Friday, September 12, 2008

Suva pita

Poslednja verzija recepta za suvu pitu nalazi se ovde. Ovaj post je arhiviran i zatvoren za komentare.


Baka-Biba, baka mog muža, pravi izvrsnu suvu pitu. U mojoj familiji se ovo nije pravilo, imala sam 20 i kusur godina kad sam je prvi put probala. Dok smo živeli sa bakom ova pita je bila obavezna za Božić, kad je glumila česnicu i skrivala paricu. Ne znam kada i zašto je baka-Biba primila ovaj običaj, ali svake godine bi njena česnica bila u vidu suve pite. Dok je seče i redja pračiće na tacnu tvrdi da ne zna gde je stavila novčić, a svaki put je isti bio pronadjen u prvih pet postavljenih parčića ;)


Kad smo se pre par godina razdvojili od bake, dragi bi znao da čežnjivo uzdahne za nekim ukusima detinjstva, a suva pita je bila jedan od njih. Prilikom bakine poslednje posete zamolila sam je da me nauči da pravim suvu pitu - ona mi je objašnjavala postupak, a ja pravila pod nadzorom.

Pa opet, moja nije ispala kao njena. Prvo, nisam pitu dobro ispekla, pa kad sam je zalila sirupom nešto mi je došla žilava i meka. Vratila sam je u rernu da je dopečem (onako zalivenu) i posle je bila bolja, ali i dalje daleko od njene.

Inače, baka-Biba kaže da je ovo nije prava suva pita, da je prava suva pita zaista suva, a ona radi sa prelivanjem jer je tako naučiila. Ja nikad na drugom mestu nisam probala suvu pitu, tako da je meni njena pita reper za istu, iako očito postoji još suvlja ;)

Ali kad sam videla da treba da stavim KILOGRAM šećera u jednu pitu, malo me prošla volja da je pravim, tj. sigurno neću opet u skorije vreme!


Suva pita

Sastojci:
500 g tankih kora
500 g oraha
šećer
ulje i kisela voda za premazivanje kora

Postupak:
1. Na dno velikog pleha staviti 3 kore, između malo premazati mešavinom ulja i kisele vode. Filovati orasima i šećerom.
2. Nadalje svaku premazivati uljem i kiselom vodom, a filovati svaku drugu-treću koru, i na kraju opet 2-3 ostaviti za "pokrivač".
3. Pre pečenja iseći na kocke. Za ovo treba oštar nož i malo strpljenja, jer gornji slojevi kora hoće malo da "beže". Meni je ovo uzelo dosta vremena.
4. Ispeći (ne znam koliko i na koliko!).
5. Deo od 400 g šecera previdjenih za preliv karamelizovati, npr. 100 grama. Onda sipati vodu, recimo tri šolje i dodati ostatak šećera. Kuvati dok se šećcer ne rastopi, ne treba da bude gusto. Može i malo limuna da se doda.
6. Ovim sirupom preliti ispečenu pitu i ostaviti da dobro upije.

komentara: 2

  1. Suva pita
    a ti je na kraju zali ..
    Ja pravim tu suhu pitu po receptu moje svekrve,iz Loznice
    gdje je ta pita redovno na stolovima domacica.
    Znaci kora za baklavu,odnosno tanka da tanja ne moze biti.
    Na dno pleha ili tepsije ja stavim papir za pecenje,
    a postupak rada je
    naizmjenicno sloj kore,pouljiti,sloj mljevenih oraha posecerenih po ukusu i uz ev.dodatak vanilin secera,opet po zelji.Svaki drugi sloj dobro poskropim iscjdjenim limunom,ili iscjedjenom narandjom.
    Tako do kraja.Sto vise oraha pita je bolja.Ja obicno na jednu tepsiju stavim 1 kg mljevenih oraha.
    Prijesnu pitu isjecem na kocke velicine 5X5 cm
    Pecem na ne jakoj vatri
    u pecnici na strujanje zraka to je 170°C,i negdje 45-50 minuta.
    Pecenu pitu ne zaljevam nicim
    Socnost joj daje onaj limun kojim poskropis svaki drugi sloj..Ja za tepsiju utrosim 3-4 veca limuna.
    Pita je fantasticna,moze da stoji i po 20 dana u frizideru.

    ReplyDelete
  2. This is one of the best cakes in the world!!
    absolutely delicious. Makes me want to eat when I can apparently eat no more

    ReplyDelete