Sunday, November 23, 2008

Sirni namaz sa djumbirom


Nakon što je Andrea za ovomesečnu temu igre "ajme, koliko nas je!" odabrala djumbir, dala sam se u potragu šta bih interesantno mogla napraviti.

Moja kuma je pejzažni arhitekta, zna sve o biljkama i puna je knjiga o njima, a pritom voli indijsku klopu i ima celu fioku meni jedva poznatih začina... Ona mi je, nakon što sam joj ispričala o čemu se radi i kakav mi savet treba, prvo izvukla iz frižidera dva djumbira ("Nikako da napravim nešto, treba da se potroše, samo ih nosi!"), a onda mi i pozajmila jednu veoma lepu knjigu o začinima u kojoj ima i recepata. Odmah sam prelistala i dva slatka recepta stavila u uži izbor. Medjutim, dani idu, ja ne stižem da pravim nešto od to dvoje, a djumbir stoji u frižideru :/ Shvatila sam da ću morati da nadjem nešto jako jednostavno da bih uopšte iskoristila djumbir i priključila se igri.

Odlučila sam se za ovu salatu tj. namaz sa djumbirom, dobrodošao mi je kao deo malog posluženja koje sam ovog vikenda spremala za familiju, a povodom sinovljevog drugog rodjendana. Meni se namaz jako dopao, mada je dosta jak :) Mladji deo familije je bio makar zainteresovan da proba, dok su stariji pristojno klimali glavom dok sam objašnjavala šta je šta, i za svaki slučaj ipak zahvatali salatu od pečenih paprika ;)

Uglavnom, evo i moje ulaznice za novembarsko izdanje igre...

Sastojci:
500 g sremskog sira
2 manja "članka" svežeg djumbira (oko 4-5 cm) ukupno
1 veza mirodjije

Postupak:
1. Djumbir oguliti pa izrendati na sitno.
2. Mirodjiju iseckati.
3. U sir dodati djumbir i mirodjiju, dosoliti ako sir nije dovoljno slan, i sve dobro izmešati.

komentara: 4

  1. ah, kako tipično...ne razumijem zašto se ljudi boje probati nešto novo...sami su si krivi, ni ne shvaćaju što su propustili :) namaz djeluje odlično...super ideja...

    ReplyDelete
  2. Opa ovo mi se jako sviđa, brzo i jednostavno,a sigurno i fino. Samo imam dva pitanja, čime bi se mogao zamijeniti srijemski sir pošto ga nikad nisam vidjela ni probala ne znam čemu je sličan i koje si mirodije koristila?

    ReplyDelete
  3. Hvala.

    Mirodjiju - ovu sa slike, ne znam joj drugo ime :) A sremski sir je punomasni kremasti kravlji sir, ja ga kupujem na pijaci, ako utrefin neslanu turu od njega pravim i cheesecake. Moze sigurno neki drugi maziv sir, ili cak obican kravlji koji nije mnogo tvrd pa lepo izblendiran.

    ReplyDelete