Wednesday, November 12, 2008

Baka-Marine listarice

Pre nekog vremena sam pravila čapati, indijske beskvasne lepinjice od integralnog brašna, i objavila na blogu. Jedan od komentara je bio triger da napravim i objavim - listarice.

Sanja, moja "koleginica" sa SerbianCafe foruma Trudnice i mamice, reče da je čapati podsetio na nešto što je njena pokojna baka-Mara pravila - listarice. Listarice su pržene lepinjice od beskvasnog testa koje se nekoliko puta razvlači i premazuje masnoćom, otuda i svojstvo listanja. Sanjin opis listarica me je zainteresovao, objasnila mi je postupak, ali kako nisam baš sve razumela Sanja je zasukala rukave, napravila listarice, fotografisala ceo postupak i poslala mi na e-mail! Radila sam listarice na isti način (ahm, dobro, veoma sličan način!), još tople ih tanko premazala puterom i posolila, i imala jedan sasvim savršen doručak. Sanja, hvala!


Sastojci:
500 g brašna (moje je bilo delimično integralno)
250 ml vode (plus-minus)
1 jaje
1 ravna kašičica soli
mast za premazivanje
malo ulja za prženje

Postupak:
1. Od navedenih sastojaka zamesiti testo, da ne bude ni tvrdo ni meko.
2. Testo rastanjiti na debljinu od 1 cm, premazati jednom kašičicom masti, preklopiti, ostaviti par minuta. Rastanjiti oklagijom i ponovo premazati masnoćom. Opet preklopiti i sačekati. Ovaj postupak ponavljati 4-5 puta, ili dok vam ne dosadi :)
3. Poslednji put razvijeno testo premazati masnoćom i zaviti u rolnu. Rolnu valjati napred nazad rukama, da se dobije valjak ok 30-ak cm.
4. Vlažnim ili namašćenim nožem iseći valjak na 10 delova. Svaki kolut rastanjiti po sečenoj strani, najpre rukama pa oklagijom, na debljinu 1/2 cm ili tanje.
5. Peći na teflonskom tiganju, na par kapi ulja, sa svake strane po par minuta. Na testu će se praviti klobuci koji će kasnije splasnuti. Vatra ne sme da bude prejaka, npr. 4 na skali 1-6.
6. Tople listarice poslužiti uz namaz po želji. Ako se ne služe odmah, zamotati ih u platnenu krpu.

komentara: 11

  1. :))
    Ovo je isto kao sto je moja baka pravila.

    Zvala ih je leteći tanjiri :)

    ReplyDelete
  2. Uh, ovo su one stvari kojima je teško odoljeti. Dobro i jednostavno i TIJESTO (ah ti kilogrami)!
    BTW osim odličnog recepta moram pohvaliti i manikir :-)

    ReplyDelete
  3. super izgleda... i hvala na detaljno slikovitom opisu postupka...morace se praviti...

    ReplyDelete
  4. Samo da se zahvalim Majo, super si slozila sve slicice i pricicu. Deluje skroz primamljivo, a evo ja i potvrdjujem da jeste preukusno. Kad bi mi neko to svaki dan pravio, bez problema bi ih svaki dan jela i verovatno bih imala oko 350 kg :-). Pozdrav!

    ReplyDelete
  5. Nisam ovo nikad vidjela, ali bih rado probala. :)

    ReplyDelete
  6. Gdje me nadje! Mora se probati! Njam! Super izgleda, i odlican opis!

    ReplyDelete
  7. Ove listarice su nesto najfinije sto sam jela,predivan opis!

    ReplyDelete
  8. sjajno izgledaju...hvala na detaljnom opisu postupka i slikama...sad još samo moram naći dovoljno vremena da ih isprobam :))

    ReplyDelete
  9. Što skorije moraću da isprobam listarice, znam da će mi se svideti

    ReplyDelete