Sunday, March 15, 2009

Integralni hleb sa limunom


Odavno pravim integralna peciva i puno sam raznih kombinacija isprobala. Par puta sam stavila i malo soka od limuna u testo, pored drugih sastojaka, i ucinilo mi se da je hleb tada osetno mekši, naročito kora koja kod integralnog hleba ume da bude debela i tvrda.


Sada sam htela da probam da napravim najobičniji crni hleb, i da samo dodam malo limuna, da ne bude drugih dodataka, i da naučno utvrdim da li je limun odgovoran za mekoću. I jeste. Definitivno sam sigurna da limun daje nešto posebno testu, a aroma se ne oseća. Od sada u hlebno testo obavezno dodajem limun, da nadjem pravu meru. U ovom hlebu je bilo samo 25 ml i dalo je rezultat.

Isto važi i za beli hleb, ustvari tako je sve i počelo. Prošle godine za Uskrs sam pravila koku od testa u kome je bilo limuna, putera i mleka. Lepše testo u životu nisam jela. Probajte!


Integralni hleb sa limunom

Sastojci:
500 g integralnog pšeničnog brašna
1 kašičica soli
1/2 kocke svežeg kvasca (20 g)
350 ml vode
25 ml suncokretovog ulja
25 ml soka od limuna (pola srednjeg limuna)

Postupak:
1. Kvasac razmutiti sa 2-3 kašike vode. Odmah doliti mlaku vodu do 350 ml, ulje i sok od limuna. Ukupno treba da bude 400 ml tečnosti.
2. U brašno umešati kašičicu soli, pa dodati tečnost. Mesiti prvo varjačom pa rukom, ne dugo, 5-10 minuta maksimum. Sud pokriti plastičnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.
3. Premesiti, napraviti 4 male vekne, poredjati u pleh (30x22 cm), svaku malo zaseći nožem i ostaviti još jednom da narastu.
4. Peći oko 30 minuta na oko 200°C ili dok gornja korica ne dobije tamniji ton a miris postane intenzivan.

komentara: 20

  1. e ovo ćemo obavezno probat, baš me zanima, jer i meni kora bude pretvrda..fotke jako jako lijepe i chic ;)..a koka je p r e s l a t k a!!

    ReplyDelete
  2. e ovo stvarno nisam znala...hvala ti puno! moj dragi ne volim kad je korica na kruhu tvrđa i sigurno ću idući put probati dodati limu...a fotke su prekrasne! :)

    ReplyDelete
  3. predivno izgleda... ovo za limun nisam znala ali cu sigurno isprobati...

    ReplyDelete
  4. ovo mi je totalna novina i sigurno ću isprobati da vidim razliku:)
    fotke su lijepe:))

    ReplyDelete
  5. Divne fotke!Svaka cast za recept!!!

    ReplyDelete
  6. Kako sa lakocom pravis tako dobre hlebove! Ja sam pre neki dan bacila jedan razani hleb u kantu i bas smo se svi u kuci slozili - svako moze da napravi tortu ili kolac, ali za hleb je potrebno mnogo vise! Skidam kapu, pravi si maher!

    ReplyDelete
  7. Ni ja nisam čula za dodavanje limuna u tijesto. Baš me zanima kakav je taj kruh, sigurno ću probati:)

    ReplyDelete
  8. Predivne slike a odlican i recept. Ja znam za dodavanje limuna i masu za hlebove tj, pekari su dodavali limunsku kiselinu u vidu tabletica kako bi testo bilo mekse i bolje se razradilo!
    Integralno brasno obozavam i zato mi je ovaj tvoj jednostavni hleb predivan!

    ReplyDelete
  9. uvek sam trazila savrsen recept za lebac i izggleda da sam ga pronasla! nije me mrzelo da na 40stepeni jurim kvasac niti da mesim,nesto mi se jeo domaci hleb posle vikenda kod mame tako da moja prva hlebna beba sad raste pa cemo da vidimo za par sati kakva ce da ispadne;] e da,ja dodala neke semencice i kikiriki /sta se naslo po kuci/ nadam se da nece da skodi;] nisam dosad komentirala iako rado svrnem 'po inspiraciju'tako da eto,jedno veliko HVALA za sve divne recepte!
    pozz

    ReplyDelete
  10. billyjane :)
    Nadam se da se 'lebac malo 'ladnuo pre nego što si mu donela presudu :) Ovaj beše stvarno dobar, a eto, nisam integralno brašno zamesila mesecima, da ne kažem godinama. Bude nekako tih faza, kad mi se čini da tragam za jednom i jedinstvenom formulom od koje kasnije nema mrdanja, a praksa me uvek demantuje, i vozi dalje... Tako da, ta nit koja postoji u tebi, a jedan ovakav post je slučajno pokrenuo, to je put ka savršenstvu, a ne ovaj ili onaj konkretan recept. Drago mi je biti makar i posredni uzročnik u nečijem stvaranju i pokretačkom naletu inspiracije, stoga HVALA TEBI :)
    Pozdrav!

    ReplyDelete
  11. Juce napravila lebac i moram da ti pohvalim recept. Ovde cesto stavljaju sok od pomorandze, ali ovo sa limunom je bilo jos bolje.
    Kora je bila mekana i unutra hleb je bio vazdusast.
    Par stvari sam promenila:
    - stavila sam 70g obicnog brasna jer sam integralnog potrosila
    - koristila sam instant suvi kvasac
    - dodala sam bundevine i semenke od suncokreta
    - pekla sam na kamenu u rerni
    Hvala puno na recpetu.

    ReplyDelete
  12. Hvala tebi :) I super što imaš taj kamen!

    ReplyDelete
  13. Sve pohvale za ovaj recept! Divan je!

    ReplyDelete
  14. Sta mogu da kazem za tvoje recepte osim savrseno,savrseno! Pravila sam integralni hleb i, uopste hleb prvi put u zivotu, i uspeo je samo sledeci tvoj recept, pravila sam i pitu sa maslinama i dimljenim kaljkavaljem, kiflice i sve je bilo uspesno. Da, i tesku reformu! Najvise verujem tvom blogu! Hvala na divnom blogu, receptima, prici koja prati svaki recept, preglednosti i slikama! Ziva bila! Marina

    ReplyDelete
  15. U kuci mesim hleb-JA.
    Ovde sam video tu foru sa limunom- i od tada je mekan i fin!
    Po savetu majke dodam surutke umesto odredjene kolicine vode i to je to! -otprilike na 1kg brasna tecnosti bude oko 600-700ml, a kvasca stavim 1/4 kocke ili pola kesice suvog.
    ZAHVALAN sam VAM na tome sto jedem savrsen hleb!
    Zoran

    ReplyDelete
  16. Majo, predivan ti je ovaj hljeb!
    Vec neko vrijeme pratim tvoj blog i isprobavam recepte, sad prvi put komentarisem i mogu da kazem da je sve sto sam pravila po tvojim uputstvima (a pravila sam dosta toga), ispalo nista manje nego savrseno! Necu ni spominjati koliko mi znaci i koliko me odusevljava preciznost i detaljnost sa kojima pristupas svakom receptu, o tome je vec bilo dosta govora, pa da se ne ponavlja. Hljeb sam ispekla jutros i jedva docekala da ga probam - potpuno drugaciji od svih koje sam do sada pravila i jedno deset puta bolji!
    Nastavljam sa isprobavanjem, a tebe molim da nastavis da nas odusevljavas!
    P.S. Nisam nasla kod tebe recept za lava kolac, imas li neku preporuku?
    Hvala jos jednom!
    Natasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nataša, hvala ti!

      Što se tiče lava kolača, nisam ga (još) pravila, a recimo da žmurećki mogu da verujem Oljinim receptima, pa eto, vidi kod nje.

      Delete
  17. Probajte umjesto limuna žlicu ili dvije jabučnog octa. Kruh je mekan i predivan. Netko stavi i sirutke u miješanju sa omjerom vode. Ja stavljam jabučni ocat, ništa se ne osjeti a blago je vlažan i svjež do 7 dana kad ostane. Trenutno radim sa domaćim brašnom sa sela, a kad ga nemam koristim kombinaciju raženog i polubijelog, ili samo crnog brašna ili brašna za tamni kruh. Bolje mi je od integralnog, ono se nekako mrvi, ovo industrijsko. Kruh mi je ukusniji kad mu se doda žlica masti u tijesto ili 2 maslinova ulja. Vjerojatno i to produljuje svježinu.Nedavno sam radila i kruh sa kefirom od polubijelog brašna, nisam imala kvasca pa sam sačekala 24 sata da se sam napravi...Predivan kruh, samo muž se navikao na kvasac a ovaj mu se ne sviđa. Svugdje dodajem jabučni ocat. prije mi je kruh bio suh bez njega.

    Martina

    ReplyDelete