Wednesday, September 24, 2008

Venac pita od povrća


U nedelju sam išla na pijacu. Dešava mi se sve češće da ne smislim unapred šta mi treba za narednu nedelju, pa onda zveram po pijaci u nadi da ću odjednom dobiti neku ideju. A kad je ne dobijem, onda kupujem sve što stignem, po principu "neka ima, pa ću kasnije smisliti šta ću praviti". Takva kupovina svaki put od mene napravi magare, jer natovarim kolica do te mere da mamim prezrive poglede i coktanje onih koji iza mene čekaju da udju/izadju iz autobusa. Ranije bih i sama coktala na tetke koje sa jednog kraja grada idu prevozom na pijacu u drugom kraju, k'o da nemaju neku bližu do koje mogu pešaka. Al' sad ih razumem, jer i ja stižem sa Palilule na Vračar, na omiljenu mi Kalenić pijacu, ovu lokalnu ne priznajem...

Kad sam stigla kući i raspakovala stvari, gledala sam sve onako na gomili, i dalje mi se nije javila ideja za ručak. Redjajući namirnice u frižider ugledah kutiju sa sirom od prošle nedelje koji bi valjalo potrošiti. Tada konačno stvorih sliku mog ručka - sir će mi biti "testo" koje će da poveže sitno seckano povrće koje ću složiti u pleh i zapeći. Neka bude jedan bezmesni ručak.

Merila sam koliko sam čega stavljala, za slučaj da mi se baš dopadne i da poželim da ponovim. I baš mi se dopalo :)

Imam samo napomenu da se pita seče i vadi tek kad se potpuno ohladi, i pažljivo - zbog crvenog dela koji je središnji a lakše se raspada nego deo sa krompirom ili karfiolom. Paprika je više vode ispustila tokom pečenja, pa je taj deo bio za nijansu mekši. Ja nisam mogla u komadu da izvadim prvo parče, drugo je već išlo lakše, a najlakše sam vadila sutradan, posle pola dana u frižideru.


Sastojci:
500-600 g crvene paprike
500 g krompira
200 g karfiola
500 g kravljeg sira
100 ml mleka
3 jaja
3 kašike brašna
so

Postupak:
1. Sir izgnječiti viljuškom, dodati mleko i jaja, i sve dobro sjediniti. Na kraju umešati brašno. Treba da izgleda kao krem sir. Posoliti.
2. Krompir oprati, oguliti, iseckati na kockice - baš malene, oko 1x1 cm.
3. Papriku oprati, očistiti od semena, iseći na tanke trake, pa onda popreko na kockice.
4. Karfiol oprati pa razdeliti na manje cvetove, i svaki iseckati na sitne komade.
5. Masu od sira podeliti na tri dela, pa jedan deo dodati u kockice krompira, drugi u paprike, treći u karfiol (za karfiol treba manje sira). Svaku od tri celine posoliti, a u krompir se može dodati malčice bibera.
6. Okrugli pleh od 26 cm postaviti papirom. Povrce slagati u venac - krompir rasporediti po obodu, do njega papriku, i karfiol u sredinu.
7. Peći oko sat vremena na 180 ili duže, zavisno od rerne. Povrće treba da se ukrčka u svom soku i da "zasuši". Kad uhvati koricu i intenzivno zamiriše, gotovo je.
8. Ostaviti da se potpuno ohladi pre sečenja, ako želite lepo parče. Poslužiti sa kiselim mlekom.

komentara: 1

  1. tako sam se ja sad natovarila u nedelju iz sela...strašno...ali i ja volim da imam uvek, nikad neznaš šta će kada da ti treba...
    odlična ideja inače... samo što bih ja umesto karfiola ( niko ga u mojoj porodici ne voli) stavila npr. pirinač...

    ReplyDelete