Blogger Widgets
                   

Monday, February 23, 2009

Gulaš


U internacionalnog verziji igre FBI rukavice koju vodi Palachinka pod imenom FBI Gloves istražujemo Melitin blog Cafe Chocolada.

Još ranije sam isprobala Palenta pitu koja je zaista odlična, a sada sam odabrala gulaš. Čorbasta jela su kod nas česta, a gulaš baš nikada nisam pravila, ne znam ni sama zašto. Uvek bih se pre rešila na paprikaš jer mogu unutra da dodam svašta sem mesa. U gulašu je meso glavni, da ne kažem jedini sastojak ;)

Gotov gulaš smo iskombinovali sa barenim krompirom po Melitinom savetu, a u drugoj varijati bi barena testenina bila dobro društvo ovom odličnom jelu. Dragi je posebno bio zadovoljan ručkom toga dana, samo je mljackao "Mmm, ummmmm, što ti je ovo dobro...". Razumljivo, jer je gulaš bio zaista perfektan, meso sočno i mekano, skoro da se raspadalo u ustima.

Sastojci:
700 g junećeg ribića
3-4 velike glavice crnog luka
3 čena belog luka
1 list lovora
so biber
2 kašike paradajz pirea
1 kašika brašna
1 kašičica aleve paprike
malo ulja
700 g krompira za prilog

Postupak:
1. Meso iseckati na kocke. Beli i crni luk na sitno.
2. U šerpi srednje veličine prodinstati luk na 2-3 kašike ulja, posoliti pre dinstanja.
3. Dodati meso, i naliti vodom 2-3 cm iznad nivoa mesa. Kad proključa smanjiti vatru na 1/3 od najjače, ubaciti list lovora i ostaviti da se krčka uz povremeno dolivanje tople vode na isti nivo. Kuvati dugo, otprilike 1.5 h.
4. Krompir iseći na četvrine pa skuvati u slanoj vodi.
5. Dovršiti gulaš - posoliti, pobiberiti. Na malo ulja (otprilike 2 kašike) upržiti kašiku brašna stalno mešajući dok ne počne da menja boju. Isključiti ringlu pa umešati kašičicu aleve paprike i pržiti još malo. Sipati u gulaš, promešati i kuvati još 10-ak minuta. Krompir dodati gulašu koji ste sipali u tanjire.

5 komentara

  1. u principu isto tako i ja kuham osim što krumpire ne kuham posebno već sve skupa. nažalost mog muža kuham ga vrlo rijetko jer ga nevoli niko osim njega:))

    ReplyDelete
  2. I ja krumpire kuham zajedno. Nije jo ni 10 h, a ja bih rado tanjur gulaša!

    ReplyDelete
  3. obožavam gulaš! odlično izgleda :)

    ReplyDelete
  4. Neverovatno, ali sad citam i shvatam da se kod mene u kuci gulas nikada nije pravio. Znam da mi je u kafani nezaobilazan, ali kod kuce ga nikad nismo pravili?! Neverovatno, moracu da pravim, sramota me :)

    ReplyDelete
  5. zaista izgleda meko i odlicno!

    ReplyDelete