Blogger Widgets
                   

Monday, January 26, 2009

Ćuš


Možda zvuči kao uzvik za rasterivanje životinja (šic, pis, iš...), ali ćuš je još jedno jelo koje sam isprobala istražujući Gagin blog Iz moje kuhinje, u okviru igre FBI rukavice. Ćuš, po mom mišljenju, zaslužuje najvišu ocenu.

Gaga kaže da je ovo starinsko jelo. Meni baš na takvo i liči. Ali, staro jelo + mladi kajmak = borba sa sobom u neposezanju za trećim parčetom.

Na slici se vidi da je na gornjoj kori ocrtan krug, i pukotina izmedju tog kruga i ivičnog prstena. Ovo nisam planirala a desilo se, jer sam izgleda stavila malo više masti, dve pune kašike. Kad sam na vruću mast sipala testo, mast se uzdigla uz ivice pleha i malo presla i na gornju površinu, po obodnom delu testa. Središnji deo je zbog te gornje masnoće počeo da se uzdiže i da biva pufnast, ali se nakon vadjenja iz rerne prilično opet spustio.

Deca su baš tada smislila da budu kuce, i četvoronoške išla po stanu i lajala, takmičeći se ko će brže u zubima doneti plišanu igračku od dnevne sobe do mene. Uskoro sam u kuhinji imala gomilu plišanih igračaka, a jedan lavić se sam smestio na mesto za fotografisanje, pa sam ga tu i ostavila. A decu sam od vruće rerne terala sa "ćuš-ćuš" ;)


Recept jednostavan, ukus divan.

Sastojci:
500 g brašna
3 jaja
250 g sira (ja sam stavila fetu)
1/2 l mleka
1 kesica praška za pecivo
1-2 kašike rastopljene masti
so

Priprema:
1. U sud za mešenje sipati brasno, prašak za pecivo i vršnu kašičicu soli.
2. Izgnječiti sir. Umutiti jaja i mleko pa dadati siru. Sipati u brašno, izmešati.
3. U pleh razliti rastopljenu mast, sipati testo i staviti da se peče oko pola sata na 200-220°C ili dok ne dobije lepu zlatnu boju a miris postane intenzivan.

6 komentara

  1. predivno... predivno...predivno :)

    ReplyDelete
  2. Recept za to sam nasla u jednom kuvaru "Starinska jela" i sad isprobavam jedno po jedno. Ja sam odrasla na selu, i volim kada se koristi mast, ostao mi taj smek upecatljiv. Sad... koliko je zdravo..hehe :)Ali jeste ukusno...

    ReplyDelete
  3. zanimljiv naziv :) divno izgleda i jako je jednostavno, što mi se posebno sviđa...

    ReplyDelete
  4. super! i ja sam za starinska jela! jako fino!

    ReplyDelete
  5. I još samo čaša jogurta... :)

    ReplyDelete
  6. ovo malo lici na prijesnac/izljevak... ili kako ga zovu vec gdje. mislila sam da nema vise naziva, kad evo... :)
    kako god se zvalo, izgleda jaaaaako, jaaako ukusno!

    ReplyDelete