Thursday, October 09, 2008

Kolač za pet minuta

Videla sam ovaj kolač kod Minje. Smućkala, probala, i stvarno radi! Neobičan format, obično testo, odlična ideja za "hitne slučajeve" uz šolju tople kafe ili hladnog mleka. Uzme pet minuta za pripremu, još pet za konzumaciju, i the-end :)

Update, 2009/04: Ovaj post šaljem kao ulaznicu za igru FBI rukavice u kojoj u aprilu 2009. istražujemo blog Minjina kuhinjica.

Sastojci:
4 ravne kašike brašna
3 ravne kašike šećera
1 kašika kakaa
1/2 kašičice praška za pecivo
1 jaje
3 kašike mleka
3 kašike ulja

Postupak:
1. U manjoj posudi ili u većoj šolji izmešati suve sastojke.
2. Dodati jaje, mleko i ulje i sve dobro izmešati da ne bude grudvica.
3. Sipati u 4 blago podmazane šoljice za kafu, šoljice puniti do pola (moje šoljice su od 100 ml).
4. Ispeći u mikrotalasnoj 3 minuta na 750 W.
5. Ukrasiti čokoladnim prelivom, ili drugim sirupom po želji.

komentara: 16

  1. Preslatko izgleda!
    Na zalost, nemam mikrotalasnu pa ne mogu da pravim :(

    ReplyDelete
  2. haha...
    očigledno nam je zanimljiv kolač, prva ga je napravila Ivana... http://www.ivanino-blago.com/2008/07/27/kolac-za-5-minuta/
    pa zaređali svi ostali...

    ReplyDelete
  3. ovo izgleda super, super je brzo i gotovo nevjerojatno....morati cu isprobati...uvijek su mi enigma kolaci iz mikrovalne

    ReplyDelete
  4. vidjela sam ovaj kolač kod Minje i meni se isto jako svidio...zvuči gotovo nevjerojatno :) moram ti reći da predobro izgleda u ovim divnim crvenim šalicama :)

    ReplyDelete
  5. I ja sam videla ovaj kolac kod Minje,i moram ti reci da si fantasticno prezentirala,sjajne solje,a odlicno izgledaju i kao "pojedene".Te solje mogu i u mikrotalasnu-imam slicne pa zato pitam?

    ReplyDelete
  6. Hvala, devojke! Kolac je stvarno super uzimajuci u obzir ulozeno vreme i trud. Testo je malo suvkasto, ali brzo se pojede pa ni ova zalba nema svrhe. Moglo bi se preseci ili izdubiti pa malo nafilovati necim, ali onda bi trebalo vise od pet minuta ;)

    Inace mikrotalasnu koristim samo za kuvanje kafe i podgrevanje kojecega, ovo je prvi put da nesto "pecem" u njoj. Videla sam na netu da moze i krompir u ljusci da se skuva/ispece, samo se dobro opere i kora izbusi viljuskom na par mesta da krompir ne napravi "BUMMM!" Moracu da probam.

    Vera, ja sve svoje solje stavljam u mikrotalasnu, nije se jos ni jedna bunila ;) Verujem da ce i tvoje biti ok.

    ReplyDelete
  7. Draga mamajac,
    Sve pohvale za ovo sto si napravila!Uzivam citajuci i gledajuci.
    Napravila sam i ja ovaj kolac i bas sam se odusevila.
    Imam neke glupave case sto sam davno dobila na poklon,nazovi kristal.Uopste ih ne volim i ne koristim,ali sad su posluzile.
    Za mene je ovo idealno,jer smo suprug i ja sami,a izbegavamo kolace zbog zdravstvenih problema.Ovo mi je taman "mera" da se ponekad zasladimo.
    Puno te pozdravljam i cmokni malog zvrka koji ti pomaze u kuhinji!
    Evo da vidis moj kolac :

    http://www.urbae.com/photos/by/3700018/view/149509

    Ba su crkle baterije za fotoaparat,a nemam vremena da cekam da se napune,jer kolac mora de se proba,pa sam se posluzila mobilnim telefonom,zato nije bas neki kvalitet fotkice!

    ReplyDelete
  8. Gven,
    lepo ti je ispao kolacic, uprkos optici sa mobilnog aparata :) Ma, ovo ne moze da ne uspe. Samo mozda treba da se pece minut duze ako nije u malim soljicama nego u jednoj velikoj.

    Hvala na lepim recima. Mnogo mi znace tvoji utisci.

    Cmok,
    Maja

    ReplyDelete
  9. Zvuci super, pa bih da ga napravim.

    Da li moze da se pece u rerni i na kojoj temperaturi? Znam da onda ne bi bio "kolac za 5 minuta", ali ne koristim mikrotalasnu, pa zato pitam.

    Inace, blog ti je za desetku! Savrseno!

    Zorana tj. Ninocka sa SC

    ReplyDelete
  10. Super je !
    Ja sam ga samo jednom probala i od tada sam skoro i zaboravila na njega.
    Danas sam pravila još jedan brownies iz mikrotalasne od "oklagije" i on može da bude kao tortica je se sprema u vatrostalnoj činiji od 20 cm prečnika :))
    Pozdrav :))

    ReplyDelete
  11. Draga Zorana/Ninocka,
    hvala na poseti i pohvali. Jako mi je drago sto se i ovde srecemo.

    Sigurno bi se ovako nesto moglo i u rerni ispeci, ali pojma nemam koliko dugo i na kojoj temp. Mozda je neisplativo grejati rernu za ovolicni kolac, ja bih svakako za varijantu iz rerne povecala meru. Ako budes pravila i dodjes do neke racunice, javi nam :)

    ReplyDelete
  12. Super ideja! Ja nisam bas posebno vesta u mesenju, pa ce mi ovaj recept bas dobro doci!

    ReplyDelete
  13. Moram da napisem da sam inspirisana ovim Vasim receptom, uz male izmene napravila odlican bezglutenski kolac. Psenicno brasno sam zamenila kokosovim, dodala sam i jednu kasiku kakaoa vise(kako bi bilo vise praskastih sastojaka), prasak za pecivo zamenila sam sodom bikarbonom. I za 3 minuta dobila kolac sa savrsenom teksturom i naravno ukusom:)
    Hvala Vam na inspiraciji

    ReplyDelete
  14. Hvala Mirjana,
    pozdrav i prijatno uz kokos kolac! :)

    ReplyDelete
  15. dodajte malo ruma i bice jos bolje :)

    ReplyDelete
  16. Odlican kolacic za 5 minuta. Ja uz kafu volim da imam i neki i kolac pa taman dok se kafica skuva stigne i kolacic!

    ReplyDelete