje za slatko od luka ;)

    ReplyDelete
  3. jako jako fino, i ja bi takav ručak...;)

    ReplyDelete
  4. Dodijelila sam ti nagradu Lemonade!!! Sve sto trebas uraditi, ako je zelis prihvatiti, je objaviti logo na svom blogu sa linkom na moj blog i listom 10 blogova kojima ti dodjeljujes nagradu (ako je uopce jos neko ostao:)))!
    P.S. Sta je bilo sa ratlukom?

    ReplyDelete
  5. Izgleda fenomenalno!

    A za to slatko mi bas krivo, mi ga jeli tako sto smo pravili sendvice, a sad kad citam tvoj post i setim se i da je Babuci pravila jelo sa njim, mislim da sam mogla da napravim mnogo dobro kinesko jelo sa njim.

    ReplyDelete
  6. Upravo smo vecerali ovaj specijalitet i svi troje smo odusevljeni. Ma ovo je prste da polizes.
    Nisam imala slatko, a mislim da bi ono zaista dalu jednu posebnu notu receptu. Obavezno cu ga probati i u toj varijanti.
    Na pocetku sam mislila da cu staviti i beli luk, ali sreca da nisam, jer se ne uklapa u ovu kombinaciju.
    Hvala & pozdrav tebi i tvojoj porodici!
    Zorana, San Diego

    ReplyDelete
  7. Hvala, Zorana! Pozdravi za vas!

    ReplyDelete
  8. Savrseno jelo!Uspelo juce u potpunosti!Nisam imala neko slatko-ja sam od "modernih" domacica cija mama isto nije znala da kuva :) I bez toga-bas,bas fino,lako se pravi,za cas je gotovo a o ukusu i da ne pricam.Super :)

    ReplyDelete